Perez kritisch op Heerenveen-verdediger: 'Een zeer, zeer, zeer simpele speler'

    Perez kritisch op Heerenveen-verdediger: 'Een zeer, zeer, zeer simpele speler'

    maandag 5 november 2018 om 17:26

    Kenneth Perez kan er met zijn pet niet bij dat Dave Bulthuis de tweede aanvoerder is van sc Heerenveen. Door de afwezigheid van Daniel Hoegh droeg Bulthuis dit weekend de band namens de Friezen.

    "Het verbaast me dat Bulthuis aanvoerder is van Heerenveen. Een zeer, zeer, zeer simpele speler", klinkt Perez stellig in Dit was het Weekend van FOX Sports. "Dat geeft wel iets aan van wat het niveau is bij Heerenveen."

    "Een aantal jaren geleden moest je echt aan de bak als je bij Heerenveen iets wilde halen. Dat geldt nu niet meer zozeer voor de topclubs", vervolgt Perez. Hij was verder kritisch op de manier waarop Bulthuis de pers te woord stond na het gelijkspel tegen FC Emmen. "Ik vind het niet zo heel slim om dan te zeggen: ik weet natuurlijk ook niet wat de trainer eigenlijk wil."

    Analist Mario Been sluit zich daarbij aan en vindt dat Bulthuis zich niet kritisch had mogen uitlaten richting zijn teamgenoten. "Doe dit lekker in de kleedkamer, scheld elkaar verrot. Maar ga niet daar anderen de zwartepiet toespelen, want jij bent ook onderdeel van dat elftal."

    Plaats een reactie

    maandag 5 november 2018 om 17:31
    Wel mooi dat een speler het hart op de tong heeft. Val er niet over heen als hij een keer wat loslippig is, maar laat hem ook zijn ding doen.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5580
    maandag 5 november 2018 om 17:49
    Hij mag opzich zeggen wat hij wil, maar het probleem is hij maakt zelf nogal eens een fout, of staat lucht te dekken. Dan kun je telkens met je armen zwaaien of je medespelers verrot schelden, maar kijk eerst naar jezelf.


    Toch ligt een kern van het probleem ook wel degelijk bij Olde Riekerink. Meerdere mensen vragen zich af: wat wil hij nu eigenlijk? Om een voorbeeld te noemen, Kobiyashi zal en moet spelen, en staat het middenveld dan goed dan maar als rechtsbuiten. Het ziet er niet uit het werkt niet en hij blijft volharden.

    Wat Bulthuis aangaat, hij heeft en geen snelheid en kan niet opbouwen, maar wil centraal staan en geen back. Laat hem eerst maar eens presteren, al doet hij dat eigenlijk al jaren niet.


    Soms verlang ik terug naar de tijd van de "witte tornado" wat een geweldenaar was dat.
    Vind ik leuk
    Devoetbalgek +1094
    maandag 5 november 2018 om 17:32
    Dave kan ook niet zo goed voetballen.
    Vind ik leuk
    pietprecies +6134
    maandag 5 november 2018 om 18:17
    Nee dat leer je ook niet bij Utrecht, logisch
    Vind ik leuk
    Devoetbalgek +1094
    maandag 5 november 2018 om 18:32
    Nee. Moet je na gaan als die bij ons wegkwam.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 17:33
    Heerenveen heeft ook niet echt spelers die goed aanvoerder kunnen zijn
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 17:34
    Nou ik begrijp de reactie van Perez wel Het werd mij ook niet duidelijk wat de trainer voor opdracht aan het team hag gegeven, dus het verbaasde me totaal niet dat Bulthuis dit aangaf. De vraag is echter wel of hij dit voor de camera moet aangeven !
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 17:35
    Dave Bulthuis, zijn reactie vorige week na de goal was natuurlijk van de zotte.

    Als trainer of supporter kun je deze speler niet echt serieus meer nemen & toch maken ze hem nog aanvoerder.

    Heerenveen is haar Friese doorlopers indenditeit kwijt geraakt in de afgelopen jaren. Vroeger was Heerenveen een bijna onmogelijke horde, nu is het volkslied het enige wat je daar nog aan herinnert.

    Keizer zou daar een goede trainer kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 18:20
    Helaas moet ik je gelijk geven

    het borrelt binnen de club tribunes lopen leeg ik ken meerdere supporters die altijd gingen en trots op onze club waren maar deze mensen zijn afgehaakt , het bolwerk wat riemer/foppe en al onze vrijwilligers hadden opgebouwd staat op omvallen , ik heb er persoonlijk heel veel moeite mee en kan er bijna letterlijk om janken

    Gelukkig zijn er nog genoeg mensen die nog wel iets om onze mooie club geven en als dit bestuur er niet in slaagt om het tij te doen keren zullen deze krachten zich moeten bundelen want anders zie ik een roda jc scenario zeer snel naderen
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 21:02
    Laten we hopen van niet, Heerenveen is een sierraad in de ED en geen 1ste divisie club.
    Vind ik leuk
    Summit +573
    maandag 5 november 2018 om 22:23
    Roda jc deed sowieso altijd onderin mee. H'veen heeft eigenlijk nooit degredatiezorgen dacht ik?
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1035
    maandag 5 november 2018 om 17:35
    Fijn als ze hem dan meteen zeggen dat hij moet kappen met dat achterlijke dansje na een goal. Pfft die houten klaas; volgens mij zijn ze daar in het nuchtere Friesland ook niet van gediend.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1998
    maandag 5 november 2018 om 17:35
    Als je een beetje analist van de eredivisie bent en dus op de hoogte van Heerenveen en de selectie, hoef je niet verbaast te zijn. Zo best is het gewoon niet.
    Vind ik leuk
    Boefje +264
    maandag 5 november 2018 om 17:44
    Was bij Utrecht al een hele simpele zeg maar slechte voetballer en dat is hij nu nog
    Vind ik leuk
    JoTaPe +872
    maandag 5 november 2018 om 17:44
    Dus je kan alleen aanvoerder zijn als je de topper van het team bent zegt Perez??
    Rest klopt wel...Heerenveen is niet meer Heerenveen van vroeger.
    Maar welke ED club nog wel?
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4671
    maandag 5 november 2018 om 17:45
    Bulthuis is een redelijke mandekker en een beperkte speler. Als dat je aanvoerder is... maar goed, Heerenveen is niet meer wat het geweest is. Van degelijke subtopper bij jaarlijks Europees voetbal naar een grauwe middenmoter
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 17:45
    Van deze man word je toch moe , zelfs over de aanvoerder van Heerenveen heeft die commentaar
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    maandag 5 november 2018 om 18:59
    Waarom zou ie dat niet mogen hebben?
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 17:45
    Wees blij dat ze elkaar is een keer openlijk aanspreken op fouten hopelijk leren ze er dan ook een keer van.

    Daarnaast de beste spelers hoeven niet altijd de aanvoerder te zijn, zolang de speler een overwicht heeft in de kleedkamer is hij de aanvoerder.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4102
    maandag 5 november 2018 om 17:50
    Bulthuis vliegt er tenminste nog in, beter dan die domme Woudenberg met z,n kut passes elke keer.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5580
    maandag 5 november 2018 om 18:01
    Vindt je beide spelers niet gewoon Heerenveen onwaardig? Woudenberg voetbalt als een watje zonder vertrouwen en geeft mede daardoor elke bal maar terug, risicoloos dus. Bulthuis heeft natuurlijk de ervaring en op een redelijk goede manier een grote bek, maar hij maakt me een hoop fouten. Van iemand met zijn ervaring en zeker centraal verwacht je meer en moet je meer verwachten.

    Een Kobiyashi rechtsbuiten, een middenveld wat tempoloos voetbalt, op Vlap na. Een trainer die standaard wisselt( Amersfoort voor Vlap) waar een wedstrijd als tegen Emmen zondag schreeuwde om creativiteit en echte buiten spelers. Op deze manier wordt het niks, en daar is niet in een laatste plaats de trainer verantwoordelijk voor.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4102
    maandag 5 november 2018 om 21:43
    Klopt, Yuki valt me ook erg tegen. Vlap had nog last dacht ik. En waar is Michailovitsch gebleven? En ik zie liever Congolo op het middenveld. V Bergen op rechts, Rienstra op 10 en Vlap vanaf links. En Zeneli?
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5580
    maandag 5 november 2018 om 22:22
    Zeneli mag van mij wel op links staan. Vlap heeft bewezen het beste uit de voeten te kunnen op 10. Zeker tegen de Graafschap en AZ was hij erg goed. Voor de rest kan ik je prima volgen.

    Mihaljovic en Rojas zitten wekelijks 90 minuten op de bank, en spelen hun wedstrijdjes zoals vanavond bij de reserves. Zeker Mihaljovic is voor velen onbegrijpelijk. Een jonge met snelheid en een actie die toch al eens heeft laten zien belangrijk te kunnen zijn.

    Blijkbaar moet van Amersfoort in de etalage staan, anders zijn zijn inbalbeurten niet te verklaren. De wissels van JOR laten sowieso te wensen over. De wedstrijden krijgen niet de wissels waarom wordt gevraagd.
    Vind ik leuk
    Damaverick +164
    dinsdag 6 november 2018 om 11:58
    Congo of Kongolo? ;)
    Vind ik leuk
    Hupfean +4102
    dinsdag 6 november 2018 om 20:48
    Die 2e wss.
    Vind ik leuk
    Damaverick +164
    dinsdag 6 november 2018 om 11:56
    Ik weet niet of je de statistieken hebt gezien, maar Woudenberg was zondag niet een van de minsten, mensen geven altijd weer lekker onterecht af op spelers die de zondebok moet zijn. (breurer, VLP, Slagveer, Woudenberg) we kunnen er wat van hoor....

    Woudenberg voetbalt inderdaad risicoloos, inderdaad mist hij een stukje durf, maar hij kan verdikke die bal ook nergens kwijt. Zeneli had zondag dubbele dekking en verstopte zich regelmatig en de 5-4-1 opstelling zorgde dat voorin en midden ook vaak onbereikbaar was.
    Daar moet je als coach beter op anticiperen met het inschuiven van spelers.
    Maar dat stond niet goed en daardoor liepen we ook te gemakkelijk in het mes van de counter. Dus dan maar 4 op 1 lijn houden. Je zag ook op het moment dat er een verdediger (voornamelijk de vleugels) inschoof dat het aanvallend iets meer begon te lijken, maar de passing was zondag te slecht op het blok van emmen uberhaupt een beetje in gevaar te brengen.

    Bulthuis vliegt er inderdaad in, maar te vaak te dom en 90% van zijn passes kan hij niet eens naar dezelfde kleur spelen.
    Die jongen heeft niets, maar dan ook niets in zich om wekelijks in de basisopstelling te mogen worden opgenomen.
    Wat mij betreft maar eens vaker op de bank met die gast.

    en ik zie hier opstellingen voorbij komen met Rienstra op 10 en Vlap op buiten... zucht....

    Rienstra op 6 zorgt iig wat meer voor een iets stabieler middenveld. Dan ga je die daar niet weer weg halen.
    En Vlap voetbalt het beste op 10 en niet op de buitenkant.

    Maar Yuki inderdaad naast Bulthuis maar op de bank. Die voetbalt het hele seizoen (en 80/90 procent van vorig seizoen) al drama.
    vertraagd het spel, heeft geen snelheid of actie voor op de vleugel en samen met Zeneli lopen ze een trechter in waardoor alles op een kluitje van 10 vierkante meter staat.

    het voetbal is veel te voorspelbaar.

    Geef echte vleugels eens de kans, we hebben er 3 op de bank zitten en spelen met een mislukte middenvelder wekelijks een zeer voorspelbare pot voetbal.

    Ook Zeneli zou zich wel eens wat meer laten zien. te vaak mislukken zijn acties en dan loop hij weer met de ziel onder zijn arm.
    Vind ik leuk
    ronniever +158
    maandag 5 november 2018 om 18:06
    Ik vind Perez een zeer,zeer,zeer langdradige en zelfingenomen analist !
    Hij laat collega´s nooit uitpraten denkt het voetbal uitgevonden te hebben ,wat een verademing als Ronald de Boer of Kees Kwakman aan tafel zitten
    Vind ik leuk
    Leeuw +6070
    maandag 5 november 2018 om 18:14
    Ik sluit mij bij aan.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 18:12
    Ja als Bultmans kan er wat van tenminste als het over juichen gaat. Voetballen kan hij beter aan anderen over laten.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    maandag 5 november 2018 om 19:02
    Bedoel je dat stomme houterige dansje?
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 20:06
    Precies dat Russische
    houthakkersdansje
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    maandag 5 november 2018 om 20:12
    Hahaha en zelfs dat dansje gaat hem niet goed af.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4102
    maandag 5 november 2018 om 21:44
    Ik vond t wel lachen.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1095
    maandag 5 november 2018 om 18:16
    95% in de eredivisie zijn simpele verdedigers.
    Niets nieuws onder de zon.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31757
    maandag 5 november 2018 om 19:08
    Perez, een zeer, zeer, zeer simpele analist.
    Vind ik leuk
    De Hout +1751
    maandag 5 november 2018 om 19:55
    Zeer zwakke voetballer inderdaad.
    Vind ik leuk
    Wijsneus +10
    maandag 5 november 2018 om 23:57
    VP alstublieft vraag die man niet meer zijn mening dit schaad jullie mooie site Stop met die vent
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +404