CSR tegen inkrimping Eredivisie: 'Waarom niet eerder met ons in gesprek gegaan?'

    CSR tegen inkrimping Eredivisie: 'Waarom niet eerder met ons in gesprek gegaan?'

    donderdag 8 november 2018 om 17:46

    De Centrale Spelersraad (CSR) is geen voorstander van een eventuele inkrimping van de Eredivisie naar zestien clubs. Directeur van de spelersvakbond Louis Everard stelt dat de CSR tegen eventuele inkrimping zal stemmen en noemt de gang van zaken 'storend'.

    De CSR is namelijk niet naar hun mening gevraagd. "Uiteindelijk worden grote veranderingen besloten in de algemene vergadering van de KNVB. Daar heeft niet alleen de Eredivisie stemrecht, maar ook de Eerste Divisie en de CSR. Eerder hebben wij al gewaarschuwd dat ook de spélers lid zijn van de KNVB. De nationale voetbalbond zou ook hún belang moeten dienen", stelt Everard in gesprek met Voetbal International

    Everard stelt dat de inkrimping van de Eredivisie ten koste zou gaan van werkgelegenheid. "En de mogelijkheid voor spelers om zich op het hoogste niveau kwalitatief te ontwikkelen. Meer voetballers moeten dan gaan spelen in de Eerste Divisie. Financieel gaan ze er gigantisch op achteruit", stelt hij.

    De directeur van de CSR begrijpt niet dat hen niet eerder om een mening is gevraagd. "Waarom zijn ze niet eerder in gesprek gegaan met CSR en de Eerste Divisie, die ook wordt geraakt als deze plannen doorgaan? Ze doen net alsof ze het zelf allemaal kunnen bepalen. Het neigt naar arrogantie."

    Lees meer over:Eredivisie

    Plaats een reactie

    donderdag 8 november 2018 om 17:51
    Allemachtig, bestaat die vereniging ook al? Had er nog nooit van gehoord.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2588
    donderdag 8 november 2018 om 17:53
    Bestaat al sinds 1985 😉
    Vind ik leuk
    pietprecies +6086
    donderdag 8 november 2018 om 17:56
    Dacht precies het zelfde
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2588
    donderdag 8 november 2018 om 17:52
    Ik denk dat juist de Keukenkampioendivisie ook er sterker op wordt en zo doende ook interessanter voor sponsoren om te investeren en gaat de animo ook omhoog. Dat zie je ook dit seizoen waarbij de Keukenkampioendivisie sterk bezet is.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:20
    "Keukenkampioendivisie" ik zal nooit wennen aan die naam.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2588
    donderdag 8 november 2018 om 18:25
    Haha ja ik ook. Ik dacht ik schrijf het maar vaak misschien went het maar toch niet
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29796
    donderdag 8 november 2018 om 18:37
    Ja, maar als de eredivisie inkrimpt moeten ze daar ineens meer clubs kwijt of moeten er clubs uit. Het lijkt me logisch dat je dit in overleg doet.
    En wat zij doen heeft ook invloed op het Nederlandse voetbal.
    Vind ik leuk
    Gizmo +3873
    donderdag 8 november 2018 om 20:27
    Je moet niet inkrimpen, maar 4 extra clubs toevoegen aan de eredivisie.

    Tenslotte valt het Europese voetbal weg vanaf eind juli voor de Nederlandse clubs.

    De enige 2 clubs die vanaf augustus nog Europees spelen kunnen die extra wedstrijdjes wel opvangen met hun brede selectie.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 20:40
    Helemaal mee eens. Schotland en Denemarken zijn mooi voorbeeld hoe je competitie inkakt als steeds zelfde teams tegen elkaar spelen. Met competitie van 22 teams zou je 2 ploegen rechtstreeks kunnen laten degraderen. 2 spelen play-off.
    Elke ploeg nu ook 8 wedstrijden extra recette. Heb je meteen geld om mooie grasmat neer te leggen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29796
    donderdag 8 november 2018 om 21:22
    Dat is een leuke gedachte. Het gemiddelde niveau gaat iets omlaag, maar je speelt meer wedstrijden dus er wordt meer van je gevraagd. In principe zouden dan 2 clubs beter kunnen worden.
    Hele leuke gedachte.
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    donderdag 8 november 2018 om 19:42
    Die nieuwe aandacht voor de KKD blijft niet als Twente en Sparta en NEC en Roda er niet uitkomen, dan is er minder geld.
    Maar de ED wordt niet leuker als er meer clubs tegen degradatie spelen.
    Vind ik leuk
    ppdf +1124
    donderdag 8 november 2018 om 17:53
    Inkrimping heeft geen enkel nut. Er is geen 1 competitie van niveau in Europa dat het met minder dan 18 clubs doet. Waarom zou dat hier dan we moeten. Ja psv en Ajax lopen weg. Maar buiten Engeland is dat in elk land zo. Duitsland Spanje Frankrijk. Altijd dezelfde clubs in de top 3. Als ds grote clubs meer weerstand willen moeten ze er voor zorgen dat de kleine clubs meer geld krijgen voor betere selecties.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:19
    Ja inkrimping is inderdaad niet de oplossing. Ik denk dat het afschaffen van kunstgras wel zin heeft, want dat zal aardig schelen in de aantrekkingskracht van spelers. 2 direct degraderen bijvoorbeeld zou ook kunnen zodat er meer kans op roulatie is in de competitie. Bijkomend is wel dat die gekke periodetitel moet worden afgeschaft (ieder geval geen tiket om promotie te mogen spelen). Dit is pure competitievervalsing (wisselende spelersgroepen van de Jonge teams trouwens ook), ligt aan de vorm en tegenstanders waardoor FC bal op het dak die uiteindelijk 15 word nog mee kan doen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 18:21]
    Vind ik leuk
    Wilex +1255
    donderdag 8 november 2018 om 18:33
    Je kan van alles verzinnen in allerlei vormen, feit blijft dat je gewoon met een markt te maken hebt in Nederland die nooit veel groter zal worden.
    Vergelijk het met een bakker in een dorp die al jaren dezelfde hoeveelheid brood verkoopt maar nu 2x zoveel wil gaan verkopen.
    Hij kan zijn winkel groter maken, zijn openingstijden verruimen, 3 soorten brood extra gaan verkopen maar zolang het dorp even groot blijft en er dus niet meer mensen brood nodig hebben zijn het allemaal dingen in de marge, misschien 10% meer omzet maar dan nog wegen de kosten niet op tegen de baten.
    Zo is het dus ook met de eredivisie, alleen met een Beneliga is er voor de topclubs enorme potentie om te groeien omdat het poteniele afzet gebied veel groter is maar worden de kleine clubs de dupe omdat ze er niet in kunnen spelen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:38
    Ben ik met je eens, maar als je dat weet moet je proberen de competitie zo leuk een aantrekkelijk mogelijk te maken. En met de huidige status is dat naar mijn mening zeker mogelijk.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29796
    donderdag 8 november 2018 om 19:00
    Het idee is dat je door goed beleid zorgt dat je brood zo goed is dat mensen van veraf je brood ook komen kopen.
    Topclubs verdienen ook veel in Azië en Amerika. En Londen en Madrid liggen daar even ver vandaan als Amsterdam en Eindhoven.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:15
    Goed gezegd kerel!
    Het zou ook zeker interessant zijn als de Belgische pro leaque word samen gevoegd met de eredivisie. Krijg je wedstrijden als Anderlecht - Ajax en Feyenoord Brugge. Het zou wss niet het perfecte model zijn vanuit allerlei andere kanten gezien, maar dat soort wedstrijden zou de competitie enorm interessanter maken!
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    donderdag 8 november 2018 om 19:40
    Zet de top-2 er maar uit naar Belgie toe, dan wordt de ED spannender. Het is zo saai dat over 50 jaar je nu al weet dat Ajax of PSV kampioen worden want ze zorgen wel dat kleine clubs klein blijven.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29796
    donderdag 8 november 2018 om 18:38
    Ophouden met belofteteams in de voetbalpiramide laten spelen, want dan hou je meer talenten over voor kleine clubs.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:45
    Leuk idee, maar dan zal er toch eerst iets moeten veranderen met de houding van de knvb. 9/10 willen niet eens promoveren naar de Keukenkampioendivisie door de eisen vanuit Zeist.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29796
    donderdag 8 november 2018 om 18:48
    Het nut daarvan ontgaat me ook een beetje. Ik denk dat je profs en semi profs best gescheiden kunt houden en toch een hoger niveau halen. Op dit moment blijven er gewoon teveel talenten hangen bij belofteteams en als gevolg daarvan hebben volgens mij andere clubs minder goede spelers om uit te kiezen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:53
    Zeker waar. Al vind ik dat profs en semi profs niet gescheiden hoeven te blijven. Als je het beter doet over een heel seizoen verdien je gewoon promotie, maakt niet uit met welke achterban, stadion of middelen. Vind ik altijd wel leuk aan die engelse teams die uit het niet promoties maken.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29796
    donderdag 8 november 2018 om 18:57
    Dat is zo, alleen hier heb je ook andere speeldagen, al weet ik niet hoe dat nu in de tweede divisie zit.
    Ik had in ieder geval altijd het idee dat de amateurs/semiprofs helemaal niet wilden promoveren. Strijden om dat kampioenschap is leuker dan tegen profs spelen om degradatie.
    De KNVB heeft toen ontzettend lopen pushen, regels versoepeld en toen wilde alleen Achilles en die voorzitter was knettergek.
    Ik vind het ook leuk in Engeland hoor, alleen ik heb het idee dat de behoefte hier niet leeft bij clubs. Dan moet je het ook niet gaan verplichten vind ik.
    Ontwikkel dan maar iets waardoor clubs zich aan kunnen melden voor een proflicentie. Want welke KKD club overleeft degradatie? Ik denk dat de meesten een groot probleem zouden krijgen.
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    donderdag 8 november 2018 om 19:37
    Wie aan sport doet, die wil zich meten met de besten.
    Als amateurs alleen tegen elkaar willen dan deugt er iets van de instroom-regeling niet. Er zijn echt hele grote amateurclubs zoals Spakenburg of zo, die een verrijking voor de KKD zouden zijn, die hebben 10x meer geld dan Dordt.
    Niet dat ik Dordt kwijt wil hoor?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29796
    donderdag 8 november 2018 om 19:44
    De besten in jouw klasse lijkt me. Lichtgewichten willen ook niet dolgraag meedoen met zwaargewichten, want dan worden ze in elkaar geslagen. Als ik me niet vergis.
    Dan moet je ineens op andere dagen spelen, tegen clubs die elke dag trainen. Je fans zijn gewend aan meedoen om het kampioenschap. Ik zou daar helemaal geen zin in hebben.
    Volgens mij hebben de amateurclubs toen duidelijk gemaakt dat ze geen interesse hadden. En als ze dat wel willen kunnen ze wat mij betreft een licentie aanvragen, als je teveel clubs hebt voor een normale competitie kun je altijd nog een poulesysteem bedenken. In ieder geval zijn er vrij veel amateurclubs die niet willen promoveren en dwang lijkt me een bijzonder slecht idee.

    Tijdje niet gezien hier trouwens, alles oké?
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    donderdag 8 november 2018 om 20:35
    Ze spelen nu wel tegen jong-Twente bijvoorbeeld, ook profs, dan kan dat toch ook tegen Cambuur-1?
    Kans op degradatie geeft de KKD ook meer druk.

    Ja dat fans kampioen willen worden, ze kunnen ook met zijn allen mee naar Twente en in de kleedkamer zitten waar Perez zat.
    Ik meen dat de in en uitstroomregeling niet duidelijk was. En de KNVB stelde hoge eisen aan tribunes en uitvak en hekwerken... dan moet de bond ook de regeling makkelijker maken.
    Ik heb liever grote amateurs erbij met beleving dan jAja of jPSV.
    Dwang ... dat schrikt mij ook af, maar wat heb je er aan als je de beste vd slechten bent?
    Vroeger was het argument dat ze dan ver moesten rijden maar dat doen ze nu bij de amateurs ook. Bovendien altijd dezelfde clubs dat heb je dan ook wel gezien en onderschat niet de kracht van amateurs, ik verwacht niet dat Topamateurs onderin de KKD zitten. Zoals ik zei, Dordt kan kwa geld niet tippen aan de top daar.
    Het argument dat je niet tegen de beste wil omdat je wilt winnen... dat vind ik niks, mijn pa heeft nog tegen Abe gevoetbald en dat blijft echt wel hangen.

    Ja, joh, met jou ook? Denk dat we wat in andere 'draadjes' zitten.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29796
    vrijdag 9 november 2018 om 02:39
    De meeste spelers van Jong Twente gaan het profvoetbal niet halen volgens mij.
    En ja, maar ook het risico van degradatie en omvallen.
    Dus als de amateurs niet willen, en de profs ook niet. En de KNVB vertegenwoordigt alle clubs, voor wiens eer en glorie doen we het dan?

    Je doet nu alsof het of/of is. Je kunt ook geen amateurs èn geen jong Ajax/PSV in de KKD toelaten.

    De beste van de slechten vind ik een onterechte naam voor de amateurkampioen.
    Het is gewoon een andere klasse.
    Ja, als ze willen mag het van mij, maar volgens mij willen ze niet. Ondanks dat ze steeds tegen dezelfde clubs moeten.
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    vrijdag 9 november 2018 om 13:12
    "voor wiens eer en glorie doen we het dan?"

    Voor de glorie van sport, want jezelf verbeteren is het doel, je grenzen van je kunnen ontdekken.
    Neem RKC, die namen de stap en schoten in 1 jaar door vd 1e div naar de Erediv...
    Waarom ga je ervanuit dat het sappelen wordt?

    "geen amateurs èn geen jong Ajax/PSV in de KKD toelaten."
    Nou jAja kwam er in omdat amateurs niet wilden en dat druist tegen elke sport mentaliteit in vind ik. We houden van bekervoetbal omdat de kleintjes meedoen, waarom dan niet ook via een promotieregeling?

    De verschillen zijn niet groot met de 1e div.

    Gebeurt niet vaak dat wij zover uiteen staan. :) Ik zie kansen voor amateurs en jij voorziet problemen... dat mag.

    Waarom zeggen we dat het goed voor jAja is om in de kkd mee te doen, terwijl je niet ervoor bent dat amateurs zich gaan toetsen aan clubs daarboven... ik wed dat er bij amateurs beter betaald wordt dan bij clubs als Dordt of TopOss.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29796
    vrijdag 9 november 2018 om 14:03
    ik denk van kesler, oostveen en andere zwakzinnige bestuurders.
    nou ik zie niet waarom het beter wordt als je amateurs tussen de profs zet.
    die zijn gewoon beter.

    ja dat is allebei profvoetbal.
    omdat die clubs niet willen en profs en amateurs geen eerlijke strijd is.
    en bovendien willen ze niet.

    omdat ze niet willen. en amateurs dwingen prof te worden vind ik een idee voor mongolen.

    qua resultaat in een wedstrijd niet. over een heel seizoen zijn ze wel groot. kijk maar naar hoe kut achilles was.

    ja ik weet niet waar je die kansen ziet. die amateurclubs zien het niet zitten, maar jij lijkt het beter te weten?

    jaja zijn grote talenten. die worden sneller beter met meer weerstand.
    amateurs halen het niveau omlaag. daarnaast willen de clubs niet.
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    vrijdag 9 november 2018 om 14:56
    Mijn g*d, alleen die namen te zien deprimeert me al, hoe komen zulke knurften aan zulke banen?

    Profs waren ook ooit amateurs Dumfries speelde ooit bij Barendrecht.

    Waarom is dat "niet willen" een argument voor je, als het nou doorstroming bevordert, bovendien zet het de clubs onderin de 1ediv op scherp. Ze halen bij amateurs wel dure spelers om bovenin te komen maar ze willen niet echt hogerop, jij noemt profs, maar Cambuur benadert wel eens amateurs en die zeggen dan, ik verdien hier ook prima. Dan heb je in mijn ogen al niet de mentaliteit om te winnen.

    Haha, idee voor mongolen. Goed punt ik geef me gewonnen. :p

    Achilles was een club die idioot geleid werd, RKC is succesvol voorbeeld, die bestaan nog, daar weet PSV alles van.

    Volgens mij irriteer ik je... we komen er niet uit. En jouw mening wordt blijkbaar breed gedeeld, gezien de besluiten, dus ik heb het mis.

    Maar ik maakte zelf mee, dat spelen tegen goede clubs veel leuker is dan tegen hotseknots en dat gun ik anderen ook. En wie weet vallen amateurs dan op en krijgen ze ook een dik contract.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29796
    vrijdag 9 november 2018 om 15:11
    netwerken.

    ja. dus?
    je kunt toch ook voor je lol gaan hockeyen? waarom moet alles draaien om topsport?

    OMDAT HET NERGENS OP SLAAT IEMAND TE DWINGEN TOT PROMOTIE.
    De doorstroom bevordert? de doorstroom naar iets wat je niet wilt. waarom wil je dwingen van hobby een beroep te maken. laat ze met rust.
    het nederlandse voetbal valt of staat ook niet bij die doorstroom.
    niemand heeft er iets aan en niemand wil het cookee van oostveen.
    sommige mensen hebben een baan en voetballen ernaast. laat ze dan. die moeten dan ineens tegen profs die de hele week trainen. zou jij dat leuk vinden? nee.
    het idee van competitie is dat je tegen 'gelijken' speelt. niet doorstroom voor whatever.

    het irriteert me dat ik niet snap waarom het zo belangrijk wordt gemaakt. het voetbal wordt er minder van en je moet mensen tegen hun zin dwingen. nou tof plan hey.
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    vrijdag 9 november 2018 om 15:57
    Oké, laat ze hun competitietje spelen, waarin ze de lokale held zijn.

    Niet dwingen ok.

    Ik zeg alleen zorg voor een goede instroomvergoeding, dan kunnen clubs het proberen die het willen.
    Als de KNVB zegt, je moet tribunes met hekwerken bouwen voor bezoekers, je moet parkeervakken hebben dan worden de kosten te hoog. Mijn punt is het hoeft niet perfect allemaal, spelen tegen amateurs is ook de charme daarvan.

    Profs trainen, 1 uur p dag in 4 dagen dus 4 uur.
    Amateurs kunnen ook 2x 2 uur trainen of voor zichzelf gaan lopen.

    Maar ik snap je punt ze willen niet en dwingen mag niet.

    Dan ben ik ervoor dat er een werkloze voetballers team komt, Aad de Mos kan dat trainen en met vd Vaart en al die anderen heb je dan een mooi team.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29796
    vrijdag 9 november 2018 om 16:05
    dat is toch gewoon leuk?
    een oebele schokker die de messi van ??? was?

    je moet het ook mogelijk maken alleen voor wie wil.
    ja waarom doe je alsof die regels slecht zijn? anders loopt iedereen straks te janken als er iets fout gaat "maar wie laat ze dan ook toe? het was veel te onveilig."
    - nou, cookee zei dat het niet perfect hoefde te zijn. die regels zijn er niet zomaar.

    die charme heb je toch in de beker?

    ja tuurlijk. ze kunnen ook de hele dag trainen en nog beter worden. het is niet hun beroep cook. laat.ze.met.rust. heb je een drukke baan en voetbal je ernaast, ben je voor een gemiddelde nederlander topfit en moet je nog meer gaan trainen omdat cookee doorstroming wil die geen enkel nut dient.

    nee en de winst qua niveau is 0 of je gaat zelfs achteruit. nou hoera.

    dat bestaat al. team vvcs. mag van mij instromen in de competitie trouwens. die willen namelijk juist allemaal heel graag prof zijn.
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    vrijdag 9 november 2018 om 16:20
    Laat ze er lekker blijven, k*t amateurs.
    Ik wil ze niet eens meer.

    Ondankbaren... ze mogen voor 25000 dwaze Twentenaren spelen maar ze staan liever op een koud achteraf-veld.

    Of je nou 2 uur traint om tegen amateurs te voetballen dan kan je dat ook doen tegen profs. Dan kan je later vertellen, ik heb nog tegen Drenthe gespeeld of Nistelrooij of of die kleine van ROma of Frenkie de J.
    Maar goed... ze hebben hun kans gehad, ik wil ze niet meer.

    Nou noem dat VVCS team Niemandsland en laat ze meedoen, is er toch nog iemand die ons in de Juup leuk vindt tenminste.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29796
    vrijdag 9 november 2018 om 16:28
    ik denk gewoon dat als je het niveau omhoog wilt in de kkd er wel 100 betere ideeën zijn waar je niemand voor hoeft te dwingen iets tegen de zin te doen
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:42
    Waarom moeten grote clubs zorgen dat kleinere clubs meer geld krijgen? Dat ze zelf zorgen voor inkomsten. Grote clubs zijn ook ooit klein geweest. Spelers moeten willen spelen voor kleinere clubs. Dus die clubs moeten aantrekkelijker worden voor hun. En dat probleem kun je in verschillende hoeken gaan zoeken .. financiën, de NLse competitie in zn opzet, kans op Europees voetbal daaruit voortvloeiende. Grote clubs hebben geen verplichting naar kleinere clubs dat is onzin.
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    donderdag 8 november 2018 om 19:34
    In de tijd dat grote clubs klein waren werd DFC kampioen of Sittard.
    Maar ze pikken nu al het TV-geld in waarmee ze de kleintjes kansloos maken. We zijn 12 wedstrijden bezig... geen moer meer aan bovenin, alleen onderin is het spannend.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 21:41
    O ja tuurlijk haha door het tv geld staan Ajax en PSV ongrijpbaar bovenaan. Kom op zeg.
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    vrijdag 9 november 2018 om 12:49
    Een speler van Exc krijgt 18.000.
    Die van Ajax 3 miljoen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 17:53
    Hoor dit pas voor het eerst
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9458
    donderdag 8 november 2018 om 17:55
    Ze kunnen het ook op de Schotse manier doen.
    Een keer of 6 tegen elkaar spelen. Dan weet je zeker dat er straks geen hond meer in het stadion zit.
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    donderdag 8 november 2018 om 19:32
    Zet Ajax en PSV eruit, laat ze met schotland en Belgie en topclubs iets gaan doen, dan wordt de ED een stuk spannender bovenin.
    Ze hebben zo vies veel meer geld dat er geen sprake van competitie meer is.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2285
    donderdag 8 november 2018 om 17:57
    Moet weer lekker allemaal van 1 kant komen... GEEN inkrimping, GEEN afschaffing kunstgras (Heracles) en het liefste de Jong teams uit de KKD en vooral willen de clubs meer geld.... en wat zetten ze er tegenover? nada, niets, noppes... Als Ajax zijnde zou ik toch mij wat harder opstellen... Geen kunstgras voor ALLE eredivisie clubs en behoud Jong teams in KKD minimaal en anders geen geld extra.. wordt in dit kutland een beetje moe van dat gepolder... Ik dacht dat veranderingen in de opzet van de KNVB minimaal 2/3 van de clubs voor moeten zijn... waarom kan Heracles dan in zijn eentje de hele boel blokkeren? Typisch Nederland
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9458
    donderdag 8 november 2018 om 17:59
    Niet alles draait om Ajax.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2285
    donderdag 8 november 2018 om 20:18
    Nee, voor jou zijn dat de boertjes of Rottredam Zuid.. Ik heb niets met jou te stellen, mag prima opkomen voor de belangen van mijn eigen club.. zoals jij waarschijnlijk voor Feyenoord City bent en wat dan ook.. het gaat mij om de besluitvorming in dit verhaal... als van de 16 clubs er 13 eens zijn dat kunstgras verbannen dient te worden in ruil voor wat financiele vergoeding (waar Ajax dus het meeste van betaald) dan zou dat gewoon geregeld moeten kunnen worden
    Vind ik leuk
    Koenbres +780
    donderdag 8 november 2018 om 18:15
    Omdat we met de hele eredivisie die dingen bepalen en niet alleen met de top 3. Kunstgras afschaffen zijn 17 clubs voor de jong teams blijven gewoon en al dat gezeur over weerstand moet ook maar is stoppen als de top 3 alle talenten maar blijft wegkapen en ook nog eens zoveel tv-geld. Die inkrimping is inderdaad in het nadeel van zowat het hele rechterrijtje dus dan stemmen we tegen niet zo raar lijkt me. En dan doet Ajax dat lekker geen geld geven, doen ze nu ook niet dus gaat prima!
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    donderdag 8 november 2018 om 19:30
    Ajax pikt 11 miljoen van het TV-geld, die heeft geen recht van spreken op fairplay, Excelsior 1 miljoen. Wat een wonder dat er een top-2 is he, de kleintjes hebben geen enkele kans.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2285
    donderdag 8 november 2018 om 20:15
    Gaapppp.. Ajax pikt? Joh sukkeltje.. zonder Ajax had Excelsior niet eens betaald voetbal gespeeld... maar dat snap jij toch niet
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    donderdag 8 november 2018 om 20:40
    Als jij met je vrienden Monopoly speelt, dan zeg jij dus ook; Ik wil 10x meer geld dan anderen want ik ben Ajax.
    Denk je dat er nog iemand met je wil spelen dan?
    Maar dat is wat PSV en Ajax en zelfs Fey doen.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2285
    donderdag 8 november 2018 om 21:18
    Jouw baas verdient 10 x zoveel als jij.. vindt jij ook belachelijk zeker... want hij doet het werk en hij zuipt alleen maar koffie en vergadert maar wat... ? wat een onzin... Hoeveel mensen kijken bij Fox naar jouw cluppie? Waarom denk jij dat de shirtsponsor van Ajax 10 x zoveel betaald als die van jouw cluppie... jij snapt blijkbaar de marktwerking niet... nogmaals.. zonder Ajax hadden jullie niet eens die miljoen gehad die jullie nu ontvangen.. had je het met amateurspeler moeten doen.. als je dat niet wilt snappen houdt het gewoon op
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    vrijdag 9 november 2018 om 12:47
    Geef nou gewoon antwoord en draai het niet om.

    Wil jij meedoen aan een spel waar de winnaar 10x meer kansen heeft om te winnen. Alleen omdat hij al vaker gewonnen heeft?
    De makrtwerking zorg ervoor dat het stadion in Groningen leegloopt en bij H'veen, want Ajax of PSV weten nu al dat ze over 50 jaar 10x meer geld hebben dan de concurrent.

    Jij bent gewoon bang dat Ajax maar heel normaal blijkt te zijn als elke club gelijke kansen krijgt, zou jij niet graag eens een leicester-verhaal hier zien? Nu weet je elke week vantevoren al dat je wint, daar is toch ook voor jou geen zak aan?
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2285
    vrijdag 9 november 2018 om 13:40
    Joh slimpie... kijk gewoon ff in de omliggende landen.. daar is het doorgaans niet anders... en gelof me.. zonder Excelsior verandert er helemaal niets in de eredivisie, sterker nog.. 16 clubs en nog beter 14 zou een zegen zijn voor ons Nederlandse voetbal..
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    vrijdag 9 november 2018 om 14:35
    Kijk naar Engeland, allemaal evenveel geld en daar wordt ineens Leicester kampioen.
    Waarom moet ik jou geloven, ik kan niks met geloof.
    Ik kom met argumenten. Zoals fairplay en alle clubs gelijke verdeling van tv-geld.

    Als Ajax vooraf 10x meer geld wil voor ze beginnen.
    Dan is dat angst om te verliezen.
    Geef de kleintjes meer geld en PSV had niet de volle mep gepakt... je hebzucht zorgt dat PSV kampioen wordt.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2285
    vrijdag 9 november 2018 om 14:43
    Doe niet zo naief.. FFP... de 2 grootste clubs ter wereld nu.. PSG en CITY worden overtreden de regels keer op keer en wat doen de UEFA en FIFA? Niets .. want die worden gesponsored door ... juist... diezelfde eigenaren.. hypocriet zooitje..
    En wil jij het in het voetbal hebben over gelijkheid en eerlijkheid... zoek jij lekker verder... als ik lees dat meneer Neymar al 4 miljoen per jaar krijgt om zijn supporters te bedanken en zaakwaarnemer Mendez al bijna 9 miljoen ontvangt voor een transfer van Mbappe, terwijl hij helemaal niets met deze transfer te maken heeft gehad?.. Blijf jij lekker op zoek naar eerlijkheid... Terugkomend op dit item: Jij mag prima een antipathie hebben jegens Ajax, maar ze en de andere topclubs hebben een prima voorstel gedaan om de boel anders te organiseren en zijn zelfs bereid daar geld aan de overige clubs te betalen in ruil voor het opdoeken van kunstgras... Van mij mogen ze idd best zich wat harder opstellen.. gewoon kiezen of delen...
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    vrijdag 9 november 2018 om 15:28
    Wat elders gebeurt gaat het hier niet om, jij zegt ze zijn elders fout dus doen wij het hier ook.
    In de PL hebben kleine clubs misschien een kwart te besteden van de grote. Maar hier is het 1/10e.

    Snap je niet dat als kleintjes sterker worden dat PSV dan ook een keer kan verliezen?

    Ik heb geen antipathie tegen Ajax als ventje sliep ik in Ajax-pyama toen Ajax nog prachtig voetbal speelde. Maar daarom mag ik dit wel vinden, want vaak waren juist Ajacieden het hierover met me eens PSV-ers niet, die willen het houden zoals het is, die zijn bang voor gelijke kansen.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2285
    vrijdag 9 november 2018 om 15:57
    Ik heb helemaal geen moeite met ene her verdeling van het geld... Ajax zelf ook niet... maar iedereen het gelijke deel van de TV gelden vind ik veel te gek voor woorden... In mijn ogen zijn er andere dingen die oa het niveau moeten opkrikken in Nederland... bv door dat iedere begroting die ingeleverd moet worden voor minimaal x percentage geinvesteerd moet worden in de jeugdopleiding... absurd dat bv clubs als Feyenoord hun grotere taleneten veel te gemakkelijk laten vertrekken naar het buitenland door ze te weinig te bieden terwijl wel voor bijna 2 miljoen een Sinistera worden gekocht... Het voorstel van Ajax had dit jaar bijna een miljoen extra per club opgeleverd waarbij Ajax alleen al 8 tot 10 miljoen had afgedragen... dat vind ik heel schappelijk
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    vrijdag 9 november 2018 om 16:06
    Goh zeg 1 miljoen meer, geweldig.
    En dan als Ajax 10x meer pakken.
    110 miljoen nu?
    Cambuur moest 25 spelers betalen van 2 miljoen.
    Geweldig he dat Ajax elk jaar bij de top-2 hoort... of zou dat iets met geld te maken hebben?
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2285
    vrijdag 9 november 2018 om 16:49
    Moet Excelsior heeeeel veel voor doen.. is wel meer dan 10 % van de begroting schat ik.. wat een geneuzel.. dus omdat Ajax door goed presteren 80 miljoen verdient moet iedere club in Nederland dan maar daar in meedelen? Jij snapt echt helemaal niets van marktwerking.. Vraag jij Shell en Unilever ook even om een bijdrage als ZZPer... Jij wil wel heel gemakkelijk aan geld komen... Ajax betaald trouwens dan niet 1 miljoen, maar meer dan 8... die rekensom vergeet je ff gemakshalve
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    vrijdag 9 november 2018 om 13:23
    gaaaap en zonder clubs als excelsior had ajax geen tegenstanders en valt er niets te verdelen sukkeltje.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2285
    vrijdag 9 november 2018 om 13:38
    Jij bent echt niet de slimste he? Doe maar niet meer reageren
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    vrijdag 9 november 2018 om 14:24
    en jij ben de oppertroll van vp bannen maar
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:06
    Dus meneer is bang dat er minder mensen overbetaald worden voor het beoefenen van een hobby.

    Het neigt naar arrogantie zegt hij volgens mij overschat hij toch echt een beetje hoe belangrijk hij is, ze spreken het al met de clubs waar die spelers spelen dus hoezo moet meneertje er dan ook bij zijn.

    Inkrimpen zou wel zorgen voor meer geld voor de clubs aangezien het dus door 16 zal gaan ipv 18 maar zal niet het verschil maken.

    Maar als die CSR nu dan eens zorgt dat alle spelers zich compleet verzetten tegen Kunst gras en zo dat weg krijgt en dan zullen mogelijk ook wat meer spelers deze kant op willen komen ipv zich zorgen maken over 'werkgelegenheid' van spelers.
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    donderdag 8 november 2018 om 19:27
    Nog meer spelers deze kant op? Er spelen al zeer middelmatige in dit land. Er worden keepers zelfs al gehaald uit verre landen.

    Als Ajax nu 11 miljoen krijgt, dan krijgt Excelsior als er 16 zijn dus 2 ton meer... heb je ook weinig aan, eerlijke verdeling zou beter zijn.
    En uitbreiden naar 21 clubs geeft ons 6 wedstrijden meer en meer geld. In December is het nog 12 graden, dan kan je best voetballen.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2285
    donderdag 8 november 2018 om 20:21
    Zorg dan eerst eens voor een beter jeugdopleiding.. als spelers in Nederland goed genoeg zijn hoeven de topclubs ook niet te gaan shoppen in het buitenland en daarbij vragen de subtop veel te veel geld voor hele matige voetballers... jezelf uit de markt prijzen noemen ze dat.. gewone marktwerking
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:11
    Ja meer spelers zonder kunst gras zullen ook wat betere spelers mogelijk deze kant op willen komen ipv enkel de middelmaat.

    Onzin je krijgt naar wat je inbrengt/opbrengt.

    Als je 2 verkopers hebt en krijgen betaald in % van je verkopen en je collega verkoopt 10 items en jij 1 moet je dan ook net zoveel krijgen als hem?

    Meer heeft geen nut want wat heb je eraan om een Emmen,Telstar, RKC er ieder jaar erbij te krijgen daar wordt je competitie echt niet beter van.

    Of denk jij dat een wedstrijd Emmen- Telstar in de ED verkoopt in Engeland, Duitsland of Belgie? Nee dus krijg je ook niet meer geld.

    De enige wedstrijden die dan wel verkocht worden zijn nog altijd de PSV,Feyenoord en Ajax wedstrijden dus blijven die veel meer inbrengen dat de andere.

    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    vrijdag 9 november 2018 om 13:47
    "Onzin je krijgt naar wat je inbrengt/opbrengt. "

    Wat bedoel je daarmee?
    Dat Ajax meer kansen verdient op kampioen te worden dan Exc?

    Das een oneerlijke vergelijking. Als je aan sport doet, dan moet het beginpunt gelijk zijn. En niet zijn dat bij de 100m sprint Ajax 1 m vd finish staat en Excelsior achter een rozenstruik.

    Emmen, Telstar.
    Jij redeneert vanuit de topclubsupporter, vergeet niet dat PEC ook ooit voor 't eerst promoveerde een paar jaar geleden waren ze de revelatie, Vitesse heeft ook 1e div gespeeld.

    Het gaat er niet om wat verkoopt, het gaat erom dat een Ajaxsupporter elke week vantevoren al weet dat ze gaan winnen, daar is geen ruk aan en de club zorgt dat de verschillen zo groot blijven dat Ajax ook niet vaak meer zal verliezen van een kleintje. Via sponsoring heeft Ajax al 10x meer, maar ze willen ook nog 10x meer afpakken van de kleintjes.

    Niemand wil monopoly met je spelen als jij 10x meer geld wilt bij aanvang. Jij hebt het maar over marketing-prijs.
    Ik heb het over versterken van de ED door fairplay, waardoor Ajax en PSV ook meer weerstand ondervinden. Die aankoop voor miljoenen van Ajax zit op de bank, bij Excelsior hadden ze daar 10 spelers voor kunnen betalen. Dan is dat ineens geen walkover meer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 14:39
    Ajax verdiend meer TV gelden omdat hun wedstrijden meer verkocht worden en dus zo zorgen dat er TV gelden zijn.

    Voorbeeld Ajax verkoopt 10 wedstrijden aan Engeland VVV 0 maar VVV moet dus wel net zoveel geld van die verkopen krijgen? Nee Ajax krijgt dus meer uit die pot dan VVV omdat hun meer inbrengen, net zoals Feyenoord en PSV krijgen na wat ze inbrengen, zonder die verkopen hebben clubs als Excelsior en VVV geen TV gelden gehad.

    Het is mooi als en dat zulke teams een keer ED spelen of heen en weer gaan maar door er nog 2 van dat niveau in een competitie te stoppen maakt je niveau niet beter.


    Tuurlijk niet maar dat punt ben je al voorbij,
    Monopoly begin is de oprichting, de ene koopt 4 stations de ander de straat Ons dorp.
    Niemand zou bv met jou monopoly willen spelen als wanneer ik de Stations koop 200 van jouw zal moeten krijgen maar moet de helft verdelen over de andere medespelers want zodoende heeft mijn investering geen waarde voor mij.

    De ene club wordt dus groter dan de ander en vandaar uit komen opbrengsten en hoe beter je als club bent de meer Sponser gelden, hoe beter je spelers hoe hoger de transfer waarden enz enz hoe wil je dit dan 'gelijk' gaan trekken? Alle spelers in een schaal doen en loten wie waar speelt?

    Hoezo als Ajax 30 mln uitgeeft aan speler mogen er dan geen spelers op de bank zitten van 8 mln omdat die ook bij Excelsior konden spelen ook al hadden/kunnen zij hem niet betalen. Of moet Ajax dat geld maar geven aan die club omdat die dan andere spelers kunnen halen, dat is toch voor de club hun pakkie aan.

    Jij begint een bedrijf en doet investeringen dan geeft je toch ook niet een zelfde bedrag aan een kleiner bedrijf onder het moto dat is beter voor de concurentie.

    Die Fairplay is niet het geld weg halen bij de grotere clubs met een financiele buffer en geven aan de kleinere clubs, die fairplay krijg je niet door inkomsten die een ander genereerd te verdelen over clubs die geen of veel minder geld genereerd.

    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    vrijdag 9 november 2018 om 15:46
    Ongelijk belonen is geen fairplay.

    Dat is gewoon Ajax dat zegt... ik wil wel meedoen maar dan wil ik winnen... dus wil 10x meer kansen.
    In de PL verkopen ze de topteams ook aan de wereld, maar daar zeggen de clubs... alle clubs evenveel.
    Maar onze hebzuchtige top-2 wil dat niet, en daarom heeft PSV nog geen wedstrijd verloren en is Ajax 2e... en kansloos door eigen hebzucht, had je Excelsior 10 miljoen gegeven dan hadden ze PSV punten afgetroggeld.

    Promotie is in elke competitie eerst wennen, de nieuwe is vaak de slechtste, maar gun dat tijd ... VVV draait nu heel simpel mee en FOrtuna gaat dat ook doen.

    Nee, gaat erom dat AJax nog voor er een bal getrapt is 10x meer geld wil. Dan zou ik niet eens meedoen.

    Gelijktrekken van inkomsten kan niet want Ajax heeft 50 k toeschouwers en Excels 8 k.
    Maar op gebied van TVgeld kan het wel eerlijker. Daarom is de hebzucht zo zielig van Ajax, ze hebben al 10x meer maar ze willen ook nog 10x meer via tvgeld.

    Gaat erom dat Ajax met dat geld wat ze meer hebben niks toevoegt aan de kwaliteit, want die spelers zitten op de bank.
    Maar geef je Exc 1 miljoen meer dan kunnen ze daar 10 fijne spelers van betalen.

    Jij denkt vanuit angst, als Ajax Excelsior evenveel geld geeft dan wint Ajax nooit meer de schaal, je kunt ook zeggen doordat Excelsior zo goed wordt moet ik zelf ook zorgen betere aankopen te doen zoals Excelsior dat doet.

    Bij Formule 1 heb je ook auto's met betere motor, de rest is dan al kansloos, maar de tankinhoud is wel beperkt, ze proberen het nog ietsje eerlijk te maken, waardoor Max ook wel eens wint... nou doe dat voor de ED, dan had je PSV nog kunnen inhalen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 16:02
    Nogmaals als ik 10x meer verkoop als mijn collega en mijn collega moet dan volgens jouw maar het zelfde percentage van die verkoop krijgen als ik doe, dan verkoop ik niet meer omdat ik er zelf gewin van krijgt, zo werkt dat toch.

    Daarnaast krijgt in Engeland niet iedereen het zelfde bedrag aan tv gelden of europese gelden die verdiend worden door de club na prestaties.

    Die TV gelden wordt verdiend door een Ajax maar mogen het niet houden?

    Ik denk niet uit angst ik denk vanuit hoe het werkt en hoe het hoort je krijgt wat je verdiend waarom moet ik iets krijgen zonder enige inbreng? hoezo is dat eerlijk zonder bijdrage wel geld opstrijken.

    Als Excelsior zijn eigen broek kan ophouden goede prestaties neer zet en vervolgens winst maakt op zijn spelers en zo kunnen groeien tot een titel kandidaat tuurlijk is het hun gegund, is het gegund en eerlijk dat Ajax bv hun geld maar aan Excelsior moet geven zodat hun een kans maken op de titel en ze winnen hem zo nee dan is het niet gegund, waarom niet? omdat ze dat niet op eigen kracht doen.

    Twente bouwde zich op van KKD tot Titel net als AZ dat deed over meerdere jaren en verdiende zo hun titel en Europese gelden, maar nu is dat niet meer mogelijk zogenaamd en moeten de clubs die wel dingen op orde hebben maar betalen zodat andere clubs kunnen groeien?

    Formule 1 is zo eerlijk dat er 2 teams zijn die kans maken op de WK Titel 2 tot 3 rijders en Red Bull kan leuk mee komen op technische parkours wanneer het op vermogen aankomt steekt Mercedes en Ferari ver boven de rest uit en is Red Bull best of de rest.
    Wacht even klinkt dat niet een beetje bekend 2 teams verder en beter en 1 best of de rest ? maar daar is het wel eerlijk maar bij Voetbal niet.
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    vrijdag 9 november 2018 om 16:12
    Nou dan zorg voor een eerlijke start.

    Jij draait je mantra af. Maar je luistert niet.
    Jij wilt de huidige stand behouden.

    Maar je snapt niet dat je daardoor kansloos bent om die 5 pts in te lopen. Je kunt thuis winnen van PSV, maar dan kom je nog 2 tekort.

    Ajax komt niet aan die 110 miljoen door verkopen.
    Dat geld staat op de bank.
    De 110 is inkomsten uit sponsoring.
    Maar dat is neit genoeg, want ze willen ook nog meer van andere clubs.
    Gevolg... het is onderin spannend.
    Ajax wint zondag.... gaaap.
    Oh en PSV zaterdag... gaap.

    Ik volg de 1e div... geen idee wie er deze week bovenaan staat, das wel zo leuk.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 16:43
    Nee ik luister wel, die verdeling kan naar gekeken worden maar moet niet zo zijn dat die gene die niks daaraan toevoegen en geen inbreng bij hebben maar net zoveel moeten krijgen als wie dat wel doet.

    Die miljoenen komen door een combinatie, vanuit prestatie krijg je sponsering,verkoop speler, verkoop merchandise en bezoekers aantallen.

    Tuurlijk wil men meer omdat men ook meer wil presteren in Europa, daarvoor heb je ook een financiele buffer nodig, die buffer bouwt een club niet op om maar weg te geven omdat het zo on eerlijk is dat men wel geld heeft en een ander niet.

    Ja dan is PSV eerlijk kampioen geworden als hun nergens anders punten laten liggen waar Ajax dat wel deed.

    De KKD is ook leuk maar ook zie je dat daar clubs nu spelen die door verkeerd beleid afgezakt zijn, maar die moeten dan volgens jouw theorie maar financieel geholpen gaan worden door de clubs die door beleid wel financiele mogelijkheden hebben.

    Kijk laat ik duidelijk zijn dat clubs sterker moeten worden voor een betere en leukere competitie maar dat moet niet gebeuren door goed beleid bijwijze van te bestraffen en slecht financieel beleid te belonen.

    Ook zal je dus TV gelden anders kunnen verdelen maar het kan nooit zo zijn dat de clubs die geen geld binnen halen voor die tv gelden net zoveel moeten krijgen als die veel binnen halen, dat je dus percentages aan gaat passen is niet erg maar nooit zo extreem als men wil.

    Wonend in Engeland zie je dat als er al een wedstrijd uitgezonden wordt van de ED is het Ajax soms PSV en Feyenoord, voor die wedstrijden moeten wel de gehele rechten gekocht worden, hoezo moeten dan andere clubs gelijke munten krijgen.

    Ook zul je dan om het gelijk te houden dus meer geld naar de KKD moeten brengen en hoe wil je dat dan doen, want hoe beter de clubs daar hoe beter de instroom is en hoe beter de competitie is.

    Kunstgras werd voor gekozen om financiele redenen maar een regeling voor dat wordt weer geweigerd of wordt weer gezien als niet genoeg en moeten de clubs het geld verdiend door prestatie maar afstaan of er meer van afstaan, multinationals moet de armen maar gaan bijstaan zo werkt dat niet, niet in het bedrijfs leven, niet in het gewone leven en zo zal het ook niet werken in voetbal.
    Vind ik leuk
    Ben +102
    donderdag 8 november 2018 om 18:11
    Kijk maar eens naar de competies waar 16 of nog minder spelen. Alleen maae ellende. Een herziening van de verdeling van de fox gelden zou een eerlijke verbetering zijn...
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:42
    In belang van het Nederlands voetbal maximaal 3 buitenlanders opstellen
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:44
    In belang van het Nederlands voetbal maximaal drie buitenlandse voetballers opstellen
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    donderdag 8 november 2018 om 19:22
    En alleen jeugdspelers op de bank. Of... dat je eigen jeugdspelers onbeperkt mag wisselen.
    Ik heb niks tegen goede buitenlanders, maar zelfs de KKD zit nu vol met spelers uit verre landen, das dwaas.
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    donderdag 8 november 2018 om 19:20
    Het is een domme kruideniers-gedachte, hoe minder clubs hoe betere spelers.
    Dat is een foute aanname, hoe meer clubs hoe meer kans dat ergens een El Khayatti of Kuwas opstaat. Ik zeg zorg voor 21 clubs dan krijg je als supporter 6 wedstrijden meer... meer inkomsten... meer talent krijgt kansen.
    En als Ajax en PSV dan in de CL spelen nou dan stellen ze hun 2e team maar een keer op... geeft niks want of ze nou met 30 punten meer eindigen of met 20 maakt toch niks uit? En dan wordt de ED iig bovenin ietsje spannender.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:21
    Of de beste 7 van de eredivisie samen voegen met de beste 7 samen van België,( na de officiele competitie)dan hebben de clubs uit beide competities een extra stimulans als der ook iets te winnen valt, bijvoorbeeld rechtstreeks plaatsen Europees samen met de kampioen van nl en Be..haha ik zeg ook maar wat als ze t hebben over de hele competitie opzet. In elk geval inkrimpen naar 16 clubs lijkt me gewoon niet een goed idee..in de scotish premier leaque zijn het toch ook 16 clubs..? Speel je volgens mij ook meer dan 2 x tegen dezelfde club in een seizoen...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 19:22]
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    donderdag 8 november 2018 om 22:11
    Maar dit is juist het perfecte idee. Laten ze maar een 'na-competitie' of 'na-cup' invoeren voor de beste clubs uit Scandinavische landen (Belgie, Schotland, Denemarken, Zweden, Noorwegen) bijvoorbeeld. zo hebben alle topclubs uit deze landen extra wedstrijden tegen sterke tegenstanders en het levert aanzienlijke (scandinavische) TV-gelden op en het is nog eens interessant voor de supporters ook.

    Zelf heb ik het idee dat deze competitie zelfs al na de winterstop kan starten, waarin dan alleen teams deelnemen die in Europa al zijn uitgeschakeld.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 22:14
    Hahah ja moet je eerlijk zeggen, als t gaat over de competitie opzet of de modellen daarvan heb ik niet veel verstand van. Maar ik dacht puur als liefhebber zou dat leuk zijn zulke wedstrijden en het zijn wedstrijden die je goed kan verkopen dusja..maar het zal wel niet zo simpel werken ben ik bang.. weet jij of het haalbaar zou zijn? Een soort na competitie voor de top 5 ,7 van een aantal landen tegen elkaar voor een ticket Europees voetbal ofzo
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    donderdag 8 november 2018 om 23:18
    Nou, voor een ticket voor Europees voetbal. Ik denk niet dat dat eerlijk naar andere landen zou zijn en ik denk ook niet dat de UEFA daarop zit te wachten.

    Maar als je een (vriendschappelijke) competitie waarin de beste twee/drie clubs (die in Europa al zijn uitgeschakeld) van pak hem beet 8 landen na de winterstop op UEFA match-dagen aan een Scandinavische cup mee zou laten doen. Dan denk ik dat dat wel bespreekbaar is en zelfs voor de UEFA interessant kan zijn.

    Denk maar eens aan de beste twee/drie van Belgie, Schotland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Oostenrijk, Zwitserland en Nerderland.

    Dit seizoen zou je het dan waarschijnlijk hebben over ploegen als Standaard Luik, Anderlecht, Celtic, Aberdeen, Mitdjylland, Kopenhagen, Rosenburg, Malmo, Sturm Graz, Rapid Wien, Young Boys, PSV, AZ en afhankelijk van de verdeel-sleutel misschien zelfs Feyenoord.

    Als de deelnemende landen/clubs het dan maar serieus genoeg nemen, dan levert dat extra geld op, extra ervaring voor spelers en meer speelminuten voor bankzitters en meer genot voor supporters op.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 23:20
    Ja dat is een wat genuanceerde variant. Ik zou zeggen, moeten ze doen! Laten we hopen dat zoiets in de toekomst gaat komen.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    donderdag 8 november 2018 om 23:22
    Beter dan een gecombineerde Nederlands/belgische competitie, want je mag niet verwachten dat daarvan 10 landen in europa mogen deelneen (wat nu wel het geval is).
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 23:25
    Ja okay dat ben ik met je eens. En wedstrijden als Ajax - Celtic, PSV - Kopenhagen klinkt nog beter dan alleen Anderlecht en Brugge

    Laten we t hopen!
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    vrijdag 9 november 2018 om 00:01
    Lol.

    Feyenoord - Malmo klinkt toch beter dan AZ - Emmen, vind ik persoonlijk.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 02:39
    Ja toch? Denk dat iedereen voor zou zijn. Krijgen we meer top wedstrijden!
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3468
    donderdag 8 november 2018 om 19:21
    CSR moet zich achter de oren krabben of hun standpunt heel toekomstbestendig is.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    donderdag 8 november 2018 om 22:04
    Het zou ten kostte aan van "de mogelijkheid voor spelers om zich op het hoogste niveau kwalitatief te ontwikkelen."

    INDERDAAD!!!! Dit is dus ontzettend slecht.

    "Ze (de KNVB) doen net alsof ze het zelf allemaal kunnen bepalen. Het neigt naar arrogantie."

    Nee, het stinkt naar GELD!!!!!
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2410
    donderdag 8 november 2018 om 22:31
    Laat het lekker zoals het is..
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 01:08
    Ruikt naar n zielig clubje.....
    Kunnen we doorgaan met zaken die er werkelijk toe doen aub.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    vrijdag 9 november 2018 om 13:20
    nou antwoord is simpel de knvb wil dat alle clubs na de pijpen van de top3 gaan dansen om het verschil nog groter te maken en tja als die top dat wil doeken we toch gewoon ff een paar clubs op.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws