'Kunstgrasverbod Eredivisie van de baan: Heracles ligt dwars, compromis op komst'

    'Kunstgrasverbod Eredivisie van de baan: Heracles ligt dwars, compromis op komst'

    donderdag 8 november 2018 om 07:05

    Een verbod op kunstgras in de Eredivisie is voorlopig van de baan. Vooral Heracles Almelo ligt dwars en dreigde zelfs even naar het sporttribunaal CAS te stappen. De Eredivisie CV werkt nu aan een compromis, meldt het Algemeen Dagblad.

    Alleen clubs die op natuurgras spelen kunnen vanaf 2021 rekenen op een deel van de inkomsten uit Europees voetbal, kunstgras-clubs krijgen niets. Tien procent van de Europese inkomsten moeten verdeeld worden over natuurgrasclubs. In de huidige situatie zou dat betekenen dat zo'n negen miljoen euro (tien procent van mogelijk 90 miljoen euro aan Champions League-inkomsten van PSV en Ajax) verdeeld wordt over de tien overige natuurgrasclubs.

    De beloning kan oplopen tot een miljoen per seizoen per club. De Eredivisie CV hoopt komende week een akkoord te bereiken met alle achttien clubs. Een algeheel verbod wordt echter gedwarsboomd. Tot teleurstelling van de meeste clubs speelt Heracles daarin een voorname rol. De Almelose club 'weigerde mee te buigen, ondanks het concrete voorstel van de topclubs om kleinere clubs financieel te compenseren', schetst het AD. De Heraclieden dreigden zelfs met juridische stappen.

    Bij veel clubs heerst ergernis over de houding van vooral Heracles, zo bevestigen ingewijden aan de krant. Clubs zoals ADO Den Haag en PEC Zwolle zijn wél bereid mee te denken en over te stappen op natuurgras. De kunstgrasdiscussie is onderdeel van de zogenoemde 'veranderagenda', die de Eredivisie meer toekomstbestendig moet maken.

    Poll

    Moet kunstgras afgeschaft worden in de Eredivisie?

    (12235 stemmen)

    Plaats een reactie

    Pindy-SvS +236
    donderdag 8 november 2018 om 07:16
    Nou hopelijk degradeerd Heracles dan dit of volgend seizoen, zijn we daar vanaf
    Vind ik leuk
    3puntertje +1500
    donderdag 8 november 2018 om 07:25
    Daar zijn ze ook bang voor.
    Als Heracles weer op echt gras gaat spelen zijn ze hun thuis voordeel kwijt. Dan spelen ze binnen no time weer waar ze horen. In de eerste divisie.
    Vind ik leuk
    Dutchies +591
    donderdag 8 november 2018 om 07:28
    Andere kant is dat clubs die dan veel 'moeten' investeren in natuurgras niet het geld investeren in het onderhoud er van. Dan is de vraag, wat heb je liever en wat is blessuregevoeliger. Spelen op plastic, of spelen op een Knollenveld.
    Vind ik leuk
    GetRekt +1775
    donderdag 8 november 2018 om 07:40
    Kun je toch regels over maken? Het geld dat ze ontvangen moet naar het gras gaan, of een groot deel er van.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4912
    donderdag 8 november 2018 om 10:19
    of nog simpeler: verplicht natuurgras en anders naar de Keukendivisie!
    Vind ik leuk
    mason +1896
    donderdag 8 november 2018 om 11:37
    Precies. In de prof licentie opnemen dat je in de ere divisie alleen op echt gras mag voetballen. Voldoe je daar niet aan. Dan word je licentie voor de ere divisie ingetrokken en mag je gaan deelnemen in de eerste divisie. Korte metten met deze stront clubs. Is het niet fc twente dan is het heracles wel die de boel aan het besodemieteren is. Laat anders fc twente maar ruilen met heracles. Zij willen tenminste wel op echt gras voetballen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:05
    heracles besodemietert de boel haha je lult pure onzin!!
    Vind ik leuk
    zomer +1207
    donderdag 8 november 2018 om 07:40
    Spelen op een knollenveld. Dat kunstgras is echt niks.
    Ik vind het prima dat clubs op kunstgras spelen, maar maak daar dan een aparte competitie van zonder uitzicht op de KNVB Beker of europees voetbal.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4500
    donderdag 8 november 2018 om 08:42
    doen we dat meteen ook met die clubs die bij een zuchtje wind het dak dichtmaken en er zaalvoetbal van maken? of hebben die daar geen voordeel van. eindelijk eens een club die zich niet laat ringeloren door die topclubs, goed gedaan heracles!
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1797
    donderdag 8 november 2018 om 09:03
    Heracles moet niet zeiken maar buigen. Ze krijgen een goede vergoeding als ze op gras gaan spelen. Als wij aan willen haken bij europees voetbal dan moet kunstgras eruit. Goede spelers komen alleen om die reden al niet.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4500
    donderdag 8 november 2018 om 09:07
    waarom overwinterd ajax nu wel waarschijnlijk in de cl? is volgens mij nog helemaal niks veranderd? of hebben clubs als ajax tot nu toe gewoon een wanprestatie geleverd? en denken jullie nu echt dat jullie kunnen aansluiten bij de echte top-clubs? de kleine clubs moeten stoppen met achter die zogenaamde topclubs aan te lopen. dat geld wat ze zogenaamd extra krijgen zijn peanuts. de hele kkd is vernaggelt door die clubs.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 09:10]
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1797
    donderdag 8 november 2018 om 09:14
    Als je jaarlijks mee wilmdraaien in Europa, zal je goede spelers aan moeten gaan trekken. En als die spelers niet willen omdat er hier, als enige land in Europa, op kunstgras gespeeld wordt, waar de ergste blessures van komen, dan sta je dus als land stil in je ontwikkeling en vooruitgang. En dat omdat één klein clubje zn poot stijf wil houden? Je zou dus kunnen zeggen dat Heracles de rest van de eredivisie benadeeld heeft met dit protest. Erg egoistisch van dit provincieubje
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4500
    donderdag 8 november 2018 om 09:18
    waarom komen die nu wel opeens? of zou het er mee te maken hebben dat bijv ajax te groen is en liever de centen op de bank houdt? en wat je zegt over die blessures is gewoon gelogen. is bewezen dat dat niet zo is. en provincie clubje? vindt jij het gek dat 3/4 van nederland de schurft heeft aan jouw club? het nederlandse voetbal is groter dan de top 3.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1797
    donderdag 8 november 2018 om 09:23
    Klopt, maar het Nederlands voetbal is zeker groter dan 1 cluppie uit Almelo. The needs of the many outweigh the needs of the few.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4500
    donderdag 8 november 2018 om 09:27
    nou, die paar krijgen het toch voor elkaar dat de knvb alles in dienst van jullie doet. spelers weghalen bij de kleinere clubs voor een habbekrats en dan miljoenen cashen voor dezelfde spelers. en dan nog proberen de competitie naar je hand te zetten. heracles heeft groot gelijk, nu de anderen nog. anders stappen jullie maar uit de competitie en nemen jullie die jong-teams meteen mee. krijgen we in nederland eindelijk eens eerlijke competities.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1797
    donderdag 8 november 2018 om 09:33
    Haha ik begrijp hieruit dat dit dus je eigen wens is omdat je jaloers bent op de grote clubs? Ga even vergelijken wat een club als Ajax of Psv, of zelfs Feijenoord en AZ nirmaal gesproken, binnen brengen in het Ned. Voetbal. Zeker ivm Heracles. En nu zeg jij dat de hoofdbroodwinning vh Ned voetbal maar moet wijken voor een provincieclubje uit Almelo? Vind je dat nou echt heel erg logisch klinken?
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4500
    donderdag 8 november 2018 om 09:41
    je moet misschien ook eens kijken hoe die clubs zo groot zijn geworden? als het slecht gaat met het nederlandse voetbal dan zijn de kleintjes het schuld en gaat het goed dan komt dat door de zogenaamde topclubs. de competitie moest kleiner, kunstgras moest eruit, de topclubs moesten nog meer aan tv gelden krijgen, er was niet genoeg weerstand, noem maar alle drogredenen op, en nu zie je dat ajax opeens de finale haalt van de el en overwinterd in de cl. en er is niks veranderd. jullie zijn de oorzaak dat het nederlandse voetbal geen klote meer voorstelt, door jaren en jaren wanprestaties af te leveren.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1797
    donderdag 8 november 2018 om 09:44
    Allereerst is de oorzaak dat het Nederlands voetbal geen zak voorstelt het financiele verhaal. Wij moet een sluitende begroting hebben, en mogen geen €300M schuld bij de bank hebben. En ten tweede, vertel mij dan eens dat wat Heracles doet voor positieve invloed heeft voor het Nederlandse voetbal?
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4500
    donderdag 8 november 2018 om 09:47
    vertel jij me eerst eens wat er veranderd is waarom ajax de finale heeft gehaald van de el en nu overwinterd in de cl. wat is er veranderd? lag dat aan de kleine clubs dat het eerder niet lukte of lag dat aan hun zelf?
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1797
    donderdag 8 november 2018 om 09:54
    Dat lag imo aan het materiaal. Sinds Ajax zijn beleid om heeft gegooid en Psv daarin aardig mee kan, kunnen we voorzichtig proberen weer een beetje aan te haken in Europa. Dat ligt niet aan de kleine clubs.
    Wat wel aan de kleine(re) clubs ligt is dat de plek die hun krijgen in een EL, voorrondes of hoofdtoernooi, weg gegooid is. Daar worden niet of nauwelijks punten gehaald, terwijl de subtoppers uit Engeland, Spanje, Duitsland dat wel doen en dus puntjes binnenharken. Dat ligt aan de prestaties van de kleine NL clubs. Wees blij dat een Ajax en Psv CL mochten spelen, anders zou het nederlandse voetbal zeer snel helemaal uit de CL verdwijnen.

    Nu zou ik graag een antwoord van je willen wat Heracles bijdraagt aan het Nederlandse voetbal, zoals ik je al eerder vroeg
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 09:57]
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4500
    donderdag 8 november 2018 om 10:00
    dan moet je je eens afvragen hoe dat komt dat die mindere clubs niks presteren in europa. was een jaar of 20 geleden wel anders. en betreffende de cl en el, daar kijk ik niet meer heen sinds dat ik die wedstrijden gezien heb waar barcelona en real niet zo'n beetje geholpen werden. heb ik zowieso nooit echt heen gekeken want de ploegen die de kwart finale halen staan altijd al vast. het geld moet eerlijker verdeeld worden, ook in nederland. dan krijg je ook weerstand en liggen clubs niet altijd te sappelen. voor die top clubs is het geen kunst om altijd een sluitende begroting te hebben, meer respect heb ik dan voor de kleinere clubs. en heracles is een onderdeel van de competitie. net zo goed als alle andere clubs, die hebben allemaal fans en ook allemaal hun eigen geschiedenis.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 10:03]
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1797
    donderdag 8 november 2018 om 10:08
    Dat komt omdat die clubjes geen resources hebben om mee te gaan in het Europese geweld. Maar dat is toch niet de schuld van de topclubs? Die gaan ermee akkoord om de kleine clubjes tegemoet te komen door een deel van de Europese inkomsten te verdelen over de kleine clubs.

    Maar schijnbaar is het heel moeilijk om gewoon rechtstreeks antwoord te geven op een simpele vraag. Wat draagt Heracles bij aan het Nederlandse voetbal in zn totaliteit dat ze als enige club in NL dwars blijven liggen mbt kunstgras?
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4500
    donderdag 8 november 2018 om 10:15
    als je als knvb vasthoud aan de verdeling van de tv-gelden dan doe je mee aan het in stand houden van de verschillen. ook die opleidingsvergoedingen slaan natuurlijk helemaal nergens op. een club die een speler helemaal heeft opgeleid moet gewoon de helft van een volgende transfer van die speler krijgen. ook het hebben van de zeer grote selecties moet stoppen. kijk eens alleen al in nederland hoeveel spelers de top 5 onder contract hebben staan. hoeveel talenten worden daar over de kling gejaagd? en de clubs waar die talenten vandaan komen krijgen een aalmoes. nog een keer terugkomend op bijv heracles: met 3 clubs is er geen competitie. heracles is onderdeel van het nederlandse voetbal. en nogmaals, europees boeit mij helemaal niks.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1797
    donderdag 8 november 2018 om 10:21
    En dus zeg ik nogmaals dat je het alleen bekijkt in de ogen van Heracles. Ik weet niet of je een Heraclied bent, maar dat zou nog enigzins verklaren waarom je dit zo verdedigd. Zou je het rationeel bekijken slaat het natuurlijk nergens op. Elke club, ook de andere kleine clubs, gaan akkoord met dit voorstel, maar alleen Heracles niet, zonder dat er een of meerdere goed onderbouwde redenen gegeven worden.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4500
    donderdag 8 november 2018 om 10:25
    die clubs wat akkoord gaan zijn blij met elke euro, terwijl het gewoon een sigaar uit eigen doos is. een heel klein deel van wat ze afgenomen is krijgen ze via een omweg terug. is ook mooi wat er gezegd wordt, alsof we het over miljoenen hebben. het maximale wat de clubs krijgen is 1 miljoen. geef clubs als fortuna, emmen of nac eens gewoon een bedrag van de tv-gelden wat beter verdeeld is, kijken of die dan nog voorstemmen. dat is wat ik bedoel, de top clubs bepalen wat er gebeurt. die hebben niks met de rest van de ploegen, puur eigenbelang.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1797
    donderdag 8 november 2018 om 10:38
    Dat geld is een andere discussie. Het gaat erom dat er eerst wordt gezegd dat ze een echt grasveld niet kunnen betalen, dan komt er een voorstel zodat ze geld krijgen dat puur bestemd is om daar niet teveel van te voelen in hun portomonee en nu doen ze weer moeilijk om een andere reden. Imo hebben ze geen recht om dit zo te boycotten en zou ik als KNVB, rechtszaak of niet, dit er gewoon doordrukken. Dit is niet alleen goed voor de topclubs maar voor t hele Nederlandse voetbal. Straks gaat de UEFA zich ermee bemoeien en die zeggen gewoon wat betreft Europese wedstrijden is gras verplicht. Dan komt een club als Heracles helemaal nooit Europa meer in.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4500
    donderdag 8 november 2018 om 10:47
    dat is geen andere discussie. alles draait om geld. nu ook weer die discussie over dat kunstgras. er wordt net gedaan alsof wij het enige land zijn waar op kunstgras gespeeld wordt. en dat is gewoon niet zo. de uefa en fifa hebben het goedgekeurd en kunnen het dus helemaal niet verbieden. maar dan krijg je weer dat er gezegd wordt dat bijv in rusland wel op kunstgras gespeeld mag worden ivm de winters daar. dan moet je ook grote jongens zijn en daar op een bevroren ondergrond spelen. voetbal is immers een allweather sport. daar hoort geen dak boven. mist, wind, regen, sneeuw, noem maar op, die wei in. je hebt niet altijd ideale weersomstandigheden. en niks wedstrijden aflassen omdat het zogenaamd te gevaarlijk zou zijn voor het publiek.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1797
    donderdag 8 november 2018 om 11:41
    Het feit dat de ArenA een dak heeft is niet nadelig voor andere clubs. Wind regen sneeuw ijs, elke club heeft daar last van. Dus elke clubd die naar Amsterdam komt heeft dus hetzelfde voordeel van dat dak. Als het al nadelig is voor iemand is het voor Ajax zelf, aangezien ze meer geld kwijt zijn aan de mat als een andere club. Eigen keuze dus.
    Maar goed, hoe fijn deze discussie op zich ook is, ik denk niet dat de een de ander kan overuigen. We zullen af moeten wachten hoe dit verhaal zich gaat ontwikkelen.
    Het is iig fijn dat een discussie gevoerd kan worden zonder schelden kleineren en disrespect 👍🏻
    Vind ik leuk
    HanV +4351
    donderdag 8 november 2018 om 12:46
    De verdeling van de tv-gelden is een zaak van de clubs. Die is indertijd met een meerderheid van 16 stemmen gekozen en na overleg als unaniem bekend gemaakt. Ook de wijziging, toen er wat meer te verdelen was, waardoor de top in percentage wat meer wilde hebben is democratisch vastgesteld doordat de subtop ook wat meer kreeg en dus blij instemde met het voorstel, de kleinere clubs kregen dus een lager percentage dan ze hadden, maar volgens de top en de subtop kregen ze in het bedrag gezien meer en moesten ze dus tevreden zijn. Dat is natuurlijk democratie, de meerderheid beslist.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4500
    donderdag 8 november 2018 om 13:19
    dus wordt het tijd dat dat gaat veranderen. je hoeft als top 5 geen 2 of 3 prijzen te hebben op het eind van het seizoen
    Vind ik leuk
    kerel +2075
    donderdag 8 november 2018 om 10:26
    Leuke discussie.. het antwoord op wat heracles bijdraagt blijft uit omdat het op papier bijna 0 is. Maar zonder kleine clubs hebben grote clubs geen competitie. En de talenten die daar opbloeien kunnen aanvullingen zijn in de selecties van de topclubs. Echter vind ik de houding van heracles in deze wel kwalijk. Ze houden op deze manier vooruitgang tegen. Hopelijk draaien ze snel bij en anders wieberen met deze club.. jammer had wel sympathie voor hen..
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1797
    donderdag 8 november 2018 om 10:28
    Ja had ik ook. Vond het altijd een leuke club, nog steeds wel hoor, maar in deze situatie denken ze alleen aan zichzelf, dat is mijn hele punt en vind ik het nog kwalijker dat een KNVB dan maar zegt ow dan is het van de baan.
    Vind ik leuk
    Sluisje +742
    donderdag 8 november 2018 om 21:41
    Wacht even, de grote clubs zijn verantwoordelijk voor de begroting van anderen, je redenatie wordt steeds logischer 😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    mitch +305
    donderdag 8 november 2018 om 13:05
    zonder natuurlijk gras voeg je sowieso helemaal niks toe.Die clubs moeten ze gewoon geen proflicentie geven.
    Vind ik leuk
    Sluisje +742
    donderdag 8 november 2018 om 21:39
    Waarom geef je niet gewoon antwoord op de vraag?
    Snap het wel, het antwoord is namelijk algemeen bekend
    Vind ik leuk
    Adjab +962
    donderdag 8 november 2018 om 22:33
    Jij snapt het 👏👍👍
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1797
    vrijdag 9 november 2018 om 08:25
    Hah nou ben ik verward maat. Snap ik het wel of snap ik het niet? 😂😂
    Vind ik leuk
    Adjab +962
    vrijdag 9 november 2018 om 10:45
    Serieus jij snapt het dat doen wij als Ajaxieden toch altijd😉
    Vind ik leuk
    HanV +4351
    donderdag 8 november 2018 om 12:36
    Ik kan mij niet voorstellen dat in het echt iemand is die denkt dat er door het gebruik van kunstgras ook maar een speler niet naar de eredivisie is gekomen of dat daardoor de terugval op de UEFA-lijst is ontstaan of verholpen kan worden.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1797
    donderdag 8 november 2018 om 13:31
    https://www.metronieuws.nl/nieuws/sport/2017/05/aanvoerders-zijn-het-zat-en-willen-verbod-kunstgras

    En dit is maar een van de vele artikelen over kunstgras, uitgesproken door toonaangevende mensen binnen het voetbal. Gullit, de Engelsen, google het maar eens. En lees goed wat Kuyt zegt. “Als ik een sliding maak lig ik open”. Need i say more?
    Vind ik leuk
    Adjab +962
    donderdag 8 november 2018 om 22:32
    Jij snapt er niet veel van he
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:03
    Wat een walchelijke bijdrage, de arrogantie spat er van af. Provincieclubje??!! Even vergeten dat Heracles een van de oudste voetbalclubs van NL is met een rijke historie!

    voorbeeldje: In het seizoen 1974-1975 speelde Heracles een legendarische bekerwedstrijd tegen toenmalig wereldkampioen Ajax in de 1/8 finale. Ondanks dat Heracles twee keer op een achterstand kwam tegen de wereldkampioen lukte het de Almelose club toch om de Amsterdammers uit het bekertoernooi te gooien door in de verlenging twee keer te scoren. Eat your hart out!!!
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1797
    donderdag 8 november 2018 om 17:20
    Nou sorry hoor maloot, als ik je op je pik getrapt heb. Dan mag Heracles een van de oudsten zijn, en ergens in een ver verleden het “grote Ajax” uit de beker hebben geknikkerd, voor mij is het idd, en laat ik het dan anders zeggen, een klein clubje uit Almelo.

    En dat heeft niks te maken met arrogantie, van mijn part iig.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 17:34]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:00
    heracles:groot geworden door klein te blijven/doen en normaal te zijn

    fctwente:groot geworden door grootheidswaanzin ruim 55mil schuld door luchtkastelenbouwerij..
    Vind ik leuk
    Adjab +962
    donderdag 8 november 2018 om 22:30
    Niet alleen je bek een dauw geven voorbeelden aub. En dat er uit stappen gaat gebeuren als er een Europese competitie komt daarna veel plezier met jullie kunstgras dan wordt de sponsor van de ere divisie de Keuken Kampioen😂😜😜
    Vind ik leuk
    Sluisje +742
    donderdag 8 november 2018 om 21:37
    Vraag me af hoe groot het Nederlands voetbal is zonder de top 3....
    Maar vraag me af of je dit ooit gaat begrijpen
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:21
    Ze gaan overwinteren door een goede lichting jeugd en omdat Marc de portemonnee flink open heeft getrokken. Dit had hij vaker willen doen maar goede spelers willen niet op gerecycelde pepsi flessen spelen. Die 'peanuts' vergoeden RUIM een nieuwe grasmat +extra. Dus wees gewoon dankbaar en hou je handje op en muiltje dichtsls heracles zijnde
    Vind ik leuk
    Hvdp +1181
    donderdag 8 november 2018 om 18:12
    Geef even in het kort aan wat het voordeel is dat kunstgras het nederlandsche voetbal bied
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:07
    je snapt het schijnbaar niet:gaat om zoveel meer dan om een echte mat.. onder andere faciliteit om dagelijks te kunnen trainen:er liggen een stuk of 3amateurclubs bij het stadion maar die willen heracles echt niet hele dagen binnen hun poorten hebben.. onderhoud veld{terreinknechten moeten huren etc}
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:23
    een goede vergoeding?? wat denk je oa van een trainingscomplex etc? daar weleens aan gedacht ipv dom te roepen.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1797
    donderdag 8 november 2018 om 12:39
    Nee niet aan gedacht, aangezien dat helemaal niet relevant is. Nogmaals er is een regeling aangeboden om de kleine clubs te helpen dit te bekostigen. Echter zoals jij nu “dom roept”, is niks in het leven gratis. Als je dit als professionele voetbalclub niet wil/kan betalen dan moet je je afvragen wat een club in het prof. voetbal doet.

    Owja, moeten de topclubs nu al een trainingscomplex gaan verzorgen voor kleine clubs? Hou toch op deze onzin man, je snapt toch zelf ook wel dat dit BS is?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 13:25]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:42
    leve het kunstgras hatsekidee!!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    vrijdag 9 november 2018 om 10:43
    echt goede spelers komen niet omdat ze hier in een competitie spelen die er internationaal niet toe doet, je voorrondes speelt voor Europees voetbal , en ze minder betaald gaan krijgen. Dus je moet uiteindelijk blij `zijn als je als " topclub " met Europese middelmaat mag spelen of talenten die uitgroeien tot goede spelers ( worden na 1 a 2 jaar weggekocht ). Ik ben ook anti kunstgras maar dat hele plan voor minder teams etc moet ook net als kunstgras gewoon eruit. in België hebben ze dat gedaan en daar is niets veranderd ook niet voor de top.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1797
    vrijdag 9 november 2018 om 10:58
    Klopt, mee eens. Maar juist daarom moet je zoveel mogelijk factoren uitschakelen. Kunstgras eruit, salarissen zoveel mogelijk omhoog....
    Imo is dit wel te realiseren als je kjkt wat de CL oplevert voor de “kleinere Europese clubs” als Ajax en Psv. Wij moeten het hebben van gelukjes op de transfermarkt, met spelers als Lozano, Neres etc. en als je dus dat geld vanuit de CL een beetje kan gebruiken om de salarissen omhoog te gooien, én het voor elkaar kan krijgen vaker de poulefase in de CL kan halen dan moet je weer een beetje aan kunnen haken in de subtop, zoals bv Benfica, Shaktar en noem nog maar een paar van die clubjes op
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:49
    De wind speelt volgens mij met geen enkele club "mee". Die heeft een eigen competitie.

    😉
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:57
    Echt he? De neuzen en die Duitsers uit Arnheim zijn wel ff stil!! Trouwens sowieso bullshit, thuisvoordeel!?
    Vind ik leuk
    VA1 +1840
    donderdag 8 november 2018 om 18:25
    Buiten Nederland neemt niemand deze competitie nog serieus mede dankzij die kunstgras clubs.
    Vind ik leuk
    Sluisje +742
    donderdag 8 november 2018 om 21:35
    Hmmmm, als het dak dicht of open is maakt toch niet zoveel uit?
    Of speelt Heracles de pannen van het dak...
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    donderdag 8 november 2018 om 08:49
    Kunstgras is vele malen blessure gevoeliger, daarom zou het verboden moeten zijn.
    Vind ik leuk
    komoanFC +2108
    donderdag 8 november 2018 om 09:03
    Het is toch wel duidelijk wat de spelers vinden. Bij de lijstjes van de beste velden bungelen altijd de Tupperware velden onderaan. Zelfs nog onder de slechtste grasvelden.
    Vind ik leuk
    jayc +18
    donderdag 8 november 2018 om 09:05
    waarom zou de gemiddelde amateurclub het wel kunnen en een eredivisieploeg niet? en zeker bij een veld waar slechts 1x in 2 weken op gevoetbald wordt.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +3237
    donderdag 8 november 2018 om 09:39
    Ben zelf tegen kunstgras en ben blij dat er bij ons volgend jaar weer gewoon op echt gras gespeeld gaat worden. Toch kan ik wel begrip opbrengen voor Heracles en andere clubs die op kunstgras spelen. Willen ze dat deze clubs het kunstgras gaan inruilen voor echt gras dan zal niet alleen gekeken moeten worden naar het kostenplaatje wat verbonden is aan het aanleggen van gras. Er zal ook gekeken moeten worden naar de bijkomende kosten die gemaakt moeten worden omtrent een nieuw trainingscomplex/accommodatie. En daar hoor je niemand over.
    Vind ik leuk
    zomer +1207
    donderdag 8 november 2018 om 07:37
    Hahaha en waar horen ze dan ?
    Topklasse of zoiets ?
    Wat mij betreft mag die club zsm degraderen en beter nog failliet gaan, ik zal er geen traan om laten.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9355
    donderdag 8 november 2018 om 10:08
    Ik denk dat het hem eerder zit in het feit dat 1 van Heracles zijn grootste sponsoren Ten Cate is. Niet geheel ontoevallig, producent van kunstgras dat in veel stadions ligt.
    Hiermee instemmen staat voor Heracles gelijk aan het afstoten van 1 van zijn belangrijkste sponsoren, hetgeen overstappen op natuurgras ondanks de financiële tegemoetkoming onaantrekkelijk maakt.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:10
    Helemaal mee eens. Kunstgras is een vorm van competitievervalsing!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:17
    Gewoon verplicht degraderen, dat is een mooi compromis!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26573
    donderdag 8 november 2018 om 09:03
    Nee dat niet. Maar als Heracles wilt vasthouden aan het kunstgras, prima. Maar dan in het akkoord opnemen dat alle clubs van Heracles financiële compensatie krijgen voor spelers die tijdens of vlak na een wedstrijd in Almelo geblesseerd zijn geraakt.
    Vind ik leuk
    Ton Pol1 +65
    donderdag 8 november 2018 om 08:59
    Degradeerd met een d?
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26573
    donderdag 8 november 2018 om 09:26
    Da heDDE goeD opgemerkD ;-)
    Vind ik leuk
    Spartan +6785
    donderdag 8 november 2018 om 09:20
    Ok, Sjaak Swart.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:48
    Ik denk ook dat ze vanaf nu last krijgen van het "Ajax syndroom" (iedereen wil er van winnen en stijgt dan boven het eigen kunnen uit).

    Dus houden ze dit toch maar kort vol.
    Vind ik leuk
    Baszabas +637
    donderdag 8 november 2018 om 10:08
    Heracles was al een kutclub en nu zijn ze het helemaal. Een schande voor het Nederlandse Voetbal
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:05
    we degraderen nooit!! al jaren een stabiele club in de ere!!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:58
    Weg er mee met Heracles
    Vind ik leuk
    Baszabas +637
    maandag 12 november 2018 om 07:03
    Op kunstgras ja, anders waren jullie allang gedegradeerd en daarom liggen jullie ook dwars. Wees reeel
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 11:48
    stop met zeuren 13jaar lang klagen de mietjes!!
    Vind ik leuk
    River ice +1375
    donderdag 8 november 2018 om 15:04
    Sjaak swart ben jij dat
    Vind ik leuk
    zekers +129
    vrijdag 9 november 2018 om 16:25
    Wat een zure reactie dus als een club iets niet goed dan moeten ze maar degraderen
    reactie van een klein kind die zijn zin niet krijgt
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +5804
    donderdag 8 november 2018 om 07:16
    Heracles= niet eredivisiewaardig met zo’n opstelling
    Vind ik leuk
    El Lobo +2049
    donderdag 8 november 2018 om 08:36
    Heracles is de club met het meest eredivisiewaardig bestuur van allen!

    Lastig verkroppen he! als een kleine club gewoon voor haar eigen identiteit kiest! ipv meelopen
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +5804
    donderdag 8 november 2018 om 08:55
    Als voetbal op kunstgras bij je eigen identiteit hoort, wordt het tijd om aan te pappen met de lokale korfbal- of hockeyclub.

    Zoals zo vaak in Nederland laten we onze oren weer hangen naar een (zeer) kleine minderheid die met sterk oneigenlijke argumenten iets in stand wil houden (of juist veranderen).
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 09:13]
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1797
    donderdag 8 november 2018 om 09:05
    Ja idd lastig te verkroppen ja. Heracles heeft niks te willen. KNVB moet gewoon de regels aanpassen. Elke profclub moet op gras spelen. Zo niet heb je geen recht om een profclub te zijn.
    Vind ik leuk
    El Lobo +2049
    donderdag 8 november 2018 om 09:12
    Je weet dat KNVB dit zelf heeft toegestaan?
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1797
    donderdag 8 november 2018 om 09:17
    Ja dat klopt. Maar ook de KNVB maakt wel eens fouten. En volgens mij heeft Heracles hier een paar seizoenen van kunnen profiteren.
    Ff voor de duidelijkheid, eerst lopen clubjes zoals Heracles te miepen dat er een financiele compensatie moet komen, dat kleinere clubs het echte gras niet kunnen betalen. Nu is daar een compromis op tafel en willen ze het nog steeds niet. Ik zeg, alle andere clubs willen het wel aanpassen, dus Heracles past zich maar aan. Maar hier in NL moet de massa zich aanpassen aan de enkeling. Triest
    Vind ik leuk
    El Lobo +2049
    donderdag 8 november 2018 om 09:19
    Iedereen maakt fouten, maar dit is geen fout maar een besluit van de KNVB.

    Heracles heeft nooit geopperd over financiele compensaties, wij zijn gezond genoeg
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1797
    donderdag 8 november 2018 om 09:25
    Ok, leg me eens uit waarom Heracles dan niet wil toegeven als het niet om geld gaat? Omdat dit de enige manier is om zich te handhaven in de ED? Of omdat ze zich gewoon willen verzetten uit een of ander misplaatst principe? Als het niet om geld gaat, en het gaat ook niet om een van deze andere redenen, waarom doen ze dan moeilijk?
    Vind ik leuk
    El Lobo +2049
    donderdag 8 november 2018 om 09:59
    handhaving heeft daar niets mee te maken! Dat is een bullshit-reden.

    Ooit gezien dat de leverancier van kunstgras een deal heeft met Heracles?

    Als de ED opeens de Tele2 of KPN competitie gaat heten, en ze verplichten een Ajax een ander shirt te dragen? Zeggen ze dan ook 'Oké, doen we ff"
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1797
    donderdag 8 november 2018 om 10:03
    Verplichten een ander shirt te dragen? Dat is een vraag die totaal niet relevant is maat. Ik zeg niet dat Heracles een deal heeft met de kunstgrasfabrikant. Je antwoord niet op mijn vraag. Namelijk wat is de reden dat Heracles als enige club hier zo dwars in ligt als het niet om geld gaat?
    Vind ik leuk
    El Lobo +2049
    donderdag 8 november 2018 om 10:39
    Lees "Bij veel clubs heerst ergernis over de houding van vooral Heracles"

    Dus er zijn meerdere clubs, echter houdt Heracles zich aan haar standpunt.

    Het shirt is een voorbeeld. Heracles wordt dus wel verplicht een andere mat te nemen omdat de rest dat wil?
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1797
    donderdag 8 november 2018 om 11:43
    Nou ja, eerlijk gezegd? Als er voor gestemd word en iedereen schikt zich behalve 1, dan zal die ene zich aan moeten passen. Dit is niet een besluit die imo unaniem moet zijn.
    Vind ik leuk
    Jesper60 +81
    donderdag 8 november 2018 om 10:04
    Komop zelfs clubs uit de keuken competitie spelen op gras. Dan moet heracles dat toch ook kunnen........
    Vind ik leuk
    El Lobo +2049
    donderdag 8 november 2018 om 10:40
    Kunnen we ook wel! Maar dit is een bewuste keuze van de club.

    Vind ik leuk
    Jesper60 +81
    donderdag 8 november 2018 om 11:30
    Waarom moeten jullie er dan zo moeilijk over doen. Kunstgras hoort niet thuis in prof voetbal. Hoe mooi zou het zijn als je daar een fatsoenlijke grasmat heb liggen.
    Vind ik leuk
    El Lobo +2049
    donderdag 8 november 2018 om 11:32
    Een deel van de inkomsten vanuit Ten Cate dus opgeven voor een percentage uit de inkomsten van het europees voetbal?

    Ter vergelijking:
    Als ik jou vraag om een deel van je salaris in te leveren, maar je krijgt wel een klein deel van een ander potje. Ben je dan ook om?
    Vind ik leuk
    Jesper60 +81
    donderdag 8 november 2018 om 11:34
    Het gaat niet alleen om geld het gaat ook om de uitstraling van je club.
    Vind ik leuk
    El Lobo +2049
    donderdag 8 november 2018 om 11:39
    Hahaha droom verder vriend!
    Vind ik leuk
    Jesper60 +81
    donderdag 8 november 2018 om 12:46
    Bijvoorbeeld Utrecht en heracles hebben de zelfde speler op het oog. Ze bieden hetzelfde als contract. Alleen in Utrecht speel je op gras. Dan is de keuze snel gemaakt.
    Vind ik leuk
    El Lobo +2049
    donderdag 8 november 2018 om 12:53
    Dat is jouw mening.

    Ik heb ook liever echt gras als Heracles-fan.
    Maar voordat je wat roept ken alle feiten en weet waarom Heracles hier tegen in gaat.

    p.s veel spelers kiezen toch voor Heracles. Iets met ontwikkeling en zo;-)
    Vind ik leuk
    Kuip +7856
    donderdag 8 november 2018 om 07:16
    Ik hoop dat Heracles degradeert.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9419
    donderdag 8 november 2018 om 07:18
    Heel makkelijk. Dan grijpt de KNVB maar in stelt zij echt gras verplicht voor eredivisie ploegen per bijvoorbeeld 2021. Hoef je ook niet meer kansloos een Poolse landdag te organiseren.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3954
    donderdag 8 november 2018 om 08:00
    KNVB? Met Jan Smit? Die Heracles juist het kunstgras bezorgde?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9419
    donderdag 8 november 2018 om 08:06
    Dan nog is het toch heel makkelijk? Als alle clubs dit willen op één na... Dan moet je ingrijpen. En anders is die Smit ook ongeschikt. Sentimenten mogen niet meespelen.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3954
    donderdag 8 november 2018 om 08:13
    Ik begrijp je wel.
    Heel goed zelfs.
    Maar ik denk dat Jan Smit tegen zal werken daar Ten Cate, een wereld concern, het kunstgras leverde en de grootste sponsor van Heracles is.
    Hetzelfde zou zijn dat de KNVB wilt dat niemand Ziggo meer gebruikt bws.
    Denk je dat Ajax daar blij mee zou zijn?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9419
    donderdag 8 november 2018 om 08:48
    "Jan Smit zal tegenwerken".... Ja, en vervolgens is-ie alle draagvlak en geloofwaardigheid kwijt in de voetbalwereld. Ik denk dat Jan Smit dit niet tegenhoudt. Zo groot is de reputatie en naam van Jan Smit nu ook weer niet.

    Ik snap welk punt je wil maken maar 't is niet helemaal hetzelfde. De KNVB kan nu het het spelen op kunstgras verbieden, wat alle belanghebbenden (spelers, publiek, trainers) willen op een paar stugge Tukkers na. Het gebruik van Ziggo verbieden wordt niet breed gedragen ;-)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:48]
    Vind ik leuk
    HanV +4351
    donderdag 8 november 2018 om 12:55
    Je kunt iets als KNVB niet iets zonder reden verbieden als het nu toegestaan is en ook Europees en wereldwijd toegestaan is. Kunstgras is door de FIFA toegestaan.
    De KNVB heeft na de ophef van vorig jaar al aangegeven dat elke club zelf zijn ondergrond kiest. Je kunt alleen proberen clubs te paaien om over te stappen.
    Vind ik leuk
    Laliga +2160
    donderdag 8 november 2018 om 09:16
    Ik snap je punt, al heeft ziggo natuurlijk geen invloed op het spelletje zelf en hebben clubs als heracles bizar voordeel van hun veld zowel sportief als financieel jaren gehad.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3954
    donderdag 8 november 2018 om 09:24
    Nou, ik gaf Ziggo maar als een voorbeeld.
    Maar stel dat Ziggo de tv rechten wilt overnemen maar de KNVB aandelen heeft in FOX en dit dus verbied.
    Dan heeft het toch ook met financiele zaken te maken?
    Is wel heel ver gezocht hoor, maar mijn punt is, als een club gesponsert wordt door iemand, die dan verboden wordt, de club weer op zoek moet naar een andere inkomstenbron en daar dus niet blij mee is.
    Vind ik leuk
    Laliga +2160
    donderdag 8 november 2018 om 09:33
    Ja snap wel dat ze er niet blij mee zijn maar als 17 van de 18 iets willen dan kun je als club wel vast blijven houden aan iets maar dat kan natuurlijk niet
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3954
    donderdag 8 november 2018 om 12:12
    Maar als straks 3 clubs degraderen en daar 3 clubs met kunstgras voor terug komen dan?
    Dan moet elke club (op Heracles na in dit geval) er mee instemmen om Heracles te kunnen dwingen toch?
    Vind ik leuk
    Laliga +2160
    donderdag 8 november 2018 om 12:18
    Nou niet helemaal nee, als je het vergelijkt met amateurvoetbal bijvoorbeeld als je 1ste klasse speelt en je promoveerd naar hoofdklasse moet je opeens stewards hebben en een afgesloten pad voor de spelers en scheidsrechters naar de kleedkamer etc. Promoveren hangen regels aan vast. Zo kun je ook als regel hebben promoveer je naar de eredivisie? Prima , wel op natuurgras. Wil je dit niet? Kan je dus niet promoveren. Is niet zo gek hoor
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3954
    donderdag 8 november 2018 om 12:21
    Zullen de clubs in KKD blij mee zijn.
    Is toch verkapte discriminatie?
    Net zoiets als: Je mag wel bij ons komen werken maar je mag geen piercings of tatoeages hebben.
    Is ook strafbaar terwijl ik me heel goed kan voorstellen dat bij sommige banen dat niet gewenst is.
    Vind ik leuk
    Laliga +2160
    donderdag 8 november 2018 om 12:31
    Dus dan worden de jong teams ook gedicrimineerd omdat ze niet mogen promoveren? Zoals ajax afgelopen seizoen? Dan zeg je waarschijnlijk nee dat is competitie vevalsing dan heeft ajax 1 bij voorbaat 6 punten. Maar dat is juist wat er al jaren aan de gang is , clubs als heracles hebben jarenlang financieel voordeel gehad op bijv willem 2 door dat kunsgras . Het is echt een vorm van compeitite vervalsing hoe lullig dat mischien ook voor dat soort clubs is
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9419
    donderdag 8 november 2018 om 10:23
    Ja, stel... Maar de KNVB heeft toch geen aandelen in Fox? En Ziggo kan geen overname doen op tv rechten.

    Iets met appels en peren. Heel simpel: Jan Smit is nu eindverantwoordelijke bij de KNVB en niet meer bij Heracles. Hij moet dus het algemene belang van voetbal dienen en niet naar de pijpen dansen van z'n ouwe liefde. Als-ie dat niet kan, moet-ie opbokken.

    En ja, dan moet de club inderdaad op zoek naar een andere bron van inkomsten. Misschien was het ook niet slim van Heracles om zich te laten sponsoren door een kunstgras leverancier. Daar mag een besluit voor het hele NL voetbal niet van afhangen.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3954
    donderdag 8 november 2018 om 12:19
    Ik vind ook dat Smit moet opstappen hoor.
    Want hij is en blijft pro Heracles en zwaar anti Twente.
    Een knvb lid moet ten alle tijden neutraal zijn/blijven.

    Maar ik heb het even over Heracles.
    Zij hebben Ten Cate als hoofdsponsor.
    Laat dat nu de leverancier zijn van kunstgras e.d.
    Denk je dat beide partijen gewoon doorgaan alsof er niets gebeurd is?
    Daarom begrijp ik Heracles wel, want de KNVB heeft toch ook hun goedkeuring gegeven destijds?
    Of de KNVB moet met een vergoeding komen om de inkomsten uit sponsoren stabiel te houden.
    Dan heeft Heracles geen keus.

    Ik ben absoluut geen Heracles supporter hoor, maar ik kan me wel inbeelden hoe zij ervoor staan.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9419
    donderdag 8 november 2018 om 13:21
    Tsja, als de KNVB een termijn van drie jaar geeft om terug te gaan naar echt gras. Dan heb je als Heracles zijnde toch genoeg tijd om over te stappen? En een oplossing te vinden voor het eventuele inkomsten verlies van de sponsor?

    De KNVB heeft destijds inderdaad goedkeuring gegeven. Maar het was 1.) niet verplicht om op kunstgras te spelen. En 2.) was het Heracles zelf die de kunstgrasleverancier ook als sponsor binnen haalde. Niet de KNVB. Dan is het het bedrijfsrisico van Heracles als de spelregels rondom de ondergrond in alle redelijkheid (met een termijn van drie jaar) worden gewijzigd.

    Dan is de KNVB toch zeker niet verplicht om dat gebrek aan inkomsten te compenseren als ze over drie jaar moeten overstappen op echt gras?
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1797
    donderdag 8 november 2018 om 20:14
    Er word volgens mij nergens gezgd dat die clubs als ADO, Heracles etc. niet mogen trainen op kunstgras, dat moeten ze dan zelf weten aangezien alleen hun eigen spelers daarop trainen. Hoofdveld moet gewoon gras zijn. Dus tja
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 07:18
    Ja hoor. We hebben principes want we hebben principes. Okay dan, we weten niet wat de redenen zijn dus oordeel ff uitstellen. Maar toch...
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9419
    donderdag 8 november 2018 om 07:20
    We hebben principes want 1 van de grote sponsoren is een kunstgras leverancier ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 07:21
    Zou het echt? Dat wist ik niet. Dank info.
    Toch wacht ik nog statement van Heracles af. Zo dapper zullen ze toch wel zijn?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 07:22]
    Vind ik leuk
    zomer +1207
    donderdag 8 november 2018 om 07:41
    Bij heracles hoeven ze geen reden te hebben, die liggen sowieso altijd dwars.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31720
    donderdag 8 november 2018 om 07:18
    Daaag heraclieden. Het is graag of niet.
    Vind ik leuk
    mazu +2001
    donderdag 8 november 2018 om 07:19
    Tjongejonge, hoe kan 1 club dit dan tegenhouden? De Knvb heeft toch ook een stem hierin? Jammer Heracles.........ik hoop dat Pec in ieder geval wel doorgaat met het voornemen het kunstgras te vervangen.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8043
    donderdag 8 november 2018 om 07:59
    3x raden wie er een belangrijke stem heeft bij de KNVB... Als dat nietJan Smit is. Die heeft zijn ziel verkocht aan Ten Cate. Belangrijke leverancier van KG en sponsor van Heracles...
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    donderdag 8 november 2018 om 08:52
    Je hebt het wel over Heracles, een van de toonaagevende clubs in de history van het Nederlandse voetbal.
    Vind ik leuk
    Harry.f +311
    donderdag 8 november 2018 om 09:35
    Toonaangevend? Je draait echt door.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    donderdag 8 november 2018 om 09:48
    Dit was een sarcastische opmerking. Sommige mensen moet je ook echt alles uitleggen. :-p
    Vind ik leuk
    Andre As +1114
    donderdag 8 november 2018 om 07:21
    Sjaak Swart hoopt nu dat Heracles degradeert.

    Net als veel andere voetballiefhebber (w.o. ikzelf ook).
    Vind ik leuk
    zomer +1207
    donderdag 8 november 2018 om 07:43
    Niet alleen sjaak zwart
    Vind ik leuk
    satesaus +857
    donderdag 8 november 2018 om 07:23
    Dat is heel simpel, Heracles op alle gebieden boycotten. Geen transfers, niet delen, minimaal aantal kaartjes, etc etc. Kijken hoe lang ze dat volhouden. Zonder kunstgras, lees competitievervalsing, was Heracles jaren geleden al terug waar zij hoorde, de kelder van het betaald voetbal.
    Vind ik leuk
    zomer +1207
    donderdag 8 november 2018 om 07:43
    Dat lijkt me een goed plan
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2600
    donderdag 8 november 2018 om 08:00
    Gevaarlijke supporters daar in Almelo... ik zie een verpluchte buscombi of het uitblijven van uitsupporters als de enige oplossing 😂
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:11
    En belangrijker, aansprakelijk stellen voor elke speler die een blessure oploopt dankzij het kunstgras in hun stadion. Dat is inclusief het loon van de speler, de behandelingen, en compensatie voor verlaging transferwaarde en dat de andere club hem moet missen.

    Met andere woorden, als Tadic of Lozano ofzo een kruisband blessure oploopt daar, kan Heracles faillisement aanvragen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:12
    de meeste blessures zijn nog steeds op echt gras al jaren lang..
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:16
    Maar de zwaarste op kunstgras.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:20
    daarom hebben we bij heracles oa propper met zware blessures lopen die opgelopen zijn op echt gras.. enne noem mij eens concrete voorbeelden van spelers die hele zware blessures hebben door het kunstgras want in kunstgrasvelden zit veel verschil bv dsie van zwolle is anders dan de onze..
    Vind ik leuk
    HanV +4351
    donderdag 8 november 2018 om 13:03
    Laten we ons beperken tot dit jaar. Thomas bij PSV, Thelander bij Vitesse, Propper bij Heerenveen, Boadu bij AZ, Matavs bij Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Ton Pol1 +65
    donderdag 8 november 2018 om 08:49
    Een hogere begriting is ook competitievervalsing
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    donderdag 8 november 2018 om 08:55
    Nee hoor. Verschil in begroting heb je altijd, ook bij amateur clubs. Er staan gewoon 11 spelers op een grasveld tegen elkaar en niet op plastic matten.
    Vind ik leuk
    HanV +4351
    donderdag 8 november 2018 om 13:08
    Maar beide teams staan toch wel tegelijk op die plastic mat, en ze beginnen ook altijd met 11 tegen 11.
    Vind ik leuk
    Brinkster +441
    donderdag 8 november 2018 om 13:38
    Minimaal aantal kaartjes is niet nodig. Je ziet Heracles aanhang toch nauwelijks bij uitwedstrijden.
    Vind ik leuk
    pico323 +6017
    donderdag 8 november 2018 om 07:23
    degraderen dan maar het is niet anders.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17740
    donderdag 8 november 2018 om 07:23
    Was toch te verwachten? Die ex-voorzitter Smit heeft belangen in kunstgras en heeft nu een hoge functie bij de KNVB.
    Vind ik leuk
    GetRekt +1775
    donderdag 8 november 2018 om 07:41
    Wat heeft z'n functie hiermee te maken?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17740
    donderdag 8 november 2018 om 07:55
    Misschien dat hij op de één of andere manier toch iets kan beinvloeden?
    Ik bedoel dat ik het vreemd vind dat het juist Heracles is gezien het verleden van Smit en zijn belangen in kunstgras.
    Vind ik leuk
    GetRekt +1775
    donderdag 8 november 2018 om 08:01
    Dat zou pas wat betekenen als hij wat te vertellen had. Er zijn nieuwe beleidsbepalers bij Heracles. Meneer Smit staat hier buiten van.
    Vind ik leuk
    B.O.B. +388
    donderdag 8 november 2018 om 07:25
    Als je 17 clubs hebt die willen "meedenken" en je hebt 1 rotte appel erbij zitten....Dan gooi je die rotte appel er toch uit?
    Laat ze lekker naar het CAS stappen. KNVB kan aantonen dat ze over alles na willen denken, gelijkmatig beleid e.d.
    Heracles gaat op zn achterpoten staan en werken niet mee.
    Een rechter wil altijd dat beide partijen water bij de wijn doen in civiele zaken (geen misdrijf). Dus dat gaat Heracles naar mijn idee gewoon verliezen. Kost ze nog geld ook een rechtszaak en dat geld hadden ze beter aan gras kunnen besteden.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    donderdag 8 november 2018 om 07:36
    haha een rechter gaat echt niet beslissen dat heracles niet op kunstgras mag spelen hoor dat veld is ook nog eens goedgekeurd en heracles staat gewoon in hun recht hoe jammer ook.

    Edit VP : Reactie aangepast.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 09:15]
    Vind ik leuk
    zomer +1207
    donderdag 8 november 2018 om 07:48
    nee dat klopt inderdaad, dat gaat een rechter nooit beslissen.
    Echter denk ik dat die 17 clubs gewoon met zijn allen moeten zeggen we spelen niet tegen heracles, tja dan staan ze gewoon allen en het is makkelijker om 1 club uit de competitie te halen dan 17 clubs. Alleen dat zal vast niet gebeuren want dan zal de uefa of fifa nederlandse clubs waarschijnlijk uit gaan sluiten voor europeesvoetbal
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    donderdag 8 november 2018 om 07:56
    en waarom zouden die clubs dat doen? omdat er een aantal clubs het niet leuk vinden?
    en dan gooi je heracles uit de competitie dan stappen die gelijk na de rechter die daar dan vervolgens gelijk korte metten mee maakt je kunt namelijk niet iemand verplichten jou zin te doen.
    en allemaal niet spelen betekend dat heracles kampioen word want niet spelen betekend een 3-0 verlies
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 07:58]
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    donderdag 8 november 2018 om 09:02
    In de Premiership is kunstgras ook verboden.

    Wikipedia: "Artificial turf does have its downside, however: limited life, periodic cleaning requirements, petroleum use, toxic chemicals from infill, and heightened health and safety concerns"

    Genoeg redenen dus om het te verbieden
    Vind ik leuk
    B.O.B. +388
    donderdag 8 november 2018 om 10:51
    Leg eens uit waarom een rechter dat niet mag beslissen?
    Als de KNVB de regelgeving wijzigt en kunstgras op eredivisie niveau verbied?!?
    Dan kan de KNVB zeggen..dit zijn de nieuwe regels waar 17 clubs mee akkoord zijn.
    Gevolg is dat Heracles een financiële compensatie wil als schadeloosstelling (wat hun goed recht is op dat moment en geldt ook voor de andere clubs). Dat wordt dan het geen wat te bepraten valt. Aan de andere kant...Waarom financiële compensatie? Ze hebben immers jaren geld voor een echt grasveld kunnen sparen.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3954
    donderdag 8 november 2018 om 08:04
    Niet 17 maar alle andere clubs moeteen willen "meedenken" want in de KKD heb je ook nog genoeg clubs die op kunstgras spelen.
    Wat als zij kampioen worden? Niet laten promoveren?
    Vind ik leuk
    Hesses +1048
    donderdag 8 november 2018 om 07:25
    Heel simpel...geen natiurgras geen ED al die schaamhaargrasclubs gewoon lekker in de KKD gaan ballen.
    Regels veranderen zodat ze niet kunnen promoveren zo lang ze geen echt.gras hebben....eens kijken hoe snel die clubs dan meewerken.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 07:27]
    Vind ik leuk
    zomer +1207
    donderdag 8 november 2018 om 07:48
    Dat laatste vind ik sowieso een goed plan
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    donderdag 8 november 2018 om 07:58
    haha ja laten we ze chanteren kijken wat een rechter daar van vind heracles staat gewoon in hun recht hoe jammer ook.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 07:59]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:18
    Chanteren? Als je de regels verandert, dan moeten ze wel. Dan kunnen ze naar de rechter stappen maar dat heb ook geen zin. Je zal wel een overgangstermijn van 1 jaar moeten hebben
    Vind ik leuk
    HanV +4351
    donderdag 8 november 2018 om 13:11
    Als je alleen gelijk hebt als je de regels aanpast dan geeft het al aan dat je zelf al beseft dat je ongelijk hebt.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:30
    Regels kunnen toch aangepast worden? Ongelijk? Waar zeg ik dat ik gelijk heb? Ik zeg alleen wat verstandig is om te doen...
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    donderdag 8 november 2018 om 09:05
    In de Premiership is kunstgras ook verboden.

    Wikipedia: "Artificial turf does have its downside, however: limited life, periodic cleaning requirements, petroleum use, toxic chemicals from infill, and heightened health and safety concerns"

    Genoeg redenen dus om het te verbieden. Ik zou niet weten waarom Heracles miljoenen Euro spelers van ajax aan verhoogde gezondheids en veleigheids gevaren zou mogen blootstellen
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +3932
    donderdag 8 november 2018 om 07:25
    Wat een grap weer. Uitkomst is dus dat men weer wel mag betalen en er gewoon niets verandert.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    donderdag 8 november 2018 om 08:02
    hou op met je betalen man ze betalen niets dit is een goedkope manier om de tv gelden niet eerlijk te hoeven verdelen.
    Vind ik leuk
    Hertogtwan +138
    donderdag 8 november 2018 om 07:28
    Krijg je geld waar anderen voor moeten werken , is het nog niet goed. Begrijp best dat je grote sponsor je het kunstgras levert. Maar je zal de competitie aantrekkelijker moeten maken voor spelers om naar nederland te komen. Ik denk dat ze dan in ieder geval bij Heracles vertrekken. 1 uitduel op kunstgras is wel te doen. Ik voorzie dan een leegloop bij Heracles
    Vind ik leuk
    De Haan +326
    donderdag 8 november 2018 om 07:28
    Heel zwakke instelling ze moeten zich schamen
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    donderdag 8 november 2018 om 07:32
    de beloning kan oplopen tot een miljoen beloning yeah right
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 07:35
    Voor een miljoen kan je toch wel een grasmatje bijhouden? Wegwezen met dat kunstgras.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    donderdag 8 november 2018 om 07:48
    ja maar wil je dat als je hoofdsponsor kunstgras leverancier is antwoord lijk mij duidelijk natuurlijk niet zeker niet omdat die velden gewoon goedgekeurd zijn .

    maar stel je voor tele2 neemt de naam eredivisie over voor veel geld maar stelt als eis dat ajax afscheid neemt van ziggo moet ajax dan ook maar tegen hun hoofdsponsor zeggen jammer joh maar we moeten stoppen met elkaar ondanks de miljoenen die het oplevert nee toch
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:01]
    Vind ik leuk
    zomer +1207
    donderdag 8 november 2018 om 08:48
    Die vergelijking is niet helemaal correct denk ik. Er wordt immers niet gevraagd of heracles afscheid wil nemen van de hoofdsponser, er wordt gevraagd om afscheid te nemen van het kunstgras.

    Ik zou de vergelijking dan ook anders stellen namelijk:
    Stel dat alle clubs de doellijn technologie via tele2 hadden geregeld en Ajax dat geregeld had via Ziggo. Als dan 17 clubs Ajax compensatie zou geven om af te stappen van de technologie van Ziggo. En Ajax zou dan nee zeggen...... Dat lijkt me een betere vergelijking.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:13
    wat dacht je van een trainingscomplex/faciliteiten terreinkechten etc.. daar al over nagedacht?
    Vind ik leuk
    pietprecies +6086
    donderdag 8 november 2018 om 07:35
    Schei toch uit, de enige reden dat ze daar op dat plastic geilen is omdat Ten Cate er hoofdsponsor is geweest en die Jan Smit twee bruine armen heeft van die eigenaar, riep ook altijd alleen maar goeds over kunstgras die vent.

    Maargoed, gewoon boycotten die club.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:35]
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    donderdag 8 november 2018 om 07:50
    en gelijk hebben ze nee ze moeten hun hoofdsponsor eruit gooien omdat andere dat beter uitkomt nee jij snapt het hoor.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    donderdag 8 november 2018 om 09:08
    Ze hoeven hun hoofdsponsor er niet uit te gooien. Ze moeten het kunstgras eruit gooien, omdat het giftig spul is, schadelijk voor de gezondheid van spelers en nadelige gevolgen op de veiligheid heeft.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    donderdag 8 november 2018 om 09:27
    ja en wat denk je dat die sponsor dan gaat doen precies die houd het voor gezien dan.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    donderdag 8 november 2018 om 09:45
    Je geeft zelf al aan waarom die sponsor ueberhaupt bij Heracles zit, maar ze hoeven hem er niet uit te gooien.

    Heracles kan toch wel een andere sponsor vinden? Zoniet, dan is dat in deze toch wel bedenkelijk
    Vind ik leuk
    B.O.B. +388
    donderdag 8 november 2018 om 10:55
    Idd helemaal met je eens....
    Kunstgras zal bij de amateurs erin blijven zolang het niet schadelijk is voor de mens.
    Als je op eredivisie niveau als profclub geen normaal veld kan betalen....dan speel je te hoog voor je kunnen.

    Vind ik leuk
    FRFC'08 +33
    donderdag 8 november 2018 om 07:35
    Dan Heracles uit de eredivisie donderen, als je als club niet kunt voldoen aan bepaalde eisen, dan eruit!?!?!?
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    donderdag 8 november 2018 om 08:05
    ja heracles we donderen jullie uit de eredivisie omdat jullie op een goedgekeurd veld spelen en sommige clubs dat niet leuk vinden wat zou een rechter daar van zeggen denk je
    Vind ik leuk
    FRFC'08 +33
    donderdag 8 november 2018 om 08:25
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 09:17]
    Vind ik leuk
    Ton Pol1 +65
    donderdag 8 november 2018 om 09:02
    Gaan we schelden hier?
    Zielig hoor.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    donderdag 8 november 2018 om 09:27
    kom kleuter nu je klas weer in.
    Vind ik leuk
    FRFC'08 +33
    donderdag 8 november 2018 om 18:14
    Klopt, moest inderdaad de klas in. Maar zal niet zijn omdat ik niet kan schrijven maar mezelf verder wil ontwikkelen. Kun je mss ook beter doen. En VP als je jullie dit ook willen verwijderen omdat ik iemand aanspreek op DOM gedrag,... Ga jullie gang!
    Vind ik leuk
    B.O.B. +388
    donderdag 8 november 2018 om 10:58
    Het gaat om een "regelwijziging" mister4everfcu....
    Ik zie je op elke reactie azijnzeiken hier zonder begrijpend lezen toe te voegen. Het gaat in dit geval om het feit dat er 17 clubs willen praten en 1 totaal niet.
    Ze willen geen compensatiegeld, ze willen geen geleidelijke terugwerking, ze willen niks. Of toch wel...ze willen op kunstgras omdat ze donders goed weten dat ze dit jaarlijks minimaal 30 punten oplevert.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    donderdag 8 november 2018 om 11:19
    voordat je iemand op begrijpend lezen wijst moet je wel de feiten kennen en blijkbaar ken je die niet gezien je domme reactie mister b.o.b.
    ten eerste heeft heracles gewoon toestemming om op kunstgras te spelen.
    ten tweede zijn het geen 17 clubs die wel willen.
    ten derde is dat veld gewoon goedgekeurd hoe vervelend dat ook is.
    en dat heracles dan dwars ligt is hun goed recht die moeten aan hun eigen belang denken en zodra die op gras gaan voetballen zijn ze hun hoofdsponsor kwijt.
    en kun jij gelijk even bewijzen dat heracles 30 punten extra verdiend door op kunstgras te spelen of haal je dat gewoon uit je dikke duim?
    maar noem jij het azijnzeiken ik noem het realistisch na de feiten kijken heracles staat gewoon in hun recht hoe jammer ook want ook ik ben tegen kunstgras maar je kunt het ze niet verplichten om op gras te gaan spelen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 11:21]
    Vind ik leuk
    B.O.B. +388
    donderdag 8 november 2018 om 12:10
    Ten eerste: Het mag nu van de KNVB, echter die willen een regelwijziging doorvoeren. In samenwerking met de eredivisie clubs. Dus ja, nu hebben ze toestemming in de toekomst (hopelijk voor het nl voetbal)
    Ten tweede:
    Er zijn inderdaad 17 clubs waarvan een gedeelte al op echt gras speelt en een ander deel wat "openstaat" voor een oplossing.
    Ten derde:
    Ja het is nu goedgekeurd zie feit 1 hierboven.
    Ik snap dat ze een hoofdsponsor hebben welke waarschijnlijk stopt als ze niet meer op kunstgras voetballen. Echter economie een stuk beter dan x aantal jaar geleden en inmiddels is de naam van Heracles een stuk beter. Grotere club geworden de afgelopen jaren.

    Mijn bewijs voor 30 punten;
    Ik zal de eerste zijn die hier een inschatting van maakt.
    Maar als je 17 thuis wedstrijden hebt.
    Waarvan je over t algemeen 3 a 4 wedstrijden zijn die een zekerheid zijn om te winnen (degradatiekandidaten) en ook nog eens 3 a 4 om te verliezen (top van de competitie).
    Dan is 30 geen raar getal, al zouden het er 12 zijn dan is het ook al teveel.

    Ik heb een aantal dingen opgezocht over Heracles:
    30 thuiswedstrijden: 61 punten
    18x winst
    7x gelijk
    5x verlies

    28 Uitwedstrijden: 28 punten
    7x winst
    7x gelijk
    14x verlies

    Haal voor de redelijkheid even 6 punten bij thuis wedstrijden af om beide op 28 wedstrijden te hebben.
    Wat me hierbij opviel is dat ze thuis van een twente met 2-0 winnen, vitesse 3-1, AZ.
    En uit worden ze door dezelfde tegenstanders opgerold met 3-0, 4-0 of zelfs meer. Misschien omdat ik er extra oplet in dit geval.

    Heb ik nog één vraag, waarom kan je ze niet verplichten op gras te gaan spelen als deze regel wordt ingevoerd?
    Regels zijn regels en als die in het beleid of wet staan dienen die toch opgevolgd te worden?


    Vind ik leuk
    El Lobo +2049
    donderdag 8 november 2018 om 08:41
    Feyenoord er ook uit donderen! Die lichtmasten zijn daar van een slechte kwaliteit.

    Zeer Eredivisie-onwaardig
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    donderdag 8 november 2018 om 09:10
    Dat was 1 wedstrijd. Maar wat mij betreft had Feyenoord daar ook voor bestraft moeten worden met een walk-over voor VVV
    Vind ik leuk
    frhoi +903
    donderdag 8 november 2018 om 09:24
    Krijgen er ook een boete voor ..
    Vind ik leuk
    FRFC'08 +33
    donderdag 8 november 2018 om 18:11
    Zielig hoor, terug gaan zitten zeiken op Feyenoord omdat er toevallig een Feyenoorder zo reageerde op dat stukje, nogmaals, als bv Feyenoord zoiets zou tegen werken, zou ik dat net zo goed misselijk vinden. En het feit dat het zondag niet door ging, dat is het werk van de knvb, omdat het maar een half uur mag duren, toen we de Kuip verlieten ging er alweer wat licht aan. Dus was misschien al opgelost. Volgens mij zit er ook een boete aan vast, maar dat zul je vast niet weten, want neem aan dat jij geen Feyenoord nieuws volgt maar alleen VP nieuws,....
    Vind ik leuk
    El Lobo +2049
    vrijdag 9 november 2018 om 07:33
    Je zegt het precies goed!

    Zielig, er komt een bericht en opeens moet Heracles maar degraderen?

    Waarom? Omdat ze gewoon aangeven dat ze in hun recht staan?

    Ik neem aan dat ook jij enkel Feyenoord en VP nieuws volgt? En geen Heracles ;-)
    Vind ik leuk
    Vooruit +35
    donderdag 8 november 2018 om 23:17
    Als we zo gaan beginnen:
    Clubs met kunstgras eruit
    Clubs met meer dan 3 niet-nederlanders eruit
    Clubs met schulden eruit
    Clubs die een grote mond hebben eruit
    Clubs die eigendom zijn van binnen- en/of buitenlandse investeerders eruit
    De rest mag misschien wel blijven
    Vind ik leuk
    El Lobo +2049
    vrijdag 9 november 2018 om 07:32
    Precies!

    Elke club heeft wel wat toch!
    Vind ik leuk
    Het Brein +4118
    donderdag 8 november 2018 om 07:38
    Edit VP : Reactie verwijderd.

    Oke, netjes gezegd: Heracles is echt zwaar spelbreker en stelt zich arrogant op richting de andere 17 bvo's in de Eredivisie.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 09:55]
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    donderdag 8 november 2018 om 08:07
    dat klopt ze denken aan zichzelf net als die andere 17 clubs dat doen hypocriet
    Vind ik leuk
    FRFC'08 +33
    donderdag 8 november 2018 om 08:36
    Je kunt niet eens netjes schrijven jongen, je zit er nog al diep in hé💪 Er zijn nog clubs die het (nog) niet zelf zouden hebben gekozen, maar die overwegen het tenminste. Leer schrijven en let op jongen, begin je vanaf groep 3 te leren, is bij jou niet erg goed gelukt he!
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    donderdag 8 november 2018 om 09:29
    leer jij maar eerst te reageren zonder te schelden kleutertje worden je berichten ook niet verwijderd en nu hup je klas in misschien dat ze je nog wat manieren kunnen bij brengen al heb ik er een hard hoofd in.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 11:29]
    Vind ik leuk
    FRFC'08 +33
    donderdag 8 november 2018 om 18:15
    Als dit schelden was, dan heb jij me nog nooit horen schelden hoor. Luiermans
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    vrijdag 9 november 2018 om 01:07
    nou dat zegt alweer genoeg over je niveau trouwens ban gehad? met je nieuwe account
    Vind ik leuk
    El Lobo +2049
    donderdag 8 november 2018 om 08:43
    Artikel gelezen? Standpunt van Heracles gehoord?

    Voor dat je wat roept.....
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    donderdag 8 november 2018 om 09:11
    Het gaat toch niet om het standpunt van Heracles?\

    Het gaat toch om de negatieve aspecten van kunstgras en dat het daarom niet geschikt is voor de eredivisie?
    Vind ik leuk
    El Lobo +2049
    donderdag 8 november 2018 om 09:13
    Negatieve aspecten? of bedoel je de emoties van jou onder andere?

    Het is niet bewezen dat er meer blessures door kunstgras komen, het is voor veel clubs goedkoper dan echt gras. Dat zijn weloverwogen aspecten voor een profclub
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    donderdag 8 november 2018 om 09:38
    Het is wel degelijk meer blessure gevoelig, bevat toxics en levert meer veiligheids risicos op. Met name gewrichts blessures loop je makkelijker op, en dat zijn nou juist de vervelendste.

    Gellof niet alles wat de KNVB je verteld.

    https://www.gelderlander.nl/sport/kunstgras-veroorzaakt-meer-blessures-dan-echt-gras~ae7f8d74/

    https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/de-effecten-van-kunstgras/

    https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/veel-meer-kans-op-blessures-bij-kunstgrasveld~a63d1a38/
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:49
    Tja en de laatste zware blessures bij Heracles, ( Hardeveld, Duarte, Propper ) allemaal opgelopen op natuurgras.. Stengs vorig seizoen, Matavz paar weken geleden..
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    donderdag 8 november 2018 om 11:24
    en hoeveel spelers raakten geblesseerd op gewoon gras precies ook genoeg dus om het kunstgras de schuld te geven is veel te voorbarig het is nog niet bewezen dat dat ook echt zo is.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    donderdag 8 november 2018 om 13:16
    Als je regelmatig op kunstgras speelt, weet je dat je daar stijve gewrichten van krijgt en blessures zonder toedoen van anderen.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    vrijdag 9 november 2018 om 01:09
    waarom heeft heracles die er iedere week op spelen daar dan geen last van?
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    vrijdag 9 november 2018 om 15:10
    En daarom zegt Wormuth ook dat alleen Heracles een acceptabele kunstmat heeft liggen, lol.
    Vind ik leuk
    Dafkuh +51
    donderdag 8 november 2018 om 07:38
    Bijna van die competitievervalsing af gaan ze in almelo dwarsliggen pff
    Vind ik leuk
    Jajem +468
    donderdag 8 november 2018 om 07:42
    Meerderheid is voor en nu doet er eentje moeilijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 07:47
    Vind ik niet zo gek, Heracles is ten dode opgeschreven als ze weer thuis op gras moeten spelen, dan winnen ze niks meer in eigen huis. Zij zijn immers min of meer in de subtop terecht gekomen doordat ze op kunstgras spelen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 07:50
    De symphatie die Heracles dit seizoen heeft, is nu wel gedaald tot een dieptepunt. Ik zeg de media massaal aanval uitvoeren op Jan Smit. De grote rat die dit tegenhoud. Een KNVB bestuuurder met Nico jan Hoogma (oud heraclied) er bij.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:12]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3954
    donderdag 8 november 2018 om 08:09
    Nou PinoyEanske, ik kom ook uit Enschede maar voel toch nog steeds wel wat symphatie voor Heracles als club.
    Niet voor Jan Smit met zijn propoganda.
    En ondanks ik wel eens zware discussies hier heb met bepaalde Heracles supporters.
    Maar het blijft wel je "buurman" (Heracles) die ik sportief gewoon veel gun.
    Alleen snap ik die haat van de Heraclieden naar ons toe niet zo goed.
    Maar even on topic:
    De KNVB heeft ooit goedgekeurd dat clubs op kunstgras mogen spelen dus Heracles staat nog steeds in hun recht, hoe vervelend het ook is.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:09]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:15
    Lucky kes, de tijd van liefde tonen aan je buurman is voorbij. Nu nog de volledige jeugdsamenwerking met Almelo opzeggen. Volledig los staan van een andere voetbalclub is het beste. Eigen jeugdopleiding en eigen programma's.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3954
    donderdag 8 november 2018 om 09:16
    Daar ben ik 100% met je eens dat iedere club voor hun eigen jeugd moet zorgen.
    Deze constructie kwam van Munsterman met het smoesje dat Twente Heracles zou helpen (financieel en jeugdopleiding) zodat Heracles de spelers kreeg die net niet goed genoeg voor Twente waren en dat Twente alleen de bijzondere talenten als eerste recht op had.
    Omdat Munsterman Twente toen bij de top wilde krijgen, werden er meer spelers gekocht dan dat eigen jeugd de kans kreeg (niveau verhogen).
    Vandaar dat spelers zoals Bruns en consorten voor Heracles uitkwamen en oa Berghuis en Ola John voor Twente.
    Quinci Promes werd zelfs verhuurd aan de Eagles.
    Eenzelfde constructie wat Ajax nu met Sparta wilt.
    En natuurlijk blijf ik ter alle tijden Twente supporter en zal nooit supporter van een andere club worden, ook al zal Twente niet meer bestaan.
    Daarom voel ik nog steeds wel sympathie voor Heracles, hoe gek het ook klinkt want zij willen Twente juist het liefst zien opdoeken.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    donderdag 8 november 2018 om 09:13
    Dat was toen, Nu is men tot andere inzichten gekomen. Asbest was ook ooit toegestaan.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3954
    donderdag 8 november 2018 om 09:19
    Wist niet dat kunstgrasvelden levensgevaarlijk waren.
    Dan moet de gezondsheidsdienst de KNVB overrulen.
    De regering alle activiteiten op kunstgras laten stoppen en verbieden tot nader onderzoek.
    Net zoals ze nu met de Stings doen toch?
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    donderdag 8 november 2018 om 09:40
    https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/veel-meer-kans-op-blessures-bij-kunstgrasveld~a63d1a38/
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3954
    donderdag 8 november 2018 om 12:24
    Oke, maar een andere site (ik weet werkelijk niet meer welke maar was hier ook wel eens gepuliceerd) zegt weer het tegenovergestelde.
    Helaas kan ik dat niet waarmaken
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    donderdag 8 november 2018 om 13:27
    Ja, dat klopt, hier is altijd discussie over.

    Er is wel wat onderzoek naar gedaan, en daaruit blijkt dat het verschil in aantal blessures minimaal is. Maar uit onderzoek blijkt ook dat er anders gespeeld wordt en op kunstgras meer wordt gepaasd (oftwel is er minder minder contact).

    Er is ook een verschil in blessures. Op natuurgras zijn het veelal spier blessures en op kunstgras veelal gewrichts blessures (omdat kunstgras niet 'meeveert').

    Ik ben al ouder, speel regelmatig nog op kunstgras en voel het aan mijn gewrichten als ik heb gespeeld (en anderen met mij)..
    Vind ik leuk
    Harry.f +311
    donderdag 8 november 2018 om 09:21
    De haat zal nu snel komen, wees daar maar zeker van.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3954
    donderdag 8 november 2018 om 12:25
    Van welke kant en waarom?
    Iets roepen is één, maar moet je het ook onderbouwen
    Vind ik leuk
    Brinkster +441
    donderdag 8 november 2018 om 13:45
    Over die haat van Heraclieden naar ons toe...ai ai. Hou je vast: het schijnt dat er heel lang geleden eens een keer een twente voorzitter heeft gezegd dat Heracles geen bestaansrecht zou hebben met Twente in de nabije omgeving...oei oei heel Almelo in rep en roer. Ze maken zich ook nogal druk dat Fc Twente zogenaamd de streeknaam Twente heeft geclaimd...en das nie eerlijk vinden ze in Almelo. Heraclieden moeten vast ook wel een hele grote hekel hebben aan Groningen of Utrecht. Die claimen complete provincie namen tenslotte. Ja hele indrukwekende mensen daar in Almelo. Komt door al die neef met nicht huwelijken in die stad..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 13:46]
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    vrijdag 9 november 2018 om 01:16
    bij jou gelukkig geen spatje haat te bespeuren haha
    Vind ik leuk
    Brinkster +441
    vrijdag 9 november 2018 om 07:02
    Haha nee haat is een groot woord hoor. Sterker nog ik kom nog wel een paar keer per jaar bij Heracles. Als ik daar dan ben en je aangeeft voor Twente te zijn krijg je nooit scheve gezichten. Zijn maar een paar hersenlozen die haat veroorzaken en ach juist daar maken we ons dan blijkbaar druk om. In alle eerlijkheid heb ik wel een hekel aan Jan Smit en dat heeft te maken hoe hij is als persoon.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 07:03]
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    vrijdag 9 november 2018 om 16:41
    natuurlijk heb jij geen last daarvan vandaar dat je over een incest stad praat.
    Vind ik leuk
    Brinkster +441
    vrijdag 9 november 2018 om 16:51
    Hoe kom je erbij dat ik over een incest stad praat. Ik heb het over neef met nicht huwelijken gehad. Is statistisch bewezen dat dat in Almelo meer voorkomt dan elders in twente. Daarnaast is een neef - nicht huwelijk geen incest. Het zijn namelijk geen direct naaste bloedverwanten. Is ook niet verboden bij wet in Nederland dus geen idee waar je deze reactie op weet te baseren?
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    vrijdag 9 november 2018 om 17:14
    neef en nicht huwelijken zijn ..... precies gewoon incest of het nou mag of niet.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    vrijdag 9 november 2018 om 16:39
    jan smit de grote rat die handelt in de belangen van heracles oh wacht dat is zijn werk
    Vind ik leuk
    Brinkster +441
    vrijdag 9 november 2018 om 16:47
    Weet je waarom ik van mening ben dat hij een grote rat is? Toen twente een compensatie TV gelden heeft gedaan aan de overige clubs heeft Jan Smit als voorzitter van Heracles dit geaccepteerd om vervolgens alsnog twente pootje te lichten om binnen zijn netwerk aan te dringen om twente alsnog terug te zetten naar de tweede divisie. In mijn ogen ben je dan een rat. Dan had hij die financiele compensatie niet moeten accepteren.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    vrijdag 9 november 2018 om 17:16
    nee hoor in mijn ogen behartig hij de belangen van heracles en dat doet hij uitstekend
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 07:51
    De kleredivisie wilt terug naar 16 clubs...makkelijker kan je niet van Heracles afkomen zeg ik dan
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 07:51]
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    donderdag 8 november 2018 om 09:31
    nee hoor er is maar een club die dat wil nou eigenlijk 3 dan
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 11:30]
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    donderdag 8 november 2018 om 11:26
    niet de hele eredivisie wil dat maar drie clubs willen dat.
    Vind ik leuk
    Hyena +29636
    donderdag 8 november 2018 om 07:52
    Boycotton dus.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    vrijdag 9 november 2018 om 17:17
    die drie clubs ja
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1532
    donderdag 8 november 2018 om 07:54
    Heracles royeren KNVB!
    Vind ik leuk
    markie +821
    donderdag 8 november 2018 om 07:55
    Licentie meteen intrekken als je voetbal geen voorrang wil geven
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21439
    donderdag 8 november 2018 om 07:56
    Ik hoop dat Heracles degradeert
    Vind ik leuk
    langeGek +845
    donderdag 8 november 2018 om 08:00
    Geen geld voor echt gras, geen bestaansrecht.
    Vind ik leuk
    Drobtine +2521
    donderdag 8 november 2018 om 08:00
    Kijk naar Almere City sinds dit jaar weer terug op gras en ze staan in de top van de KKD met dat ouwe plastic gebeurde dat niet !!!!!
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    vrijdag 9 november 2018 om 17:19
    kijk na heracles in de subtop vd eredivisie met dat ouwe plastic haha
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 17:40]
    Vind ik leuk
    peinke +2057
    donderdag 8 november 2018 om 08:01
    Worden er weer wat ,,zwarte pieten'' uitgedeeld in de discussie kunstgras. Die Almelose dwazen uit het oosten weer. Alsof we ieder jaar in deze belachelijke competitie 1 miljoen uit Europees voetbal mogen verwachten. Straks mogen we mee doen met onbeduidende landen in een 4e rangs EL. Wat een drogreden, dit seizoen is uniek en zal uniek blijven. Het zogenaamde miljoen weegt niet op tegen de exploitatiekosten van gras. En hoezo aansluiting met de amateurclubs die inmiddels nagenoeg allemaal een of meerdere kunstgrasvelden hebben. De huidige generatie voetballers worden gewoon opgeleid op kunstgras. Wat zullen ze lachen om deze regeling in het buitenland. Je krijgt wel 1 miljoen mits Ajax en PSV dat willen en kunnen waarmaken, maar wie draagt de overige kosten?
    En natuurlijk moet er bij dit sentimentele geleuter een slachtoffer gezocht worden. Heracles in dit geval. Nota bene een van de clubs die al meerdere jaren als voorbeeld dient m.b.t. de financiële huishouding bij BVO's. Kunstgrasveld-houders... laat ze de klere krijgen met die miljoen die nooit meer een miljoen wordt, al helemaal niet met die bagger grasvelden die er ook nu alweer aan zitten te komen. Geen geld bij de grasveldhouders voor adequaat onderhoudt. De vrachtwagens met scherp zand zijn alweer onderweg... Op naar het Beachtvoetbal. En uh, mijn club PEC Zwolle, hypocrieten, we krijgen zelfs met die miljoen nu die flutbegroting al niet rond en ieder jaar flinke tekorten. Stelletje laffe bestuurders die Heracles niet durven steunen.
    Nou, kom maar op met al die flutargumenten van ,,gras ruiken'' e.d. Ik hoor De Van Hanegems, de Van de Kerkhof's en de Swarts alweer roepen hoe geweldig het voetbal wel niet was in hun grastijdperk.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 11:14]
    Vind ik leuk
    allround +1657
    donderdag 8 november 2018 om 08:21
    Wat een argumenten zeg?! Je hebt waarschijnlijk nooit het verschil in lichaam / spier gebruik gevoeld, wanneer je van echt naar nep gras gaat. Kunstgras moet ook onderhouden worden en gaat gemiddeld 5 jaar mee. Dan dient het te vervangen te worden. kosten , minimaal € 100.000) Met andere woorden; flut argumenten!!!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:22]
    Vind ik leuk
    peinke +2057
    donderdag 8 november 2018 om 08:24
    Blijft het dus mooi in evenwicht en simpelweg geen enkel goed argument voor gras! Klopt precies wat je zegt. De zogenaamde aanslag op spieren en gewrichten is wetenschappelijk niet aangetoond. Zelfs de hoeveelheid blessures niet. Dus, buikgevoel makker en papegaaien!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:44]
    Vind ik leuk
    allround +1657
    donderdag 8 november 2018 om 12:03
    Beter een papegaai dan een struisvogel. ;)
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    vrijdag 9 november 2018 om 01:14
    een echte grasmat tussen de 6 en 8 ton en dan zonder onderhoud
    Vind ik leuk
    allround +1657
    vrijdag 9 november 2018 om 08:34
    Ik ben werkzaam bij afd. sportzaken en mijn team, onderhoud sportvelden en met name kunstgrasvelden. Ieder kunstgras veld moet onderhouden worden. Dus daar zijn altijd kosten aan verbonden. Echter is het voor de club voordeliger, aangezien zij evenementen e.d. en als trainingsveld kunnen gebruiken.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:02
    Bij Heracles gaat het om meer dan alleen het gras. Heracles heeft geen trainingscomplex. Dit is niet nodig met een kunstgras veld waar het hele jaar door op getraind kan worden. Wordt dit veld vervangen door een grasmat dan moet Heracles een trainingscomplex bouwen, dit probleem los je niet op met een miljoen.
    Vind ik leuk
    allround +1657
    donderdag 8 november 2018 om 08:12
    ADO heeft ook geen oefenterrein, maar is in gesprek met amateurclubs in de nabijheid van het stadion. H.Almelo kan nog altijd terecht op de Drents/ Overijsselse hei.
    Vind ik leuk
    Harry.f +311
    donderdag 8 november 2018 om 09:41
    In de lange leegte is nog plaats.
    Vind ik leuk
    Potjan3 +1065
    donderdag 8 november 2018 om 08:24
    Dan gaan ze maar bij Twente trainen. Dat staat toch leeg over een jaar.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:25]
    Vind ik leuk
    Brinkster +441
    donderdag 8 november 2018 om 09:12
    Dan moeten ze dat maar voorzien. Er komt ook nog een flinke duit te reserveren aan voor een eigen opleiding. Dat heeft Twente al die jaren flink voor betaald. Daar ligt een contract voor hoor maar die komt ten einde. Verhouding was volgens mij Twente bijna 3 miljoen per jaar en Heracles een paar ton. Is het niet zo dat als je geen geld hebt voor een echte grasmat een trainings accommodatie en ook nog een eigen jeugdtak, je de afgelopen jaren een te grote broek aan hebt gehad? Pas maar op straks moet je je nog in de schulden steken net als mijn club heeft gedaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:02
    Wat een kansloze reactie. Twente wou zelf de gezamenlijke jeugdopleiding. Doordat alles naar de hand van Twente moest, wouden ze er zelf meer voor betalen met de eerste optie op de grootste talenten. Dat bepaalde talenten zoals Bruns en Pelupessy liever voor Heracles spelen zegt genoeg over de situatie destijds al bij Twente. En dit is trouwens niet de discussie. Niemand geeft graag teveel geld uit wat niet hoeft, behalve Twente dus Heracles hoeft geen trainingscomplex of eigen jeugdopleiding omdat dit alles al geregeld is.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    donderdag 8 november 2018 om 09:15
    Eredivisie onwaardig dus.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3264
    donderdag 8 november 2018 om 08:05
    Laat ze naar het CAS stappen. Dan zal er gezegd worden dat in NL het beste klimaat is voor goed normaal gras.
    En doordat de omstandigheden goed zijn men gras neer moet leggen.

    Dat kunstgras is de rede waarom Heracles in de eredivsie speelt, want sinds ze dat hebben zijn ze niet meer gedegradeerd. Het is gewoon anders spelen.
    Vind ik leuk
    El Lobo +2049
    donderdag 8 november 2018 om 08:45
    Of misschien gewoon omdat er altijd clubs zijn die slechter presteren en een slechter beleid hebben
    Vind ik leuk
    Brinkster +441
    donderdag 8 november 2018 om 09:15
    Is dat beleid wel zo goed? Geen geld zomaar voor een trainingscomplex, echt gras en dan ook nog een eigen jeugdtak opzetten zonder de centen van Twente?
    Vind ik leuk
    El Lobo +2049
    donderdag 8 november 2018 om 09:17
    Wij trainen in het stadion! Veel efficienter (en zelfs beter voor het milieu).

    De centen van Twente? Hahahaha welke centen. Die hebben ze daar niet eens meer door 'dom' beleid
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3264
    donderdag 8 november 2018 om 12:50
    Heeft niets met beleid te maken. Er was weinig geld kunstgras goedkoper, dus geld voor spelers. Eigenlijk een soort competitievervalsing.
    Daarbij laat die troep bij Heracles liggen en laat het plan doorgaan. Zij geen geld uit Europese inkomsten.
    Vind ik leuk
    El Lobo +2049
    donderdag 8 november 2018 om 12:55
    Ik vind het woord competitievervalsing nergens op slaan. De mat van de ArenA is ook anders dan die in de Kuip dus dan is dat ook vervalsing.
    Het veld van Groningen in de winter, van de Eagles na een buitje.... allemaal competitievervalsing.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3264
    donderdag 8 november 2018 om 14:57
    Plastic of gras is nogal een verschil.
    Maar dat sommige velden er sommige periodes per jaar slecht uitzien ben ik het ook mee eens. Maar altijd beter als nepgras.
    Vind ik leuk
    El Lobo +2049
    donderdag 8 november 2018 om 12:57
    En trouwens troep is wel een hoogwaardig hybride mat he!

    Hybride als in " Een hybride kunstgrassysteem kenmerkt zich door een combinatie van kunstgras en natuurgras"
    Vind ik leuk
    Qalsi +444
    donderdag 8 november 2018 om 08:06
    Ipv dat de VAR Ajakkes constant helpt deze nu inzetten om Heracles tegen te werken. Zijn we er zo vanaf.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:06]
    Vind ik leuk
    Strijp +12722
    donderdag 8 november 2018 om 08:07
    Hopelijk land er met oud en nieuw een verdwaalde vuurpijl op het veld van Heracles.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:08
    Laat Heracles maar verbannen van de van de eredivisie.

    Edit VP : Reactie aangepast.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 09:20]
    Vind ik leuk
    allround +1657
    donderdag 8 november 2018 om 08:09
    Er staat wel geschreven dat H.Almelo tegen werkt. Maar dat moet natuurlijk die oud voorzitter J.Smit zijn. Mijn club speelt ook op dat plastic tapijt, maar alle supporters (met name voetballiefhebbers) willen echt gras ruiken in ons stadion. Belachelijk om dan met de CAS gaan dreigen.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5148
    donderdag 8 november 2018 om 08:10
    Ik vind het kunstgras niet zo erg. Eerst moeten die jeugd teams uit de eerste divisie verdwijnen.

    Profvoetbal voor 33 toeschouwers moest verboden worden en ook nog de ene keer met het 2de elftal en de week erna met een G elftal
    Vind ik leuk
    Strijp +12722
    donderdag 8 november 2018 om 09:11
    De focus ligt in deze op niveau, niet op supporters aantallen, ik ben het met je eens dat het er droevig uitziet, en aan de clubs om hier iets mee te doen, maar het niveau heeft prioriteit.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5148
    donderdag 8 november 2018 om 12:50
    Een niveau van competitievervalsing.

    Hier moet een speciale competitie voor komen. Gewoon de jeugdelftallen van de eredivisie bij elkaar duwen
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    donderdag 8 november 2018 om 11:44
    ja ook verbieden die jong teams laat ze maar een jong competitie opzetten heeft de eerste divisie ook geen last van competitievervalsing
    Vind ik leuk
    ritje +204
    donderdag 8 november 2018 om 08:10
    hallo Dank zij het kunstgras speeld Heracles in de Eredivisie! Dus logisch dat zij dwars liggen! mvg ritje
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    donderdag 8 november 2018 om 11:34
    en dat kun je uiteraard onderbouwen met feiten toch?
    Vind ik leuk
    Youri +77
    donderdag 8 november 2018 om 08:12
    Wanneer gaat de KNVB nou eens zijn poot stijf houden en dat schijt kunstgras gewoon verbieden. Als je het er niet mee eens bent rot je maar lekker op naar de Keuken Kampioen Divisie met je kunstgras veldje!
    Vind ik leuk
    Guntherr +1296
    donderdag 8 november 2018 om 08:17
    Heracles schaam je.
    Vind ik leuk
    Och jeh +2033
    donderdag 8 november 2018 om 08:21
    Verplicht laten degraderen naar de keuken kampioen divisie
    Vind ik leuk
    Gilze +276
    donderdag 8 november 2018 om 08:26
    Eerste degradant is bekend
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    donderdag 8 november 2018 om 11:45
    kan de nummer 4 degraderen dan?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26429
    donderdag 8 november 2018 om 08:29
    Weg met die plastic troep! Weg sympathie voor Heracles ook!
    Vind ik leuk
    Brinkster +441
    donderdag 8 november 2018 om 08:44
    De KNVB moet ze gelijk terugzetten naar de kkd. Wat denken ze wel niet. Je niet houden aan afspraken. Daar weet Smit bij de KNVB wel raad mee. Dat vond hij ook over Twente toen hij nog voorzitter bij Heracles was...oh wacht..
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:44
    Waar spelen de beloften teams van de grote clubs veelal op...KUNSTGRAS.
    Alle jeugd speelt op KUNSTGRAS....de nieuwe de ligtjes groeien op..... op KUNSGRAS. Je eigen kinderen spelen veelal op KUNSTGRAS.
    En dan is het vanaf het betaalde voetbal ineens NOT DONE!!! Koekoek.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:52
    En in alle stadions in Europa spelen ze op ECHT GRAS!!!!
    Vind ik leuk
    plein19 +2313
    donderdag 8 november 2018 om 10:08
    Alleen in koude gebieden spelen de hoogste competities kunstgras. Maar je hebt gelijk dat je mag verwachten dat eredivisie clubs idd geen kunstgras meer gebruiken
    Vind ik leuk
    popiejopie +2684
    donderdag 8 november 2018 om 10:10
    Heel dat kunstgras gedoe is er tegen ieders wens ingepompt. Gelukkig komen ze er nu achter dat er toch geen toekomst in zit.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:51
    Verbod op Heracles in de Eredivisie
    Vind ik leuk
    Johan59 +700
    donderdag 8 november 2018 om 08:54
    Het is jammer, maar ik denk dat Ten Cate hier aan de touwtjes trek. De sponsor is medeleverancier van die rommel
    Vind ik leuk
    ritje +204
    donderdag 8 november 2018 om 08:57
    hallo. Heeft die ex voorzitter bij de KNVB hier een handje in? want dank zij het kunstgras speelt Heracles in de Eredivisie? mvg ritje
    Vind ik leuk
    Harry.f +311
    donderdag 8 november 2018 om 09:11
    Heracles zal in het hele land bij alle wedstrijden de hoon over zich krijgen, een beslissing in het nadeel van het Nederlandse voetbal. Maar ik begrijp de KNVB niet dat ze geen dwingende beslissing neemt over een verplichte grasmat.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    donderdag 8 november 2018 om 11:37
    nou simpel omdat ze dat niet kunnen het veld is namelijk goedgekeurd
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:14
    Heracles ? Textielreus Ten Cate zul je bedoelen.
    Vind ik leuk
    renemar +559
    donderdag 8 november 2018 om 09:16
    Ongelooflijk dat zoiets mogelijk is. Vind het sowieso al ridicuul dat er geld gaat naar clubs die willen overstappen op natuurgras. Dan benadeel je alle clubs die nu al op natuurgras spelen. En waarom zou AJAX daaraan moeten betalen? Zeg dan dat alle clubs een bepaald percentage (voor elke club hetzelfde %) van het TV geld afstaan. Dan betalen de grote clubs ook evenredig veel meer. Deel dat bedrag door 18 clubs en iedereen krijgt een bijdrage. De clubs met veel TV geld betalen meer dan ze krijgen, de clubs met weinig TV geld krijgen meer dan ze inleggen.
    Het liefst heb ik dat ze gewoon zeggen dat een club zonder natuurgras niet mag meedoen aan de competitie. Dan ben je geen club die het verdient betaald voetbal te spelen.
    Vind ik leuk
    plein19 +2313
    donderdag 8 november 2018 om 10:06
    Je hebt wel gelijk maar dan is het bedrag te laag ten opzichte van het financiële voordeel van kunstgras. Clubs stappen dan domweg niet over.
    Vind ik leuk
    renemar +559
    donderdag 8 november 2018 om 11:29
    Ik ken de bedragen die de clubs krijgen van TV gelden niet.
    Ervan uitgaand dat een natuurgrasveld per jaar 800000 euro kost. moet er dus bijna 14,5 miljoen op tafel komen.
    Hoeveel % is dat van totaal TV geld? Laat je elke club dat percentage uit de kas betalen, betalen de topclubs relatief veel meer geld. Deel je de 14,5 miljoen door 18 krijgt elke club hetzelfde geld terug. Onder de streep blijft er een negatief bedrag over voor clubs die veel TV geld krijgen. Andere clubs hebben in ieder geval voor relatief weinig geld een natuurgrasveld.
    Geef je alleen geld aan bijv. Heracles worden alle clubs die nu al natuurgras hebben benadeeld. Die betalen wel voor natuurgras en krijgen dan geen tegemoetkoming. Wat Heracles doet is niks anders dan chantage. Moet bestraft worden.
    Ik vind het vreemd dat de topclubs zover willen gaan om zomaar geld af te staan. Wat is het volgende? Ze moeten ook betalen voor aankopen van andere clubs? Te gek voor woorden.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    vrijdag 9 november 2018 om 17:22
    het is idd precies andersom heracles word gechanteerd door de top 3en laten we gelijk twee clubs opheffen omdat de top3 dat graag wil
    Vind ik leuk
    renemar +559
    vrijdag 9 november 2018 om 20:21
    Weet niet of je het weet maar alle clubs, dus niet alleen de top 3, m.u.v. Heracles waren het met elkaar eens. Wie chanteert dan zie?
    Vind ik leuk
    Harry.f +311
    donderdag 8 november 2018 om 09:27
    Het Nederlandse voetbal is ervan gedient om kunsgras uit te bannen. Maar er zijn altijd onbenullen die het toch weer anders willen zien. Er is hier in vp een enquette die uitwijst dat 90 procent tegen kunstgras is, en dan zie je hier een watje roepen over lafbekken? Zulke a socialen moeten ze hier royeren of uitleveren aan de harde kern van hooligens.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    vrijdag 9 november 2018 om 16:44
    het gaat er niet om of je voor of tegen kunstgras ben ook ik ben tegen maar heracles staat gewoon in hun recht dat veld is ook gewoon goedgekeurd
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:27
    Opzouten met Heracles.

    Hoop dat ze zsm degraderen.

    Hoop dat ze nooit meer aan voetballen toe komen.
    Vind ik leuk
    Xero +78
    donderdag 8 november 2018 om 09:31
    Dan gaat Heracles maar lekker in Keukenkampioen divisie spelen zonder kans op promotie
    Vind ik leuk
    johny +38
    donderdag 8 november 2018 om 12:07
    Och wat een stelletje nep voetballers in dit nep stadje Almelo. Wat willen die neppers ? Willen die de regels gaan bepalen omdat die Smit bij de KNVB zit ? Als dit clubje zich willen vast houden aan dat kut kunstgras word het tijd dat de KNVB dit nep clubje uit de Ere - divisie zet. laat ze dan spelen zonder kans op promotie in de KEUKEN - Divisie dan komen ze wel snel op hun mening terug.Voetbal speel je op echt gras zo was het vroeger en zo moet het blijven. De club's die in de Ere - Divisie spelen moeten gewoon weigeren om in deze kunst - manege te spelen.
    Vind ik leuk
    buenosje +969
    donderdag 8 november 2018 om 09:31
    Heracles heeft de zaakjes financieel goed voor elkaar omdat ze geen of nauwelijks kosten hebben aan trainingscomplex, jeugdopleiding, grasveld. Fijn dat dit de komende jaren gaat veranderen, dan zullen we zien hoe goed dat bestuur wel niet is en hoe levensvatbaar onze buurman is.
    Vind ik leuk
    lemon9 +866
    donderdag 8 november 2018 om 09:34
    Oprotten met dat kut gras
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:36
    Voetbal speel je op echt gras, als Heracles dat niet wil moeten ze gestraft worden. Degraderen die hap, je kunt zomaar niet de vooruitgang van het voetbal tegen werken.
    Vind ik leuk
    Arbee +2222
    donderdag 8 november 2018 om 09:37
    Kijk ik er van op? Nee. Het is geen geheim dat Ten Cate (het bedrijf, niet good 'old Henk) vuistdiep in die club zit en veel tijd en moeite heeft gestoken in het ontwikkelen van kunstgras.
    Vind ik leuk
    Drazzbull +76
    donderdag 8 november 2018 om 09:45
    Veel van de reacties hier zijn helaas ondoordacht. Als Heracles enkel en alleen een compensatie krijgt voor het aanleggen en beheren van natuurgrasveld, is het logisch dat Heracles hier niet mee instemt. Want ze trainen nu in het stadion. Mocht er natuurgras inkomen dan is het onmogelijk om daar te gaan trainen. Het is waarschijnlijk niet zo dat Heracles er geen natuurgras in wil maar het heeft wel meer voeten in de aarde dan enkel en alleen even het matje omwisselen
    Vind ik leuk
    Xero +78
    donderdag 8 november 2018 om 11:28
    Dus?... Andere clubs kunnen het toch ook? Als Heracles dwars ligt moeten ze de gevolgen ook ondergaan
    Gelijk degraderen die hap
    Vind ik leuk
    Drazzbull +76
    donderdag 8 november 2018 om 11:41
    Ja want teams als VVV en PEC Zwolle hebben naast hun stadion andere velden liggen waar zij op kunnen trainen. Daar beschikt Heracles niet over, dat zou betekenen dat Heracles fors zou moeten investeren in een trainingsaccommodatie. En kunstgras is nog steeds niet verboden dus op dit moment kunnen zij niet degraderen door die reden.
    Vind ik leuk
    Gilze +276
    donderdag 8 november 2018 om 13:24
    Eruit dat nep gras
    Vrijen doe je ook niet met een pop
    Vind ik leuk
    Drazzbull +76
    donderdag 8 november 2018 om 11:42
    Of zit die 1-1 aan het begin van het seizoen jou nog een beetje dwars?
    Vind ik leuk
    Xero +78
    donderdag 8 november 2018 om 11:56
    Nee hoor die 1-1 is Heracles gegund... Maar als je als professionele voetbal club geen normaal trainingsveld hebt, en je dus afhankelijk bent van dat kunstgras mag je toch wel even bij jezelf nagaan wat er mis gaat op bestuurlijk niveau
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:14
    Dat was op het biljartlaken van de Johan Cruijff ArenA maar dat even terzijde.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    vrijdag 9 november 2018 om 17:23
    heracles leg niet dwars die staan volledig in hun recht.
    Vind ik leuk
    Xero +78
    vrijdag 9 november 2018 om 17:49
    Heracles is de enige club die moeilijk doet
    In andere woorden ze liggen dwars
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11391
    donderdag 8 november 2018 om 09:47
    Dan aan het einde van het seizoen verplicht degraderen !
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:00
    Dat kun je verwachten met een tapijtboer als hoofdsponsor. Laten we blij zijn dat het geen betoncentrale is.
    Vind ik leuk
    plein19 +2313
    donderdag 8 november 2018 om 10:02
    Gezien hun sponsor vind ik de opstelling van Heracles begrijpelijk. Niet te vergelijken de situatie van Zwolle of Den Haag
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:04
    5% van alle stemmers komt uit Almelo, hehe 😂
    Vind ik leuk
    popiejopie +2684
    donderdag 8 november 2018 om 10:06
    Dus omdat een nietszeggende club (welke al veelste veel voordeel heeft kunnen halen uit de pure competitievervalsing genaamd: kunstgras) er de vruchten niet van pluk gaat heet het plan niet door?

    Het is toch een compromis met de topclubs om een extra deel af te staan? Het is een aanbod op gratis geld en die weigeren ze.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    donderdag 8 november 2018 om 11:39
    gratis geld haha chantage bedoel je verdeel eerst de tv gelden maar eerlijk
    Vind ik leuk
    popiejopie +2684
    donderdag 8 november 2018 om 15:29
    Vind ik ook. Als 90% van de kijkers alleen geïnteresseerd is in de top 3, waarom zou de rest dan meer moeten krijgen? Ik weet dat een competitie 18 clubs nodig heeft maar toch.
    Vind ik leuk
    NACnz +138
    donderdag 8 november 2018 om 10:23
    Altijd twentenaren...
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:31
    hoho... Heracles zijn geen Twentenaren... Almelo is een stoplicht enclave in Twente. Twente is ROOD en niet kleurloos Zwart-wit.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:55
    Wij zijn inderdaad geen twentenaren.. In Almelo willen we niets met dat volk te maken hebben. Daarnaast gaat het hier over de eredivisie en niet over die veredelde amateur competitie.
    Vind ik leuk
    Leading87 +63
    donderdag 8 november 2018 om 10:28
    Tsjonge jonge... Wat een haat tegen mijn cluppie. Terwijl we gewoon vechten voor onze rechten, want ja... kunstgras mag tot op heden en heeft ons heel veel opgeleverd. Zodra de Europese gelden die dan naar Heracles zouden door vloeien even hoog zijn als de gelden van Ten Cate, hebben de voorstanders van natuurgras recht van spreken. Wellicht kunnen we met zijn allen even realistisch gaan denken, i.p.v. direct haatberichtjes sturen over een club die er financieel perfect voorstaat!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:11
    Met kunstgras hebben meerdere clubs het wel perfect voor elkaar. Voetbal hoort op echt gras. Het kan niet zo zijn dat Heracles dit gaat stoppen. Een schande als dit word geaccepteerd. Gaan jullie als Heraclieden zelf met de pet rond en geld inzamelen voor inkomsten van natuurgras. Laat zien dat jullie als fans ook echt gras in het stadion wil hebben. Jan Smit moet bloeden voor zijn functie als KNVB erelid als dit alsnog word geaccepteerd.
    Vind ik leuk
    Leading87 +63
    donderdag 8 november 2018 om 13:55
    Wellicht handig dat je inhoudelijk reageert op mijn reactie. Wij verliezen één van de grootste sponsoren en ons trainingsveld. Dit kan niet goedgemaakt worden met een beetje geld van de Europese inkomsten van de topclubs. Jan Smit heeft hier verder niets meer mee te maken btw.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:33
    Heracles helpt het Nederlandse voetbal naar de klote. Calimero wil zijn wil opleggen.
    Nieuwe regels in het voetbal...
    1. in de hoogste 2 afdelingen ALLEEN natuurgrasvelden.
    2. Clubs moeten minimaal 10.000 toeschouwers trekken in de 2 hoogste divisies.
    3. Selecties moeten voor 60 % bestaan uit spelers met een NL paspoort.
    Vind ik leuk
    plein19 +2313
    donderdag 8 november 2018 om 10:41
    Wil je een Schotse competitie of zo?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:59
    Ik wil een competitie met volle stadions en dankrijf je als club ook veel meer sponsorgelden binnen. Dan heb je zoals nu in Brabant geen clubs (Eindhoven, RKC, Willem 2 enz) waar bijna geen mens op de tribune zit, dan kunnen die sponsorgelden naar de andere clubs die dan betere spelers kunnen kopen, beter gaan voetballen, meer publiek, meer geld binnen, nog betere spelers enz...
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    donderdag 8 november 2018 om 11:43
    als je vollere stadions wil zou de tv gelden eens eerlijk verdeeld moeten worden kunnen de andere clubs ook meer kwaliteit halen en gaat het niveau omhoog ipv clubs te chanteren met een fooi
    Vind ik leuk
    plein19 +2313
    donderdag 8 november 2018 om 11:55
    Waar spelers vandaan halen? Meer geld leidt tot hogere prijzen voor onderlinge transfers.
    Wat is er niet eerlijk aan de tv gelden. De populairste clubs krijgen te weinig? Als je de top 3 niet meer uitzendt gaan de kijkcijfers meer naar beneden dan het percentage dat de top 3 krijgt
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    donderdag 8 november 2018 om 12:02
    als de top 3 geen tegenstander heeft valt er niets uit te zenden.
    Vind ik leuk
    plein19 +2313
    donderdag 8 november 2018 om 12:10
    terug naar 14 clubs dan is er iets meer te verdelen. Er zijn teveel super kleine clubjes
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    vrijdag 9 november 2018 om 01:28
    14 clubs waarvoor dan omdat ajax dat wil en welke clubs zullen we dan gewoon ff kapot maken daarvoor ?sorry pik maar de club moet wijken voor ajax dat slaat nergens op toch of zullen we ajax eruit gooien is dat een idee
    Vind ik leuk
    plein19 +2313
    vrijdag 9 november 2018 om 02:13
    Niet omdat Ajax dat wil. Omdat ze klein en financieel kwetsbaar zijn. Als ze nog geen gras kunnen betalen dan kan je toch geen kwaliteitsspelers verwachten. Alle solidariteit moet bij Ajax en PSV vandaan komen. Maar het stemrecht geeft de arme broeders enorm veel macht
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:55
    Dan wordt het een competitie met 6 clubs. De keukenkampioen divisie bestaat dan niet meer.
    Vind ik leuk
    Gilze +276
    donderdag 8 november 2018 om 13:26
    Helemaal mee eens
    Meld jij je ff aan bij de KNVB als bestuurslid
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    vrijdag 9 november 2018 om 17:12
    calimero wil niets de top3 wil hun wil opleggen aan heracles bedoel je.
    en verder slaat je hele verhaal nergens op
    Vind ik leuk
    plein19 +2313
    donderdag 8 november 2018 om 10:40
    Dan betaald Ajax ontwikkelingshulp aan Feyenoord als ze weer eens geen Europees voetbal spelen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:49
    Het heeft helemaal niets te maken met “schikken naar de traditionele top-3”. Als de meerderheid voor afschaffing is van kunstgras kunnen de regels toch aangepast worden. Als de meeste clubs tegen zijn dan houden we het kunstgras toch lekker. Beleid kun je alleen maar maken door knopen door te hakken en te luisteren naar de meerderheid. Waarom wachten op een unanieme beslissing?
    Vind ik leuk
    D.J +22
    donderdag 8 november 2018 om 10:51
    De K.N.V.B moet eens ballen tonen geen kunstgras in Eredevisie wie tegen is heeft pech en wordt eruit gegooid simpel maar Heracles word gesponsord door Recht uit ten Cate uit Enschede de kunstgras fabrikant dus mee doen betekend sponsor weg club naar de kloten zal wel contract hebben met recht uit ten caten staan met rug tegen muur dankzij Jan Smid Mister Heracles heeft dit geregeld en geeft dus nooit toe dus verwijderen uit Eredivisie
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:00
    Zolang Jan Smid bij de KNVB is heeft Ten Cate en Heracles het voor het zeggen.
    Vind ik leuk
    Leading87 +63
    donderdag 8 november 2018 om 14:04
    Heracles heeft in 2003 als eerste een kunstgrasveld in het betaalde voetbal geïntroduceerd. Mag jij 3 keer raden wie de directeur betaald voetbal toen was, die dat toeliet... (tip; hij was daarvoor voorzitter van een clubje uit Enschede)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 14:05]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:19
    Hij deed dat toen om Heracles te helpen en om te kijken of het zou bevallen. Er was toen nog geen ervaring met kunstgras. Nu dus wel en het bevalt niet, dus weg ermee.
    Vind ik leuk
    Leading87 +63
    donderdag 8 november 2018 om 19:06
    En zo makkelijk gaat dat niet, zo blijkt 😉
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:03
    Uiteindelijk gaat de complete eredivisie ''gewoon'' over op natuurgras. Er is zoveel druk van buitenaf dat dit niet tegen te houden is.
    Natuurlijk hoort onze traditieclub ook op een strakke echte grasmat te spelen. Als supporter lijkt het me in ieder geval geweldig om weer over te gaan op echt gras!

    Dit nieuwsbericht is vanuit de Eredivisie CV bedoeld om iedereen tegen Heracles te laten keren en ze op deze manier onder druk te zetten. Aan de andere zijde probeert Heracles er uiteraard zoveel mogelijk uit te slepen en hebben ze in het verleden wel bewezen hier meesters in te zijn.

    Vind ik leuk
    johny +38
    donderdag 8 november 2018 om 11:50
    Ik vind als Heracles het kunstgras niet wil vervangen voor echt gras dan moet de KNVB zich hard opstellen en Heracles verbannen uit de Ere _ Divisie.Ik vind gewoon dat de Ere -Divisie gespeeld moet worden op natuur gras.Dat was vroeger altijd en dat moet nu ook . Voetbal club's moeten dan ook maar weigeren om op dit kunstgras te spelen gelet ook met blessure's .
    Vind ik leuk
    ritje +204
    donderdag 8 november 2018 om 12:02
    hallo het is de kwade genius JAN SMID die dwarsligt! Want Heracles zonder kunstgras? Dan zijn ze degradatie kandidaat! Vandaar dat hij dwarsligt! mvg ritje
    Vind ik leuk
    HanV +4351
    donderdag 8 november 2018 om 12:28
    Deze regel is heel anders dan je zou verwachten. Je zou verwachten dat de topclubs wilden bijdragen aan het gaan gebruiken van een grasveld in plaats van een kunstgrasveld, wat ze eigenlijk doen is het belonen van clubs die gras hebben. Dat is mooi voor die clubs dat er voor niets iets bij krijgen waarvan je maar moet afwachten hoeveel het is, maar je haalt hiermee toch geen enkele twijfelende club mee over om over te stappen? Die kunnen prima berekenen hoeveel het hun zou kosten om over te stappen, nieuw veld, onderhoud, meer velden in verband met het minder kunnen gebruik van het veld, veldverwarming en dat zou dan met een onbekende jaarlijks wisselende vergoeding gedekt moeten worden. Kansloos plan. Stel dan voor om elke club (gras of kunstgras) voor zeg vier velden het onderhoud en verwarming jaarlijks te betalen uit de tv-gelden en verdeel dan pas het restant van de tv-gelden. Dan heeft elke club er evenveel aan ongeacht hun eigen eerdere keuze.
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    donderdag 8 november 2018 om 17:28
    Han... geef elke club evenveel uit de TV-pot, nu krijgt Ajax 10 miljoen en Exc 1. Ze moeten dan ook veel meer grond aankopen die ook duur is en soms is die ruimte er helemaal niet. Je schetst het goed, want de kosten zijn veel hoger, als je 5 jeugdteams hebt dan heb je veel meer velden dan 1 nodig.
    Met kunstgras volstaat 1.
    Zal me trouwens niks verbazen als kunstgras over een paar jaar prima spul blijkt, de ontwikkeling daar staat ook niet stil.
    Al vind ik zelf een mooi echt grasveld ook mooier, maar is wel lullig voor mensen met hooikoorts want die pak je hun voetbal af.
    Vind ik leuk
    henk1952 +69
    donderdag 8 november 2018 om 12:54
    Is het nu echt zo dat spelers van Heraces liever op kunstgras spelen. Ook nu zijn het weer de mannen van 60/70 jaar, bobo's genaamd, dwarsliggen en zich verschuilen achter eerdere afspraken. Wordt wakker Almelo!!
    Vind ik leuk
    El Cazador +6563
    donderdag 8 november 2018 om 13:06
    Elke euro heeft twee kanten ben enorm benieuwd naar de argumentatie van de directie van Heracles Almelo. En welke (dubieuze) rol speelt Jan Smit hierin!!
    Vind ik leuk
    Ut Grunn +1153
    donderdag 8 november 2018 om 13:53
    De KNVB kan ook gewoon de regels veranderen, voetbal speel je op echt gras voldoet een club hier niet aan dan degradeer automatisch. Als een club als Almere wel echt gras kan neerleggen en Heracles niet laat dan Almere promoveren .
    Vind ik leuk
    Ut Grunn +1153
    donderdag 8 november 2018 om 13:51
    Je kunt als club ook gewoon weigeren tegen Heracles te voetballen zolang er plastic ligt, als alle clubs dit doen ligt er snel gewoon gras omdat je anders miljoenen aan inkomsten misloopt.
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    donderdag 8 november 2018 om 17:22
    Laat ons nou niet overdrijven, het is vlakker dan in de Arena, er liggen geen losse pollen. Goede voetballers laten spelen helpt ons voetbal meer dan het soort gras volgens mij.
    Vind ik leuk
    Horas +559
    donderdag 8 november 2018 om 13:54
    Voetballen doe je op gras, niet op plastic.
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    donderdag 8 november 2018 om 17:17
    Het wordt elk jaar beter. Heerenveen heeft al jaren kunstgras met echt erdoorheen, brandblaren na een sliding vallen dan best mee.

    Je zou met kunstgras ook reklame op het veld kunnen doen, gat in de markt...
    Wil nog wel even kwijt dat kunstgras in slechte en betere kwaliteit bestaat, dat van VVV vind ik lelijk om te zien.
    Mijn Cambuur wil met 't nieuwe stadion ook weer echt gras.
    Vind ik leuk
    Horas +559
    donderdag 8 november 2018 om 19:17
    De brandblaren vallen best mee? Dus ze zijn er nog wel. Weg met die rommel, gewoon echt gras.
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    donderdag 8 november 2018 om 20:02
    Kijk Ajax gooit er elk half jaar een nieuwe mat in, een kleine club kan dat niet, die traint daarop en alle jeugdteams ook.

    Laat Heracles maar op kunstgras blijven dan kan iedereen met hooikoorts daarheen.
    Vind ik leuk
    Ut Grunn +1153
    vrijdag 9 november 2018 om 14:45
    Waarom als het Almere zelfs lukt om op 100% gras te spelen, een hybride veld zoals Groningen en Heerenveen hebben kan ook.
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    vrijdag 9 november 2018 om 15:17
    Almere is een nieuwe stad. In Leeuwarden is geen stukje grond meer vrij, vind daar een complex waar je 5 velden en een trainingsaccomodatie kan bouwen, bovendien wat kost dat wel niet aan grond.
    Maar zou wel mooi zijn, want gras is ook mooier om te zien, die kale mat van VVV is vreselijk.
    Vind ik leuk
    Ut Grunn +1153
    vrijdag 9 november 2018 om 14:27
    Onzin Heerenveen heeft geen kunstgras maar net als Groningen een hybride met 70% gras en 30% plastic op plaatsen waar normaal gras snel slijt.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:44
    Het is toch wat met die clubs uit tukkerland he. Alle clubs gewoon weigeren om daar te spelen. En de eredivisie cv aanklagen als ze daardoor bestraft worden
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    donderdag 8 november 2018 om 17:19
    Ben je vernoemd naar de speler Antal Nagy?
    Of ben ik nu heel dom?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 17:21
    Uhm nou dom ben je niet. Maar de naam Nagy is in Hongarije een veel voorkomende naam, zoals hier de Jong, of Janssen. Maar nee ik ben niet naar hem vernoemd en hij is ook geen familie. Wel leuk dat je het opmerkt
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    donderdag 8 november 2018 om 18:23
    Mooi man, mooie koppeling van landen in jouw naam.
    Klopt het wel dat je het uitspreekt als 'Notch'?
    Vind ik leuk
    Horas +559
    donderdag 8 november 2018 om 19:19
    egészségedre is het enige dat is blijven hangen na mijn verblijf in Hongarije en Roemenië. Noroc overigens ook.

    Familie van Imre Nagy?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 10 november 2018 om 16:53]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:25
    Beide woorden kan je gebruiken voor proost en gezondheid als ik het goed heb. Noroc kan je daarentegen ook gebruiken om iemand veel succes te wensen
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:23
    Bijna goed😂, Nadj en dan de d en de j (🤯) zachtjes uitspreken. Ik heb helaas een dubbel veelvoorkomende naam. Nagy betekent groot. Ik ben gewoon vernoemd naar een bisexuele verkrachter/pedofiel/heerser. Ik hoop dat ze er langer over gedaan hebben om mij te maken dan mijn voornaam te verzinnen🤣😋
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    donderdag 8 november 2018 om 20:11
    Haha, onze naam hebben we helaas niks over te zeggen.
    Hoewel in Denemarken geven ze een kind pas een naam als ze zijn karakter leren kennen. Dat vind ik wel sympathiek. Je vernoeming heeft je humor niet verpest, dus dat hebben ze goed gedaan. Maar Nagy-de Jong is ook een mooie combi en dat er geen Adolf meer vernoemd wordt maakte de wereld nog niet beter dus...

    Je kent die mop? Papa waarom heet mijn broer Ondergaande Zon, nou je mama en ik... en toen ging de Zon onder.
    Waarom heet mijn zus Dauwdruppel? Nou je mama en ik... en er lagen dauwdruppels.
    Maar papa waarom heet ik dan zo?
    Niet meer zeuren we gaan eten, Scheurend Rubber.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 22:45
    Ik ken de mop ja, ik blijf er om lachen. Als mijn ouders mij naar mijn karakter hadden moeten vernoemen had ik waarschijnlijk donder en bliksem nagy-de jong geheten. Leuk voor de postbode😂
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    vrijdag 9 november 2018 om 12:58
    Zelfspot is voor mij de mooiste van alle humor, want wie zich zelf serieus neemt laat het mooiste vallen.
    Dus je ouders hebben duidelijk wel iets goed gedaan.

    Zoals Johnny Cash zong, ik wist dat ik er niet bij kon zijn, dus ik gaf je die naam... zodat je zou worden wie je bent.
    "A Boy named Sue"
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 13:05
    Geweldig nummer!!!!! Je moet ook wel zelfspot hebben. Dat is ook het leukste ook. Ik heb vaak meegemaakt dat mensen mij aan het afzeiken waren en ik doodleuk met ze meedeed. Dan weten ze het op een moment niet meer en stoppen ze vanzelf. Ik noem het de rollen omdraaien. Mensen die jou een kutgevoel willen geven af laten druipen met een kutgevoel
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 13:06]
    Vind ik leuk
    Ut Grunn +1153
    vrijdag 9 november 2018 om 15:56
    Succes alvast, je kunt clubs niet verplichten om ergens te spelen dus ook niet op plastic velden. Normaal zal weigering een 3 - 0 overwinning zijn maar als alle clubs dit doen moet je door het stof, een rechter kan een club nooit verplichten om tegen een ander te spelen Ajax is bijv. een bedrijf waarom zou die verplicht zaken moeten doen met iemand waar ze niet tegen willen spelen op plastic.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 16:04
    Dat is precies wat ik ermee wil zeggen, normaal gesproken staat inderdaad een 3-0 verlies. Maar als elke club dit doet is de KNVB verplicht om er iets mee te gaan doen omdat de Uefa hun op het matje zullen roepen. De enige manier om dit te laten werken is er door aan mee te doen, maar dan ook iedereen in de Eredivisie
    Vind ik leuk
    Ut Grunn +1153
    vrijdag 9 november 2018 om 19:00
    Ook de UEFA heeft niets te zeggen over de bedrijfsvoering van een Ajax, AZ neemt Stengs niet mee naar Den Haag omdat ze geen risico willen lopen door op plasticvelden te spelen. De UEFA kan een ploeg niet verplichten om op kunstgras te spelen zouden ze dit wel kunnen zijn ze ook verantwoordelijk voor blessures die ontstaan. Om kunst remt een speler praktisch niet als hij op volle snelheid probeert af te remmen ook de demping van echt gras is hoger dan op plastic. Kishna had nooit de knieblessure opgelopen als ADO op echt gras had gespeeld, iets waar alles en iedereen het over eens is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 19:03
    De Uefa heeft er geen zeggenschap over. Maar als clubs massaal weigeren om tegen een club te spelen, zijn ze toch verplicht om het te onderzoeken. Geen wedstrijd is geen geld voor hun. De FIFA klopt dan vanzelf bij de Uefa op de deur
    Vind ik leuk
    Ut Grunn +1153
    vrijdag 9 november 2018 om 19:09
    Veel mensen beseffen niet dat voetbal clubs inmiddels bedrijven zijn, nationale competities levert niets op voor de UEFA en de FIFA pas als er internationaal gespeeld wordt gaat de kassa rinkelen, de UEFA verkoopt de TV rechten van de CL en EL daar hebben clubs niets over te zeggen. Trouwens de UEFA kan clubs niet dwingen Europees te spelen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 19:27
    Geloof me nou, als alle clubs met normasl gras gaan weigeren om te spelen tegen clubs met kunstgras, gaat dat iets in beweging brengen dat zowel bij de Uefa als bij de fifa terecht komt
    Vind ik leuk
    Horas +559
    zaterdag 10 november 2018 om 16:55
    De aan(deel)houder wint...
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    donderdag 8 november 2018 om 17:13
    Eerst moeten alle clubs evenveel geld uit de TV-pot.
    En daarvan kan je echt gras betalen het is weer idioot dat PSV en Ajax dit uit de CL-inkomsten willen doen, want op deze manier houden ze nationaal een overmacht... als Ajax 10 miljoen pikt en Excelsior 1.
    Die 2 topclubs tonen een walgelijke hebzucht.
    Opvallend is dat Ajaxieden nog wel eens met me eens zijn maar PSV-er support nooit, kom op PSV zorg dat het eerlijker wordt, dan komen de kleintjes ook iets dichterbij. En dan worden wedstrijden ook spannender.
    Bij PSV zitten de miljoenen op de bank, bij Excelsior laten ze ze spelen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 17:15]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 19:30
    Ik ben het dit keer niet helemaal met jou eens. Kijk het gebaar is mooi, maar karig. Ik zou dan zeggen geef dan 30% als je dan toch van je beste kant wilt laten zien. Aan de andere kant wie het kleine niet eert........
    Vind ik leuk
    Ut Grunn +1153
    zaterdag 10 november 2018 om 19:22
    Waarom moeten anderen opdraaien voor iets dat jij als club niet wil, Almere heeft wel dat plasticveld verwijderd als eerste divisie club en is er niet minder van geworden. Waarom moeten anderen opdraaien voor de rotzooi die jij als club maakt ten behoeve valse bezuinigingen.
    Vind ik leuk
    wil +1110
    donderdag 8 november 2018 om 17:15
    Wat een verschrikkelijke club.
    Vind ik leuk
    VA1 +1840
    donderdag 8 november 2018 om 18:18
    Logisch. Dat gaat ze anders veel punten kosten.
    Vind ik leuk
    Vb.twente +23
    donderdag 8 november 2018 om 18:37
    nou dat wordt dus alles en iedereen tegen heracles van af nu .
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 19:30
    Nee hoor zolang twente niet failliet is, is het nog steeds iedereen tegen twente
    Vind ik leuk
    mitch +3