De Mos denkt aan 'sabotage' bij uitvallen lichten Feyenoord: Gebeurde toevallig

    De Mos denkt aan 'sabotage' bij uitvallen lichten Feyenoord: "Gebeurde toevallig"

    zondag 4 november 2018 om 21:34

    Aad de Mos sluit niet uit dat er meer schuilgaat achter het uitvallen van de stadionlichten van De Kuip. Feyenoord - VVV-Venlo moest al na twee minuten worden gestaakt omdat er volgens de regels niet verder gespeeld mag worden zonder licht. 

    De Mos vindt de situatie opmerkelijk. "Dit leek er wel een beetje op alsof het een kleine sabotage was", zegt De Mos bij Rondo van Ziggo Sport. Presentator Jack van Gelder vindt die uitspraak opvallend en zegt dat De Mos met zijn uitspraak 'een bom neerlegt'. De Mos legt uit: "Het gebeurde toevallig na twee minuten en daarna kwamen die spandoeken met: geen nieuwe kuip en we blijven in dit stadion."

    Youri Mulder gaat niet met De Mos mee en haalt een uitspraak van stadiondirecteur Jan van Merwijk aan. "Ze vroegen de stadiondirecteur van Feyenoord ook of het toeval was. Hij zei dat er geen aanwijzingen waren voor wat dan ook."

    De Mos: "Ik hoorde hem op de radio zeggen dat ze vandaag en morgen gingen zoeken naar de storing. Dan weten ze wat er met de draden is gebeurd. Ze konden het nu niet oplossen."

    Bij Feyenoord waren ze na het uitvallen van de lichten druk bezig om de boel weer aan de praat te krijgen. "Het zag er ook een beetje knullig uit", zegt Mulder. "Ze waren met een telefoon wat aan het verlichten en waren met een schroevendraaier in een soort keukenkastje bezig om het licht weer aan te krijgen.

    Plaats een reactie

    Smithsonian +31702
    zondag 4 november 2018 om 21:36
    Alles om feyenoord in een kwaad "daglicht"te zetten.

    Triest!
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 21:44
    De Mos ... nog zo’n helder licht ...
    Vind ik leuk
    Julio-dvd +2086
    zondag 4 november 2018 om 21:45
    Wat heeft Haagse Aadje geslikt???
    Vind ik leuk
    Mr bien +2700
    zondag 4 november 2018 om 21:50
    Kalk van een eierdopje
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +217
    zondag 4 november 2018 om 21:54
    Dat is het em juist. Slikte hij maar is wat slechter kan het niet worden denk ik.
    Vind ik leuk
    Hektor +250
    zondag 4 november 2018 om 21:47
    EDIT VP: reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 22:45]
    Vind ik leuk
    035 +5819
    zondag 4 november 2018 om 21:50
    Origineel.
    Vind ik leuk
    Hektor +250
    zondag 4 november 2018 om 21:52
    Was spottend bedoeld
    Vind ik leuk
    Emnu +3431
    zondag 4 november 2018 om 22:16
    Ook met uitleg wordt t er niet beter op.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12281
    maandag 5 november 2018 om 07:13
    Dat vond VP ook.
    Vind ik leuk
    Ut Grunn +1048
    zondag 4 november 2018 om 23:59
    Nee joh, bij opzet heb je te maken met randdebielen dit is gewoon toeval. Aad serieus nemen doet niemand nog in Nederland.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7548
    maandag 5 november 2018 om 00:09
    De spelers stonden natuurlijk onder "hoogspanning".
    Vind ik leuk
    Niels92 +26963
    zondag 4 november 2018 om 21:37
    Lijkt op sabotage haha, geloof er niks van!

    Aad spoort niet met die uitspraak, die probeert weer eens te scoren met zijn onzin!
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 21:39]
    Vind ik leuk
    ""Mvd"" +485
    zondag 4 november 2018 om 21:47
    Clasie vertelde nog, we hadden afgesproken zolang mogelijk met de lichten aan te gaan spelen..
    Vind ik leuk
    Bdog +5775
    zondag 4 november 2018 om 21:37
    Beste Aad. Doe je naam eer aan en ga alsjeblieft ergens onopvallend liggen wezen!
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 21:37
    Heb je hem weer !!!
    Aad-de-Mosterd-na-de-maaltijd
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1295
    zondag 4 november 2018 om 21:37
    Mokums energie bedrijf als sponsor, kan niet goed gaan.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9406
    zondag 4 november 2018 om 21:38
    Aad, kun jij je licht nog eens laten schijnen over Obispo (vs. De Ligt)?
    Vind ik leuk
    Kaar +849
    zondag 4 november 2018 om 21:40
    Haha Aadje toch.....
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +217
    zondag 4 november 2018 om 21:40
    Volgende keer geen spandoeken dus.....
    Vind ik leuk
    pietprecies +6037
    zondag 4 november 2018 om 21:40
    Cheque van Gelder weer in de bocht.

    Aad zou wel eens gelijk kunnen hebben.
    Vind ik leuk
    Bertje 54 +62
    zondag 4 november 2018 om 21:40
    Wat snuift die gek
    Vind ik leuk
    Niels92 +26963
    zondag 4 november 2018 om 21:42
    De Frisse lucht van de Herdgang, daar is ie regelmatig :)
    Vind ik leuk
    RtdDub +13596
    zondag 4 november 2018 om 21:51
    Ga je wel flinke onzin van uitslaan want dat doet ie ook regelmatig
    Vind ik leuk
    Mr bien +2700
    zondag 4 november 2018 om 21:52
    Daarom heeft die zoveel kalk in zijn neus
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26398
    zondag 4 november 2018 om 21:41
    Het is een complot, Aad! Jij ziet ook alles! De Russen hebben het gedaan!
    Vind ik leuk
    zwollie +7853
    zondag 4 november 2018 om 22:04
    Klopt Poetin zit hier achter.
    Vind ik leuk
    JohanDerksen +1762
    zondag 4 november 2018 om 22:22
    Volgens mij zag ik ook bel chinezen op de tribune
    Vind ik leuk
    H. Ufter +105
    zondag 4 november 2018 om 22:45
    Dat is knap in een donkere kuip.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 21:42
    Die spandoeken waren er (helaas) al bij de opkomst dus een beetje een lulverhaal van De Mos.

    Maar toch leuk om als speler zodra je uit de tunnel komt te lezen dat Feyenoord doodziek is. Zal je vast ook beter van gaan spelen.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9406
    zondag 4 november 2018 om 21:44
    Boeit die spelers geen ster.
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +217
    zondag 4 november 2018 om 21:49
    Spelers zien ook wel dat er weinig licht is aan het einde van tunnel.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 21:43
    Ik denk dat Giovanni van Bronckhorst zelf de kabels doorgeknipt heeft.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2409
    zondag 4 november 2018 om 21:46
    Is gewoon een goedkope club in een goedkoop stadion..
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 21:53
    Feyenoord na Ajax en PSV de club met de meeste prijzen in Nederland. Feyenoord spelend in een stadion met 45.000 + plaatsen. Feyenoord samen met Ajax de meeste supporters van Nederland. Het enige wat goedkoop is, dat is je denigrerende uitspraak over een grote club wat nu even in een mindere periode zit, die komen echt wel weer bovendrijven!
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9406
    zondag 4 november 2018 om 21:55
    En zo is het.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2409
    zondag 4 november 2018 om 22:08
    Even al 42 jaar in een mindere periode :p
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9406
    zondag 4 november 2018 om 22:15
    Nee.
    Vind ik leuk
    JohanDerksen +1762
    zondag 4 november 2018 om 22:23
    Top en respectvolle reactie kunnen er hier heel wat een voorbeeld aan nemen!
    Vind ik leuk
    RWA040 +344
    zondag 4 november 2018 om 22:52
    Hulde voor je sportiviteit. Dat siert je kerel!
    Vind ik leuk
    HanV +4343
    zondag 4 november 2018 om 21:54
    Met elektriciteitkastjes die op keukenkastjes lijken. Dat is natuurlijk de oorzaak, een nieuwe schoonmaakhulp die eens goed wou opruimen.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9406
    zondag 4 november 2018 om 21:56
    Ja, want daar kan Feyenoord heel veel aan doen. Die zijn tenslotte eigenaar van het stadio........Oh, wacht.
    Vind ik leuk
    Thobar +4350
    maandag 5 november 2018 om 07:09
    Wel degelijk
    Feyenoord is niet alleen grootaandeelhouder maar ook meerderheidsaandeelhouder in de NV Stadion Feijenoord (2123 vd 4000 sremgerechtigde aandelen) broekzak-vestzak dus.
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 07:17]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9406
    maandag 5 november 2018 om 07:37
    You got me there ;)
    Vind ik leuk
    Blindsy +12281
    maandag 5 november 2018 om 07:17
    ..die er vast Ajax op heeft geknoeid toen ze de deurtjes afsopte...
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9406
    zondag 4 november 2018 om 21:55
    Goedkope reactie.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2409
    zondag 4 november 2018 om 22:10
    Past bij een goedkope club..
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9406
    zondag 4 november 2018 om 22:14
    Zegt meer over jou dan over die 'goedkope' club. Kusje.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2568
    maandag 5 november 2018 om 08:10
    Is dit je open sollicitatie voor vp ofzo? Die hebben ook van die zielige provocerende headers
    Vind ik leuk
    Decimius +365
    maandag 5 november 2018 om 09:43
    Als het allemaal zo treurig is, wat doe je hier dan?
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2568
    maandag 5 november 2018 om 10:56
    Ben je hier nieuw of is dit een troll accountje?
    Vind ik leuk
    Decimius +365
    maandag 5 november 2018 om 11:13
    Je ontwijkt mijn vraag. Ik meen het serieus, als het allemaal zo kut is, waarom kom je op deze site dan? En om antwoord op jou vragen te geven, nee, ik ben niet nieuw en nee, het is zeker geen troll accountje.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2568
    maandag 5 november 2018 om 11:36
    Ik ben hier een tijd weg geweest toen vp het normaal vond dat ik verrot gescholden werd door een of andere puisterige puber. Het ging zo ver dat meerdere mensen het rapporteerde maar vp liet het gewoon staan.

    Kom ik hier terug zie ik een berg provocerende headers voor een "onafhankelijke" website. Dan twijfel ik wel of ik hier zal blijven ja.

    En waarom mijn vraag, +131 is redelijk weinig, dat duid op of troll of nieuw.
    Vind ik leuk
    Decimius +365
    maandag 5 november 2018 om 12:02
    Wat ik zoal gelezen heb afgelopen weken is dat VP aardig een inhaalslag aan het maken is. Ze zullen denk niet alles zien, maar volgens gaat het redelijk laatste maanden. Ja snachts zie je dat al het gajes wakker word..

    Betreft die headers.. Tsja, vind ik soms ook, maar dat is journalistiek he? Ook de grote kranten maken zich daar schuldig aan, als je maar op de link klikt.

    En +131 is niet veel, maar dit is een nieuw account, ik zit hier al een tijdje. En nee, dat is niet omdat ik met die andere heb lopen klote.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2568
    maandag 5 november 2018 om 13:06
    Ja vp reageert nu wel beter op scheldpartijen enzo. Maar toen die nieuwe stagaire net begonnen was, was het echt erg. Die persoon is zo anti Feyenoord dat het beschamend is. Scherpe headers zijn niet erg maar ze moeten wel professioneel zijn
    Vind ik leuk
    Omam-Biyik +215
    zondag 4 november 2018 om 21:47
    Afgesproken was om zo lang mogelijk met 11 man te blijven staan zolang als het licht aan was.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 21:48
    Ja Aadje moet ergens dom over lullen .
    Maar geloofwaardig is hij al heel lang niet meer .
    Ouwe zeikert .
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 21:53]
    Vind ik leuk
    RtdDub +13596
    zondag 4 november 2018 om 21:49
    Als het sabotage was geweest, hadden ze de oorzaak wel kunnen vinden, lijkt me.
    Vind ik leuk
    Talentscout +1119
    zondag 4 november 2018 om 22:02
    De-escalatie en imago-schade beperken zullen wel prioriteit hebben in dit geval. Zou me niet verbazen als ze dit verhaal morgen alsnog bevestigen, dat er kwade krachten achter zitten.
    Vind ik leuk
    stratumseind +170938
    zondag 4 november 2018 om 21:53
    Aadje zijn nekske ligt hier al weer op het hakblok maar we weten allemaal niet wat de oorzaak was dus .....even afwachten maar, misschien moeten we komende week wel allemaal "sorry aad je had toch gelijk " zeggen.....
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 21:55
    Dat zou ook zo maar bied ik mijn excuses wel aan Stratum , maar je heb een punt .
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 21:57
    En Mulder met zijn 'klein keukenkastje'.
    Was waarschijnlijk een compacte PLC-kast.
    Wa lopen er toch veul wousen rond in voetballand...
    Vind ik leuk
    stratumseind +170938
    zondag 4 november 2018 om 22:00
    da ga nogal
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9406
    maandag 5 november 2018 om 08:12
    Klopt. Maar het schijnt dat ze bij Ziggo subsidie hebben gekregen als ze Youri in dienst namen. Dat snap ik van Ziggo dan wel weer. Stukje MVO.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16026
    maandag 5 november 2018 om 08:35
    Toch zie ik nog eerder Pasen en Pinksteren op één dag vallen....
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 21:55
    Het licht is al een tijdje uit daar. Bij Ajax hebben tenminste wel (de) Ligt 😎😎😎
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 21:55
    Energie direct geen stroom geleverd
    Vind ik leuk
    Mama +197
    zondag 4 november 2018 om 21:55
    Kortsluiting in zijn hoofd
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1923
    zondag 4 november 2018 om 21:57
    Hij heeft het gewoon zelf gedaan 😂
    Vind ik leuk
    zwollie +7853
    zondag 4 november 2018 om 22:01
    Aadje afkoopsom ziet ze weee vliegen.
    Vind ik leuk
    Talentscout +1119
    zondag 4 november 2018 om 22:03
    Als een van de weinige hier moet ik zeggen dat het verhaal mij best aannemelijk voorkomt, en het zou me niets verbazen als dit verhaal later wordt bevestigd.
    Vind ik leuk
    Rasss010 +203
    zondag 4 november 2018 om 22:07
    Aad de Mos..
    Dat die gast nog een podium krijgt, ongelofelijk.

    Idiote betweter
    Vind ik leuk
    Het Brein +4116
    zondag 4 november 2018 om 22:07
    "geen nieuwe kuip en we blijven in dit stadion."

    Sorry, maar dit soort mensen zou ik echt direct een stadionverbod willen geven! Wat een achterlijk volk daar bij Feyenoord! Hoe krijg je deze nostalgie aanjagers in vredesnaam tot inzich? We praten hier niet over de kathedraal in Rome hoor...De Kuip was gewoon een leuk stadion, voor vele jaren. Nu is het gewoon tijd voor iets nieuws! Zelfs als niet Feyenoord fan kan ik me hier enorm aan irriteren. Dat achterlijke volk, dat zich nog steeds waant in de Efteling, wandelend door het sprookjesbos...


    ...en dit is dus precies waarom deze club GEEN HAAR vooruit komt!
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9406
    zondag 4 november 2018 om 22:17
    Want omdat wat supporters spandoeken ophangen, komt de club niet vooruit? Terwijl de helft van de mensen in het stadion een verhuizing naar een nieuw stadion wel een goed idee vindt? Raar.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4116
    zondag 4 november 2018 om 22:19
    Nee dat is het niet! Er zitten heel wat dwarse drollen daar bij Feyenoord: in het publiek, bestuur en daar omheen...
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9406
    zondag 4 november 2018 om 22:22
    Maar wat is je punt nu? Tijd voor iets nieuws? Waarom dan? Dat lees ik nergens. Of ben ik nu ook een dwarse drol?
    Vind ik leuk
    Het Brein +4116
    zondag 4 november 2018 om 22:30
    Tijd voor iets nieuws: skyboxen, skyboxen, skyboxen, nieuw staal, meer zitplaatsen, restaurant, betere lampen, modernere infrastructuur etc. Iets van deze tijd dus. Hoofdzaak: meer inkomsten...
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9406
    zondag 4 november 2018 om 22:33
    Da's allemaal leuk en aardig. Maar dan moeten de inkomsten uit die skyboxen (x3), staal en restaurants wel naar de club gaan. En niet naar de uitbater van het stadion incl. aandeelhouders. Daar moet je vooraf hele heldere afspraken over hebben. Die zijn er nu niet.

    Dus als die zekerheid van "meer inkomsten" er vooraf niet 100% is, moet je er gewoon niet aan beginnen.

    Daarnaast: betere infrastructuur? Dan wat? Die van de Arena? Daar sta je net zo lang in de file na een wedstrijd of bedoel je dat niet?
    Vind ik leuk
    Het Brein +4116
    zondag 4 november 2018 om 22:39
    Sorry, maar bij Feyenoord kun je nergens parkeren bijvoorbeeld!
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9406
    zondag 4 november 2018 om 22:42
    Tsja, ik parkeer liever iets verderop en ga dan met de tram of lopend dan dat ik voor de deur parkeer en vervolgens na de wedstrijd 1 uur in de file sta.

    Je kunt voor "een wedstrijd in het Feyenoord stadion" prima parkeren. Je moet alleen weten waar. Voor de deur parkeren bij elke (sub)topclub (in Europa) raad ik je per definitie af.

    En daarnaast: om voor parkeerplekken alleen nu een nieuw stadion neer te zetten....
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 22:42]
    Vind ik leuk
    Het Brein +4116
    zondag 4 november 2018 om 22:45
    Dat zeg ik helemaal niet! Ik zeg dat die infrastructuur nu ontbreekt. Het is ook chaos rondom het stadion tijdens wedstrijden...
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9406
    zondag 4 november 2018 om 22:46
    Oké. "Chaos rondom het stadion tijdens wedstrijden".

    Dat heb je bij geen enkele andere club met een "nieuw stadion". Of wel? Hoe vaak kom je eigenlijk bij het Feyenoord stadion? ;-)
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 22:48]
    Vind ik leuk
    Het Brein +4116
    zondag 4 november 2018 om 22:50
    Niet, maar heb daar een docu over gezien. Het leek nergens op! Maar terug naar het stadion: hoe je het went of keert, De Kuip is vergane glorie!
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9406
    zondag 4 november 2018 om 22:56
    Ja, Anfield is ook een oude bende. Camp Nou en Bernabeu ook trouwens. Om over Old Trafford nog te zwijgen.

    Echt, als je "een documentaire" hebt gezien en vervolgens het bovenstaande concludeert... Laat ook maar.

    Heb je ook de docu gelezen over het nieuwe stadion van de Spurs? Met dat nieuwe staal enzo? En al die skyboxen? En die kosten die wederom wat hoger uitvielen?
    Vind ik leuk
    Het Brein +4116
    maandag 5 november 2018 om 00:39
    Camp Nou wordt verbouwd, Bernabeu ook, Liverpool gaat ook weg dat is al bekend...
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9406
    maandag 5 november 2018 om 07:30
    Exact, Barca en Real krijgen ook geen nieuw stadion. Maar gaan verbouwen. Dat zou Feyenoord dus ook kunnen doen. En dan hebben die dwarse drollen misschien zomaar gelijk.

    Liverpool gaat niet weg. Ze wilden een nieuw stadion, maar is in 2012 afgeblazen. Anfield Road is nu gerenoveerd.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4116
    maandag 5 november 2018 om 07:32
    Alsof dat de oplossing is? Dat is het tijdelijk wel...meer niet. Dit had 15 jaar geleden al kunnen gebeuren. Nu is vernieuwbouw geen oplossing.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9406
    maandag 5 november 2018 om 07:36
    Waarom is dat geen oplossing? Je moet toch een business case hebben? En als dat die gewenste 25 miljoen binnen haalt zonder grote financiële risico's, waarom niet?

    Elk stadion moet om de twintig jaar gerenoveerd worden. De Arena heeft ook al een redelijke beurt gehad.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4116
    maandag 5 november 2018 om 07:40
    Het gaat hier niet om het renoveren he, je moet je sponsors kwijt, het stadion heeft geen schermen, veel te weinig skyboxen, weinig exploitatie....dat gaat alsnog een dikke 150 á 200 miljoen kosten..
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9406
    maandag 5 november 2018 om 07:46
    Exact. Tussen de 150 en 200 miljoen. Waarschijnlijk ben je er sneller mee klaar dus verdien je het sneller terug.

    En bij een investering is het goed om naar de kosten te kijken. Maar vooral ook naar de opbrengsten. Dat heet een business case.

    Maar om terug te komen op je punt. Omdat sommige supporters liever in De Kuip blijven, wil dat niet zeggen dat ze dwars zijn of dat de groei van de club hierdoor stagneert. Hoofdoorzaak daarvan ligt vooral op sportief vlak.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4116
    maandag 5 november 2018 om 15:40
    Volgens mij is die groep uit pure nostalgie geboren. Vernieubouw is niet meer dan een korte termijn oplossing. Wat doe je over 25 jaar dan?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9406
    maandag 5 november 2018 om 17:17
    Over 25 jaar ziet de wereld er anders uit. Dan heb je wellicht wel meer draagvlak. Andere gemeente raad. Misschien ook veel meer eigen vermogen.

    Als je nu een 150 miljoen uitgeeft en dat in 15 jaar meer dan terug kan verdienen, heb je toch een business case? Dan kun je dat toch uitstekend verantwoorden?
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1799
    maandag 5 november 2018 om 07:30
    Ik ben een paar keer naar een concert in de geldredome geweest, maar als je daar parkeer op de parkeerplaats naast het stadion dan ben je 1,5 uur later pas op de snelweg. En dat is een modern stadion. Het is altijd druk rondom stadions. In Wembley duurde het zelfs meer dan een uur voordat ik bij de metro was, lopend.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 22:12
    Alsof die spandoeken er niet hadden gehangen als t licht niet uit gevallen was.. Feyenoord heeft gewoon een hele trouwe achterban wat ontzettend bang is om afscheid te moeten nemen van de Kuip.

    Zo'n uitspraak over Sabotage kan alleen maar negatief vallen waar niemand wat mee opschiet veder.

    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 22:13
    Bij de complete technische staf van 010 zit al langere tijd een draadje los😎
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 22:14
    We hebben het vaak over sjaak willem en de gebroeders kerkhof.
    Maar deze man is al een tijdje veel meer de weg kwijt.
    En het enge is dat hij nog wel serieus genomen wordt.
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 22:14]
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1799
    maandag 5 november 2018 om 07:22
    Deze is inderdaad gekker dan allemaal. De andere hebben nog clubliefde, deze is gewoon aandachtsgeil.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 22:18
    Anders gaan Aad de mos en Youri mulder even op pad. Met pensioen als voetballer,maar ze hebben nieuw werk gevonden. De vraag is : wat gaan zij doen? Verder als inspecteur of als elektricien?
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13065
    zondag 4 november 2018 om 22:25
    Denk wel dat het zonder verlichting een stuk leuker is om naar Feyenoord te kijken dan met verlichting, jammer dat ze niet door gingen....
    Vind ik leuk
    Blindsy +12281
    maandag 5 november 2018 om 07:11
    We kijken inderdaad liever 90min in het donker naar ons geliefde Feyenoord.. dan 5 seconden in het volle licht naar jouw grote liefde. 👍
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13065
    maandag 5 november 2018 om 09:22
    Snap ik, jullie komen ook niet voor het voetbal natuurlijk.
    Mensen verrot schelden en ziektes toewensen met wat Colombiaanse bakpoeder in de neus is eerder jullie ding.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12281
    maandag 5 november 2018 om 15:00
    Voor iemand die ooit besloten heeft 'voor Ajax' te zijn in de hoop dan altijd het ventje te zijn bij voetbalpraatjes, is het misschien moeilijk te geloven. Maar je weet toch dat die 10tallen andere profclubs, en héél veel goede amateurclubs, gewoon fans hebben? Door weer en wind naar het stadion/sportpark komen om naar hún club te komen kijken? En zich niet laten wegjagen omdat hun club een mindere periode heeft, of gewoon altijd in de onderste regionen te vinden is?
    En nu het meest confronterende; weet jij dat de meerderheid van deze voetbalfans, dus níet voor Ajax is? En nog niet dood gevonden wil worden in de ArenA?
    Schokkend heh, dat we niet allemaal van die sukkels zijn.

    Snap best dat trollen leuk is hoor. Maar met je laatste post sla je een pleefiguur, knul.
    A. Mensen verrot schelden en ziektes toewensen? Nee, dat doen de koorknaapjes van vakkie 410 niet.
    B. Bij Ajax snuiven die hardcore assholes ook vast geen drugs. Ze dealen er liever in.
    https://www.nhnieuws.nl/nieuws/158233/OM-houdt-voet-bij-stuk-Drugsdealende-Ajax-supporters-vormen-wel-criminele-organisatie

    Les 1: als je wílt trollen, doe het dan goed.. en praat geen poep.
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 15:01]
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13065
    maandag 5 november 2018 om 17:35
    Hahah, eind jaren ‘80 niet meegemaakt zeker? Ook nooit iets over gehoord?
    Toen liep het niet zo lekker met Feyenoord en hadden ze in 1988 een gemiddeld aantal toeschouwers van rond de 9.000.
    Maar jullie laten je niet wgjagen door zo’n mindere periode zeker? Haha

    Goh.... echt heel confronterend inderdaad... poe poe..
    Wij zijn echt zulke sukkels inderdaad..

    Nou de mazzel.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12281
    maandag 5 november 2018 om 18:26
    Nee hoor. Ik stond in 1980 al op vak S.
    En jij? De kampioenschappen van Ajax vergeten voor 10-12,000 toeschouwers, in diezelfde periode?

    Leuk geprobeerd, maar voetbal heeft de afgelopen decennia meer toeschouwers getrokken. En da's mede dankzij Feyenoord. En Ajax uiteraard.

    Wat heeft dit trouwens uberhaubt met het bovenstaande te maken?

    Of jij een sukkel bent, weet ik niet hoor. Misschien ben jij wel een diehard Betondorper voor wie er vanaf de wieg maar één club was, nl Ajax.
    Maar probeer over die arrogantie heen, ook te beseffen dat dit net zo goed geldt voor een paar duizend mensen die dat met Telstar hebben. Of die inmiddels 47,500 (met wachtlijst) die dat inmiddels met Feyenoord hebben.

    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13065
    maandag 5 november 2018 om 19:53
    Sorry ik liet me even gaan, mijn reactie was dom en onnodig.

    Overigens heb je ook gelijk. We hebben het vaak over de grote clubs met hun enorme aanhang, maar ik heb veel respect voor clubs als NAC, Go Ahead Eagles en Twente.
    Zeker bij de laatst genoemde vind ik het bijzonder om te zien dat ze, ondanks dat ze gedegradeerd zijn afgelopen seizoen, dit jaar meer seizoenskaarten hebben verkoch dan het jaar daarvoor toen ze nog in de ED speelde.

    Het is natuurlijk makkelijk om supporter te worden van een topclub, want die presteren over het algemeen beter.
    Supporters van clubs die elk jaar meer wedstrijden verliezen dan winnen, dat zijn de echte.
    Bij clubs als Ajax en Feyenoord word er altijd geroepen dat ze een hoop successupporters hebben en dat is ook wel zo natuurlijk. Toch verkoopt Feyenoord gewoon weer zo’n 35.000 seizoenskaarten en Ajax 42.000, dat zijn over het algemeen ook gewoon trouwe fanatieke supporters.
    Ajax wint al 4 jaar geen enkele prijs, maar toch worden er meer seizoenskaarten verkocht dan ooit te voren.

    Nogmaals excuses voor mijn idiote opmerking, sloeg natuurlijk helemaal nergens op.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12281
    dinsdag 6 november 2018 om 11:19
    Hoewel ik het gevóel heb dat je met mij een loopje neemt.... zeg ik toch: aanvaard. Overigens, plagen mag, heh. Alleen ik plaag terug. Maar niet met die rare praat die je soms ziet hoor.
    Ik ben kritisch op alles en iedereen; ik kan kwalijk een hekel hebben aan Ajax omdat zij sinds de 3 EC1's gewoon beter beleid hebben gevoerd dan F. Dan ben ik liever kritisch op mijn eigen club. Dat je begin jaren 70, notabene eigenaar zijnd van je eigen stadion., tot de rijkste clubs ter wereld behoort. Maar dat je dat allemaal hebt verkwanselt.
    Af en toe een succesje, maar dan NOOIT in staat bent geweest om daar dan weer op door te borduren.
    Ajax laat nu gewoon wéér eens zien hoe het hoort.
    Opleiden zit weer in het dna van de club, en er wordt optimaal werk van gemaakt. Ajax schroomt ook niet om nationaal en internationaal de markt af te struinen, op zoek naar passend talent, desnoods als ze 16-17 zijn. De Jong, Bazoer, Dolberg... laatstgenoemde is een gelukstreffertje, maar wél een die slechts 3 ton koste (!!!)
    Je moet die spelers kopen voor je 1e, die direct een meerwaarde hebben. Dus geen Amrabat, want die kost al 4-5 miljoen en je ziet hoe het afloopt. Nee, dan gewoon een talent van 17 halen, of een gozert die al bewezen heeft goed te zijn. Zoals Ziyech, en helemaal recent, Tadic, Blind.
    Ja, daar heb je centen voor nodig. Maar we hebben in Nederland toch wel bewezen, dat we nog steeds het meest verdienen met het opleiden van eigen talenten?
    Je mag geiten over Kongolo Karsdorp Clasie. Ik zie ook wel dat die niet van het niveau De Jong , De Ligt zijn. Maar, iedereen zijn niveau. Die gasten leverden wel bijna 40 miljoen op, terwijl daar hooguit een paar ton opleidingskosten tegenover staan.
    Als jij 40 miljoen binnen harkt, kun je ook een gozer van 8-12 miljoen uit Brazilie ophalen.
    Zoals Ajax doet.

    En als je wil weten wie nou die betere ZuidAmerikanen zijn, dan schroomt Ajax ook niet om te investeren in de scouting. In dat licht moet je de aanstelling van Veldmate zien. Haalde Suarez naar NL, heeft een mooi netwerk daar. Nou, kom maar voor een dik salaris naar Amsterdam en ga het dáár maar doen.

    En dat is de weg die F moet bewandelen. Concreet:
    -zsm een Jong in de piramide. Het zijn geen Gouden Schoen-winnaars, maar het is toch een doodzonde dat AZ 25 miljoen verdient aan een Jansen, en straks 5-10 miljoen aan een Idrissi.. terwijl de eerste gratis naar Almere ging, en de laatste voor hooguit 1-2 ton naar Groningen. Reden: geen direct uitzicht op F1, en dan maar weg. Had je Jong in de piramide, dan kon je die gasten gewoon in Jong een jaar laten spelen. Hadden ze oók het licht zien branden, en had je ook Bilal of Larsson niet voor ruim 10 miljoen hoeven te kopen. En had je nu 2 centrumspitsen, waarvan je er één met gemak voor een mooi bedrag had kunnen verkopen.
    -Scouten! Internationaal scouten! En niet met het bord Chinees op schoot, op zondagavond!!
    Nederland is opleidingsland. Niet elk beetje talent, wil meteen naar City op zijn 16e. Of was nog niet ontdekt. Lekker naar NL halen dus.
    En het moet duidelijk zijn; via Jong kun je het 1e halen. Dan komen ze ook naar F. echt.
    -trainers moeten jeugdspelers beter kunnen maken. Voor de echte talenten moet de stap naar het 1e, zo klein mogeljk zijn. Niet alleen door Jong, maar ook door de opvang, begeleiding.

    Dat alles samenvattend; Gio moet weg, Van Geel moet weg. Zie met de laatstgenoemde gewoon geen meerwaarde meer. En de eerste is een gentleman, met een dijk van een carriere.. maar nu de poen op is, er niet snel poen verdiend gaat worden, is een focus op het inbrengen van jeugdspelers, het enige wat te doen staat.
    Ik stel voorzichtig vast, dat Gio niet met jeugd kan omgaan. Er moet een trainer komen , type Koeman, die gewoon zegt; goed genoeg is oud genoeg. En die gasten stappen laat maken. Af en toe meetrainen en dan weer op dinsdagavond voor 50 man met Jong meedoen tegen Jong Cambuur.. is NIET de manier.

    Einde preek.

    Nu trouwens nog 1 grap: ik heb gelogen. Zei dat ik NOOIT naar Ajax een stadion in zou stappen.
    Is niet waar. 11 Mei 1980. Excelsior - Ajax. Was met mijn buurjongen (Ajax-fan?!!!) er naartoe gegaan. Kon je gewoon bij de sigarenboer een kaartje kopen voor Vak G. Het uit-vak. Lekker helemaal vooraan, bij de F-side :-) Na 25 minuten stond het 2-0 voor Excelsior. Zelden heb ik mij zo moeten inhouden, om niet stiekum te juichen ;-)
    Maar uiteindelijk werd het in een buitengewoon slechte wedstrijd, 2-2. En dat was genoeg. Sta je daar, tussen die juichende Mokummers. Toch een bijzondere wedstrijd. En dus toch best leuk om daar bij te zijn. Sterker, stond daar als 13 jarig joch gewoon gezellig te babbelen. Zo kan het ook. Of beter.. kon. Want dat is wel over.
    Zie voorlopig geen toeschouwers van de uitploeg bij El Classico. En als het gebeurt? Zie ik -met name bij Feyenoord, zo eerlijk ben ik- gewoon mis gaan in Amsterdam. Die háát... zo enorm overdreven. Zo was het vroeger niet. Jammer dat het zo moet gaan.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 11:23]
    Vind ik leuk
    marcelvt +307
    zondag 4 november 2018 om 22:30
    Het gebeurt incidenteel dat licht uitvalt bij een voetbalwedstrijd. Dat is vervelend, zeker als je, net als ik vandaag, in het stadion zit maar je moet toch heel achterdochtig zijn als je denkt dat er sprake is van sabotage. Wat zegt het over Aad de Mos dat hij hier aan denkt?
    Iedere wedstrijd is er wel iemand in de Kuip die een spandoek meeneemt met de wens om het stadion te behouden. Dat was ook vandaag het geval en niet, zoals mijnheer de Mos zegt nadat het licht was uitgevallen maar al voor de wedstrijd.
    Vind ik leuk
    SimonSays +6217
    zondag 4 november 2018 om 22:30
    Ja hoor, Aad.. "Dan weten ze wat er met de draden is gebeurd". Aad weet het zo te zien al.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6534
    zondag 4 november 2018 om 22:39
    Aad de Mos denkt aan een complot theorie, maar Haagse Aadje terrorisme is het plegen van of dreigen met geweld gericht op mensen of tegen de maatschappij, daar is geen sprake van. Pure pech
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 22:52
    Aad ruikt onraad. Het zijn vast de Russen of Donald trump, ff filmpje maken Aad!!
    Vind ik leuk
    Blueman +933
    zondag 4 november 2018 om 23:03
    Aad begint ook met de dag meer te raaskallen.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10051
    zondag 4 november 2018 om 23:11
    Er sloegen gewoon, net als tegen Ajax, al vrij vroeg stoppen door bij Feyenoord!
    Vind ik leuk
    derksen +8810
    zondag 4 november 2018 om 23:26
    Stop de persen!
    Live persconferentie 11.00
    Rutten maakt bekend het waaren de russen
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 23:26]
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +923
    zondag 4 november 2018 om 23:33
    Wat heeft Fred Rutten er nu weer mee te maken. Die zat in Israël. Dan heeft de Mossad het dus gedaan.
    Vind ik leuk
    Farmer +12207
    zondag 4 november 2018 om 23:37
    "Het zag er ook een beetje knullig uit", zegt Mulder. "Ze waren met een telefoon wat aan het verlichten en waren met een schroevendraaier in een soort keukenkastje bezig om het licht weer aan te krijgen."

    Super-ingenieur, en swerelds meest kundige electriciën Mulder kijkt even met zijn bruine oogje en weet gelijk al wat voor minkukels er aan het bakkelijen zijn... Hadden ze hém maar aangesteld voor het onderhoud....
    Vind ik leuk
    Wijsneus +10
    maandag 5 november 2018 om 00:16
    Kom Aadtje naar bed kssssttt
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 00:22
    De Jong en van Geel kregen het probleem niet opgelost. Van Geel zag een rood draadje niet vast zitten, maar De Jong vond het niet belangrijk. Peter Houtman had nog een paar lampen aangedraaid en Ben Wijnstekers was op zoek naar de stoppenkast.

    Nou goed!
    Vind ik leuk
    Blindsy +12281
    maandag 5 november 2018 om 07:07
    En na afloop zongen ze hevig geemotioneerd het prachtige: 'Hand in hand'.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 03:12
    Of het is sabotage of het is een overduidelijk teken van boven dat er toch echt een nieuw stadion moet gaan komen!
    Vind ik leuk
    Blindsy +12281
    maandag 5 november 2018 om 07:05
    Mijn eerste gedachte: Aad.Nee. Niet doen.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 07:10
    De Mos ik dacht hetzelfde. Hacken vd schakelkast. Feyenoord heeft geen nieuw stadion nodig, wel geld van 1 van de 2 suikerooms, w.o. De staatsloterij (qurrent) en de man uit de quote 500.
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1799
    maandag 5 november 2018 om 07:17
    Die spandoeken waren er al voor de wedstrijd begon aadje, en niet nadat het licht uitviel. Ja daarna kwamen ze nog een keer te voorschijn.
    Vind ik leuk
    Horas +558
    maandag 5 november 2018 om 08:52
    Aad de Mos als complotgekkie, de Baudet van de eredivisie?
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 09:42
    Nee jongelui, we hadden na twee minuten al in de gaten dat we van vvv niet konden winnen en besloten we in te grijpen
    Het bestuur
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 09:51
    De mos behoord geen commentaar te geven.hij kon zeker geen trainer worden.
    Niemand neemt hem serieus.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 11:22
    De mos gaat op sjaak zwart lijken.Op een oude demente man
    Vind ik leuk
    redknap +1111
    maandag 5 november 2018 om 22:31
    Afbreken die ouwe kuip. Kan toch niet zo'n ouwe troep.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 20:41
    Aad de Mos: graag naar Belgie en nooit meer terugkomen...wat een pannenkoek zeg
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws