De Ligt: 'PSV kan nog winnen als het in de 90e minuut nog 0-0 staat'

De Ligt: 'PSV kan nog winnen als het in de 90e minuut nog 0-0 staat'

Gepubliceerd: zondag 4 november 2018 om 21:57zo 04-11-2018 om 21:57

Matthijs de Ligt houdt zich niet veel bezig met wat concurrent PSV doet. De Eredivisie-koploper wint de wedstrijden steeds op het nippertje en pakte ook zaterdag tegen Vitesse pas laat in de tweede helft de volle buit.

"Natuurlijk hoop je dat de concurrent punten verspeelt. Je weet bij PSV dat ze nog kunnen winnen als het in de negentigste minuut nog 0-0 staat", zegt De Ligt tegen Veronica Inside. "Wij speelden na PSV (tegen Willem ll, red.), dan heeft het geen zin om in het laatste kwartier te hopen dat ze punten verspelen, want dan staan wij al op het veld. Je hoopt dat ze punten verspelen. Het seizoen is nog lang, maar tot nu toe doen ze het goed."

Woensdag treft Ajax Benfica in de Champions League. De Portugezen verloren de afgelopen twee wedstrijden, maar De Ligt ziet dat niet per se als voordeel. "Dat kan twee kanten op. Het kan zijn dat ze in een mindere flow zitten, maar ook dat ze zich voor het eigen publiek willen bewijzen. We zullen op onze hoede moeten zijn om daar een goed resultaat te boeken."

Ajax staat momenteel gedeeld eerste in de poule en zet een reuzenstap richting de volgende ronde als er niet verloren wordt bij Benfica. "Als je uit bij Benfica een punt pakt is dat een uitstekend resultaat. Wij gaan altijd voor de overwinning. Het maakt niet uit of dat nou bij Benfica of Bayern München is. Maar als het in de laatste minuut 1-1 staat, gaan we natuurlijk niet volle bak voor de overwinning. Dan moet je slim zijn en het professioneel uitspelen, want bij een gelijkspel zet je, denk ik, een heel grote stap."

Poll

Gaat Ajax bij Benfica winnen?

(3380 stemmen)

Plaats een reactie

Dezeun +6240
zondag 4 november 2018 om 21:59
Schijterd
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 22:00
Jij?
Vind ik leuk
Roeptoeter +18678
zondag 4 november 2018 om 22:00
Altijd gaan voor de overwinning. Maak Frenkie maar aanvoerder dan, die snapt het tenminste.
Vind ik leuk
Mo +13220
zondag 4 november 2018 om 23:18
Dat zou een meesterzet zijn!
Vind ik leuk
Mr bien +8478
zondag 4 november 2018 om 22:00
Hoop day Ajax wint .
Europese punten zijn heel belangrijk aankomende jaren
Vind ik leuk
De fries +2042
zondag 4 november 2018 om 22:02
De ligt houdt zich niet met PSV bezig; “VP-Ajax” wel .... bah stoute PSV maakt steeds late goals!
Vind ik leuk
MiloZandt +2077
zondag 4 november 2018 om 22:03
“PSV wint steeds op het nippertje”, man man man. Daarom hebben ze zeker veruit het beste doelsaldo?
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 22:05
Ik heb er zin in woensdag, ik ben erbij samen met mijn vader en broertje. Op naar overwinteren in de CL, wij zijn Ajax en wij hebben schijt aan Benfica en gaan daar winnen!
Vind ik leuk
HJR +9133
zondag 4 november 2018 om 22:06
Ik ben er ook kan niet wachten :)!
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 22:07
Gezellig, het gaat sowieso een leuk feestje worden :p
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 22:14
Je bent niet de enige! Ik ben ook present: Bancada Red Power, Piso 3 (3de ring).
Vind ik leuk
Sytz +4310
zondag 4 november 2018 om 22:26
Schitterend stadion van Benfica. Ben er een aantal jaren geleden geweest met de wedstrijd tegen sporting. Wat een sfeer was dat zeg. Bijna net zo goed als een Europees avondje in de Kuip ;)

Heel veel plezier!
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 22:47
Ik ben er nog nooit geweest, ik laat me graag verrassen. Thanks dude, gaat zeker lukken.
Vind ik leuk
Mendieta86 +182
zondag 4 november 2018 om 22:13
Met zo’n doelsaldo.. en dan steeds geluk? natuurlijk frikandel
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 22:14
Is de 69e minuut ook al “in de slotfase”???😂
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 22:25
VP, Ajax speelg woensdag hoor
Vind ik leuk
El Cazador +9346
zondag 4 november 2018 om 22:34
Tja, is ook een kwaliteit, maar met schijtbakkenvoetbal jaag je de klant uiteindelijk het stadion uit, prijzen of niet doet er niet toe. Of het Brabantse publiek moet zo dom zijn, maar dat denk ik echt nie
Vind ik leuk
John Garp +5260
zondag 4 november 2018 om 23:06
Nee joh, die zelf verklaarde 'Boeruh! Boeruh!' zijn heus niet zo dom.
Blijkt ook wel uit die fantastische, edoch zeer eloquente, liederen die iedere week weer van de tribunes rollen.

Jallallollee.
Jal-lal-lol-lee!
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 17:30
Beter dan jaar in jaar uit zingen dat je de beste bent terwijl je al jaren geen prijzen meer wint.
Vind ik leuk
John Garp +5260
maandag 5 november 2018 om 19:41
Beter dan iemand zijn die altijd maar hetzelfde roept of doet:

'Insanity Is doing the same thing over and over again and expecting different results'

-Einstein-
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 20:55
Bij psv verwachten we elke x dezelfde uitkomst. We worden kampioen.
Vind ik leuk
Vrolijkje +2128
zondag 4 november 2018 om 22:46
Tis altijd geluk als je in blessuretijd met 4-0 wint...
Vind ik leuk
Mr.Dee +592
zondag 4 november 2018 om 22:47
Laat in de 2e helft? Volgens mij is de 69e minuut redelijk halverwege of zie ik dat verkeerd?
Vind ik leuk
Middenstip +661
zondag 4 november 2018 om 22:59
Zegt de speler van een club die dit seizoen zelf al 3x vlak voor tijd scoort en punten haalt.
Vind ik leuk
Mari +13200
zondag 4 november 2018 om 23:00
Het gaat niet zozeer om het pakken van 1 punt. Het is meer dat Benfica er 2 verliest.
Al komt het uiteindelijk op hetzelfde neer
Vind ik leuk
zondag 4 november 2018 om 23:08
Voetbal duurt niet voor niets 90+ of je nou in min 1ste of 90ste min scoort maakt dat echt niet uit! Heeft niets te maken met geluk wel met doorzettingvermogen.
Vind ik leuk
nironi +90
maandag 5 november 2018 om 02:06
wat een gezever uit Amsterdam elke keer.Uit bij VVV toch ook vlak voor tijd een penalty,tegen Benfica,toch ook door een eigen goal.En kijk dat publiek dan opgelucht van zijn stoeltjes vliegen,want het is zo erg om op deze manier te winnen,Natuurlijk niet,voetbal is een spel wat na 90 minuten pas ophoud,je kan er ook een kwaliteit van maken,90 minuten blijven gaan,het wisselbeleid daarin toepassen,er een sport van maken.Dat is een kwaliteit van dit PSV.Een ploeg die ook met 0-7 uit bij Ado wint en af en toe met een doelpunt verschil,en soms vlak voor tijd.Ajax moet niet zeuren,week in week uit hebben ze het over PSV.Geen speler uit Eindhoven die het over Ajax heeft,vorig seizoen niet en dit jaar ook niet.Onverstoorbaar.Ajax is op dit moment al jaren niet de beste club in nederland. Hou op over europa ,Barcelona heeft vorige week Madrid vernederd met 5-1,daar was Messi niet eens bij,Internazionale staat op plek 2 achter Juve in de serie A, Tottenham moet in de premier league alleen city,chelsea en liverpool voor zich dulden.Wat ik wil zeggen is,het is het absolute topniveau waar PSV het tegen opneemt,ik heb de ploegen al benoemd,Real Madrid-liverpool was in mei de CL finale,op dit niveau kruist PSV de degens,Het ongenaakbare Bayern word te oud,zit in een crisis,wint 6 wedstrijden op een rij niet ,en speelt dan gelijk tegen ajax,staan op plek 3 in de bundesliga voorbijgestreefd door monchengladbach.Aek athene is niveau pec zwolle,nr 4 in griekenland,competitie die er niet toe doet,voorbijgestreefd door PAOK en Astromitos. Benfica,portugese competitie,nr 4,voorbijgestreefd door Braga.Onvergelijkbaar,en een totaal ander Niveau.En dat werd vorig jaar en ook dit jaar 2 keer onderstreept 3-0 3-0.
Vind ik leuk
maandag 5 november 2018 om 03:16
Wat een onzin doen ze zelf ook.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws