Van der Gijp tipt Sparta-pareltje bij PSV, Ajax en Feyenoord: Zit in mijn hoofd

Van der Gijp tipt Sparta-pareltje bij PSV, Ajax en Feyenoord: "Zit in mijn hoofd"

Gepubliceerd: donderdag 8 november 2018 om 12:39do 08-11-2018 om 12:39

Sparta-middenvelder Deroy Duarte vindt het leuk om te horen dat René van der Gijp hem een groot talent vindt. Van der Gijp tipte PSV, Ajax en Feyenoord eerder dit jaar over de international van Jong Oranje. Duarte (19) kan dat niveau prima aan, zei de analist van Veronica Inside.

"Ik vind Van der Gijp een grappige man, ik kan om hem lachen. Het is niet zo dat ik naar hun show kijk, maar ik kreeg wel gelijk berichten van mensen dat er over me gepraat werd. Ik vind het mooi, maar ik ga niet stoer lopen doen", reageert het Sparta-talent op de website van de Keuken Kampioen Divisie

"Het is altijd mooi als mensen je talent herkennen en erkennen. Misschien is een Nederlandse topclub de volgende halte, of de halte daarna. Het zit in ieder geval in mijn hoofd. Als je bij Jong Oranje zit, kan het snel gaan."

Grote Oranje
De Kaapverdiaanse voetbalbond probeerde inmiddels om Duarte binnen te hengelen. De flirt leverde niets op. "Oranje is de ultieme droom. Ik heb altijd van kleins af aan voor Oranje willen spelen, op WK's heb ik Nederland altijd gesupport. Het is geen moeilijke keuze, ondanks dat Kaapverdië natuurlijk ook mijn land is. Ik heb altijd geweten wat ik wil en als dat reëel is, waarom zou ik dan voor Kaapverdië kiezen?"

Plaats een reactie

SirUltionem +3047
donderdag 8 november 2018 om 12:42
hopen op oranje, en als dat er niet in gaat zitten uiteindelijk voor Kaapverdie kiezen, is niet alleen zijn droom wss het is ook nog eens verstandig voor zijn carriere...
Vind ik leuk
peesjeevee +2845
donderdag 8 november 2018 om 12:42
Dat is hij ook. Maar het is beter als hij nog even een tussenstap neemt naar een subtop ploeg zoals Utrecht.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1609
donderdag 8 november 2018 om 12:47
Wat is zijn positie eigenlijk ??
Vind ik leuk
Okkedr +15
donderdag 8 november 2018 om 12:49
Centrale Middenvelder
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 13:24
Net als zn broertje bij jong psv
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 14:01
Waarom? Investeren en beter maken bij PSV. talent heeft hij. Meerwaarde krijgt hij. Zelfs als hij de top niet zou halen. Dus daar kun je als club geen buil aanvallen. Ajax komt hij toch niet in aanmerking. Die hebben hun eigen miljarden talenten al. Als ik de fans tenminste moet geloven.

Vind ik leuk
firewire2 +630
donderdag 8 november 2018 om 14:14
vind je niet dat je een klein beetje overdrijft! zou het kunnen zijn dat u nu een stijf plassertje krijgt....
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 16:54
Zou kunnen, maar pas mij slechts aan. Dus waarschijnlijk zitten we dan beide met zo'n ding. De vraag is dan of je al weet wat je er mee kunt doen. Mijn vriedin in ieder geval wel.
Vind ik leuk
#Keizerout +37903
donderdag 8 november 2018 om 15:51
Maher en Ramselaar waren toch niet zo'n succes. Amrabat bij Feyenoord ook niet. Zijn broer in jong PSV ook niet. Dus daar kun je je best een buil aan vallen als je hem niet op gaat stellen
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 16:52
Dat het geen succes is bij PSV zegt niet zo veel. Ken wel een paar voorbeelden die dan uiteindelijk toch een succes worden nadat ze verkocht zijn. KJH bijv. Of Patrick Paauwe bij Feyenoord. Geldt bij andere clubs hetzelfde. Dus halen die hap. Doen ze in Engeland ook. Beetje talent wordt gehaald en dan eventueel ergens anders gestald.
Vind ik leuk
#Keizerout +37903
donderdag 8 november 2018 om 16:53
Ja, maar die speelden wel. Volgens mij is dat het belangrijkste.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 16:56
Spelen gaat het wel sneller, maar ik had vroeger graag een jaartje mee getraint onder Kurt Linder. Is nooit verkeerd om met betere spelers om te gaan.
Vind ik leuk
#Keizerout +37903
donderdag 8 november 2018 om 18:08
is ook niet verkeerd, maar volgens mij zijn de spelers die slagen toch de spelers die genoeg minuten maken
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 12:46
Kaapverdië mooi gebruiken voor je vakantie. Voetballen doe je in oranje
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 12:57
Ja want hier moet je niet voor je vakantie willen zijn. ?.

😉
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 12:58]
Vind ik leuk
Wim59 +480
donderdag 8 november 2018 om 18:16
Klopt
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 12:58
Duarte zal wel Ajax worden daar werk Sparta mee samen of PSV.
Maar Feyenoord kan deze jongen al niet meer betalen .💰💰💰💰💰💰
Vind ik leuk
Rodajc +17394
donderdag 8 november 2018 om 13:19
Je denkt toch niet dat Sparta nee zou zeggen tegen 4-5 miljoen voor deze jongen?
Vind ik leuk
MagicFeeling +4047
donderdag 8 november 2018 om 13:45
Alleen de top 3 kunnen dat betalen. Voor Feyenoord is het al een te grote gok. Die hebben al een paar keer spelers gehaald voor zo'n dergelijk bedrag en niet 1 is geslaagd.
Vind ik leuk
Rodajc +17394
donderdag 8 november 2018 om 13:59
Dat komt omdat Feyenoord zijn geld steeds investeert in typische subtopspelers die de potentie om verder te groeien niet echt hebben. Spelers als Haps, Ayoub, Botteghin, vd Heijden, Tapia en Toornstra worden gehaald op hun 24-26ste als ze het in de subtop leuk doen, daar kom je niet verder mee. PSV bijvoorbeeld haalt ook spelers die het goed doen in de subtop, maar dan in een jongere leeftijdscategorie. Dát zijn spelers die net iets meer kosten, maar die wel wat vaker de potentie hebben om door te groeien. Maar ook Feyenoord kan dat soort spelers halen, het beleid dat Feyenoord eigenlijk al vele jaren voert is wat mij betreft daarom al jaren verkeerd. Op die manier zal het altijd de beste subtopper blijven.
Vind ik leuk
Motley +146
donderdag 8 november 2018 om 18:43
Hij wil er natuurlijk ook sportief op vooruit gaan. Dus Feyenoord wordt het niet.
Vind ik leuk
De Joker +184
donderdag 8 november 2018 om 13:01
Alrijd al gedacht dat die van der Gijp verdient aan elke Spartaan die hij in de showroom zet
Vind ik leuk
rinirat +3017
donderdag 8 november 2018 om 13:02
Gelukkig werkt Ajax samen..
Vind ik leuk
wattenstaafje +22685
donderdag 8 november 2018 om 13:30
Neh.
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2738
donderdag 8 november 2018 om 13:47
Als Ajax komt 50 miljoen vragen
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 22:34
Escudo's?
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2263
donderdag 8 november 2018 om 14:12
Valt totaal door de mand bij Sparta op dit moment. Is een grijze muis op het veld. Op termijn kan hij zeker een stap aan naar Utrecht/Heerenveen maar dan moet hij wel bepalender worden bij Sparta.
Vind ik leuk
COYG +7622
donderdag 8 november 2018 om 14:15
Hij is eraat bij die René. Dit was vorig seizoen toch al duidelijk een groot talent.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 15:01
Ajax heeft een deal met Sparta mocht Ajax zijn talent herkennen/erkennen dat komt het in orde😊
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 16:35
Laat Feijenoord er nu snel bij zijn. Een nieuw team opbouwen!
Vind ik leuk
Cookee +11823
donderdag 8 november 2018 om 16:39
Lekker bij Sparta jongen. Bij de topclubs zitten veel talenten kansloos te zijn, bij Sparta speel je... en je maakt kans nog een keer tegen Cambuur te mogen, ook niet verkeerd. ;)
Vind ik leuk
Krav +197
donderdag 8 november 2018 om 17:39
Als vd gijp negatief was geweest.. dan had het deze speler ineens "niks geboeid"
Vind ik leuk
Napier +79
donderdag 8 november 2018 om 18:38
Deze jongen zou bij de top drie nog niet in de basis staan. Hij is in potentie een goede eredivisie voetballer, maar is pas 18 jaar. Hij steekt er bij Sparta nog niet bovenuit, geen probleem, want daar krijg hij de tijd om zich te ontwikkelen.
Vind ik leuk
Vooruit +147
donderdag 8 november 2018 om 23:01
Als hij echt zo goed is als Gijp dan zit hij volgend jaar voor een grijpstuiver bij Ajax. Want dat is de briljante deal die Sparta heeft gemaakt. Na een jaartje Jong Ajax en een paar optredens in Ajax 1 wordt de jongen voor 7 miljoen naar het buitenland verkocht. Kassa voor Ajax. Huilie huilie voor Sparta.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws