'Keizer was echt één van de belangrijkste redenen voor mijn transfer'

    'Keizer was echt één van de belangrijkste redenen voor mijn transfer'

    woensdag 7 november 2018 om 16:00

    EXCLUSIEF - Alles wijst erop dat Marcel Keizer Al-Jazira gaat verruilen voor Sporting Portugal. Het is een tegenvaller voor Nacer Barazite, die de laatste maanden met veel plezier onder de 49-jarige trainer werkte in Abu Dhabi.

    "Keizer was echt één van de belangrijkste redenen voor mijn transfer naar Al-Jazira afgelopen zomer. Hij is degene geweest die mij heeft overtuigd", laat Barazite weten aan VoetbalPrimeur. Keizer is op dit moment in gesprek met Sporting. "Ik zou het heel jammer vinden als hij vertrekt, maar ik snap uiteraard dat hij openstaat voor een club als Sporting."

    De aanstaande move van Keizer is voor Barazite geen grote verrassing. "Ik begrijp heel goed waarom een club als Sporting hem wil hebben. Hij is een trainer met enorm veel potentie, heeft een duidelijke visie en beschikt over het vermogen om die visie op de groep over te brengen. Alle spelers bij Al-Jazira zijn er echt in gaan geloven."

    Younes Barazite, zaakwaarnemer van de aanvallende middenvelder, beaamt dat. "Marcel is een trainer met gevoel voor people management. Hij weet hoe om te gaan met spelers en staf. Met zijn visie kun je als coach heel ver komen. Dat hij heeft gewerkt bij Ajax, is ook geen toeval. De belangstelling van Sporting bevestigt dat hij enorm veel potentie heeft."

    In Portugal wordt de laatste dagen gesuggereerd dat Keizer na de Europa League-wedstrijd van Sporting tegen Arsenal (donderdagavond) wordt gepresenteerd in Lissabon. Hij moet de opvolger worden van de ontslagen José Peseiro. Keizer, die sinds juni in Abu Dhabi werkt, haalde Barazite drie maanden geleden naar Al-Jazira. De club staat op de tweede plek in de competitie.

    (Ruben Winkels / VoetbalPrimeur)

    Poll

    Wordt Keizer een succes bij Sporting?

    (3335 stemmen)

    Plaats een reactie

    Kopstootje +9566
    woensdag 7 november 2018 om 16:08
    Laten we hopen dat Keizer de ban kan doorbreken dat er weer meer Nederlandse trainers in het buitenland kunnen gaan werken.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 16:10
    Barazite is een parasiet
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 16:14
    Past met zijn baard goed bij die club...
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 16:13
    Die smerige baard en een zak vol knaken heeft Barazite kunnen overtuigen en niet Keizer
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5566
    woensdag 7 november 2018 om 16:17
    Ik vond hem tactisch niet erg sterk maar wie weet zal hij daar wel slagen. Ik wns hem in ieder geval heel veel succes in Portugal.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1110
    woensdag 7 november 2018 om 16:28
    En zoniet dan niet.
    Wat een vraagstelling wordt hij een succes.
    Sporting wil hem hebben dus die zullen er wel in geloven.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 16:38
    Keizer zal ook best potentie hebben. Jammer dat hij de klus bij Ajax aan heeft genomen. Hij was bij voorbaat kansloos doordat hij een nobody was. Hij had eerst eens bij een kleinere club in de eredivisie aan de slag gemoeten.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 16:38]
    Vind ik leuk
    El Cazador +6678
    woensdag 7 november 2018 om 16:50
    Eindelijk erkenning voor de kwaliteiten van toptrainer Marcel Keizer, ben ik blij mee!!
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:02
    Sporting gaat volgend seizoen de CL winnen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 17:03]
    Vind ik leuk
    Broes +1021
    woensdag 7 november 2018 om 17:25
    Zo is het maar net. Hij had het op de rit bij Ajax na de tragedie met Nouri en toen moest hij weg. Geweldig zoals hij met die situatie met Nouri is omgegaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 16:58
    Keizer neem barazite mee naar sporting
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:04
    Aan Keizer zal het niet liggen maar of hij Sporting weer aan het ballen krijgt waag ik te betwijfelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 17:10
    keizer was zeker net zo ver of beter geweest met deze spelers bij ajax, echt jammer dat hij geen kans heeft gekregen
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1471
    woensdag 7 november 2018 om 17:31
    Slechte trainer. Zal wel een leuke ontslag vergoeding krijgen in Portugal.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1115
    woensdag 7 november 2018 om 17:44
    Keizer is als kop van jut door de pluchekoningen bij ajax neergezet.

    Is idd prima met de situatie nouri omgegaan.
    En net toen hij het op de rit had dachten die 2 ,dit moeten we nie hebben.
    We ontslaan em op redenen van 3 wedstrijden daarvoor.
    En idd elke trainer had met dit materiaal gepresteerd.

    En voor barazite is er een zak geld gepresenteerd

    Gelijk had hij ook.
    Vind ik leuk
    meloen87 +787
    woensdag 7 november 2018 om 17:49
    Sorry, Keizer werkt momenteel? Jemig, dat wist ik echt niet. Des te bizarer het is dat Sporting interesse in hem heeft, wie volgt nou de competitie van Abu Dhabi?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws