Update: Zenit-Argentijn inderdaad getuige van Copa-finale na 'bewuste' rode kaart

    Update: Zenit-Argentijn inderdaad getuige van Copa-finale na 'bewuste' rode kaart

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 08:38di 13-11-2018 om 08:38

    Zenit St. Petersburg-middenvelder Leandro Paredes is het onderwerp van bijzondere beschuldigingen. De Argentijn pakte zondag in het duel met Terek Grozny een rode kaart en deed dat volgens fans van Zenit doelbewust.

    Paredes had al geel op zak toen hij in minuut 82, bij een 1-0 voorsprong, hard doorging op zijn Braziliaanse tegenstander Ravanelli Ferreira dos Santos. De scheidsrechter stond er met zijn neus bovenop en gaf Paredes zijn tweede gele kaart. De 24-jarige Argentijn accepteerde deze zonder te protesteren en liep direct naar de catacomben.

    Na afloop van de wedstrijd wemelde het direct van de complottheorieën. Supporters van Zenit vermoeden dat Paredes bewust op zoek ging naar een rode kaart, zodat hij komend weekend naar Argentinië kan vliegen voor de Copa Libertadores-finale tussen Boca Juniors en River Plate. De middenvelder is opgeleid bij Boca Juniors en speelde tussen 2011 en 2014 in het eerste elftal van de Argentijnse grootmacht.

    De Superclásico wordt over twee wedstrijden gespeeld. Op zaterdag 10 november ontvangt Boca Juniors, al dan niet met Paredes op de tribune, de eeuwige rivaal thuis. De returnwedstrijd is op 24 november.

    Update 13/11, 8.38: Paredes is inderdaad in La Bombonera (het stadion van Boca Juniors, red.) gesignaleerd voor de eerste wedstrijd van de Copa-finale. Terwijl Paredes zijn oude liefde Boca aanmoedigde, speelde zijn club Zenit de topper tegen CSKA Moskou. Paredes was daar dus niet bij vanwege een schorsing.

    Plaats een reactie

    Niels92 +30225
    dinsdag 6 november 2018 om 13:23
    ....
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 13:26]
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5076
    dinsdag 6 november 2018 om 13:47
    Geen idee wat je wilde zeggen 😅
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26488
    dinsdag 13 november 2018 om 08:47
    Dan moet je als Zenit zijnde, gewoon eisen dat deze gozer gewoon niet weg MAG. Het is de baas zijn tijd en dan dien je gewoon bij de groep te blijven. Raar verhaal dus. Zenit had alle troefen in handen om alles en iedereen de mond te snoeren. Dit zal hem uiteindelijk ook geen goed doen bij terugkeer in Rusland.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 08:47]
    Vind ik leuk
    Leozao +5499
    dinsdag 6 november 2018 om 13:24
    Simpel op te lossen: vliegverbod voor hem voor de SuperClassico
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    dinsdag 6 november 2018 om 13:35
    Nee als hij wilt gaan mag hij dat doen.
    Geloof niet dat hij rood pakt puur om te gaan
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17001
    dinsdag 6 november 2018 om 13:46
    Je mag als club iemand best verbieden naar Argentinië te vliegen.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    dinsdag 6 november 2018 om 13:47
    Opzich wel snappende dat het normaal is om tijdens wedstrijden bij de groep te blijven


    Hebben ze zouets niet moeten ze ook niet moeilijk doen om argentinie als hij al weg mag
    Vind ik leuk
    kerel +2157
    dinsdag 13 november 2018 om 09:02
    Wie weet gunt zenit hem dit.. kan ook nog
    Vind ik leuk
    Zultkop +5671
    dinsdag 6 november 2018 om 14:24
    Paspoort innemen, dat moet toch niet zo moeilijk zijn in Rusland.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    dinsdag 6 november 2018 om 13:27
    Vanmiddag maar effe een slidinkje maken op zo'n fopmanager hier.
    Kan ik ook lekker naar Boca - River
    Vind ik leuk
    Stack5 +3076
    dinsdag 6 november 2018 om 13:37
    Zojuist met gestrekt been op kniehoogte in komen vliegen. Kon gelijk vertrekken. Top geregeld, zie je daar wel
    Vind ik leuk
    COYG +6839
    dinsdag 6 november 2018 om 13:49
    Ik zie twee volwassen mannen dit al doen haha
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    dinsdag 6 november 2018 om 13:51
    In mijn geval zou die manager niet eens echt erg verbaasd zijn, vrees ik.....
    Vind ik leuk
    Zultkop +5671
    dinsdag 6 november 2018 om 14:25
    Louis van Gaal heeft de trend gezet ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 13:28
    Hij denkt teminste in oplossingen 👏🏻
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 13:40
    Ach je moet was als je geen vrij krijgt van je baas.
    Vind ik leuk
    Leozao +5499
    dinsdag 6 november 2018 om 14:27
    Een denkstap overgeslagen: voordat je weg wilt had je ook helemaal niet kunnen komen!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 14:36]
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 13:42
    Hier kan je toch niet 100% van zeggen dat dit bewust is om een 2e gele kaart te krijgen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    dinsdag 6 november 2018 om 13:43
    Nou is dit natuurlijk op veel manieren uit te leggen.
    Zo hard was die overtreding niet met geel op zak wist ie ook wel wat er ging gebeuren.

    Die copa finale gaat over 2 wedstrijden. op de 10 en de 24ste november.
    Als hij beide potjes had willen zien, of in elk geval in Argentinie had willen zijn had ie wel voor direct rood gegaan aangezien hij nu maar voor 1 wedstrijd geschorst is.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2004
    dinsdag 6 november 2018 om 13:45
    Dacht dat je bij een schorsing gewoon bij de club aanwezig moest zijn? Dan zou het dom van Paredes zijn om het zo op te lossen.

    Sommige Braziliaantjes zijn in het voorjaar stiekem vaak geblesseerd. Hééél toevallig precies tijdens carnaval. Klein spierblessure heb je zo te pakken. Dan hoef je de club alleen maar wijs te maken dat je persoonlijke fysio in Rio is.

    Begrijp hem overigens heel goed hoor! Wat een clash! Blij ook dat ze beide wedstrijden op de zaterdagmiddag lokale tijd hebben gepland. Zo hoeven we in Europa niet met kleine oogies mee te genieten.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 6 november 2018 om 13:48]
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    dinsdag 6 november 2018 om 13:50
    Verwacht nou geen hoogstaand voetbal...

    https://gyazo.com/5825f41680a908df4709ce5065f532eb

    Dit was tijdens een of ander Peppie en Kokkie toernooi....
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2004
    dinsdag 6 november 2018 om 14:19
    Haha, schitterend! Dat is dus precies waarom ik graag naar Argentijns voetbal kijk (naast het feit dat ik altijd geld op Zuid-Amerikaanse wedstrijdjes zet in de late uurtjes). Die classico's zijn zelden saai.

    Dit was een wedstrijd in de voorbereiding. Hun jaarlijkse torneo del verano (zomertoernooi). Zij laten dan al die aartsrivalen tegen elkaar spelen op neutraal terrein.Dat eindigt vaak dan ook in MMA gevechten. Dan krijg je dit soort taferelen: http://www.youtube.com/watch?v=JyhkPv3A1cE :D

    Zouden we hier ook moeten doen! Elke zomer Feyenoord-Ajax, Vitesse-NEC, Willem II-NAC, Roda-MVV en Go Ahead-PEC Zwolle ergens in Zeeland laten spelen voor de titel regiokampioen. Alle supportersgroepen gezellig op een warm Zeeuws strand. Wordt één groot feest!
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    dinsdag 6 november 2018 om 14:30
    Vergeet Gimnasia - Estudiantes niet.... Zo nodig nog meer kaarten dan bij river - Boca.

    Ook hier een fervent late avond > Zuid Amerikaans voetbal kijker. Met bet365 accountje bij de hand.
    Behalve Brazilie.... kijk liever naar opdrogende verf.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2004
    dinsdag 6 november 2018 om 15:31
    Precies. Die vijandigheid is vaak nog groter bij die kleinere classico's.

    En ik begrijp precies wat je bedoeld haha. Vooral die Serie B wedstrijden zijn echt verschrikkelijk slecht. Ik vul mijn williamhill nachtdienstjes het liefst in met potjes uit Argentinië, Chili, Bolivia en Uruguay.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    dinsdag 6 november 2018 om 15:37
    Vergeet Paraguay niet. Gaat ook altijd wel lekker te keer.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2004
    dinsdag 6 november 2018 om 15:47
    Een echte kenner dus! Paraguay is ook altijd leuk inderdaad.

    Best knap dat ze daar vaak het net weten te vinden, want van grasmaaiers hebben die Paraguayanen nog nooit gehoord.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    dinsdag 6 november 2018 om 15:56
    Ik opende ergens in 2009 een account bij bet365 die dus echt zo'n beetje alles streamen als het gaat om voetbal.
    Er gign een wereld voor me open.
    Terwijl heel europa zachtjes doodverveeld werd door Barcelona wat tot doel had gemaakt om eem wedstrijd met 100% balbezit te creeeren, zat ik 3x per week voor de computer te genieten van Universidad de Chile die heel Zuid-Amerika op een hoopje speelde in de copa sudamericana en de Chileense competitie.
    Oh wat heb ik zitten hopen dat er bij feyenoord iemand was die hetzlefde deed en Eduardo Vargas naar de kuip haalde. maar toen die topscorer werd met 10 goals in 12 potjes en de Copa won tegen Vasco kwam Napoli al langs met 14 miljoen en weg was hij.

    Misschien maar goed ook want eigenlijk heeft ie nooit meer iets bij clubs gepresteerd en altijd alleen maar bij Chili onder Sampaoli, die toen ook U de Chile onder zijn hoede had.

    Paar jaar terug was Guarani in paraguay mijn favoriet. Leuke stijl voetbal, veel goals. Daar ga ik voor zitten
    Mogen ze de zoveelste saaie en voorspelbare uitvoering van de Cl knockouts in hun reet stoppen hier.
    Vind ik leuk
    Skeptic +459
    dinsdag 13 november 2018 om 12:46
    Hoe kan jij daar een account openen, tenzij je niet uit Nederland komt.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15689
    dinsdag 6 november 2018 om 15:10
    Mag Ard van Peppen ook meedoen?
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    dinsdag 6 november 2018 om 15:14
    Ik zou die rutjes daar wel tussen willen zien lopen om alles en iedereen tot kalmte te manen.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15689
    dinsdag 6 november 2018 om 15:15
    Hahaha dat zou mooie beelden opleveren.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    dinsdag 6 november 2018 om 15:38
    Die ontspoort zelf volkomen in zo'n situatie
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    dinsdag 6 november 2018 om 13:53
    Mooie wedstrijd om Magallan aan het werk te zien. Live op Fox. Wist Paredes dat niet?
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    dinsdag 6 november 2018 om 14:32
    Nee.... deze wedstrijden kan je niet gebruiken om een oordeel, positief dan wel negatief te vellen over spelers.
    Dit zijn potjes waar zelfs het grootste ijskonijn volledig door het lint kan gaan.
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    dinsdag 6 november 2018 om 14:36
    Oordeel? Aan het werk zien staat er. ;)
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    dinsdag 6 november 2018 om 15:13
    Ja..meh.
    Als je gaat kijken om hem aan het werk te zien wordt het erg lastig niet een oordeel te hebben na afloop.
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    dinsdag 6 november 2018 om 15:41
    Niet als dat niet mag van jou. ;)
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    dinsdag 6 november 2018 om 15:46
    Mag wel van me, hoor. Als je dat per se wil. ;)
    Nergens gezegd dat het niet mag. Het kan niet.
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    dinsdag 6 november 2018 om 15:47
    Ik denk dat het wel kan.

    Oops, zei ik dat echt? Sorry.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4924
    dinsdag 6 november 2018 om 13:54
    Terecht, wie wil de Superclasico nou missen. Alsof Ajax vs Feyenoord de finale van de CL zou zijn, uniek
    Vind ik leuk
    Blindsy +13540
    dinsdag 6 november 2018 om 13:59
    Allemaal post vatten op het vliegveld, kameraden. Dan weten jullie het zeker.
    Vind ik leuk
    dinsdag 6 november 2018 om 21:21
    Who cares..., lekker belangrijk🤪
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1844
    dinsdag 13 november 2018 om 08:49
    Wat is hier nu mis mee? Het gebeurt overal en vaak in Poule groepen. Zo van, ik pak nu geel dan ben ik geschorst voor de ontmoeting tegen een mindere club om een wedstrijd later aan de aftrap te staan tegen een topclub. Dan is het ineens goed, dan mag het wel. Voetbal begint steeds meer een verwijfd theekransje te worden.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +1978
    dinsdag 13 november 2018 om 08:52
    Lijkt voor mij niet echt alsof hij die gele kaart bewust pakt, zijn eerste reactie is ook gefrustreerd als die scheids de gele kaart pakt, en volgens mij ging hij voor de bal.

    Ik vind het wel belachelijk dat hij dan naar de super classico kan gaan. Zijn eigen team speelt een topwedstrijd tegen CSKA. Sowieso vind ik dat je als geschorste speler altijd op de tribune hoort te zitten bij de wedstrijden van je club, het mag nooit een excuus voor vakantie zijn in mijn mening.

    Hij laat in ieder geval zien waar zijn hart ligt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 09:37
    Hij was vrij om te gaan en staan. Maar zou als club toch echt wel actie ondernemen. Het neigt toch echt naar een bewisust gepakte rode kaart.
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    dinsdag 13 november 2018 om 11:05
    Bewust geel? Lijkt mee zeer sterk. Geel is misschien onterecht, maar bewust geel krijg je niet met een dergelijke tackle. Dan geef je commentaar, duw je iemand of trek je shirtje zonder reden. Daarnaast heeft hij 100% zeker toestemming moeten vragen voor zijn tripje.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws