'Mijn bijdrage bij Ajax was degelijk en voldoende, maar mijn niveau gaat omhoog'

    'Mijn bijdrage bij Ajax was degelijk en voldoende, maar mijn niveau gaat omhoog'

    maandag 5 november 2018 om 14:10

    Daley Blind zit lekker in zijn vel. In de gewonnen thuiswedstrijd tegen Willem II (2-0) was de Ajax-verdediger de beste man op het veld - en dat is geen toeval.

    "Ik heb in mijn laatste jaar bij Manchester United iets minder gespeeld dan in de jaren daarvoor. En ik kwam binnen bij Ajax toen de club al twee weken in training was en ik zelf vijf weken vakantie had genoten. In het begin was mijn bijdrage degelijk en voldoende, maar mijn niveau gaat omhoog", stelt Blind vast in Het Parool.

    Waar zijn ploeggenoten een tandje terugschakelden tegen Willem II, ging Blind juist beter spelen. "In veel wedstrijden in de Eredivisie zijn we zelf onze grootste tegenstander. We moeten zorgen dat we niet in die valkuil kletteren", aldus de verdediger, die een verschil met de Premier League opmerkt. "Het fysieke aspect in die competitie, het tempo, de kwaliteiten van de voetballers over de hele linie. Dat maakt het zwaar. In Nederland is het gat tussen de top-vier en de onderste vijf ploegen groot."

    Poll

    Welke beoordeling geeft jij Blind na zijn eerste maanden bij Ajax?

    (1376 stemmen)

    Plaats een reactie

    Roeptoeter +4633
    maandag 5 november 2018 om 14:13
    Nu nog op het middenveld en hij wordt de opvolger van Ziyech als beste speler eredivisie. Als Ziyech weg gaat...
    Vind ik leuk
    Pimman +5070
    maandag 5 november 2018 om 14:14
    Daley is sowieso voor de Nederlandse competitie een Topaanwinst.
    Vind ik leuk
    whiskey33 +207
    maandag 5 november 2018 om 14:21
    Grapjas
    Vind ik leuk
    Molletje +269
    maandag 5 november 2018 om 14:14
    Blind is zeker belangrijk voor het team. Behoudt het overzicht, sterk aan de bal en ook verdedigend voert hij zijn taken goed uit.
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    maandag 5 november 2018 om 14:16
    Daley Blind begint juist on-Blinds te voetballen; met steeds meer lef. Ga zo door!
    Vind ik leuk
    J de Wit +1595
    maandag 5 november 2018 om 14:36
    Schone naar de bank, daley op zijn plek ziyech en donny voor hem..

    Wober naast de ligt

    Nerez dolberd en tadic voorin...

    Achte finale CL een feit!
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 14:36]
    Vind ik leuk
    appeltje +836
    maandag 5 november 2018 om 15:43
    Lekker Frenkie er langs zetten in plaats van Donny...
    Vind ik leuk
    Markieee +984
    maandag 5 november 2018 om 15:54
    Je vergeet Frenkie jongeman
    Vind ik leuk
    J de Wit +1595
    maandag 5 november 2018 om 15:57
    Zo, inderdaad zeg.. maar oke, die zot in mijn gedachte al sergio busquets uit de basis te spelen bij Barca 😎
    Vind ik leuk
    J de Wit +1595
    maandag 5 november 2018 om 15:58
    Maar vooruit, dan donny op de bank!
    Vind ik leuk
    whiskey33 +207
    maandag 5 november 2018 om 14:20
    Een verdediger uitblinker tegen willem II??
    Willem II stond met 10 man op eigen zestienmeterlijn, hoe kan een verdediger die geen tegenstander heeft dus nix te doen heeft uitblinker zijn?
    Vind ik leuk
    Pimman +5070
    maandag 5 november 2018 om 14:24
    Net zo uitgeblonken als héél psv..tegen daadwerkelijk 10 man ;) met slechts 1 goede aanval.
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    maandag 5 november 2018 om 14:25
    Kijk de wedstrijd nog eens rustig terug en je ziet waarom hij zo goed was. In dit soort wedstrijden gaat het om snel de bal heroveren en dat deed hij keer op keer voor z’n ploeg.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 15:40
    En de perfecte pass vooruit steeds
    Vind ik leuk
    El Cazador +6725
    maandag 5 november 2018 om 14:31
    Elke coach kijkt naar de balans in zijn team en daarin vervult Daley een super rol.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1475
    maandag 5 november 2018 om 14:59
    Voor 18 mil zijn ze er mooi ingestonken. Wat een bedroevend slechte speler. Ontbeert iedere vorm van leiderschap, en hij is zoooo traag. En zelfkritiek is hem vreemd zo blijkt maar weer.
    Vind ik leuk
    Molletje +269
    maandag 5 november 2018 om 15:23
    Iedere vorm van leiderschap ontbeert hem? op basis waarvan vind jij dat? waaruit blijkt dat dan volgens jou en wat maakt dan volgens jou wel een goede leider?

    Daarbij vind jij hem enorm traag, maar moet je een sprinter zijn als verdediger?
    Wordt Blind er dan keer op keer uit gelopen, want mij valt dat namelijk niet op. Wat me wel opvalt is hoe hij

    - positioneel steeds goed staat,
    - hoe hij ziet hoe een bal gespeeld gaat worden en daarom de pass vaak onderschept,
    - dat 9 van zijn 10 passes naar voren zijn ipv naar achteren,
    - dat zijn passing bijna het naukeurigst is van alle ajacieden, maar hij niet schroomt om de bal over de zijlijn te spelen, als er geen andere oplossing is.



    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 15:42
    Na Utca, Kopstootje en AS Roma hebben we weer een nieuwe droeftoeter genaamd Vinnie J.
    Vind ik leuk
    Andre As +1167
    maandag 5 november 2018 om 15:41
    Welke top 4??
    Vind ik leuk
    Mari +9393
    maandag 5 november 2018 om 15:47
    Blind gaat zeker vooruit. Dit heb ik eerder ook al geschreven.
    Hij heeft vast en zeker baat bij de coach die hem leert sprinten en draaien.
    Ik was een tegenstander van zijn komst, maar het gaat beter.
    Ik blijf echter van mening, dat hij een controlerende middenvelder is.
    Linksback als alternatief
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:54
    Blind is blind niet meer

    Speelt fantastisch blind

    Hou je taai bink
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 17:45
    Prima speler die altijd van waarde is. Blij dat hij in het team speelt!!!
    Vind ik leuk
    Renelas +205
    maandag 5 november 2018 om 18:25
    Voldoende voor nu lijkt mij. Hij tilt het team en niveau nog niet omhoog maar kan en is waarschijnlijk wel gewoon Ajax waardig. Hopelijk word het alleen maar beter nu. Zou goed zijn, want dan kan hij echt bepalend worden.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9880
    maandag 5 november 2018 om 18:53
    Geen 18 miljoen waard, dus in die zin onder de maat.
    Had Blind 8 miljoen gekost dan had hij gepresteerd conform die waarde; goed dus.
    Je moet de prestatie beoordeling van een speler wel koppelen aan de vergoeding, het is immers: "alle waar naar z'n geld...."
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1796
    maandag 5 november 2018 om 20:30
    In het begin van t seizoen geef ik je gelijk, maar als je zijn stijgende lijn ziet...
    Onder F. De Boer was het hele elftal tikke breed tikkie terug. Bij ManUtd heeft hij het over het algemeen genomen gewoon behoorlijk gedaan, maar vooral veel geleerd en volwassener geworden. Nu is hij voor €18M terug gehaald, terwijl hij in zn laatste jaar bij Utd meestal op de bank begon en de laatste weken weinig meer speelde. Begin van de trainingen gemist bij Ajax door vakantie, en sindsdien bijna altijd basis gestaan en zich redelijk goed staande gehouden tussen een aantal technisch zeer begaafde middenvelders. Nu begint hij goed door te krijgen hoe dit Ajax speelt en je ziet dat hij met de week beter wordt.
    Aan het eind van het seizoen zullen we niet meer zeggen dat er €10M teveel is betaald maar dat Ajax een aantal wereldaankopen heeft gedaan waarmee ze ver gekomen zijn in de CL.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9880
    maandag 5 november 2018 om 20:40
    Blind is geen 18 miljoen waard maar speelt wel goed.
    Overmars heeft zelf toegegeven, onlangs, dat er "natuurlijk" teveel is betaald voor Blind.....maar op aanraden ( onder druk ) van de Ligt men toch heeft besloten die te hoge prijs te willen betalen.
    Als je Blind in de etalage zet brengt hij nu echt niet meer op dan Tadic, ongeveer 10 miljoen.

    Lees svp:
    https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=337309
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 20:41]
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1796
    maandag 5 november 2018 om 20:45
    Nee klopt, en dat zeg ik ook. Op dit moment teveel. Maar aan het eind van het seizoen ALS ze kampioen worden en heel ver komen in de CL zal niemand meer over indivduen praten maar over de teamprestatie en maakte Blind gewoon deel uit van het “beste Ajax-elftal van de laatste 10 jaar”.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9880
    maandag 5 november 2018 om 20:55
    Uiteraard en zo is het ook.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 19:07
    Het verhaal herhaalt zich

    In de tijd dat Blind uitgefloten werd bij Ajax, was hij te zwak, niet kopsterk, te langzaam, balletje breed

    Daarna werd hij gerehabiliteerd en gewaardeerd

    Next step: Manchester

    In het begin zelfde verhaal, niet sterk genoeg, niet snel genoeg, kan niet verdedigen

    Maar gaandeweg heeft hij bij Manchester ook de waardering van het publiek gewonnen

    Terug bij Ajax: weer hetzelfde gelul: te duur, te langzaam, balletje breed, geen kopper

    Hoe vaak moet hij bewijzen dat hij een hele intelligente voetballer is, ijzersterk in balbezit, al zijn tekortkomingen compenseert hij met intelligentie

    De mensen die dat niet zien, zien het spelletje niet goed

    Daley, je hoeft je voor mij niet voor een derde keer te bewijzen
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1796
    maandag 5 november 2018 om 20:46
    Mooi gezegd en mijn mening ook precies goed verwoord. Thumbs up 👍🏻
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9880
    maandag 5 november 2018 om 21:29
    Je moet je constant bewijzen, je bent zo goed als je prestaties van je laatste wedstrijd, zo is het en zo blijft het .
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 04:37
    Prima speler voor Ajax denk ik. Wel jammer dat 'ie zo verschrikkelijk traag is alleen! Hij blijft de motoriek van een 3e jaars student geneeskunde hebben... Kan in de Eredivisie zo nu en dan verder prima mee wel trouwens...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws