Dani prijst 'topspeler' Ajax: 'Fantastisch linkerbeen en leest spel uitstekend'

Dani prijst 'topspeler' Ajax: 'Fantastisch linkerbeen en leest spel uitstekend'

Gepubliceerd: woensdag 7 november 2018 om 19:33wo 07-11-2018 om 19:33

Daniel da Cruz Carvalho, beter bekend als Dani, is erg onder de indruk van Ajax. De voormalig middenvelder speelde zelf van 1996 tot 2000 in Amsterdam, waarna hij een transfer naar Benfica verdiende.

"Ajax heeft een erg goed team. Ze spelen volwassen, ondanks de grote hoeveelheid jonge spelers", laat de Portugees weten op de website van Ajax. "Ik vind Ziyech, Neres en De Ligt goed. Van Daley Blind ben ik ook fan. Ik heb nog met zijn vader gespeeld en heb hem zien groeien. Hij is een topspeler, heeft een fantastisch linkerbeen en leest het spel uitstekend."

Dani vindt het moeilijk om het elftal van trainer Erik ten Hag te vergelijken met het team waarin hij zelf actief was. "Het is een andere periode. Er wordt een ander type voetbal gespeeld. Maar het spel van Ajax is net als toen zeer aantrekkelijk en past binnen de filosofie van de club."

Dani is woensdagavond als co-commentator aanwezig bij de Champions League-clash tussen Ajax en Benfica. De aftrap in Lissabon is om 21.00 uur.

Poll

Wat wordt de uitslag bij Benfica-Ajax?

(2126 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 7 november 2018 om 19:32


Succes vanavond in Lissabon, " helaas " moet ik door prive omstandigheden naar Juventus - Man.United kijken.

PS:
Feyenoord speelde in 1963 ook tegen Benfica, maar nooit zal ik de beelden vergeten van de 2 schepen, De Waterman en De Grote Beer, waar alleen al 1500 Feyenoord fans mee vaarden om Feyenoord te steunen.
Dan heb ik het over 1963 he!!!!
Vind ik leuk
Pimman +11552
woensdag 7 november 2018 om 20:21
Dank je Feyenoordfanvooraltijd van een Ajaxfan. Ik ga uiteraard Benfica-Ajax kijken maar anders had ik zéker Juve-Man.United live gaan kijken. Die beelden wat jij aanhaalde van die 2 schepen met Feyenoordfans heb ik wel eens in een documentaire gezien..fantastische zwartwitbeelden zó sfeervol super! Was wel voor mijn tijd maar gelukkig zijn die oude filmpjes bewaard gebleven. Jij óók veel plezier met Juve-Man.United! Overigens ben ik voor Juve (jeugdliefde) dús heeft zéker niet met Ronaldo te maken ;)
Vind ik leuk
DrDeef +2370
woensdag 7 november 2018 om 20:25
Andere tijden sport heeft daar een mooie uitzending over gemaakt, die zul je waarschijnlijk bedoelen.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:28
Ja, die uitzending heb ik toen ook gezien, schitterende beelden waren dat.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:25
Bedankt voor je leuke reactie en echt ik hoop natuurlijk dat Ajax wind vanavond, maar kijken?..........Nee, ik kijk Ajax 2x per jaar als ze tegen Feyenoord spelen maar helaas gaat mijn tv vaak uit zichzelf uit als Feyenoord weer eens dik achter staat...........;-)
Vind ik leuk
Pimman +11552
woensdag 7 november 2018 om 20:27
Ja hahaa snap ik..dank je, nogmaals fijne avond!
Vind ik leuk
Mr bien +8993
woensdag 7 november 2018 om 19:35
Dani had meer uit zijn carrière kunnen en moeten halen had alles voor de top behalve de mentaliteit.
Vind ik leuk
Ditsu Roan +276
woensdag 7 november 2018 om 19:36
Dani, die was ik alweer helemaal vergeten man. Die was echt goed die vent
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:36
Komop Benfica!
Vind ik leuk
Mr bien +8993
woensdag 7 november 2018 om 19:40
Kneusje nog gefrustreerd dat dat clubje uit het Ei(ndhoven) niks klaarspeelt in Europa.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:40
Als psv de poule van ajax had stonden ze bovenaan
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 19:40]
Vind ik leuk
FC Treurwilg +8550
woensdag 7 november 2018 om 19:42
Andersom ook
Vind ik leuk
Mr bien +8993
woensdag 7 november 2018 om 19:43
Whahaha Bayern is Europese top in goede doen.
Benfica komt meestal ook de poulefase door.

Barcelona gaat altijd door.
Tottenham speelt bijna nooit cl en Inter speelt de laatste jaren amper Europees. En daar komt PSV niet eens door.
Realisme komt niet voor bij jullie
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:47
In goede doen? Jij bent niet goed bij je hoofd. Bayern zit in de crisis.
Vind ik leuk
Mr bien +8993
woensdag 7 november 2018 om 19:48
1 keer in de afgelopen jaren gaat het iets minder. Bayern komt altijd de groepsfase makkelijk door
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:50
Kijk naar de Duitse ranglijst zegt al genoeg. Bayern op plek 4 uit mn hoofd...
Vind ik leuk
Mr bien +8993
woensdag 7 november 2018 om 19:51
En de afgelopen 5 jaar kampioen en cl gespeelt
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:53
Klopt. En nu 4e en thuis 0-3 tegen Hoffenheim. En weggespeeld worden door Ajax. Als je even realistisch bent weet je ook dat het 'gewone' Bayern nooit wordt weggespeeld door Ajax.
Vind ik leuk
Mr bien +8993
woensdag 7 november 2018 om 19:55
Dat hoor je mij ook niet zeggen .
Bayern wint normaal gesproken
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:59
En Tottenham won vorig jaar van Real Madrid. Wij hebben het beter volgehouden 😂
Vind ik leuk
Mr bien +8993
woensdag 7 november 2018 om 20:00
Tottenham heeft ook van PSV gewonnen
Vind ik leuk
Roeptoeter +19254
woensdag 7 november 2018 om 19:43
Ajax heeft gewoon een sterkere poule dan PSV op basis van de coefficient lijst. Maar dat mag natuurlijk niet gezegd worden...
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:01
Nee dat mag niet, want het klopt ook niet.
Barca staat 2e op die lijst, Bayern 4e
Spurs staat 20e Benfica 23e
Inter staat 55e AEK 85e

Dus de poule van PSV is sterker.

En het verschil op de ranglijst tussen PSV (38e) en Barca / Spurs is ook groter als het verschil tussen Ajax (28e) en Bayern en Benfica dat maakt ook nog dat die poule van PSV zwaarder is.
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 20:10]
Vind ik leuk
Roeptoeter +19254
woensdag 7 november 2018 om 20:10
Nee, je hanteert de verkeerde lijst. De loting is gedaan op basis van jaargang 2017/2018.

In de huidige lijst, die van 2018/2019 staat Barca wel boven Bayern maar dat komt omdat de huidige resultaten erin verwerkt zijn.

Maar voor aanvang van de CL had Ajax dus gewoon een sterkere poule. Dat men nu wanhopig naar excuses zoekt is gewoon sneu.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:19
Ben ik nog steeds niet met je eens.

Bayern en Barca staan 3 en 4 op die lijst. Dat noem ik gelijkwaardig aan elkaar.

Benfica staat 15e, Spurs 19e. ook geen groot verschil.

Inter staat 84e, AEK 129e en dat is WEL een groot verschil. Zowel op de ranglijst als qua club.

Als het nou nog niet klopt, dan wil ik wel eens weten welke lijst jij gebruikt.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19254
woensdag 7 november 2018 om 20:29
Ja joh, lekker blijven spinnen tot het je uitkomt...

Bayern is sterker dan Barca 1-0
Benfica is sterker dan Spurs 2-0
Aek is zwakker dan Inter 2-1

Lijkt me een duidelijke overwinning.

Hoe lager je op die lijst komt hoe dichter de verschillen natuurlijk bij elkaar zitten. En zowel Inter als AEK staan onder Ajax en PSV en daarvan moet dan gewoon gewonnen worden.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:55
Je kunt net lullen wat je wil, vandaar dat je je naam ook zo'n eer aandoet :D

Bayern gelijkwaardig aan Barca 1-1
Benfica sterker dan Spurs 2-1 (die krijg je kado)
Inter sterker dan AEK 2-2

En omdat PSV lager staat als Ajax is de poule van PSV zwaarder. Ik win :D
Vind ik leuk
Roeptoeter +19254
woensdag 7 november 2018 om 20:57
Wat sneu dit. Gewoon feiten blijven verdraaien om 'te winnen'..
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 21:59
Ten 1e staat er een :D achter ik win, dus je moet niet zo flauw doen.

Ten 2e verdraai ik helemaal geen feiten.

Bayern en Barca toch op plaats 3 en 4 ? Dat is gelijkwaardig aan elkaar. Dus 1-1.

Benfica staat inderdaad iets hoger als Spurs, dus daar krijg je gelijk in. Dus 2-1.

AEK staat (veel) lager als Inter. Dus 2-2.

Dus het zijn 2 gelijkwaardige poules, maar omdat PSV 9 plaatsen lager staat als Ajax 40 om 31, heeft PSV de zwaardere poule.

Feit.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19254
woensdag 7 november 2018 om 22:09
Hoe lager op de ranglijst hoe dichter de teams qua punten bij elkaar staan. Het verschil in punten tussen Bayern en Barca is groter dan het verschil tussen Inter en Aek.
Dus als jij Bayern en Barca gelijkwaardig 'maakt' geldt dat automatisch ook voor Inter en Aek.
Jij kijkt alleen naar de plek op de lijst. Ik kijk naar de punten.

En dan ook als je over de poule praat dan is Ajax en PSv een onderdeel van de poule. Dus Ajax maakt zijn poule sterker dan PSV dat doet.
En dan heeft Ajax dus ook nog eens sterkere tegenstanders.

Het is echt heel simpel. Maar je moet het wel willen begrijpen. En dat mis ik.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 23:11
Welke lijst heb je voor je dan, dat heb ik al eerder aan je gevraagd, maar daar geef je geen antwoord op.

Op de lijst van 2017/2018 die ik voor me heb heeft Bayern een coëfficiënt van 135,000 en Barca 132,500. Verschil 2,500

Inter heeft een coëfficiënt van 16,000 AEK 10,000. verschil 6,000.

Dus het verschil tussen Inter en AEK is dan toch groter ?

Maar nogmaals, als jij een andere lijst hebt, laat het maar weten.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19254
woensdag 7 november 2018 om 23:24
Gewoon de lijst op Uefa.com

We gaan tellen.

Bayern 135000
Benfica 80000
Aek 10000

Samen 225000

Barca 132000
Spurs 67000
Inter 16000

Samen 215000

Het is niet veel, maar poule van Ajax scoort dus hoger. Ergo betere poule.

Als je Ajax dan meerekent, en PSV ook dan is het voor de poule van Ajax 278500 en voor de poule van PSV 251000

Einde discussie.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 23:44
Je maakt 1 denkfout vriend, als je praat over de poule van PSV en Ajax, kijk je naar de tegenstanders en moet je PSV en Ajax niet optellen bij de totale coëfficiënt. Je moet kijken naar de verschillen tussen de teams.

Het negatief verschil in coëfficiënt tussen Barca en PSV is groter als Bayern en Ajax. (-96000 om -81500)
Het negatief verschil in coëfficiënt tussen Spurs en PSV is groter als Benfica en Ajax. (-31000 om -26500)
Het positief verschil in coëfficiënt tussen Inter en PSV is kleiner als AEK en Ajax. (20000 om 43500)

Dus ten opzichte van de tegenstanders heeft PSV een zwaardere poule als Ajax.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19254
woensdag 7 november 2018 om 23:56
Nou moet ik me inhouden. Want wat ik wil zeggen zal me waarschijnlijk een ban opleveren.

Ik zal mezelf quoten, en dat kun je hierboven zelf checken:

Ajax heeft gewoon een STERKERE poule dan PSV op basis van de coefficient lijst. Maar dat mag natuurlijk niet gezegd worden...

Dat zijn mijn woorden, en die stelling ben ik aan het verdedigen. Ik heb het helemaal niet over zwaardere gehad.
Vind ik leuk
Eppo1979 +58
woensdag 7 november 2018 om 22:07
Een vraagje je vindt Benfica echt beter dan spurs? Waarom koopt spurs dan deze spelers niet?

Over die lijst: stel inter koopt Messi en Ronaldo en meer dan vindt jij dit nog steeds een minder team dan Benfica omdat ze minder punten op deze lijst hebben gehaald? Dan doe je echt aan scorebord journalistiek
Vind ik leuk
Roeptoeter +19254
woensdag 7 november 2018 om 22:14
Nog zo'n wijsneus. Ik word er moe van. Jullie denken vanuit een Calimero-denken. Jezelf in een slachtoffer rol plaatsen om zo een plek te kunnen geven aan het eigen falen.

Dan kun je voortaan pas loten na de transfer periode. Ook de voorrondes dan hè.

Het is altijd een moment opname en afhankelijk van welke bril je op hebt kijk je ernaar.
De loting is tenminste nog op een langere termijn gebaseerd in plaats van onderbuik gevoelens en het gevoel van minderwaardigheid dat je niets te zoeken hebt in Europa.
Vind ik leuk
Eppo1979 +58
woensdag 7 november 2018 om 22:21
Interessant leg jouw theorie eens uit over mijn Calimero denken? Met feiten aub

Het zou je sieren om inhoudelijk op mijn vragen in te gaan.

Als de spelers van Benfica beter zijn en volgens jouw theorie minder dan van de spurs. Waarom koopt deze laatste club ze niet? Graag een voetbal onderbouwende reactie. Ik ben benieuwd wie er van Benfica beter is dan Kane, eriksen, moura etccc. Dus kom op leg uit! Als jij dit kan dan zal ik de eerste zijn om jou gelijk te geven want ik zie het niet.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19254
woensdag 7 november 2018 om 22:40
Volgens jou theorie is Ajax dan beter als PSV. Ajax heeft nou eenmaal betere spelers. Toch was het een duidelijke 3-0 voor PSV. Hoe kan dat dan?

Je kunt niet stellen dat de Spurs beter zijn dan Benfica puur op namen. Dat kun je pas beoordelen als ze tegen elkaar zouden spelen.

Je kunt geen poule indeling maken op spelers budgetten. Dan verdienen de Nederlandse clubs niet eens een plek in de EL.

De pot indeling van de loting is gewoon de leidraad. En die is op basis van de coëfficiënt. Dat zijn de feiten en geen sentiment erin.
Vind ik leuk
Eppo1979 +58
donderdag 8 november 2018 om 10:07
Okay dus het is een feit dat een moment opname in een Europese competitie belangrijker is dat een seizoen mee draaien in de Engelse competitie?

En ja ik vind Ajax beter alleen door twee moment opnames staat psv boven aan. En daar ben jij op tegen.

Ik vind dat spurs de laatste twee jaar meer heeft laten zien dan Benfica. Want 1 jaar minder presteren in Europa ben je meteen minder dan een club uit Portugal of België?

Daarom vind ik naar een lijst kijken van de UEFA zoals Co Adriaanse zo mooi zei scorebord journalistiek. Want juist bij deze lijst heb je veel vraag tekens.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:47
Mee eens. Maar lucky ajax he
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:57
Moet je de poule wel op ondersteboven houden.
Vind ik leuk
Ditsu Roan +276
woensdag 7 november 2018 om 19:40
Zet Nederland op de kaart Ajax !
Vind ik leuk
Roeptoeter +19254
woensdag 7 november 2018 om 19:40
Dacht eigenlijk dat hij Ziyech bedoelde op basis van de titel..
Daley MOTM!
Vind ik leuk
G.Kopf +5794
woensdag 7 november 2018 om 19:53
Blij te lezen dat het geen analfabeet is.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 19:56
Dani da Cruz Carvalho, ik krijg nog altijd tranen in mijn ogen. Één der meest weergaloze Ajax voetballers aller tijden. Wát een speler was dit. Hij had álles. Gogme, extreme sierlijkheid in zijn voetbal, was voor de duvel niet bang en zijn techniek was om van te waaaatertanden. Jeetje zeg. Heerlijk om eraan terug te denken.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 20:49
Dani je schot tegen Atletico ik zie hem nog zo voor me Heerlijk !!!
Vind ik leuk
Vinnie J +1911
woensdag 7 november 2018 om 22:15
Blind heeft geen niveau. Alleen balletjes breed. Geen lef, geen leider, gewoon pure middelmaat.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws