Weggestuurd bij Ajax: 'Dat raakte kleine Mika wel, dan denk je: zak door de grond'

    Weggestuurd bij Ajax: 'Dat raakte kleine Mika wel, dan denk je: zak door de grond'

    woensdag 7 november 2018 om 20:21

    Mikhail Rosheuvel is dit seizoen een vaste waarde bij NAC Breda, maar tien jaar geleden was een profcarrière geen vanzelfsprekendheid. De 28-jarige aanvaller werd weggestuurd in de jeugd bij Ajax.

    "Dat raakte kleine Mika wel. Daarna heb ik mijn jeugdopleiding bij AZ genoten. In de A1 moest ik weg. Ik heb het via een omweg moeten halen", vertelt Rosheuvel in Voetbal International. "Er zijn maar weinig jongens die de hele opleiding van een topclub doorlopen en dan het eerste bereiken. Maar dat moet je niet vertellen tegen een jongen die net weggestuurd is, dan denk je: Zak door de grond."

    "Nu kan ik er nuchter over praten, maar ik heb het er moeilijk mee gehad", vervolgt Rosheuvel. "Maar aan opgeven heb ik nooit gedacht. Wel mezelf de vraag gesteld hoe het nu verder moest. Je kunt talent hebben, maar dat is niet voldoende. Voetbal is in mijn ogen veertig procent talent en zestig procent mentaal."

    Rosheuvel tekende voor drie jaar bij NAC, maar de Amsterdammer heeft nog een ambitie. "Uiteindelijk wil ik nog wel een keer naar het buitenland, maar alleen als ik het echt zie zitten. Afgelopen zomer was er ook buitenlandse interesse, maar toen ik er serieus over ging nadenken, kwam ik met meer twijfels dan pluspunten. Dan doe ik het dus niet."

    Plaats een reactie

    woensdag 7 november 2018 om 20:27
    En hij zou nu nog steeds weggestuurd worden. Renpaarden zijn leuk, maar rendement ontbreekt het toch wel aan
    Vind ik leuk
    FFkijken +73
    donderdag 8 november 2018 om 00:31
    En wat heb jij gedaan in het voetbal?
    Vind ik leuk
    Gearry +627
    woensdag 7 november 2018 om 20:27
    Was bij Roda vorig seizoen niet geweldig en maakt tot nu toe bij NAC ook nog niet echt een geweldige indruk.
    Vind ik leuk
    appeltje +833
    woensdag 7 november 2018 om 20:34
    Wel een van de meest dreigende spelers bij NAC, al zegt dat meer over NAC dan over Rosheuvels kwaliteiten
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 20:35
    Haha echt he. Het oogt soms wel aardig door zijn snelheid. Kluivert is snel en behendig. Hij is alleen snel
    Vind ik leuk
    Gearry +627
    woensdag 7 november 2018 om 21:06
    Hij krijgt het nog voor elkaar om op 1 meter van de doellijn de bal naast te schieten voor open doel. Dus leuk die dreiging, maar hij doet er helemaal niets mee.
    Vind ik leuk
    appeltje +833
    woensdag 7 november 2018 om 21:51
    Goed plan, één negatief moment representatief vinden voor een hele voetballer
    Vind ik leuk
    Gearry +627
    woensdag 7 november 2018 om 22:06
    Ga jij nu echt verwachten dat ik al zijn acties hier op ga noemen? Dan ben ik morgen nog bezig.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 20:34
    En dan nog zou ajax spijt moeten hebben voor zijn vertrek 😜 snap jij het nog
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2267
    woensdag 7 november 2018 om 20:37
    Te licht en nog.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +289
    woensdag 7 november 2018 om 20:28
    Niet eens zo'n hele slechte speler. Had ook prima bij ons kunnen spelen
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1110
    woensdag 7 november 2018 om 20:29
    Verstandig. Lekker bij NAC blijven en dan wachten op Barça.
    Vind ik leuk
    remakil +5925
    woensdag 7 november 2018 om 20:31
    Hahahaha... hij mag blij zijn dat hij bij NAC mag voetballen...
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +4617
    woensdag 7 november 2018 om 20:33
    Wat zijn er toch veel spelers met een Ajax verleden. Ga je je toch afvragen hoe de Nederlandse competitie eruit zou zien zonder Ajax en diens jeugd.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 20:35
    Een stuk fatsoenlijker met minder arrogantie
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +4617
    woensdag 7 november 2018 om 20:36
    Jij had zeker liever een niveau gezien waar je zelf aan mee kon doen?
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 20:57
    Nee gewoon een normaal niveau waar ik gewoon kan genieten van een sport zonder het nutteloos gebral van een blaaskaak aan te hoeven horen
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 20:58]
    Vind ik leuk
    Andre As +1144
    woensdag 7 november 2018 om 20:51
    "Uiteindelijk wil ik nog wel een keer naar het buitenland."

    Hoop niet dat hij via Travelbird geboekt heeft.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 22:19
    Of bij Ryanair
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws