Martens 'inspiratiebron' voor Fortuna-spits: 'Mooi dat hij dat durft te zeggen'

Martens 'inspiratiebron' voor Fortuna-spits: 'Mooi dat hij dat durft te zeggen'

Gepubliceerd: woensdag 7 november 2018 om 15:10wo 07-11-2018 om 15:10

Sinds ze werd verkozen tot beste speelster ter wereld en ze met Nederland het EK voetbal won, is er veel veranderd voor Lieke Martens. Waar er vroeger werd neergekeken op vrouwenvoetbal, is dat nu helemaal anders.

Zo erkende Fortuna Sittard-spits Finn Stokkers zondag na zijn doelpunt tegen PEC Zwolle dat hij naar beelden van Martens kijkt om beter te worden. "Dat is de omgekeerde wereld. Mooi dat hij dat durft te zeggen", reageert Martens tegenover De Limburger. "Vroeger moesten we altijd vechten tegen vooroordelen. Maar de discussies worden steeds minder, toch? Ik denk dat we die periode nu wel voorbij zijn."

Martens merkt dat ze inmiddels veel meer is dan zomaar een voetbalster. "Ik weet dat ik een inspiratiebron ben. (...) Nu kunnen jonge meisjes naar mij kijken, ze kunnen zien wat ook zij kunnen bereiken. Ik besef dat ik een uithangbord ben, zeker na het succesvolle EK. Maar mijn belangrijkste doel blijft een betere voetbalster worden."

Plaats een reactie

El Cazador +9344
woensdag 7 november 2018 om 15:14
Lieke, samen een beschuitje eten???
Vind ik leuk
kwartje50 +1255
woensdag 7 november 2018 om 15:30
Da's wel heel droog ;)..
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 15:39
Eerst droog dan nat worden
Wazzzuuuuuuuuappp
Vind ik leuk
Zultkop +6733
woensdag 7 november 2018 om 16:36
Denk daarbij aan Bruno Martens-Indi :D
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 16:37]
Vind ik leuk
Almaniak +241
woensdag 7 november 2018 om 15:17
Speelt fortuna tegen nac binnenkort toevallig? Dit moet haast wel zijn om van Leer te zieken, anders is hij onder invloed
Vind ik leuk
kwartje50 +1255
woensdag 7 november 2018 om 15:30
Fortuna heeft al gewonnen bij NAC uit....
Vind ik leuk
younited +4023
woensdag 7 november 2018 om 15:17
Ik vind vrouwenvoetbal leuk, daar winnen we nog eens wat!
Vind ik leuk
kwartje50 +1255
woensdag 7 november 2018 om 15:36
Aap.
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 16:49]
Vind ik leuk
younited +4023
woensdag 7 november 2018 om 15:46
Grammatica, spelling, zinsbouw, interpunctie. Je doet maar wat hé?

Ben het in ieder geval wel eens met je mening, maar het kwalificeren moet geen probleem zijn.
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 15:46]
Vind ik leuk
kwartje50 +1255
woensdag 7 november 2018 om 15:47
Oneens
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 15:50
Teringjantje, wat kan ik me ergeren aan lui die zich niet bekommeren om G/S/Z/I, aaarrghhhh...
Vind ik leuk
kwartje50 +1255
woensdag 7 november 2018 om 16:05
😘
Vind ik leuk
Zultkop +6733
woensdag 7 november 2018 om 15:17
Jonge jongens kijken ook naar je Lieke,
Vind ik leuk
Dani82 +3807
woensdag 7 november 2018 om 16:09
Niet alleen jonge jongens hoor ;)
Vind ik leuk
Tsubamba +3467
woensdag 7 november 2018 om 15:23
Ik zie meer Benjamin van Leer als inspiratiebron ;)
Vind ik leuk
Pimman +11480
woensdag 7 november 2018 om 16:03
Benjamin is óók bij haar in de Leer ;)
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 15:27
Hahahaha. Wat een sukkel. Hij zou een keer met haar op het veld moeten gaan staan. Dan kijkt hij nooit meer vrouwenvoetbal. Martens zou niet hoger dan 2e klasse zondag spelen als ze bij de mannen mee moest doen.
Vind ik leuk
Mari +13241
woensdag 7 november 2018 om 15:29
Inspiratiebron
Uithangbord.
Ik keek gisterenavond naar die vrouw bij Derkzen en Boskamp. Ik ben haar naam kwijt. Over uithangborden gesproken
Vind ik leuk
younited +4023
woensdag 7 november 2018 om 15:50
Heleentje
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 16:00
Wereldvrouw
Vind ik leuk
pos +9955
woensdag 7 november 2018 om 15:30
Ik kijk zelf ook heel vaak naar Lieke om euh klaar te worden, euh beter te komen. Ach julie snappen wat ik bedoel.
Vind ik leuk
haarlemx +453
woensdag 7 november 2018 om 15:45
Finn bedoelde Dries Mertens toch? ;)
Vind ik leuk
Pimman +11480
woensdag 7 november 2018 om 16:01
Ik kijk óók altijd naar beelden van Lieke om beter te worden 🎉 🐲😋
Vind ik leuk
Cookee +12956
woensdag 7 november 2018 om 16:14
Zoveel druk op Lieke, hoop dat ze ook gewoon dat kan loslaten.
Een mens kan toch alleen haar best doen.
Nou dat doen die meiden wel, alleen baal ik wel dat Stefanie niet meedoet.
Is de vraag al gesteld wie spits wordt?
Mooie kans voor VP.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 18:40
Het moet verdorie niet gekker worden !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws