Van de Beek is Onana dankbaar: Hij redt ons gewoon in de laatste minuut

Van de Beek is Onana dankbaar: "Hij redt ons gewoon in de laatste minuut"

Gepubliceerd: donderdag 8 november 2018 om 14:42do 08-11-2018 om 14:42

Donny van de Beek verwijt André Onana weinig. De Ajax-doelman ging in het Champions League-treffen tegen Benfica opzichtig in de fout bij de openingstreffer van de Portugezen, maar herstelde zich in het restant van de wedstrijd uitstekend.

De doelman uit Kameroen redde in de absolute slotfase een punt voor Ajax door een inzet van dichtbij op knappe wijze te pareren. "Hij redt ons dus gewoon in de laatste minuut", legt Van de Beek uit aan AT5. "Dat heeft hij vaak zat gedaan. Hij mag best een keer een fout maken, maar het is gewoon een wereldkeeper."

Bij een overwinning in Lissabon waren de Amsterdammers geplaatst geweest voor de achtste finales van de Champions League, maar de middenvelder van Ajax kan er mee leven dat dat niet is gelukt. "We wilden ons allemaal graag plaatsen, maar als je naar de wedstrijd kijkt moeten we tevreden zijn met een punt. Zij hebben gewoon goede spelers, dus dit is gewoon een prima resultaat."

Plaats een reactie

Nietkoeroe +2897
donderdag 8 november 2018 om 14:43
Jou, je had namelijk wederom moeten scoren chef
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
donderdag 8 november 2018 om 14:44
Boeie. Ajax is door!
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2897
donderdag 8 november 2018 om 15:16
Dat is niet juist maar gat hopelijk wel gebeuren. Vraag me alleen wat je er van zegt als je de pot verliest.
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
donderdag 8 november 2018 om 15:26
Dat Ajax door is? Wij hebben onze pot gwn verloren hoor
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2897
donderdag 8 november 2018 om 15:45
Ajax is niet door.
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
donderdag 8 november 2018 om 16:53
Zeker wel
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2897
donderdag 8 november 2018 om 17:20
Dat is mooi voor ze dan
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
donderdag 8 november 2018 om 17:26
Inderdaad
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 14:44
Echt wel Donny. 60 miljoen. Minimaal!
Vind ik leuk
Wong Ho +316
donderdag 8 november 2018 om 14:58
Zo is dat en Frenkie 100.000.000
Vind ik leuk
Hansdeg +1391
donderdag 8 november 2018 om 15:01
Zeker en de keeper 12,500 euro. Wat een grabbelaar.
Vind ik leuk
Clutchy +1185
donderdag 8 november 2018 om 15:12
Zegt een fan van Feyenoord, die een grabbelende keeper heeft en dat is zeker niet de eerste keer notabene in de Klassieker de belangrijkste wedstrijd voor jullie supporters want europees bestaat niet voor jullie
Vind ik leuk
Lucien1978 +6215
donderdag 8 november 2018 om 15:19
Onana alleen al in de champions league 4 blunders waarvan deze en die tegen standard gewoon lachwekkend zijn.

Bijlow heeft een fout gemaakt. Dat is geen vergelijk
Vind ik leuk
Jozef +40962
donderdag 8 november 2018 om 15:37
Wees blij dat ie bij Ajax speelt. Wij zijn dat ook. Iedereen blij.
Vind ik leuk
Clutchy +1185
donderdag 8 november 2018 om 15:57
1 fout kan je tellen? ga maar terug naar de basisschool
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2897
donderdag 8 november 2018 om 17:43
Gelijk roeptoeteren over andere clubs.. Gaat over ajax knerp
Vind ik leuk
MOKUM*** +1765
donderdag 8 november 2018 om 15:28
Zeker niet minder dan Bijlow of Vermeer
Vind ik leuk
3-5-2 +1799
donderdag 8 november 2018 om 15:40
Niet minder dan Bijlow of Vermeer is nogal een understatement....

Onana is de beste keeper van de Eredivisie en ik zie hem nog wel bij een Europese topclub terecht komen....
Vind ik leuk
Lucien1978 +6215
donderdag 8 november 2018 om 16:09
Unnerstall en zoet zijn toch echt 3 klasse beter.

Die hebben niet van die rare capriolen als Onana.

Is bijna geen keeper die meer fouten maakt. Hij houdt er natuurlijk ook een paar uit.

Champions league.

Graz 1 blunder

Standard 1 blunder. Maait over de bal heen

Kiev 1 blunder. Bal teruggeslagen ipv naar zijkant.

Benfica 1 blunder , onbegrijpelijk wat hij daar deed. Daarbij nog bijna verrast toen hij Jonas uitkapte met een levensgevaarlijke actie waar hij zelf van schrok.

Heel zwak
Vind ik leuk
3-5-2 +1799
donderdag 8 november 2018 om 16:30
Hahahahahah... Zoet en Unnerstall beter...

Hoeveel heb jij al gedronken joh? Zet je PSV brilletje ook ff af...
Vind ik leuk
Lucien1978 +6215
donderdag 8 november 2018 om 16:50
Reageer eens inhoudelijk op wat ik hierboven heb geschreven.

Unnerstall is dit seizoen bijna iedere wedstrijd de man van de wedstrijd en heeft meerdere malen in het elftal van de week gestaan. 0 fouten gemaakt.

Zoet heeft 1 blunder gemaakt tegen Inter en voor de rest foutloos.

Onana lees hierboven. Ik denk toch echt dat jij je brilletje even moet afzetten .

Geef jij anders even de voorbeelden
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 17:19
Even foutloos als in Oranje zeker, hahaha
Vind ik leuk
Lucien1978 +6215
donderdag 8 november 2018 om 17:25
Hoeveel fouten heeft hij daar dan gemaakt?

Ik heb hem niet over een bal zien maaien die de goal inrolt of 2 meter langs de bal zien springen.
Vind ik leuk
Joey2000 +375
donderdag 8 november 2018 om 16:40
Haha als iemand veel slippertjes heeft is het Zoet wel. Begrijp me niet verkeerd hoor Zoet is gwn een prima keeper, maar om nou te zeggen dat hij geen fouten maakt slaat werkelijk waar nergens op.
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 16:40]
Vind ik leuk
Lucien1978 +6215
donderdag 8 november 2018 om 16:47
Zoet is al jarenlang bijna foutloos. Hij maakt gemiddeld ieder jaar een fout. Voor de rest een zeer stabiele factor.
Vind ik leuk
Joey2000 +375
donderdag 8 november 2018 om 16:54
Haha dan zou ik maar wat wedstrijden terug gaan kijken want hij zit in die 10 wedstrijden in de eredivisie al flink boven de marge van 1 fout.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6215
donderdag 8 november 2018 om 17:12
Vertel
Vind ik leuk
Op afstand +931
donderdag 8 november 2018 om 18:11
Zo, huilie, huilie meldt zich ook weer, de druiven blijven toch zuur in lampendorp, joh rot toch op met je surogaat cluppie, jullie zijn niks en worden niks, maar goed het gaat hier over het echte voetbal en niet over jullie, calimerootjes
Vind ik leuk
Lucien1978 +6215
donderdag 8 november 2018 om 18:52
Applaus
Vind ik leuk
3-5-2 +1799
vrijdag 9 november 2018 om 07:58
Weet je wat Lucien... als jij lekker tevreden bent met Zoet en wij met Onana is het prima toch?

Je verliest alleen wel al je geloofwaardigheid door te zeggen dat Zoet al jaren bijna foutloos is....
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 15:41
Die bijlow
Die is top
Vind ik leuk
Wong Ho +316
vrijdag 9 november 2018 om 10:46
ach voor 12.50 mogen jullie hem ook ophalen, we zijn op de wereld om mekaar te helpen niet waar ?
Vind ik leuk
Vamos7 +7752
donderdag 8 november 2018 om 14:47
Ondanks dat Ajax slecht speelde bleven ze wel druk zetten en werd dat beloond Ajax zat er boven op. Als PSV ook druk had gezet en pressie zetten had PSV gewonnen van Spurs.
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
donderdag 8 november 2018 om 14:49
Nee. We hadden gewonnen als we niet ineens 532 gingen spelen
Vind ik leuk
MOKUM*** +1765
donderdag 8 november 2018 om 15:35
Met 532 spelers? Dat zijn er 521 teveel! :)
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
donderdag 8 november 2018 om 15:35
En dan nog verliezen ;)
Vind ik leuk
appeltje +2496
donderdag 8 november 2018 om 14:57
Met alle respect, maar daar heeft PSV het middenveld niet voor.
Vind ik leuk
Vamos7 +7752
donderdag 8 november 2018 om 14:58
Guti*
Vind ik leuk
appeltje +2496
donderdag 8 november 2018 om 15:05
Gutierrez samen met wie? Rosario en Hendrix?

Ajax was ook voetballend beter dan PSV, maar PSV had die wedstrijd even goed onder controle. Nou is Tottenham natuurlijk van een ander kaliber dan Ajax. Maar ik ben het met je eens dat als PSV in de Champions League net zo zou spelen als tegen Ajax, dan had er misschien wel meer in gezeten.
Vind ik leuk
peesjeevee +2845
donderdag 8 november 2018 om 14:57
Heb jij wel door dat de spurs 10 niveaus hoger dan dat benfica
Vind ik leuk
Vamos7 +7752
donderdag 8 november 2018 om 14:59
Vind ze net zo goed als Benfica. Dan juist moet je Spurs niet laten voetballen....
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 17:21
Ik zie PSV niet zo snel 4 punten halen over 2 wedstrijden tegen Benfica. Daar zou PSV flink moeite mee hebben.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 14:48
Doeltreffende saccharinesave van Onana, de avond tevoren op Wembly perfect uitgevoerd door de geestelijke vader, Jeroen Zoet.
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
donderdag 8 november 2018 om 14:49
Ah nee niet jij weer
Vind ik leuk
Johnny Cash +8060
donderdag 8 november 2018 om 14:59
Ze laten ook iedereen toe hier op vp he 😀
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 14:59]
Vind ik leuk
guusje +1180
donderdag 8 november 2018 om 14:59
Had hij dat nog maar 2 X gedaan......... Maar ja, je schrijft het al: Doeltreffend. ja 2 X. Hoe is het met die paal afgelopen trouwens?
Vind ik leuk
Jozef +40962
donderdag 8 november 2018 om 15:41
Schrikken...Daar is ie weer met zijn prikkeldraad.
Vind ik leuk
Vamos7 +7752
donderdag 8 november 2018 om 17:10
Weet jij iets over stratumseind was iemand de zelfde naam en account als hem had? Dadelijke is hij wel. Normaal zie je hem vaak. Hopelijk is het niet waar van zijn ban.
Vind ik leuk
Jozef +40962
donderdag 8 november 2018 om 17:16
Nee, ik weet er niks over en ik hoop dat het niet klopt...

Wel een nieuw account stratumseind2 met dezelfde profielfoto zien langskomen, maar ik denk dat dat niet dezelfde is.
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 17:18]
Vind ik leuk
Vamos7 +7752
donderdag 8 november 2018 om 18:36
Ik heb wel een slechte voor gevoel. Normaal zou stratumseind reageren en ontkracht hij dat vaak gelijk.
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 18:36]
Vind ik leuk
Jozef +40962
donderdag 8 november 2018 om 18:43
Hmm, enkele jaren terug ging het gerucht rond dat hij dood was. Bleek dat hij enige dagen wat familieverplichtingen had.

Hoop dat hij hier nog komt, want ik wil weten hoe hij reageert als we in het voorjaar kampioen zijn...;-)
Vind ik leuk
Vamos7 +7752
donderdag 8 november 2018 om 18:45
Nou draai het maar om Jozef wij op de platte kar😂
Vind ik leuk
Jozef +40962
donderdag 8 november 2018 om 18:48
Elke dag zijn we dichter bij het eerstkomende kampioenschap, geloof me...
Vind ik leuk
Vamos7 +7752
vrijdag 9 november 2018 om 00:19
Hij is er weer 😆
Vind ik leuk
Jozef +40962
vrijdag 9 november 2018 om 07:48
Gelukkig maar.

Wat is nou een forum zonder die psv-er...😉
Vind ik leuk
Mari +10799
donderdag 8 november 2018 om 15:00
Vier punten pakken tegen van je concurrent is niet slecht nee.
Vind ik leuk
rexxo +5823
donderdag 8 november 2018 om 15:00
Hij is wel de laatste die wat mag zeggen, zijn missers hadden zomaar 5 punten kunnen kosten. 3 x alleen voor de keeper en dan zo falen, internationaal breekt je dat een keer op.
Vind ik leuk
Mari +10799
donderdag 8 november 2018 om 15:01
Toch raar
Er zijn 6 punten te verdelen tussen Ajax en Benfica
Ajax pakt 4. Benfica pakt 1.

Net zo gek als er zitten 52 weken in een jaar.
7 dagen in een week
een jaar heeft 365 dagen (schrikkeljaar telt niet mee dan wordt het 366).
Waar is die ene dag gebleven
(voor alle zekerheid 7x 52 = 364
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 15:02]
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
donderdag 8 november 2018 om 16:54
Iemand komt erachter wat gelijkspel betekent?
Vind ik leuk
Mari +10799
donderdag 8 november 2018 om 16:58
Gefeliciteerd met zo'n slimme opmerking.
Vind ik leuk
Banaan +788
donderdag 8 november 2018 om 16:58
Zo’n keeper red je op het eind idd maar wat mij dan verbaasd is dat Ziyech met nog een halve minuut te spelen van 30m probeert op goal te schieten. Bal gaat huizenhoog over en je krijgt in de slotseconde daardoor nog bijna een goal om de oren.. gewoon vasthouden bij de cornervlag zo’n bal..
Vind ik leuk
ritje +390