KNVB spreekt van 'uitzonderlijke situatie' na Feyenoord-VVV en wil hulp van UEFA

    KNVB spreekt van 'uitzonderlijke situatie' na Feyenoord-VVV en wil hulp van UEFA

    maandag 5 november 2018 om 12:13

    De KNVB heeft een speciale uitzondering van de UEFA nodig om de uitgestelde wedstrijd tussen Feyenoord en VVV-Venlo op dinsdag- of woensdagavond te spelen. De KNVB heeft daartoe een verzoek ingediend, meldt het Algemeen Dagblad.

    De wedstrijd in De Kuip werd al na één minuut gestaakt omdat de lichten uitvielen. Het probleem kon niet binnen een half uur worden opgelost, waardoor scheidsrechter Bas Nijhuis zich genoodzaakt zag om de wedstrijd definitief te staken. De KNVB onderzoekt nu de mogelijkheden om de wedstrijd op dinsdag- of woensdagavond te spelen. Dan heeft het wel speciale toestemming van de UEFA nodig.

    De krant schrijft dat er 'normaliter uiterlijk om 16.00 uur moet worden afgetrapt op een Champions League-avond'. Het is namelijk zo dat de wedstrijd afgelopen moet zijn wanneer er wordt afgetrapt bij de UEFA-wedstrijden. De KNVB hoopt toch dat de Europese voetbalbond wil meedenken en volgens het AD denkt de bond dat 'er sprake is van een uitzonderlijke situatie'.

    Plaats een reactie

    Janzijnvader +15944
    maandag 5 november 2018 om 12:12
    Zullen ze wel merken bij de zenders die Champions League uitzenden. Iedereen wil Feyenoord - VVV toch wel zien!
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9004
    maandag 5 november 2018 om 12:22
    Ik zie inderdaad liever mijn eigen ploegje spelen dan PSV/Ajax.
    Vind ik leuk
    Waagplein +317
    maandag 5 november 2018 om 13:05
    Dat begrijp ik volkomen. Ik kijk liever naar AZ - FC Emmen dan naar de Champions League finale.
    Vind ik leuk
    COYG +6212
    maandag 5 november 2018 om 12:24
    Uiteraard zappen alle Feyenoord supporters naar deze wedstrijd. Dat scheelt veel kijkers bij sowieso PSV. Bij Ajax kijken ze niet zo vrees ik.
    Vind ik leuk
    frhoi +935
    maandag 5 november 2018 om 13:27
    Tuurlijk kijk ik liever naar mn eigen club. daarbij als t morgen gespeeld zou worden kijk ik woensdag ook niet naar ajax, meer benieuwd naar juve - united
    Vind ik leuk
    COYG +6212
    maandag 5 november 2018 om 14:04
    Precies dit. Ik kijk uiteraard ook liever naar Feyenoord dan naar andere teams.
    Vind ik leuk
    Rafael +810
    maandag 5 november 2018 om 12:12
    Spelen we toch nog op een dinsdag of woensdag avond net als Ajax en PSV
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31903
    maandag 5 november 2018 om 12:13
    Hebben we nog een beetje het europese gevoel 😂
    Vind ik leuk
    Gizmo +3873
    maandag 5 november 2018 om 14:40
    Vooruit, dan mag je voor aanvang ook de Champions League hymne laten horen !
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9004
    maandag 5 november 2018 om 12:13
    Ik mag hopen dat het later wordt ivm de vele supporters die "gewoon" moeten werken overdag!
    Vind ik leuk
    Korm +36732
    maandag 5 november 2018 om 12:16
    inderdaad!
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +4887
    maandag 5 november 2018 om 12:14
    Belachelijk dat je niet je eigen baas bent over je eigen competitie.
    Vind ik leuk
    guusje +1183
    maandag 5 november 2018 om 12:14
    Dus ze moeten eerst hun licht opsteken bij de UEFA......
    Vind ik leuk
    Hero.Axe +72
    maandag 5 november 2018 om 12:15
    Wat een planning van Feijenoord om doordeweeks gewoon lekker vrij te houden voor dit soort wedstrijden.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 12:15
    Nou, ik weet wel wat ik ga kijken, die keuze is niet heel erg moeilijk...

    Boer zoekt vrouw
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4066
    maandag 5 november 2018 om 12:25
    Maar dat komt zondags avond.
    Of heb je dan geen tijd en kijk je later in de week terug?
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2751
    maandag 5 november 2018 om 14:42
    Ik dacht De Boer zoekt club
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 12:15
    Het is toch krankzinnig dat de UEFA gaat bepalen wanneer een wedstrijd in een nationale competitie gespeeld mag worden?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17908
    maandag 5 november 2018 om 12:18
    Inderdaad, wat heeft de UEFA hiermee te maken?
    Vind ik leuk
    grunnfan +312
    maandag 5 november 2018 om 12:45
    Geldt blijkbaar alleen voor de hoogste competitie van een land. Zie vaak genoeg op een CL avond een volledig programma in Engeland in de Championship.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40913
    maandag 5 november 2018 om 12:52
    Is toch logisch? Gewoon een deal die gemaakt is.

    Als ik ergens de catering verzorg op een bruiloft, wil ik ook niet dat er een andere cateraar bezig is met hetzelfde werk aan de andere kant van de zaal. Dus spreek ik af hoe we het precies doen.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 12:19
    Lichies uit

    En dan vallen de lichies uit...
    Zo net na die eerste fluit...
    Qurrent zou toch beter moeten weten...
    In plaats van de stroomvoorziening te vergeten...
    Lichies uit... en op de tribune lichies aan...
    Maar voetballen lijkt niet door te gaan...
    We zijn hard aan het werk horen we de hele tijd...
    Nou dan alleen op ons groene tapijt...
    Daar zie ik tenminste ons sterker door strijd...
    En groene stroom... die doet t niet tot mijn spijt...
    Ach het zal wel om tv-rechten gaan...
    Want ik zie het best hier vandaan...
    Prima dan wachten we gewoon... op de mannetjes van de tv...
    Misschien start het nog...
    Feyenoord... tegen VVV.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4066
    maandag 5 november 2018 om 12:26
    Al in Sinterklaas stemming? ;)
    Vind ik leuk
    Hero.Axe +72
    maandag 5 november 2018 om 12:26
    Rustig op de sociale opvang vandaag?
    Vind ik leuk
    Wong Ho +325
    maandag 5 november 2018 om 12:30
    ben jij die Dichter van Zuid ?
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 12:24
    Ja Regels zijn regels bij de Uefa dan moet je je zaakjes maar voor elkaar hebben. Snap niet dat clubs ooit akkoord zijn gegaan met al die regeltjes en macht bij de uefa. Maar als er regels zijn moet je je er aan houden en op de blaten zitten.
    Vind ik leuk
    Wong Ho +325
    maandag 5 november 2018 om 12:29
    UEFA terreur
    Vind ik leuk
    RtdDub +13605
    maandag 5 november 2018 om 12:43
    Dus Feyenoord heeft een gunst van de uefa maffia nodig?

    Dat wordt dinsdagochtend 10.30 aftrappen dan.
    Vind ik leuk
    plein19 +2329
    maandag 5 november 2018 om 13:16
    Je zou eigenlijk het duel moeten omdraaien zodat VVV niet nogmaals lange tijd onderweg zijn. VVV is niet verantwoordelijk
    Vind ik leuk
    Farmer +12390
    maandag 5 november 2018 om 13:35
    Belachelijke regel? 'Men mag geen competitiewedstrijd houden, als er CL op de tv is?" (ok, zal niet zo staan omschreven, maar daar komt het op neer?)

    Is dat niet pure concurrentiebeding? Via een regeltje bepalen dat men alleen naar jouw voetbal mag kijken, en niet een andere wedstrijd bv?
    Het is opgesteld in een redelijk ingewikkeld netwerk van allerlei verschillende, en vooral verstrengelde belangen, maar in origine gaat het dus puur om de Tv-rechten, en het uitzenden: de TV-maatschappij vind dat ze geld mislopen als ze Feyenoord-VVV tegelijk 'moeten' uitzenden met bv een CL-potje?

    Aardig absurde vorm van commercieel totaal-dictatuur.
    Hier moet men gewoon via de rechtbank eventjes een beroepje/verzoekje voor indienen en de UEFA mag een nieuw maniertje vinden om makkelijk te zakkenvullen...
    Vind ik leuk
    WRFM +314
    maandag 5 november 2018 om 14:58
    Triest dat je in eigen land naar die corrupte uefa moet luisteren
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws