Oorzaak uitvallen lichtmasten bekend: nieuwe datum voor Feyenoord - VVV

    Oorzaak uitvallen lichtmasten bekend: nieuwe datum voor Feyenoord - VVV

    maandag 5 november 2018 om 15:36

    De competitiewedstrijd tussen Feyenoord en VVV-Venlo wordt donderdag 6 december alsnog gespeeld. Zondag moest het duel al snel worden gestaakt nadat het licht in de Kuip uitviel. Inmiddels is bekend wat daar de oorzaak van was.

    Feyenoord laat via de officiële kanalen weten dat de wedstrijd donderdag 6 december om 20.00 uur in zijn geheel wordt overgespeeld. 'Met de nieuwe datum valt de wedstrijd tegen VVV-Venlo voor Feyenoord tussen de competitieduels met PSV (thuis, zondag 2 december) en FC Emmen (uit, zondag 9 december)', zo laten de Rotterdammers weten op de eigen website.

    Algemeen directeur Jan de Jong stelt dat 'dankzij bereidwillige medewerking van KNVB, VVV-Venlo en de gemeente’ maandag al een datum kon worden bepaald. "Onze supporters en ook die van VVV verdienen overigens een groot compliment voor de wijze waarop zij deze zeer teleurstellende avond hebben ondergaan", stelt hij verder.

    Directeur Jan van Merwijk geeft verder uitleg over het waarom van het uitvallen van de lichtmasten. "Het probleem zat echt hier binnen in het stadion, zoals we gisteren al direct vermoedden", legt hij uit op het digitale huis van de Rotterdammers. "Een deel van de techniek – onder meer een transformator en meerdere relais - blijkt het te hebben begeven en deze zullen worden vervangen."

    Daar heeft Feyenoord een paar dagen voor nodig, zodat na vervanging goed getest kan worden of alles weer werkt en er een zogenoemde workaround kan worden gecreëerd. "Deze 'back-up' zal zorgen dat zelfs in het zéér onwaarschijnlijke geval dat dit ons nog eens overkomt, we dan toch heel snel weer de verlichting kunnen aansturen en een wedstrijd dus niet hoeft te worden gestaakt."

    Plaats een reactie

    Neutraal +647
    maandag 5 november 2018 om 15:38
    Als dit geen clickbait is...
    Vind ik leuk
    The Iceman +10651
    maandag 5 november 2018 om 15:38
    Ik ben idd benieuwd naar wat nu de oorzaak was. Edit: tekst is aangevuld.
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 15:39]
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4913
    maandag 5 november 2018 om 20:00
    teleurgesteld publiek? ik ben meer teleurgesteld in het transfer-, club- en wisselbeleid.
    dan vallen een paar uitvallende lichtmasten nog wel mee
    Vind ik leuk
    The Iceman +10651
    maandag 5 november 2018 om 20:21
    Volgens mij reageer je op de verkeerde :p
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +455
    maandag 5 november 2018 om 19:23
    Zo'n beetje elk artikel is clickbait hier, als je van de 40/50 stukjes die AjaxPrimeur er elke dag uitkotst er 4 vind met een beetje inhoud ben je spekkoper.
    Vind ik leuk
    Andre As +1172
    maandag 5 november 2018 om 15:38
    Misschien kan Feijenoord een nieuw stadion aan Sinterklaas vragen.
    Vind ik leuk
    Hulsink +509
    maandag 5 november 2018 om 16:06
    Andre As:
    Zoveel centjes heeft de Feyenoord Sint nu ook weer niet!
    Vind ik leuk
    Andre As +1172
    maandag 5 november 2018 om 16:10
    Dan verkoopt hij toch gewoon de boot ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:12
    Of de grond onder zijn pakjesfabriek in Spanje.
    Vind ik leuk
    Andre As +1172
    maandag 5 november 2018 om 16:13
    Buiten Eindhoven is dat ongeoorloofde staatssteun...
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:29
    Of kenneth Vermeer
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 15:38
    Na urenlang onderzoek zijn we tot de conclusie gekomen dat de Kuip een ongelofelijke oude kutbende is.
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +329
    maandag 5 november 2018 om 15:40
    Maar ik houd dr zo van
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 15:42
    Snap ik! Prachtig stadion uiteraard.
    Vind ik leuk
    Sde +82
    maandag 5 november 2018 om 15:38
    duidelijke oorzaak
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3526
    maandag 5 november 2018 om 15:39
    Maar wat was de oorzaak nou? Beetje gekke titel als het stukje daar niet over gaat...
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +276
    maandag 5 november 2018 om 15:44
    Misschien nog een keer lezen?
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3526
    maandag 5 november 2018 om 18:58
    Misschien stond dat er eerst niet?
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +276
    maandag 5 november 2018 om 19:28
    Dat zou inderdaad kunnen dat ze het later hebben aangepast 😉
    Vind ik leuk
    Op afstand +682
    maandag 5 november 2018 om 16:24
    De oorzaak was een kutverhaal
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31903
    maandag 5 november 2018 om 15:40
    Prima. Europaleague wedstrijd 😂
    Vind ik leuk
    Leozao +4243
    maandag 5 november 2018 om 15:43
    Zeker Philips lampen...
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:11
    Met voorbedachte rade
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +276
    maandag 5 november 2018 om 15:43
    Gelukkig er is weer licht aan het einde van de tunnel...
    Vind ik leuk
    Hast57 +2130
    maandag 5 november 2018 om 15:45
    Dus alle voorbarige conclusies over maffia UEFA en KNVB kunnen weer in de ijskast. Velen voelden zich al verschrikkelijk benadeeld voor er een beslissing genomen was.
    Vind ik leuk
    Janste +167
    maandag 5 november 2018 om 15:48
    Waarom word alleen verteld tussen welke wedstrijd van feijenoord dit is een niet van Vvv. Volgens mij is VVV de meest gedupeerde van dit voorval
    Vind ik leuk
    The Iceman +10651
    maandag 5 november 2018 om 15:51
    Omdat VP het bericht heeft overgenomen van de website van Feyenoord.
    Vind ik leuk
    HJR +7877
    maandag 5 november 2018 om 15:53
    Omdat dit een officieel bericht van Feyenoord is en van hun site komt ;)

    Edit: Oh net te laat zie ik :)
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 15:53]
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 15:53
    In musicals en films worden de figuranten ook niet uitgelicht.
    Vind ik leuk
    Janste +167
    maandag 5 november 2018 om 15:57
    Zonder figuranten geen wedstrijd volgens mij!
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:09
    Het gaat hier om een bericht van Feyenoord.
    Vind ik leuk
    erikv78 +151
    maandag 5 november 2018 om 16:24
    Ik zou VVV geen figuranten durven noemen in een wedstrijd tegen Feyenoord. Zie ze gewoon de 0 houden in de kuip en misschien zelfs scoren.
    Vind ik leuk
    Hast57 +2130
    maandag 5 november 2018 om 17:22
    Toen het gestaakt werd stond het ook nog 0-0. Dus waarom niet.
    Vind ik leuk
    Janste +167
    maandag 5 november 2018 om 15:52
    Ohhh ok
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 15:53
    Goh, ik ben blij dat Unibet een "Void" heeft gegeven voor deze wedstrijd

    Had er niet aan moeten denken om tot 6 december te moeten wachten met mijn schoen in de gang
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 15:58
    Zou ook meteen de spelersgroep vervangen😄
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 15:59
    Ben benieuwd of al die spandoeken op 6 december weer de Kuip in mogen.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:07
    Nou Aad de Mos zat je er weer naast met je sabotage. Alles wat jij voorspeld doe ik bij de TOTO tegenovergesteld. Toch een heerlijk gevoel dat je weet dat je over 2 jaar miljonair bent.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:12
    Iets hoger inzetten ben je het nog voor de Kerst dankzij Aadje
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:26
    Dat zou nog beter zijn. Kan ik een mega kalkoen bestellen.
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +5932
    maandag 5 november 2018 om 23:55
    Dat noemen ze ook wel een struisvogel ;)
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 23:59
    Hoe meer gevleugelde hoe beter!
    Vind ik leuk
    whiskey33 +208
    maandag 5 november 2018 om 16:10
    Supporters VVV mogen toch wel gratis komen volgende keer?
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:12
    Ze zijn nou toch ook voor niks gekomen ?
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:12
    En wordt het volledig overgespeeld of alleen de laatste 89 minuten? ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:13
    Hahaha slappe zak
    Vind ik leuk
    guusje +1183
    maandag 5 november 2018 om 16:12
    "Een deel van de techniek (lijkt de Feyenoordselectie wel)– onder meer een transformator en meerdere relais - blijkt het te hebben begeven en deze zullen worden vervangen."
    Nou de trainer nog................
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 16:27
    Het nummer van De Dijk,mag het licht uit zullen ze voorlopig wel niet draaien
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5620
    maandag 5 november 2018 om 16:34
    Van Merwijk zou moeten weten dat zolang er nog geen nieuw stadion is er gewoon onderhoud gepleegd moet worden.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6225
    maandag 5 november 2018 om 16:37
    wel belachelijk dat de hele wedstrijd moet worden overgespeeld. VVV stond er net zo goed voor, en had kans op een gelijk spel
    Vind ik leuk
    erikv78 +151
    maandag 5 november 2018 om 18:40
    Je bedoeld : Feyenoord had nog kans op een gelijk spel
    Vind ik leuk
    imho +1018
    maandag 5 november 2018 om 16:40
    Edit: grap al gemaakt....het zit me niet mee vandaag
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 16:41]
    Vind ik leuk
    Bill +785
    maandag 5 november 2018 om 16:46
    Steek wat kaarsjes aan voor die club. Ze zijn ten dode opgeschreven.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 17:28
    Niet fair van die relair stuurt alles in de wair
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 17:50
    Nou welke smoes hebben ze bedacht ? Laat maar horen ..pfff geloof er niets van ... en Aadje ook niet 😉
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2466
    maandag 5 november 2018 om 17:51
    Lekker late inhaalwedstrijd.. kon dit echt niet eerder?
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 17:57
    Nieuwe aankoop voor het stadion; Mathijs het licht. 💡😜
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 18:11
    Ze vatten het veel te licht op daar in 010
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9880
    maandag 5 november 2018 om 18:57
    Dat hadden ze dus eerder aan moeten denken, die "back up" . Feijenoord loopt achter over de gehele linie, gaan pas "denken" als het te laat is, maar ja dat krijg je bij "geen woorden maar daden" , er wordt kennelijk niet gedacht en gesproken met elkaar .......
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 19:13
    Het is wel vreemd, dat ze wel een noodstroomaggregaat huren voor een EU wedstrijd, maar over deze back up nog nooit nagedacht hebben.
    Sommige dingen blijven onlogisch. En een stomme fout blijft het zeker.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9880
    maandag 5 november 2018 om 19:54
    Het is illustratief voor het Management van Feijenoord ; lopen achter de feiten aan op elk gebied......en toen viel het licht uit......
    Ik hoop voor Feijenoord dat er "een lichtje gaat branden" in de duisternis.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 20:19
    Hier heeft de voetbalclub niks mee te maken hoor.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9880
    maandag 5 november 2018 om 20:36
    Dat er twee entiteiten zijn, 2 "cash cows" of "profit centres" ; de club en het stadion, neemt niet weg dat het gewoon 2 handen op 1 buik is.
    Simpel weg omdat Feijenoord en "het stadion" slechts kunnen functioneren met elkaar en niet afzonderlijk.
    Het is dus een 2 eenheid, het is fiscaal, organisatorisch en juridisch beter, je hebt, bijvoorbeeld, een beter overzicht waar de winst of verlies wordt gemaakt of veroorzaakt, maar men heeft 100% gemeenschappelijke belangen.
    Jij hebt ook twee benen ( naar ik mag aannemen ) nl; een linker en een rechter been, twee verschillende benamingen dus, maar om optimaal te functioneren heb je echter beide nodig....
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 21:39]
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8299
    maandag 5 november 2018 om 19:26
    De kuip is niet van Feyenoord...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9880
    maandag 5 november 2018 om 19:55
    Daar gaat het niet om.....
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8299
    maandag 5 november 2018 om 22:50
    Nee?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9880
    dinsdag 6 november 2018 om 09:01
    Lees svp mijn bijdrage van 20.36 Nov 5 hierboven aan Wim
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8299
    dinsdag 6 november 2018 om 18:02
    Ok, dus als je rechterbeen niet werkt dan is je linkerbeen net zo schuldig?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9880
    dinsdag 6 november 2018 om 19:03
    M.a.w; Feijenoord "club" en "stadion" voeren in overleg een gezamenlijk beleid omdat ze totaal afhankelijk zijn van elkaar.
    Het verschil tussen die 2 is juridisch en fiscaal vooral.

    Dat zie je ook bij het City vraagstuk, daar is "stadion" en "club" tezamen 1 partij maar hebben
    wel fiscaal en juridisch een ander platform.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 19:07]
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8299
    dinsdag 6 november 2018 om 19:30
    Het is eerder een relatie tussen huurder en verhuurder. waarbij de huurder niet verantwoordelijk is voor de buitenverlichting danwel ander onderhoud.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9880
    dinsdag 6 november 2018 om 19:40
    Nee, juist niet.
    Feijenoord club en stadion is een 2 eenheid.
    De club kan niet zonder het stadion en het stadion niet zonder de club. ( zoals eerder aangegeven...)

    "Gewoon" een verhuurder kan aan iedereen verhuren en een "gewone" huurder kan elders makkelijk huren op korte termijn.

    Je begrijpt het, of je begrijpt het niet of je wil het niet begrijpen.
    Discussie gesloten wat mij betreft.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8299
    dinsdag 6 november 2018 om 19:48
    Of ze aan iedereen kunnen verhuren of niet is totaal niet relevant voor het vraagstuk wie er verantwoordelijk is voor de lichtmasten.

    Feyenoord is in deze de huurder en niet verantwoordelijk. Punt.

    Je kunt wel einde discussie roepen maar dat betekent dus niet dat je gelijk hebt.

    Juridisch gezien is er maar 1 partij verantwoordelijk en andere visies zijn irrelevant.
    Vind ik leuk
    Beuckie +34
    zaterdag 17 november 2018 om 12:34
    en inderdaad er is hier maar 1 schuldige,, Feyenoord en hun lakse onderhoud.. Schandalig dat de KNVB hun matst door de wedstrijd op een andere datum te laten spelen.Overal ter wereld wordt in dit geval een reglementaire overwinning voor de tegenstander gegeven.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8299
    zaterdag 17 november 2018 om 12:47
    Spuit elf. En het slaat ook nog eens nergens op...

    Ik raad aan, naast de dwangbuis ook een muilkorf.
    Vind ik leuk
    ritje +214
    dinsdag 6 november 2018 om 07:40
    hallo Als het binnenshuis is gebeurd! Dan is Feyenoord verantwoordelijk! En moet Feyenoord gestraft worden! maar die worden door de KNVB niet gestraft met die oud Feyenoorder! mvg ritje
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 08:11
    Nogmaals, de Kuip is niet van Feyenoord. Dat zijn 2 aparte organisaties. Ze zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden, dat wel, maar dit is de verantwoordelijkheid voor de Kuip zelf.

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 08:12]
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 13:33
    Zo AAD mos waar blijf je nu met je conclusie met het is expres gebooikot ik zou ik jou Maar je excuses maar aan bieden maar ook via de t.v in je programma ,waar je Feyenoord,vals beschulde anders weet ik nog een ander verhaaltje vertellen .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws