Til: We moeten ook niet doen alsof God en God zijn vertrokken bij AZ

Til: "We moeten ook niet doen alsof God en God zijn vertrokken bij AZ"

Gepubliceerd: donderdag 8 november 2018 om 15:54do 08-11-2018 om 15:54

Het gemis van Alireza Jahanbakhsh en Wout Weghorst is merkbaar, maar Guus Til wil de tegenvallende seizoenstart van AZ niet volledig ophangen aan de twee vertrokken aanvallers. Dat laat de AZ-aanvoerder weten aan Voetbal International.

Jahanbakhsh en Weghorst waren vorig seizoen goed voor 39 doelpunten. "De cijfers liegen niet, dat is natuurlijk geen lulkoek", reageert Til. "Maar we moeten ook niet doen alsof God en God zijn vertrokken bij AZ. Wout is een goede spits, maar hij was geen spelmaker of zo. Als we daar iemand anders neerzetten en die op dezelfde manier van bruikbare ballen voorzien, waarom zou die dan niet vaak kunnen scoren?"

"Ik vind het te makkelijk alles terug te voeren op het vertrek van twee goede aanvallers. We hebben nog steeds genoeg kwaliteit in huis om goed te voetballen en onze wedstrijden te winnen. Het is vooral belangrijk dat de kern van vorig seizoen hetzelfde niveau weet te halen. En liefst nog beter. Ik heb het gevoel dat we nu eindelijk de stijgende lijn weer te pakken hebben. En dat is nodig ook."

Til is zelf ook nog niet bezig aan zijn beste seizoen. "Ik probeer me af te sluiten van de kritiek, want ik kan er niet zoveel mee", aldus de twintigjarige captain. "Ik doe echt mijn stinkende best, train zo hard mogelijk en werk aan mijn verbeterpunten. Mijn niveau in de kleine ruimtes moet bijvoorbeeld omhoog. Dat weet ik van mezelf."

Plaats een reactie

donderdag 8 november 2018 om 15:59
Ja van Til God en God maar jij bent nul helemaal niks van
Vind ik leuk
3Bier +11562
donderdag 8 november 2018 om 16:01
Rustig met die drank Henk
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 16:03
Dat is realiteit en niet van die domme praatjes
Vind ik leuk
3Bier +11562
donderdag 8 november 2018 om 16:06
Zo is het Henk! Domme praatjes, daar houden wij hier op VP niet van!
Vind ik leuk
mike-alkmaar +3571
donderdag 8 november 2018 om 16:08
Het is " jouw " realiteit. En de enige met domme praatjes ben jij zo te zien.
Vind ik leuk
Come on Utreg +28466
donderdag 8 november 2018 om 16:56
Til is een groot talent. Vorm komt vanzelf weer terug. Wel goed dat Brom hem laat staan.
Vind ik leuk
michelhx +4041
donderdag 8 november 2018 om 16:59
Vorm heeft toch nooit bij AZ gespeeld? ;-)
Vind ik leuk
Come on Utreg +28466
donderdag 8 november 2018 om 17:00
Helaas voor AZ niet ;-)
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1609
donderdag 8 november 2018 om 17:06
Zie je echt verkeerd zwaar overachatte apeler is til ...
Vind ik leuk
Come on Utreg +28466
donderdag 8 november 2018 om 17:09
De Til van vorig seizoen vond ik echt een groot talent. Nu is het ff minder. Maar smaken verschillen!
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1609
donderdag 8 november 2018 om 17:11
Ik vind jullie gustafson veel betere speler op die positie , mooie speler is dar
Vind ik leuk
Come on Utreg +28466
donderdag 8 november 2018 om 17:17
Gustafson is inderdaad een prima speler. Prima aanwinst voor Utrecht! Til is meer een leiderstype. Heeft meer diepgang. Gustafson is technisch weer sterker en heeft een prima trap. Ik zou Gustafson niet ruilen met, Til nee!
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 17:17]
Vind ik leuk
JanTa48 +6750
donderdag 8 november 2018 om 17:09
Gewoon een modale speler die elke subtopper wel kan gebruiken en meer rek zit er niet meer in.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1609
donderdag 8 november 2018 om 17:10
Juist!!
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 21:36
Geef til nog wat tijd, zou ik zeggen
Vind ik leuk
Analyse075 +1822
donderdag 8 november 2018 om 16:11
Je praat als een momentsupporter. Vorig seizoen heb ik genoten van Guus en nu heeft hij een minder seizoen. Heel normaal hoor voor een jonge talentvolle voetballer of praat ik nu dom?
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 16:13]
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1609
donderdag 8 november 2018 om 17:06
Doe normaal man ... genoten van TIL overdrijven is ook een vak zeg
Vind ik leuk
Analyse075 +1822
zondag 11 november 2018 om 09:27
Overdrijven doen ze in Amsterdam.
Vind ik leuk
JanTa48 +6750
donderdag 8 november 2018 om 17:14
Iedere modale speler kan wel eens terugkijken op een goed seizoen en dat heeft ook met je medespelers te maken die nu vertrokken zijn. Dit seizoen komt het er op aan dat v. Til het zelf moet laten zien en dat lukt niet.
Vind ik leuk
pietprecies +9496
donderdag 8 november 2018 om 17:59
Hou het bijvoorbeeld bij 3 bier 😂
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 16:14
Wat zeg je Henk?
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 17:11
Wat een niveau. Echt een toppertje Henkie
Vind ik leuk
#Keizerout +37903
donderdag 8 november 2018 om 16:00
Hij lijkt ook niet te weten waar het dan wel aan ligt.
Vind ik leuk
thierryer +1865
donderdag 8 november 2018 om 16:00
Til vind ik niet zo'n hele bijzondere voetballer, maar wat is niet kan nog komen. hij is tenslotte pas 20.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 16:05
Til is iig een jongen die realistisch is, ik hou daar wel van.Das ook de enige manier om verder te komen als je niet extreem getalenteerd bent. Maar met mentaliteit kan je 't enorm ver mee schoppen.
Vind ik leuk
Analyse075 +1822
donderdag 8 november 2018 om 16:09
Het komt wel goed met Guus. Hoort allemaal bij het leerproces.
Vind ik leuk
pos +8997
donderdag 8 november 2018 om 16:23
Til zegt hier bijna alleen maar verstandige dingen. Namelijk dat de kern van 9 spelers nog steeds hetzelfde is maar dat het niveau van verleden jaar door vrijwel iedereen niet wordt gehaald. Alleen die stijgende lijn zie ik helaas nog niet zo.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 16:23
Ja van Til je kan wel stellen dat die twee nog niet zijn vervangen en veel doelpunten kosten.

Neemt niet weg dat AZ een aardige ploeg heeft , maar het zit nog niet mee.
Wat van Til betreft die komt er nog wel aan.
Vind ik leuk
ppdf +1222
donderdag 8 november 2018 om 16:35
God en god niet. Maar wel een bak aan doelpunten die bepalen of Az 4e of 7e gaat worden.
Vind ik leuk
Cookee +11823
donderdag 8 november 2018 om 16:37
Je kan een goede voetballer neerzetten, maar Til is ook een leuke voetballer maar zodra er druk op zit dan is hij weg, heel AZ speelt leuk tegen de kleintjes, je zal nog stappen moeten maken.

Wout en Jahanbakhs waren voor dit land wel bijzonder hoor.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 16:52
Scheelt een aardige slok op de borrel denk ik .
Wat een gelul van Til zijn niet de minste .
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 17:06
Geluk is iedereen er inmiddels achter dat Til zeker geen voetbal god is.
Vind ik leuk
jari11 +1545
donderdag 8 november 2018 om 17:14
Nee god en god zijn niet vertrokken. Maar 40 doelpunten wel
Vind ik leuk
RBU +53
donderdag 8 november 2018 om 18:07
Bijzondere reactie van Til. Je mist niet alleen het scorend vermogend van Weghorst, maar met name zijn gedrevenheid in het elftal. De echte wil om te winnen ontbreekt. Denk even aan Ajax-uit. Ik vind het ook nog wel erg vroeg om, na VVV-thuis en de Graafschap-thuis, te spreken van een stijgende lijn. Zeker die laatste pot is geen graadmeter. Til hoort dit jaar bij de spelers met het grootste verval. Kans is groot dat dit met het aanvoerderschap te maken heeft (zagen we eerder bij Luuk de Jong). Vd Brom doet er goed aan om een andere aanvoerder te kiezen (Bizot). Persoonlijk zou ik ook graag Maher op de plek van Til zien.
Vind ik leuk
Busk +1404
donderdag 8 november 2018 om 19:07
Amen.
Vind ik leuk
RBU +53
donderdag 8 november 2018 om 20:23
...
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 20:24]
Vind ik leuk
Shelbourne +5413
donderdag 8 november 2018 om 18:19
Leuk mannentje die Til, realistisch en zelfkritisch. Maar die band om zijn arm slaat nergens op.

Daarnaast zijn er wel bijna veertig goals vertrokken en is er niks voor terug gehaald. Bovendien zijn de zwakke plekken in het team niet aangepakt. De td heeft gefaald. Los daarvan zijn een aantal spelers uit vorm waaronder Til
Vind ik leuk
Friend +260
donderdag 8 november 2018 om 18:48
Het waren god&god dan niet , maar wat er achter bleef waren simpele dicipelen !
Vind ik leuk
Busk +1404
donderdag 8 november 2018 om 19:12
Van den Brom staat niet bekend om tactisch vernuft. Het bombarderen van Til,tot aanvoerder, is daar een voorbeeld van.
Slaat nergens op. Het werkt als een molensteen om de nek van Til.
Onze Guus moet eens een paar wedstrijdjes banken,en z'n vorm terug gaan vinden. Desnoods in jong AZ.
Het is een verstandige jongen. Maar geen aanvoerder.
Vind ik leuk
De Hout +1861
donderdag 8 november 2018 om 19:31
AZ komt er wel weer! Forza AZ Alkmaar!!
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 20:36
Nou zo speel jij anders wel!
Vind ik leuk
voorstopper +1085
donderdag 8 november 2018 om 21:56
Wat een onzin. Als je 2 belangrijkste spelers vertrekken dan ben je gewoon zwaar verzwakt.

Dat is niet erg, maar het is wel zo.
Vind ik leuk
zaterdag 10 november 2018 om 10:21
Lijkt mij dat de keuze voor Til als aanvoerder niet alleen door van de Bron wordt bepaalt. De complete staf heeft deze keuze gemaakt, en ik denk dat het vanzelf wel goed komt met, en het team en met Til.
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. Alles is een leerprocessen bestaat uit pieken en dalen.
Wie weet veranderd er wat in de aankomende winterstop.
Het enige waar ik bezorgd over ben is de centrale verdediging.als die niet goed is heeft dat zijn weerslag op de rest van het team.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws