Verslagen Viergever verklapt: 'Ja, eigenlijk kon ik daar wel van genieten'

    Verslagen Viergever verklapt: 'Ja, eigenlijk kon ik daar wel van genieten'

    donderdag 8 november 2018 om 12:08

    Natuurlijk, de nederlaag op Wembley was pijnlijk, maar niettemin heeft Nick Viergever dinsdagavond in Londen genoten van het spel van tegenstander Tottenham Hotspur. Dat vertelt de verdediger van PSV in gesprek met de Volkskrant. 

    "Hoe makkelijk zij de ballen neerleggen, de loopacties, hoe ze de ruimtes bespelen, de creativiteit, het korte wegdraaien. Als je instapt dan weet je al dat je in je rug geslacht wordt, omdat daar een ander opduikt. Ja, eigenlijk kon ik daar ook wel van genieten in het veld", aldus de ervaren Viergever.

    Het niveau van Spurs is onvergelijkbaar met dat van een gemiddeld Eredivisie-team, weet hij. "Normaal kun je vooruit, nu wil je dat ook, maar je moet terug, terug, terug. Bergwijn moest continu terug, de middenvelders moesten continu mee. Dát kunnen opbrengen in een wedstrijd, daar word je alleen maar sterker van. Trouwens, tegen Inter en Barcelona konden we in grote fases goed mee."

    Na de 2-1 nederlaag in Londen staat PSV op één punt uit vier groepsduels. Alleen de derde plek in de poule, en dus Europa League-voetbal, is nog haalbaar. 

    Poll

    Gaat PSV op de derde plek eindigen?

    (1328 stemmen)

    Plaats een reactie

    KvhZ +920
    donderdag 8 november 2018 om 12:11
    Niets van gelogen, is de realiteit en dat is geen schande. Hopen dat het NL voetbal in de toekomst meer kan brengen Europees
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:16
    Maar bedoeld hij niet dat hij gisteren avond van Ajax genoten heeft ?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:20
    Dat was dan wel tegen een tegenstander die ff twee klasse minder dan Spurs is
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:21
    Daar geef ik je gelijk in! Maar k bedoel meer de hele situatie rond Ajax en dat ze gaan overwinteren in Europa , kan me best indenken dat viergever daar stiekem wel van geniet
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:28
    Ben ik zeker met je eens. Ik denk dat we allemaal blij mogen zijn dat ajax ook na de winterstop nog punten kan pakken voor het NL voetbal,
    Vind ik leuk
    Herendivisie +1744
    donderdag 8 november 2018 om 14:24
    Ajax stelt de champions league vast veilig voor psv komend jaar. Bedankt amsterdam , wel jammer dat jullie niet mee kunnen doen volgend jaar
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:40
    is vanaf 2004 tot 2016 andersom geweest pikkie
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 14:40]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:14
    Stelletje rand debielen
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:17
    Wij zullen wel zien, competitie is nog lang en de gay club uit Eindhoven laten heus wel puntjes liggen......
    Vind ik leuk
    markie +821
    donderdag 8 november 2018 om 19:42
    Hoogmoed komt voor de val. Bij sommige hoop ik dat die val van grote hoogte is
    Vind ik leuk
    Tictac +102
    donderdag 8 november 2018 om 12:22
    Appelen en peren.. zo Amsterdams om het altijd maar weer over jezelf te gaan hebben als het goed gaat.
    Dit weekend weer competitie, eens kijken hoe het daar gaat...
    Vind ik leuk
    appeltje +755
    donderdag 8 november 2018 om 12:25
    Ach, in de rest van het land wordt er meer dan genoeg aandacht aan Ajax gegeven hoor. Vaak nog onbedoeld ook. Versterkt de Amsterdamse arrogantie alleen maar.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:26]
    Vind ik leuk
    appeltje +755
    donderdag 8 november 2018 om 12:22
    Nou, Europees doet Benfica het de laatste 5 jaar toch echt (iets) beter dan Spurs.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:25]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:25
    Laat die Eindhovenaar maar praten die zullen het toch nooit snappen , maar met alle respect hij kan er ook niks aan doen dat die voor PSV is he!
    Vind ik leuk
    appeltje +755
    donderdag 8 november 2018 om 12:28
    Ach, er zijn ook genoeg mensen in Eindhoven die niet voor PSV zijn!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:29
    Dat zijn de mensen met verstand van voetbal


    Vind ik leuk
    appeltje +755
    donderdag 8 november 2018 om 13:11
    Bedankt!

    Misschien zijn ze wel voor Feyenoord!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 15:21]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:08
    ajax kan niks man!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:16
    Jij trek volle zalen arme ziel
    Vind ik leuk
    Herendivisie +1744
    donderdag 8 november 2018 om 14:26
    Heeft ajax eindelijk een goed team bij elkaar , hebben ze zo'n lulletje rozenwater als trainer. Zet daar is een echte trainer neer .... dan wordt je met 3 vingers in de neus kampioen komende 5 jaar.
    Vind ik leuk
    appeltje +755
    donderdag 8 november 2018 om 14:38
    Ten Hag doet het prima hoor. Competitiestart is eigenlijk gewoon prima. Als je kijkt naar voorgaande jaren doet Ajax het gewoon goed. Helaas doet PSV het gewoon absurd goed. Europees nu 10 wedstrijden gespeeld, nog niet verloren, ook niet tegen Benfica en Bayern. En we zitten ook nog in de beker, waar zeker mogelijkheden zitten.
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +8159
    donderdag 8 november 2018 om 15:50
    Hans je vergeet er 1: ❌❌❌❌Niks
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:46
    Haha ik ben er 1 van 😜
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:29
    Kan hij inderdaad niets aan doen anders hadden ze hem allang de juiste pilletjes voorgeschreven
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8734
    donderdag 8 november 2018 om 12:59
    Dat willen ze niet zien, evenals een Barca wat niet weet te winnen van Inter. Het zijn ineens al jaren de grote winnaars en de best draaiende elftallen van het moment. En dan kunnen ze even een aantal minuten leuk meedoen omdat de tegenstander even geen zin heeft! Laat ze lekker gaan!
    Vind ik leuk
    Cappie +7373
    donderdag 8 november 2018 om 13:33
    En als die twee teams tegen elkaar zouden spelen... wie denk je dan dat zal winnen?
    Vind ik leuk
    appeltje +755
    donderdag 8 november 2018 om 13:58
    Tottenham, maar ja, zo simpel is het natuurlijk niet. Als je dezelfde vraag gesteld over PSV en Tottenham, had ik ook Tottenham gezegd. We hebben echter de wedstrijden gezien, Tottenham had genoeg moeite met PSV, en als PSV (nog) iets meer geluk had gehad, hadden ze meer resultaat kunnen halen. Maar dit is allemaal hypothetisch, net als jouw vraag.
    Vind ik leuk
    Cappie +7373
    vrijdag 9 november 2018 om 10:50
    Wat ik bedoel is dat iedereen maar roept dat Benfica hoger staat en daardoor beter is dan Tottenham. Maar dat slaat natuurlijk echt helemaal nergens op.

    Een ander argument is dat Benfica al jaren achter elkaar in de CL speel. Maar ja voor Tottenham is het ook wel iets moeilijker om zich elk jaar te plaatsen voor de CL.
    Vind ik leuk
    appeltje +755
    vrijdag 9 november 2018 om 11:40
    Klopt. Maar die UEFA lijst is gewoon een van de weinige lijsten waarop je die twee ploegen zou kunnen vergelijken.
    Vind ik leuk
    Cappie +7373
    vrijdag 9 november 2018 om 16:09
    Klopt helemaal.
    Alleen dat soort lijsten zijn gebouwd vanuit het verleden. Erg lastig.

    Zo staat Bayern daar 2e. en bijvoorbeeld Sevilla 6e, nog voor PSG. En als je Sevilla tegen PSG laat voetballen dan gok ik ook dat dit toch echt een overwinning voor PSG wordt.

    Al zie ik nu ook dat Benfica 23e staat en Tottenham 22e... :P
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:45
    Haha dat zeg ik ook al constant maar ik hoor hier mensen roepen, Dat Benfica een zwakke ploeg is en 2 klassen minder dan de Spurs is 🤔🤣
    Vind ik leuk
    appeltje +755
    donderdag 8 november 2018 om 14:05
    Benfica is gewoon gelijkwaardig aan Ajax en PSV. En veel ervarener op Europees gebied. Gelukkig draait Benfica tot nu toe niet echt een lekker seizoen, en heeft Ajax een topselectie. Maar normaliter wint Benfica gewoon van Ajax.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:33
    Sorry ik ga een eind met je mee maar PSV had het in deze slechte Europesevorm absoluut niet gered tegen Benfica.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:25
    komt ook dat spurs in een betere competitie speelt dus moeilijker kan plaatsen dan benfica.benfica kan sowieso niet eens mee met de beste 15 van Engeland.stelletje kleuters.
    Vind ik leuk
    appeltje +755
    donderdag 8 november 2018 om 15:32
    Je hebt gelijk met je eerste punt.

    Ik ben het niet eens met dat laatste. Benfica's selectie heeft een marktwaarde van ongeveer €280 miljoen. Daarmee zou het op de tiende plaats staan in de Premier League.
    Vind ik leuk
    Swout +700
    donderdag 8 november 2018 om 12:38
    gewaagde uitspraak.. ben benieuwd wanneer Spurs voor het laatst een Europees eindtoernooi wist te winnen..in mijn ogen is Benfica een grotere tegenstander Europees. En niet ineens doen alsof Spurs in goede doen is... Psv was gewoon erg zwak
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:52
    Wat een domme opmerking zeg zou niet eens moeten reageren.

    Sinds wanneer tellen prijzen in de kast als kwaliteit op het veld, gaat om de spelers die er nu staan, niet om wat er in 1995 op het veld stond, totaal geen enkele voetbal know how heb jij domste opmerking van de dag
    Vind ik leuk
    rinirat +2648
    donderdag 8 november 2018 om 15:42
    spurs gaat nooit kampioen worden...
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:10
    Gefeliciteerd met de domste opmerking van de dag. Benfica op dit moment groter dan Spurs... hoe dom kun je zijn!!
    Vind ik leuk
    rinirat +2648
    donderdag 8 november 2018 om 14:47
    Benfica is wel degenlijk een erg grote club,denk qua aanhang zeker groter en qua voetbal gelijkwaardig
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:55
    qua voetbal is tottenham veel beter. que aanhang niet maar wat maakt de aanhang nou uit.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 17:04
    Ja sommige snappen er echt helemaal niks van
    Vind ik leuk
    rinirat +2648
    donderdag 8 november 2018 om 13:08
    Echt grote onzin spelen al 10 jaar onafgebroken in de CL
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:53
    Gaat om het nu rini niet wat er afgelopen 10 jaar stond #dommeopmerking
    Vind ik leuk
    rinirat +2648
    donderdag 8 november 2018 om 14:46
    Benfica is altijd al een erg geode ploeg...had ze wel tegen Tottenham willen zien,ik denk minstens gelijkwaardig # niet echt slim dit
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 17:04
    Spurs 2 klasse beter minimaal, maar goed jij ken beter gaan biljarten
    Vind ik leuk
    rinirat +2648
    donderdag 8 november 2018 om 17:53
    Je roept wat je graag wil horen,maar de werkelijkheid is anders.
    We kunnen er niets aan doen dat je club 1 punt haalt...wees gewoon reeel.
    Straks krijgen we misschien wel Ajax- Spurs... let dan maar eens op.
    Tip,niet reageren met je roze bril op.
    Benfica is gewoon een goede ploeg en minstens gelijkwaardig aan tottenham.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 17:55]
    Vind ik leuk
    Nilsinno +217
    donderdag 8 november 2018 om 20:56
    Idd Tottenham gaat zich waarschijnlijk niet eens plaatsen voor de 2de ronde cl dus idd matig
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:43
    2 klassen minder?? De Spurs zullen het moeilijk hebben gehad met die Portugezen. Spurs iets beter maar ook niet meer dan dat. Spurs speelden ook gewoon een matige pot tegen PSV.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:13
    Dat maken jullie je zelf wijs Benfica is niks minder
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:32
    Tuurlijk
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:37
    Nee maar wel van de vluchtende 020 fans
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:38
    Ik hoor wat je zegt, maar bedoel jij hier eigenlijk niet mee dat je ervan baalt dat het UWV deze maand weer te laat was met het betalen van je uitkering?
    Vind ik leuk
    Cookee +10846
    donderdag 8 november 2018 om 16:42
    Moet dat pesten nou altijd Hans?
    Zal mij worst zijn hoor ik ben niet van PSV.
    Maar inhoudelijk reageren kan ook.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:17
    Word alleen maar slechter,zolang zie die kunstgrasvelden niet weghalen in de E.D.
    Komen er steeds minder fatsoenlijke voetballers naar PSV,Ajax en Feyenoord.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:44
    De realiteit is dat Spurs gewoon fantastische kan voetballen!
    Vind ik leuk
    Psv1989 +2138
    donderdag 8 november 2018 om 16:00
    Meer trainen zal al
    Helpen
    Vind ik leuk
    Cookee +10846
    donderdag 8 november 2018 om 16:41
    We haken een beetje aan weer, das mooi.
    Maar om echt mee te doen is er nog genoeg te doen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:12
    Hier kun je je helaas niet op voorbereiden met de potjes in de ED.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:12
    Wederom laf gespeeld en eindelijk de deksel op de neus, mooi!
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5300
    donderdag 8 november 2018 om 12:13
    Je kunt wel blind naar voren rennen,maar als je amper de bal hebt koop je daar echt niks voor.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:16
    Je kan ook gewoon een keer normaal proberen te voetballen. Wereld van verschil tussen dinsdag- en woensdagavond.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:20
    Goed gezien .. zit een groot verschil tussen spurs en benfica. Echt heel goed van jou.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:23
    Ben je de 3-0 vergeten pinnokio?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:25
    Nee ben ik niet vergeten, heeft dat er iets mee te maken?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:45
    Dat veel Ajax supporters blijkbaar maar 1 regel in hun hersenen hebben geprogrammeerd die zich blijft herhalen. De spelers zelf gaven aan gisteren vooral tegen te houden en achter de feiten aan te hobbelen, maar blijkbaar gaf jouw TV wel een voortreffelijk spelbeeld aan van Ajax. Net als voor de PSV'ers ook voor de Ajacieden, ruk gespeeld, weinig laten zien, toch 1 punt meenemen. Mooi, op naar de volgende wedstrijd.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3085
    donderdag 8 november 2018 om 12:47
    2x in een paar maanden zelfs....6-0 dus eigenlijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:58
    Ik ben 10 december zeker nog niet vergeten, jij wel?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:24
    Het is ook een wereld van verschil wanneer je in een CL-poule zit met de nummer 4 van de Griekse en de nummer 4 van de Portugese competie. Allebei zeer matige competities. En de nummer 3 van de Bundesliga (wel een Europese topcompetitie). Of je treft de nummer 4 van de PL aan, de nummer 2 van de Serie A en de koploper van de PD. Alle drie Europese topcompetities. Wanneer je dan toch zo graag Ajax met PSV wil vergelijken, dien je te kijken naar de resultaten in de wedstrijden wanneer ze tegen elkaar spelen. Of naar de prestaties in de competitie waarbij ze beiden dezelfde tegenstanders tegen komen, de ED dus. Dat is ook een wereld van verschil, maar dan niet gebaseerd op het vergelijk van appels met peren.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:25]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:27
    Zeker met je eens! Ajax heeft een stuk gunstiger geloot. Maar als ik kijk naar de wedstrijden in de eredivisie dan overtuigt PSV me allerminst in uitwedstrijden. Ze winnen vaak omdat tegenstanders blijven aanvallen en PSV met een counter dodelijk effectief kan zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:41
    PSV is erg sterk begonnen aan het seizoen, maar de laatste weken gaat het erg moeizaam. Daarbij heeft PSV een aantal uitwedstrijden (FC Zwolle, NAC, F. Sittard en FC Groningen) met veel moeite en / of geluk gewonnen. Bij Ajax is het juist andersom; zij zijn minder aan de competitie begonnen, maar de laatste weken is hun spel beter. Het verschil van 5 punten stelt m.i. niets voor en de competitie ligt nog helemaal open.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:09
    Psv weigert te voetballen europeesch, zelfs tegen tottenham 2 alleen maar tegenhouden.
    Vind ik leuk
    2cents +56481
    donderdag 8 november 2018 om 12:58
    AEK is echt de minste tegenstander, maar Benfica is gewoon vergelijkbaar met PSV en Ajax. Bayern is Europese top en dus moeten zij gewoon ingeschaald worden rond niveau Barcelona. Hoewel minder in vorm.

    Inter en Tottenham zitten tussen Benfica en Tottenham in. En dus heeft PSV een lastigere poule. Dat PSV toch niets in te brengen had tegen een gehavend en niet in vorm zijnd Tottenham viel me wel tegen. Voetballend had ik meer verwacht.

    Posities van ploegen in hun competitie zegt verder nog maar weinig. Het is een momentopname en bovendien nog erg vroeg in het seizoen. Daarbij was vooral Benfica heel erg gefocust op de CL. Dat kost wel meer ploegen punten.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:33
    B. München is normaliter zeker Europese top. Echter bij B. München hebben ze afgelopen zomer liggen te slapen. Dit team is sterk verouderd en verzadigd. Ook in de BL presteert B. München ondermaats. Maar zij komen er altijd weer bovenop. Inter Milaan daarentegen heeft de afgelopen seizoen weinig gepresteerd, maar hebben zich dusdanig versterkt dat ze weer gewoon meedoen in de top van de Serie A. Tottenham Hotspur werkt met een budget wat 5 maal zo groot is dan dat van PSV en hebben op bijna alle posities betere spelers staan dan PSV. Maar ook PSV heeft de afgelopen jaren weleens geluk gehad met de loting (o.a. poule met MU, CSKA Moskou en Wolfsburg). Echter dit jaar zit PSV in één van de sterkste CL-poules.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 13:34]
    Vind ik leuk
    2cents +56481
    donderdag 8 november 2018 om 14:45
    Je focust sowieso teveel op de huidige stand. Tottenham speelt niet goed en heeft veel blessures en dan is je grootste argument juist weer hun budget.

    PSV heeft een sterke poule maar laat simpelweg ook te weinig zien qua meevoetballen. We mogen meer verwachten in Europa van onze koploper.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:14
    Ben ik niet met je eens. M.i. zegt de huidige stand juist wel veel over de vorm van een team alsmede de huidige sterkte van een elftal. Kijk naar de ED; PSV en Ajax staan nu al een straatlengte voor op de rest. Het verschil tussen Ajax + PSV en de rest is groot en lijkt alleen maar groter te worden. Daarnaast spelen zij wel allebei doordeweekse Europese wedstrijden en de rest niet. Dus de focus op ook CL hoeft zeker niet ten kosten te gaan van de prestaties in de competitie. Ook al speelt Tottenham niet goed volgens jou; ze staan toch 4e in de PL en hebben vele betere spelers dan PSV. PSV werd niet voor niets in Eindhoven weggespeeld door Tottenham. Het verschil tussen de Serie A, Bundesliga, Premier League, Premeira Divison enerzijds en ED anderzijds is enorm groot en wordt alleen maar groter. PSV kwam simpelweg gewoon niet aan voetballen toe in de CL-editie.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 15:37]
    Vind ik leuk
    2cents +56481
    donderdag 8 november 2018 om 16:18
    Wat ik frappant vind aan jouw uitleg is het gemak waarmee je stand op de ranglijst of budget naar gelieve gebruik om je punt te maken over de sterkte van een poule. Zo is het bij Spurs allemaal in het nadeel van PSV en leg je hetzelfde weer bijna als een voordeel uit als we praten over Bayern in de groep van Ajax.

    Je zegt “Ook al speelt Tottenham niet goed volgens jou; ze staan toch 4e in de PL en hebben vele betere spelers dan PSV. PSV werd niet voor niets in Eindhoven weggespeeld door Tottenham.”

    Bayern staat gedeeld 2e in de BL, heeft vele betere spelers dan Ajax en speelde Benfica recent in eigen huis nog aardig van de mat.

    Ik vind je uitleg dus nogal gekleurd.

    Vraag je 10.000 voetbalvolgers uit heel Europa wie ze denken dat in de huidige vorm een tweeluik zou winnen tussen Bayern en de Spurs dan denk ik dat Bayern vrij overweldigend de voorkeur krijgt gezien het materiaal.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:00
    Zal ik het anders zeggen; had PSV of Ajax vorig seizoen tegen Inter Milaan geloot, dan hadden beide teams veel meer kans gehad tegen die ploeg. Met alle aankopen is Inter Milaan een sterkere ploeg geworden en is de kans erg groot dat ze hoger op UEFA-ranking gaan uitkomen. Het nieuwe Inter Milaan sla ik hoger aan dan Ajax en PSV. Het B. München van dit seizoen is bij lange niet zo goed als het B. München van vorig seizoen. Vorig seizoen stond B. München al een straatlengte boven de nummer 2 in de Bundesliga en had B. München amper of geen puntverlies geleden. Dat B. München nu slechts derde staat, is niet voor niets zo en zeker geen toeval. B. München heeft misschien wel betere spelers dan Ajax, maar deze spelers (o.a. Hummels. Ribbery en Robben) zijn te oud m.i. en te verzadigd (o.a. Lewanosky). Ajax is een jongere, frissere en scherpere ploeg waardoor Ajax B. München goed kon bijbenen. Benfica en Ajax vind ik gelijkwaardig en Ajax is veel beter dan AEK. PSV is aan geen enkele gelote CL-ploeg gelijkwaardig, op geen enkel vlak. Dat PSV amper aan voetballen toekwam tegen deze 3 ploegen was zeker niet verrassend voor mij. Of het huidige B. München wint van Tottenham betwijfel ik ook. Tottenham is achterin kwetsbaar maar het middenveld en de voorhoede is van een prima niveau.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 18:01]
    Vind ik leuk
    2cents +56481
    donderdag 8 november 2018 om 18:40
    Jammer genoeg gaan we het nooit weten, want hoewel Bayern zich simpel gaat plaatsen zal Tottenham dat niet lukken. Dis voorlopig treffen ze elkaar helaas niet. Mogelijk krijgen we Bayern - Inter. Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:55
    Ik ook. We hoeven het ook niet met elkaar eens te zijn. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Gelukkig leven we in een vrij land. In ieder geval nog gefeliciteerd met de overwintering van Ajax in Europa. Ze hebben het verdiend.
    Vind ik leuk
    2cents +56481
    donderdag 8 november 2018 om 19:44
    Dat is zo. En dank je.
    Vind ik leuk
    rinirat +2648
    donderdag 8 november 2018 om 13:06
    Wat een laag IQ reactive gehalte....
    Je snapt er echt niet veel van.
    Benfica speelt al 10 jaar onafgebroken in de CL
    Inter de laatste jaren niet meer...
    Totenham hotspur over de laatste 10 jaar 2X.
    Slaap jij onder een steen?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 13:13]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:14
    Wederom een laffe reactie en hopelijk binnenkort een baksteen op je neus
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:17
    Lekker miepen knul
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:18
    Miepen zal wel provoceren betekenen in jou taal
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:19]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:19
    Jouw*
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:40
    Weet je wat laf is rennende 020 kneusjes
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    donderdag 8 november 2018 om 13:18
    Wij noemen dat verstandig.
    Wie geen zin heeft in klappen loopt er van weg. Logisch. Je wilt gewoon niet in een adem genoemd worden met rasimbecielen, zo simpel is het eigenlijk...
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:12
    Ik vondt Nick een goede wedstrijd spelen.Jammer van t resultaat.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:13]
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    donderdag 8 november 2018 om 12:13
    Mag Viergever wel. Bedank hem voor zijn inzet voor Ajax. Ik hoop dat psv 3e wordt. Goed voor het NL-voetbal, en zo wordt er ook nog iets gevraagd van ze buiten de ED.
    Vind ik leuk
    ritje +204
    donderdag 8 november 2018 om 12:15
    hallo PSV is al jaren internationaal min min! mvg ritje
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    donderdag 8 november 2018 om 12:20
    it aint over till it's over!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:16
    Stelling, nee mijn clubke gaat plaats 3 niet redden, de tegenstanders zijn beter en ik geloof niet dat Tottenham wedstrijd 6 laat schieten als ze bijvoorbeeld wedstrijd 5 zouden verliezen.

    Rest nog 23 ED wedstrijden om de hoofddoelstelling te behalen, en lukt dat niet, wat zomaar kan nu we weten dat de B spelers zeer matig zijn, dan is het in mei 2019, gewoon een slecht seizoen geweest.

    Maar hoop doet leven, tot nu toe 33 uit 11, op naar 102 uit 34.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3881
    donderdag 8 november 2018 om 12:32
    Ik geniet als Viergever staat te schutteren.
    Vind ik leuk
    Hast57 +1998
    donderdag 8 november 2018 om 12:41
    En dan ook nog domme praat doen. Spurs zijn onvergelijkbaar met een gemiddelde eredivisie club. Ja ook met de KK divisie en alles wat er onder zit. Elk vergelijk gaat toch mank.
    Vind ik leuk
    Tebannet +136
    donderdag 8 november 2018 om 12:39
    Had je bij ajax niet gehad.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:41
    De poll... welke 12% denkt daadwerkelijk nog dat ze 3e worden 😂😂
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:48
    jammer dat het europees zo'n groot verschil is, maar bij ajax befinca zag je de slimheid ook bij benfica maar toch speeld ajax gelijk en weer verdient
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:51
    Wat een achterlijke reactie,s weer zeg. Laten we toch hopen dat zowel Ajax en Psv zo veel mogelijk punten halen in Europa, in de ED weer niet natuurlijk.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6563
    donderdag 8 november 2018 om 12:56
    Als Nl' er hoop je natuurlijk dat PSV nog de nodige Europese punten binnen haalt en overwintert, maar het ziet er momenteel niet heel gezond uit, we gaan het zien!!
    Vind ik leuk
    rinirat +2648
    donderdag 8 november 2018 om 13:03
    Heeft te veel genoten ,niet geschikt voor topvoetbal,daarom verliest hij ook.
    Vind ik leuk
    Mari +9296
    donderdag 8 november 2018 om 13:39
    Precies wat ik bedoel.
    Man ga werken voor je geld.
    Ga op een vrije dag naar de Efteling op te genieten.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2538
    donderdag 8 november 2018 om 13:49
    Ajax zou ook verliezen tegen de Spurs!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:57
    En toch zeg ik als echte PSV er, dat Ajax niet kansloos is tegen de Spurs
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:11
    Hoe zal Viergever zich nu voelen. Gaat weg bij Ajax en Ajax “straalt” in de Champions League.
    Hij staat weliswaar nog wel eerste met psv in de competitie maar echt heel sterk is psv nou ook niet echt meer.
    Lijken aan vakantie toe te zijn?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:05
    Haha, de spurs speelden op 25%, gelijk niveau aek athene.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 15:05]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws