'Meneer Malone kon bij FC Twente 350 duizend euro per jaar verdienen plus premies'

'Meneer Malone kon bij FC Twente 350 duizend euro per jaar verdienen plus premies'

Gepubliceerd: dinsdag 6 november 2018 om 12:45di 06-11-2018 om 12:45

ADO Den Haag-verdediger Dion Malone en zijn zaakwaarnemer John Veldman zijn afgelopen zomer met elkaar in conflict geraakt, bericht Voetbal International dinsdagmiddag. De 29-jarige geboren Surinamer zette zijn belangenbehartiger aan de kant, waarna Veldman een arbitragezaak heeft aangespannen bij de KNVB.

Malone transfereerde een jaar geleden van ADO naar FK Qabala in Azerbeidzjan, maar liet binnen één seizoen al zijn contract ontbinden: Veldman was bij beide transacties betrokken. Afgelopen zomer ging Malone op zoek naar een nieuwe club en werd hij benaderd door zijn oude liefde ADO en FC Twente. De verdediger zag beide opties echter niet zitten en liet weten niet tevreden te zijn over Veldman.

Deze vindt echter dat Malone de schuld bij zichzelf moet zoeken. "Het hele seizoen ben ik bezig geweest. Amerika, Turkije", vertelt de zaakwaarnemer tijdens de arbitragezaak, geciteerd door Voetbal International. "Maar als je in een seizoen twaalf wedstrijden speelt in Azerbeidzjan, moet je ook realistisch zijn. We hebben het niet over de Premier League."

150 duizend euro
Malone wilde Veldman inruilen voor het bureau Key Sports van Frank Schouten en stelde voor om een deel van zijn tekengeld af te staan. Veldman ging echter te hoog in de boom zitten, vindt Malone. "Op het moment dat de andere partij in beeld kwam, is er gevraagd om een bedrag van 150 duizend euro om mij over te nemen. Bij mij is dat in het verkeerde keelgat geschoten. Vanaf dat moment hebben we geen contact meer gehad."

Veldman vindt echter dat hij wel degelijk recht had op een dergelijk bedrag. Hij laat tijdens de arbitragezaak weten dat FC Twente Malone een 'fantastische aanbieding' had gedaan. "Een vierjarig contract. Meneer Malone kon bij FC Twente 350 duizend euro per jaar verdienen plus premies. Ik had daar recht op tien procent commissie. Vier jaar lang." Malone besloot echter, naar eigen zeggen volledig op eigen houtje, om met ADO te onderhandelen. Daar tekende hij een tweejarig contract voor een salaris van 225 duizend euro, waar volgend seizoen nog eens tienduizend bovenop komt.

Volgens VI gaat de arbitragecommissie van de KNVB binnen vier à zes weken beslissen of Veldman recht heeft op zijn gewenste vergoeding.

Plaats een reactie

3Bier +11562
dinsdag 6 november 2018 om 12:49
Heerlijk jongens. Hang die vuile was maar buiten!
Vind ik leuk
Groen +1763
dinsdag 6 november 2018 om 13:40
Ja goeie reclame voor zijn bedrijf. Die Veldman. Legendarische ex international ;)
Vind ik leuk
DannyH79 +385
dinsdag 6 november 2018 om 12:56
Lekker betrouwbaar die Veldman om meteen maar alle bedragen openbaar te maken......
Vind ik leuk
Baszabas +631
dinsdag 6 november 2018 om 12:57
Ik geloof helemaal niets van die bedragen die hij bij Twente zou kunnen verdienen. Twente was helemaal niet in de mogelijkheid dat soort bedragen op tafel te leggen laat staan dat ze onder een vergrootglas liggen om het überhaupt aan te bieden.

Dit is complete nonsens en één grote leugen!
Vind ik leuk
HaagieHaag +1105
dinsdag 6 november 2018 om 13:40
Het ligt bij de rechter, beide geven dat salaris toe dus dan zal dat wel waar zijn, en het past ook precies in het straatje van die arrogante frauderende kutclub uit het oosten, want de sponsoren en de gemeente ruimen straks toch wel weer de rommel op.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 13:40]
Vind ik leuk
Gertt +214
dinsdag 6 november 2018 om 16:00
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid..
Vind ik leuk
Il Gordo +14777
dinsdag 6 november 2018 om 12:57
Het jaarsalaris is al belachelijk hoog van een noodlijdende club. Maar nog bizarder is dat een zaakwaarnemer 'zomaar' 10% commissie ontvangt. Voor het doen van niets... Die wereld is ziek.
Vind ik leuk
#Keizerout +37903
dinsdag 6 november 2018 om 13:02
Hij onderhandelt voor je en als het goed is kan dat dan uit.
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 12:58
Opdoeken die amateurclub uit Enschede.
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 12:58
Tuurlijk zet het maar in de titel, VP!
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
dinsdag 6 november 2018 om 13:03
Liever dit dan Clickbait zonder dat er iets in het artikel staat. Nu hoef je er alleen maar op te klikken als je ook wilt reageren xD
Vind ik leuk
Leozao +6226
dinsdag 6 november 2018 om 13:19
De vuile was..
Vind ik leuk
Roeptoeter +9554
dinsdag 6 november 2018 om 13:21
10% commissie voor een paar telefoontjes plegen?
Vind ik leuk
RtdDub +13434
dinsdag 6 november 2018 om 16:26
Wel eens van de uitdrukking Mr.10% gehoord?
Gebruikelijk tarief voor agenten in welke industrie dan ook.
Of je waar voor je 10% krijgt is dan weer een ander verhaal.

Vind ik leuk
BT410 +258
dinsdag 6 november 2018 om 13:24
Ajax
Vind ik leuk
HaagieHaag +1105
dinsdag 6 november 2018 om 13:38
Man, man, man wat een kansloze kutclub is dat Twente toch ook zeg... De boel tillen en dan deze belachelijke salarissen overhebben voor een zeer middelmatige verdediger.

En de gemeente Enschede en de sponsoren kunnen straks weer bloeden voor dit oplichterszooitje.
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +19517
dinsdag 6 november 2018 om 13:55
Hier, daar is het Haagse haasje weer.
Ben je nog steeds zo met Twente bezig?
Iemand met een klein beetje verstand snapt toch wel dat wij nooit dat soort bedragen kunnen betalen?
350 duizend totaal voor 4 jaar, dat kwam meer in de buurt.
Stel, ADO wil 225.000 betalen en Twente een dikke ton meer, dan kies je, met alle respect, niet voor ADO. Want dat verschil in geld is gewoon te groot.

Dus... enorme onzin.
Vind ik leuk
Sooike1208 +4556
dinsdag 6 november 2018 om 14:04
Nou domneltje... het is al in de rechtzaak geweest dus zal veltman hier toch echt wel bewijs van hebben. Zie ook nergens dat malone dat ontkent
Vind ik leuk
Lucky Kes +5502
dinsdag 6 november 2018 om 14:22
Maar ook niet dat Malone het bekent
Vind ik leuk
Sooike1208 +4556
dinsdag 6 november 2018 om 15:08
Touche
Vind ik leuk
Lucky Kes +5502
dinsdag 6 november 2018 om 15:18
:o)
Vind ik leuk
HaagieHaag +1105
dinsdag 6 november 2018 om 17:51
Tuurlijk de twee partijen (Malone en zaakwaarnemer) liegen bij de rechter om Twente een hak te zetten, hoe debiel kun je zijn.
Vind ik leuk
Brinkster +433
dinsdag 6 november 2018 om 14:35
Heb je zelf door dat het enige wat meetbaar is in jouw reactie
, is dat de speler in kwestie een middelmatige is. De rest wat je schrijft is onzin. Bagger.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 14:35]
Vind ik leuk
Gertt +214
dinsdag 6 november 2018 om 16:01
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid..
Vind ik leuk
danny117869 +2312
dinsdag 6 november 2018 om 13:42
Een speler die kiest voor de beste en de voor hem mooiste club. Goede keuze!
Vind ik leuk
Smithsonian +37998
dinsdag 6 november 2018 om 13:43
Fc twente = corrupt zooitje. En dat blijft het ook.

350 k in de kkd.. omg.
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 13:44
Jaa man lekker onderbouwt, droeftoeter!
Vind ik leuk
Smithsonian +37998
dinsdag 6 november 2018 om 16:28
Gewoon de waarheid. Het houd een keer op, droeftoeter.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 10:10
wist niet dat je voor Twente werkte en dat jij alles meek rijgt
beetje jammer Kearl. hou het gewoon alleen bij lezen AUB!
Vind ik leuk
Smithsonian +37998
woensdag 7 november 2018 om 10:31
Nein.

Vind het zonde voor de twente fans maar ze moeten er maar gewoon mee kappen. Of vanaf 0 beginnen zoals Parma ;).
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 10:32]
Vind ik leuk
Brinkster +433
dinsdag 6 november 2018 om 14:32
Jij hebt geen idee wat corrupt is. Je onderbuikgevoel en de woordjes die je ooit gehoord hebt halen de boel een beetje door elkaar..
Vind ik leuk
Smithsonian +37998
dinsdag 6 november 2018 om 16:28
Alsof jij wel weet wat corruptie is ;).
Vind ik leuk
Brinkster +433
dinsdag 6 november 2018 om 18:45
Jawel. Als je geld of middelen aanneemt met als doel ergens een andere wending aan te geven of bijvoorbeeld te verzaken. Hier heeft Twente zich niet schuldig aan gemaakt ;-)
Vind ik leuk
Smithsonian +37998
woensdag 7 november 2018 om 10:32
Zeker wel. Twente is zo corrupt als wat.
Vind ik leuk
RtdDub +13434
dinsdag 6 november 2018 om 14:04
Waarom zij er zoveel van die half gelukte\mislukte voetballers van Surinaamse afkomst zaakwaarnemer en waarom hangt er altijd een zwijm van onbetrouwbaarheid om heen.
Beste voorbeeld: Sigi Lens.
Vind ik leuk
Brinkster +433
dinsdag 6 november 2018 om 18:48
Pas maar op voor je het weet ben je racist ;-) Op basis van feiten heb je overigens wel gelijk. Net zoals veel donkere spelers sneller van hun geld af zijn dan blank spelers nadat ze gestopt zijn.
Vind ik leuk
RtdDub +13434
dinsdag 6 november 2018 om 21:49
Om met de woorden van de Ierse grootheid Eamon Dunphy te spreken: That isn't racism, that is ethnic criticism.
Vind ik leuk
michelhx +4041
dinsdag 6 november 2018 om 15:06
Een speler is toch vrij om te onderhandelen met de club die hij het meeste ziet zitten? Hij is toch geen bezit van de spelersmakelaar? ADO speelt Eredivisie, Twente niet. Reden genoeg lijkt mij om met ADO te onderhandelen.
Vind ik leuk
dinsdag 6 november 2018 om 15:35
Moet je niet gewoon met vastte vergoedingen werken voor zaakwaarnemers.
Vind ik leuk
Koekie1970 +3218
woensdag 7 november 2018 om 00:12
Malone???
Doe mij een toppertje en een breezer Ananas.
En een dubbele wiskey.

Die vent is gek....

En Veldman nog gekker.
Vind ik leuk
allround +1710
woensdag 7 november 2018 om 12:26
Jammer dat hij niet naar FCT is gegaan. Wordt eens tijd dat Dion gaat inzien, dat hij niet (meer) eredivisie waardig is en met zijn lotgenoten; Groothuizen, Beckers, Beugelsduik (helaas)in de KKD moet gaan ballen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws