De Ligt maakt compliment aan Ajax-maatje: Hij verdient alleen maar lof

De Ligt maakt compliment aan Ajax-maatje: "Hij verdient alleen maar lof"

Gepubliceerd: woensdag 7 november 2018 om 23:34wo 07-11-2018 om 23:34

Matthijs de Ligt telt zijn zegeningen na het gelijkspel van Ajax tegen Benfica (1-1). De Ajax-aanvoerder erkent dat zijn ploeg het lastig had. Hij moest daardoor een aantal overtredingen maken.

De Ligt kreeg geel voor een een tackle op Franco Cervi en gaf kort daarvoor Jonas een beuk. De Benfica-spits moest minutenlang behandeld worden. "Het is nodig om zo scherp te spelen. Het moet op het randje zijn", reageert De Ligt voor de camera van Veronica. Jonas werd uiteindelijk gewisseld. "Dan moet hij maar niet tegen mijn elleboog aanlopen."

André Onana had een hoofdrol met een blunder in de eerste helft en een knappe redding in de slotminuut. De Ligt: "In de rust hebben we gezegd dat we niemand iets kwalijk nemen. Hij maakt een fout, maar pakt ook voorzetten en corners. In de laatste minuut pakt hij een bal die enorm belangrijk is voor de rest van het seizoen. Andre verdient alleen maar lof hoe zich heeft hersteld."

Door het gelijkspel doet Ajax opnieuw goede zaken. "We hebben afgesproken dat we in elk geval derde moeten worden. Dat hebben we al gehaald. Bovendien staan we er met twee wedstrijden te gaan goed voor", aldus De Ligt, die in de slotfase tijdrekte met Ajax. "Zo konden we hen met eigen middelen bestrijden."

Plaats een reactie

woensdag 7 november 2018 om 23:37
Wat een beul die de ligt.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18662
donderdag 8 november 2018 om 08:34
De Ligt laat duidelijk zien dat hij klaar is voor het grote werk alhoewel hij natuurlijk in de Spaanse, Engelse of Italiaanse competitie zelf ook deze acties kan verwachten! Voorlopig ben ik trots op mijn 19 jarige aanvoerder!

Zit alleen met een groot dilemma los van het geld dat Ajax in de CL pakt, hoop dat ik ernaast zit maar komt Ajax niet een stuk verder in de EL dan in de CL of zie ik het verkeerd!?
Vind ik leuk
Tsubamba +3465
donderdag 8 november 2018 om 10:11
Ja in de Europa League is de kans op verder komen inderdaad een stukkie groter, maar toch de groepsfase van de Champions league overleven is naast het geld ook gewoon een mooie prestatie, en wie weet wat het verder ons nog brengt
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18662
donderdag 8 november 2018 om 16:15
Klopt helemaal mee eens en begrijp me niet verkeerd tuurlijk wil ik mijn club bij de beste zien in de CL maar ik wil ook zo lang mogelijk Europees genieten! De bal is rond en Ajax zou zomaar de verrassing kunnen worden van het tournooi, de schaal kan me dan gestolen worden;)
Vind ik leuk
Tsubamba +3465
donderdag 8 november 2018 om 16:17
Ja ik wil zeker ook zolang mogelijk genieten, net als 2 seizoenen terug, de dag van finale in Amsterdam was toen echt een geweldig feest ook al verloren we. Laten we hopen dat we dat nog eens mee mogen maken
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18662
donderdag 8 november 2018 om 16:22
Denk dat we nog verast worden wat we de aankomende 10 jaar gaan meemaken! :)
Vind ik leuk
MR - +182
zaterdag 10 november 2018 om 14:00
Chelsea en Arsenal doen ook nog mee...
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:25
Er wordt getrokken aan spelers stuk of 7 spelers worden verkocht
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18662
zaterdag 10 november 2018 om 08:19
Nooit allemaal tegelijk! Overmars is niet gek die gaat eerst zoeken naar vervangers die er meteen staan!
Vind ik leuk
ivdr +139
woensdag 7 november 2018 om 23:37
"Dan moet hij maar niet tegen mijn elleboog aanlopen"
Geweldig😂😂😂
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6971
woensdag 7 november 2018 om 23:38
Was wel een aardige WWE actie
Vind ik leuk
Xero +79
woensdag 7 november 2018 om 23:44
Haha heerlijk die opmerking 😂👌🏼
Vind ik leuk
Jozef +45151
donderdag 8 november 2018 om 00:40
Dat smoeltje van hem na die beuk, die trouwens vrij fair was. Zo van: met mij valt niet te spotten van avond ouwe...

Werkelijk goddelijk.
Vind ik leuk
hannes +372
donderdag 8 november 2018 om 08:13
Was in ieder geval een slimmer elleboogje dan die schofterige elleboog van Ramos
Vind ik leuk
dijkie87 +1447
woensdag 7 november 2018 om 23:37
beest
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24646
woensdag 7 november 2018 om 23:37
Zo is dat, dreetje keept geweldig. Dat ene foutje vergeven we hem
Vind ik leuk
Lekkerjoh +977
woensdag 7 november 2018 om 23:38
Wat een vent joh, was wel weer goed vanavond zeg
Vind ik leuk
ivdr +139
woensdag 7 november 2018 om 23:39
Onmenselijk hoe je hem als 19 jarige ziet verdedigen!
Vind ik leuk
chicken +15092
woensdag 7 november 2018 om 23:43
Bizar he. Ergste is nog dat de tegenstanders onder de indruk zijn. In de eerste minuten proberen ze nog wat tot ze zijn kracht gevoeld hebben. Kan eigelijk Alleen m maar een hele grote gaan worden.
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 23:47
Idd. Op voorwaarde dat hij met de benen op de grond blijft én gevrijwaard wordt van zeer ernstige blessures.
Vind ik leuk
Alex Koopman +1739
donderdag 8 november 2018 om 01:57
Met zijn beentjes op de grond komt wel goed met hem, typische Nederlander lijkt het en erg nuchter!
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 23:45
Idd. Onwerkelijk goed. Uniek talent op zo’n jonge leeftijd. Speelt als een uberbaas waar een paard de hik van krijgt. Ik moet elke wedstrijd weer even met mijn ogen knipperen of het waar is wat ik zie. Maldini als in zijn beste dagen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 23:46]
Vind ik leuk
chicken +15092
woensdag 7 november 2018 om 23:48
Tijd om hem een mooie bijnaam te geven. Die verdient hij ondertussen wel.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 02:03
De Reus van Amsterdam, hahah of niet dan maken ze er straks ' de neus ' van hahah!

Een bijnaam verzin je niet even behalve als je van plan bent om te gaan rappen ofzo.
Vind ik leuk
Niels92 +39220
woensdag 7 november 2018 om 23:40
Ajax gaat zich sowieso wel plaatsen voor de volgende ronde :) Komt goed, München wil op zeker groepswinnaar worden en die gaan gewoon volle bak tegen de Portugezen, een zege van München is al genoeg voor Ajax om de volgende ronde te halen :)

En AEK is gewoon te pakken voor Ajax, de zwakste broeder uit de poule :)
Vind ik leuk
chuckie88 +2457
donderdag 8 november 2018 om 00:29
Sterker nog... Bayern moet echt minimaal een punt pakken anders zouden ze wel eens het kind van de rekening kunnen worden... Benfica kan nu max op 10 punten komen net als Bayern.. maar als ze de laatste wedstrijd verliezen van ons dan kan het verdomd spannend worden.. wij staan dan minimaal op 11 (afhankelijk van AEK) maar Benfica zou nog over Bayern heen kunnen gaan... Ze kunnen die wedstrijd echt niet zo maar laten lopen.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 02:19
Dan moet Benfica minimaal met 2-0 winnen van Bayern
Vind ik leuk
chuckie88 +2457
donderdag 8 november 2018 om 02:37
Klopt, maar dat betekent dus wel dat Bayern niet zomaar deze wedstrijd kan laten lopen... Bij de stand van 0-1 voor Benfica zal Bayern voor een lastige taak staan om of die uitslag te verdedigen of te gaan voor de 1 - 1... Er is ook nog een situatie mogelijk dat Bayern en Ajax het op een akkoordje gooien met een gelijkspel... Mooiste is Bayern gelijkspelen en dan onderling in de laatste wedstrijd uitmaken wie de groep wint
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 03:34
Benfica moet en daar kan Bayern profiteren.
AEK speel alleen voor de eer en geld.
Vind ik leuk
MR - +182
zaterdag 10 november 2018 om 14:04
AEK kan nog derde worden
[Reactie gewijzigd op zaterdag 10 november 2018 om 14:06]
Vind ik leuk
zondag 11 november 2018 om 03:51
Een kleine kans voor AEK
Vind ik leuk
MR - +182
zondag 11 november 2018 om 11:58
Dat klopt, maar het zou kunnen betekenen dat ze er vol voor gaan... Ajax zal dus verstandig moeten spelen
[Reactie gewijzigd op zondag 11 november 2018 om 11:59]
Vind ik leuk
woensdag 7 november 2018 om 23:47
De ligt is gewoon de 'M'bappe' van het verdedigen. Zo jong en zo ongelooflijk goed al.Zonder hem ga je hier waarschijnlijk met lege handen weg.
Vind ik leuk
JanTa48 +9439
donderdag 8 november 2018 om 01:10
Mag ik er even op attenderen dat Blind ook weer een uitstekende partij heeft gespeeld, slim en positioneel weer zeer sterk en een bijna doelpunt met een perfecte sliding voorkomen.
Vind ik leuk
3Bier +15650
donderdag 8 november 2018 om 09:24
Ja dat mag zeker!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws