Sterling 'versiert' bizarre penalty: Ik wil bij deze mijn excuses aanbieden

Sterling 'versiert' bizarre penalty: "Ik wil bij deze mijn excuses aanbieden"

Gepubliceerd: donderdag 8 november 2018 om 10:59do 08-11-2018 om 10:59

Raheem Sterling heeft zijn excuses aangeboden voor zijn onbedoelde schwalbe in het Champions League-duel van Manchester City met Shakhtar Donetsk. In de eerste helft trapte hij in een gras, maar gaf scheidsrechter Victor Kassai een penalty.

Na afloop gaf Sterling eerlijk toe dat het geen penalty was. "Ik wilde de bal chippen en weet niet wat er vervolgens gebeurde", verklaart de City-aanvaller in gesprek met BT Sport. "Ik belandde op de grond en draaide me om... Ik denk niet dat er contact was, het was mijn eigen schuld. Ik trapte in de grond, dus ik wil bij deze mijn excuses aanbieden aan de scheidsrechter en aan Shakhtar."

Na het fluitje van Kassai liet Sterling na om de Hongaarse scheidsrechter erop te wijzen dat hij fout zat. Pep Guardiola had het niet erg gevonden als Sterling dat wél had gedaan. "Natuurlijk wilden we niet op deze manier scoren, maar hij realiseerde zich op dat moment niet", aldus de City-manager. "Wij hadden meteen door dat het geen penalty was. Hij wilde de bal chippen en raakte het gras."

Plaats een reactie

Leozao +6226
donderdag 8 november 2018 om 11:03
Mooi dat zoiets wordt toegegeven!
Vind ik leuk
dhrwobo +36509
donderdag 8 november 2018 om 11:04
Ja hartstikke leuk. Maar achteraf praat makkelijker hè? Ze hadden de ballen moeten hebben om op dat moment de pingel naast te schieten. Dat onderscheidt de echte klasbakken van de schijnheiligen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 11:05]
Vind ik leuk
Leozao +6226
donderdag 8 november 2018 om 11:08
Dat zou een mooie vervolfstap zijn. Zo ver zijn we in het algemeen nog niet.
Vind ik leuk
ReneAjax +7733
donderdag 8 november 2018 om 13:59
We kunnen ook gelijk zien dat scheidsrechters worden geïnstrueerd om het team uit een grote voetbalnatie te laten winnen. Dit i.v.m. de commerciele belangen. Engeland heeft veel adverteerders, dus City moet gematst worden.
PSV heeft de pech dat het tegen Italiaanse, Engelse en Spaanse clubs hebben geloot, dan heb je altijd de scheids tegen. Ajax heeft het geluk een Grieks en een Portugese club te loten, dan heb je de scheids mee.
Vind ik leuk
Dani82 +2662
donderdag 8 november 2018 om 11:17
Juist! Slap omdat achteraf te doen
Vind ik leuk
Jozef +40962
donderdag 8 november 2018 om 11:20
Dan zijn er helaas geen klasbakken op deze aardkloot, of kan jij hier een voorbeeld van noemen?
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +5737
donderdag 8 november 2018 om 11:32
Di Canio.
Vind ik leuk
Jozef +40962
donderdag 8 november 2018 om 11:33
Oké.

Klasse.
Vind ik leuk
Johnny Cash +8060
donderdag 8 november 2018 om 11:37
Heb wel vaker gezien dat een speler zelf zei tegen de scheids dat het geen penalty was. Weet niet meer welke of zo maar het gebeurd wel ( eens )
Vind ik leuk
Dani82 +2662
donderdag 8 november 2018 om 11:45
Dat gebeurt voornamelijk in duitsland. Daar krijgen ze een schorsing als achteraf blijkt dat een speler een swalbe heeft gemaakt
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 11:46]
Vind ik leuk
dhrwobo +36509
donderdag 8 november 2018 om 11:56
Goeie regel
Vind ik leuk
ELD070 +994
donderdag 8 november 2018 om 12:00
Klose bij Lazio ook een keer geloof ik?
Vind ik leuk
dhrwobo +36509
donderdag 8 november 2018 om 11:57
Er zijn genoeg beelden van teams die een strafschop naast schieten omdat ze vinden dat het er geen was. Helaas zie je dat vooral vaak bij teams waar het niet zoveel om geld draait als bij City.

Maar dit hypocriet gepraat van ze na afloop vind ik goedkoop scoren.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 12:03
Elvin Mammadov,
Omid Ebrahimi,
Costion Lazar,
Gustavo Mendez,
Vitorio Esposito,
Sheys Rezaei,

Zomaar een groep sportieve helden. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik het ook heb moeten googlen, maar ze zijn er wel degelijk.

De actie van Sterling was dan ook heel zwak. Nu levert het een doelpunt uit velen op, terwijl hij met eerlijkheid zich "onsterfelijk" had kunnen maken.

In life there are but a few moments to shine, make sure you dont miss them.
😉

oh en hier een linkje naar de "helden"

https://www.youtube.com/watch?v=qAN5vqquM7A
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 16:07]
Vind ik leuk
Hyena +30258
donderdag 8 november 2018 om 11:05
Helemaal niet mooi.

Dat had hij op het veld direct al moeten doen, lekker makkelijk dit. Was ook wat geweest als hij nog had durven beweren dat het een terechte pingel was. Zo ontiegelijk onsportief, echt niet te geloven.
Vind ik leuk
Leozao +6226
donderdag 8 november 2018 om 11:09
Komt misschien nog wel eens..
Vind ik leuk
Babelagtig +1040
donderdag 8 november 2018 om 11:24
Ach volgend jaar in de CL ook VAR..probleem opgelost..
Vind ik leuk
jayc +20
donderdag 8 november 2018 om 11:15
had die tijdens de wedstrijd moeten doen!
Vind ik leuk
VanGoal +793
donderdag 8 november 2018 om 11:18
Mooi als je die penalty dan gewoon bewust naast schiet. Hier vind ik niks moois aan..
Vind ik leuk
Leozao +6226
donderdag 8 november 2018 om 11:21
Wordt lastig: kijk wat die jongens verdienen.. De geldverstrekker zal "not amused" zijn. Alleen de allergrootsten kunnen zich dat veroorloven.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 11:25
Mooi? Je kan het het onmogelijk niet toegeven man
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 12:34
Herhaling gezien? Hij kon letterlijk ook niets anders dan excuus maken. Belachelijk dat hij niet meteen het tegen de scheids zei.
Vind ik leuk
The Genius +3612
donderdag 8 november 2018 om 13:48
als wat precies wordt toegegeven?
Vind ik leuk
Mr. Writer +436
donderdag 8 november 2018 om 11:04
Achteraf kijk je de koe in zijn kont....

Tuurlijk reageert Sterling zo en geeft Pep aan dat het meteen tegen de scheids gezegd had mogen worden. Wat heb je er nog aan??

Het miljoenenbal zonder VAR, dat kan gewoon niet meer. En Kassai ook niet (maar dat geheel terzijde)
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 11:04
Sneu om dit alsnog toe te geven. Wees eerlijk en zeg dat die penalty lekker meegenomen was.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 11:05
Iets met mosterd na de maaltijd
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 11:05
Als je ballen had gehad, had je het gelijk gezegt en niet achteraf.
Vind ik leuk
Koenbres +1621
donderdag 8 november 2018 om 11:05
Ja nouja niet een hele rare reactie iedereen heeft het gezien. Had hem echt gesierd als hij tijdens de wedstrijd al naar de scheidsrechter was gestapt maarja het stond maar 1-0 en dan had 95% van de spelers dat niet gedaan
Vind ik leuk
guusje +1180
donderdag 8 november 2018 om 11:07
Ach, zien we die schwalbes niet wekelijks bij de tutties van die club uit Eindhoven?!?
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 11:07
De zoveelste scheidsrechterlijke blunder. Sterling struikelde over zijn eigen benen en de scheidsrechter zag in die struikelpartij een strafschop tot grote hilariteit van de keeper en de supporters. Sterling had zich als een professioneel moeten gedragen en de scheidsrechter erop moeten wijzen dat het geen strafschop was.
Vind ik leuk
DrDeef +2360
donderdag 8 november 2018 om 11:13
Steek je excuses in je reet. Ook nog zeggen ik denk niet dat er contact was. Zeg gewoon dat t belachelijk was en dat je mazzel had. Halfbakken zeikverhaal dit.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 11:28
Grote fout van de scheids en zijn assistenten.
Vind ik leuk
plein19 +2600
donderdag 8 november 2018 om 11:57
Pep had dat ook gewoon aan zijn spelers door kunnen geven
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 12:02
Klootzak1 Had meteen gezegd dat je struikelde, dan had je die pedante Kassai ook meteen voor lul gezet. Wat een enorme lul van een scheidsrechter is dat.
Vind ik leuk
jari11 +1545
donderdag 8 november 2018 om 12:11
Gister weer zoveel doelpunten voorbij zien komen die afgekeurd hadden moeten worden. Was met de VAR allemaal niet gebeurd. Toch raar dat die er op het WK wel was en nu met de CL niet. Gaat nog een hoop gezeik over komen in de knock out fase denk ik.
Vind ik leuk
Babelagtig +1040
donderdag 8 november 2018 om 12:34
Hypocriet gelul allemaal hier..maar wel net zo hard juichen wanneer je favoriete clubje met een schwalbe een penalty versierd..
Vind ik leuk