'Schaduwzijde' aan Europees succes Ajax: 'Dat betekent de nationale doodsteek'

    'Schaduwzijde' aan Europees succes Ajax: 'Dat betekent de nationale doodsteek'

    vrijdag 9 november 2018 om 07:45

    Ajax zit op een goudmijn door het sportieve succes in de Champions League, maar de medaille kent ook een keerzijde. Dat stelt Valentijn Driessen, chef voetbal van De Telegraaf.

    Ajax is dicht bij overwintering in de Champions League en wordt hierdoor 'extra interessant voor commerciële partners en andere partijen om mee geassocieerd te worden'. Zo zou het voor Ajax en PSV geweldig zijn als ze een plekje aan tafel krijgen als de Europese elite meer inkomsten van de UEFA eist in ruil voor deelname aan de Champions League, stelt Driessen.

    'Een prachtige vergezicht en in Amsterdam wrijven ze zich al in de handen. Een schaduwzijde is: eenmaal verslaafd aan zulke inkomsten is er geen weg meer terug. Wie afhaakt, is voor altijd veroordeeld tot een plek op het tweede plan. En willen toppers wel in de kwalitatief zwakke Eredivisie spelen?', vraagt Driessen zich af in de ochtendkrant.

    'Wat doet het kassagerinkel met de identiteit en status van Ajax als opleidingsclub?', vervolgt hij. 'Opleiden en investeren in de opleiding wordt nooit losgelaten, maar het is een illusie te veronderstellen dat Ajax bij sportieve stappen hogerop nog opleidt voor het eerste elftal. Die aansluiting is – los van een sporadische uitzondering – onmogelijk.'

    Tot slot voorspelt Driessen totale dominantie van Ajax en eventueel PSV in eigen land. 'De strijd in de Eredivisie zal slechts gaan om de titel best of the rest. Die tendens is al zichtbaar en zal slechts toenemen. Zodoende betekent de internationale doorbraak de nationale doodsteek.'

    Lees meer over:Champions LeagueAjax

    Plaats een reactie

    Hyena +29895
    vrijdag 9 november 2018 om 07:53
    Ah Driessen heeft weer wat te zeiken hoor, vervelende vent met grootheidswaanzin.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +671
    vrijdag 9 november 2018 om 08:44
    Ja joh wat een droeftoeter, al moet ik wel eerlijk toegeven dat hij hier wel een paar dingen zegt waar een kern van waarheid in zit.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9397
    vrijdag 9 november 2018 om 08:59
    Alsof de eredivisie niet altijd al een strijd is tussen 2/3 ploegen die voor de titel spelen. Driessen doet een beetje interessant met krachttermen als doodsteek voor de eredivisie maar Lyon werd in Frankrijk ook 7 keer op rij kampioen en de Franse competitie is nu sterker dan dat die ooit was. En ja, dat komt ook door rijke investeerders maar dat is nu eenmaal vandaag de dag normaal... Dat gaat niet meer veranderen.

    Feit blijft gewoon dat hoeveel miljoenen Ajax ook op de bank en op het veld heeft staan, ook dan kan je tegen pak hem beet vvv tegen een zeperd op lopen.

    Vind ik leuk
    Johan_D +3503
    vrijdag 9 november 2018 om 09:41
    Je hebt in Frankrijk alleen PSG wat inmiddels 11 punten voor staat en er met kop en schouders bovenuit steekt.
    De rest is ook maar middelmaat.
    Kijk hoever Monaco is terug gezakt , staan op plek 19!
    Dus zo sterk is die competitie nu ook weer niet.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9397
    vrijdag 9 november 2018 om 09:47
    Monaco doet het nu slechts maar heeft wel een goede selectie, wat jij nu zegt is gewoon een momentopname.
    Marseille en Lyon zijn ook gewoon sterke ploegen.
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +1055
    vrijdag 9 november 2018 om 09:55
    Alleen de Engelse competitie is redelijk in balans, de rest van Europa heeft een top twee en soms een uitschieter. De ED is echt geen uitzondering, Italië, Spanje, Frankrijk etc is niet anders dan bij ons.
    Vind ik leuk
    Dussss +281
    vrijdag 9 november 2018 om 10:05
    Dat zo'n goede selectie 19e staat is toch juist een teken van een sterke competitie?
    Vind ik leuk
    Johan_D +3503
    vrijdag 9 november 2018 om 10:53
    0-4 thuis tegen club Brugge zegt meer dan genoeg.
    En club is zeker geen top!
    Vind ik leuk
    Dussss +281
    vrijdag 9 november 2018 om 10:56
    Je hebt gelijk! Vergissing van mijn kant uit.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9397
    vrijdag 9 november 2018 om 11:24
    Vorig jaar werden ze met nagenoeg dezelfde selectie 2e in Frankrijk.
    Glik, Falcao, Subasic & Rony Lopes zijn echt geen koekebakkers. Voor de rest loopt er veel jong talent, dan loop je wel eens tegen een zeperd aan.
    Vind ik leuk
    Johan_D +3503
    vrijdag 9 november 2018 om 12:50
    In de competitie uit 12 wedstrijden 1x winst 4x gelijk en 7 nederlagen.
    In de CL 1punt uit 4
    Gelijkspel bij club Brugge.

    Dat zijn wel heel veel zeperts...
    Vind ik leuk
    Youri99 +9397
    vrijdag 9 november 2018 om 12:57
    Trainer ontslagen, Voorzitter ligt onder vuur, etc.
    Ga nou niet beweren dat PSG de enige sterke ploeg is in Frankrijk, de recente geschiedenis beweert namelijk genoeg anders.
    Daarnaast, als een goede ploeg als Monaco zo laag staat... Hoe sterk is de rest van de competitie dan wel?
    Vind ik leuk
    slechtekont +4715
    vrijdag 9 november 2018 om 15:41
    En de helft is geblesseerd, wil ook niet helpen.
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +420
    vrijdag 9 november 2018 om 10:28
    En eer Ajax in twee seizoenen 400 miljoen uit kan geven. Dat duurt nog heel lang, als het überhaupt ooit gaat gebeuren. En daar geloof ik niet in.
    Vind ik leuk
    plein19 +2331
    vrijdag 9 november 2018 om 10:43
    De kans op een zeperd wordt wel steeds kleiner. Kijk hoe PSG nu door de competitie wandelt.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +377
    vrijdag 9 november 2018 om 11:28
    In elke competitie loop je averij op tegen laaggeklasseerden. Alleen in Nederland is het veel extremer. Je hebt de TOP 2, daarna 1 team, daarna nog 3 en de rest kan echt niet mee. Die 3 zijn al twijfelachtig
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +420
    vrijdag 9 november 2018 om 10:27
    Ik vind het persoonlijk laveloos gelul. Het verschil is en was al groot. Dr is niemand in Utrecht of Alkmaar die een kampioenschap verwacht. Wat is er mis met strijden voor een derde plek? Uiteindelijk kun je daarmee toch voor Europees voetbal gaan? Als er zometeen nog een extra toernooi bijkomt wordt dat allemaal nog beter. Dan doet iedereen die niet tegen degradatie strijdt mee om een doel te bereiken. Iedereeen kan dan meer inkomsten Hale uit tvkijkrechten en iedereen heeft dan baat bij een kleinere competitie. Omdat er dan ook nog Europese wedstrijden tussen zitten voor de meeste clubs. Maar dat de top drie om de titel strijdt is toch al tientallen jaren zo? Waarom zou je nu er een probleem van gaan maken?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:29
    Ja, zo is er altijd wel iets....
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:31
    In de voetbalwereld kunnen de nummer 1 en de nummer 2 nog altijd van een promovendus verliezen, daarom blijft die sport leuk...
    Vind ik leuk
    plein19 +2331
    vrijdag 9 november 2018 om 10:39
    Geef dan even aan wat er niet klopt aan zijn verhaal.
    Vind ik leuk
    Adjab +963
    vrijdag 9 november 2018 om 10:43
    Dat kan maar hij heeft gelijk
    Vind ik leuk
    Talentscout +1172
    vrijdag 9 november 2018 om 10:44
    10 jaar geleden was het exact andersom met FC Twente, AZ en FC Groningen. Ook toen was het niet goed, gedevalueerde Eredivisie etc. Nu is het andersom en is het ook niet goed...
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3898
    vrijdag 9 november 2018 om 11:47
    Hij ziet zeker liever dat Ajax alle inkomsten deelt met de Eredivisieclubs. Andere clubs in Nederland hebben het gewoon af laten weten in Europa en dat jaar in jaar uit. Dan is het niet vreemd dat je als land afzakt op de coëfficiëntenlijst. Het is een hele prestatie op zich om in de CL door te gaan naar de knock out fase.
    Vind ik leuk
    Lampenpit +832
    vrijdag 9 november 2018 om 19:10
    Nu al zin in VI vanavond! Zal je zien dat droeftoeter driessen exact dit verhaal gaat vertellen..
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3140
    vrijdag 9 november 2018 om 07:53
    Alles heeft altijd een keerzijde. Toch mooi als iig 1 Nederlandse club internationaal weer aan kan haken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 07:57
    Tegen een poule van de lamme en de blinde
    Vind ik leuk
    3-5-2 +1630
    vrijdag 9 november 2018 om 08:00
    Ja Ajax had echt een makkie met Bayern en Benfica....

    Stel je toch niet zo aan jochie...
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    vrijdag 9 november 2018 om 08:05
    gewoon een prima prestatie om trots op te zijn, met een gunstige loting kan Ajax wel eens verder komen in de CL
    Vind ik leuk
    COYG +6173
    vrijdag 9 november 2018 om 08:14
    Er mag wel gezegd worden dat die twee teams niet in de 'normale' vorm zijn...
    Vind ik leuk
    galleys +82
    vrijdag 9 november 2018 om 08:45
    Dat klopt, maar laten we alsjeblieft ophouden met alle tegenstanders van Ajax naar beneden halen. Of wil je zeggen dat de goede prestaties van Ajax allemaal ligt aan de slechte prestaties van Sturm Graz, Standard Luik, Dinamo Kiev, AEK Athene, Bayern & Benfica?
    Vind ik leuk
    COYG +6173
    vrijdag 9 november 2018 om 08:47
    Nee Ajax doet het goed uiteraard, het is echter wel een belangrijke kanttekening die gemaakt moet worden.

    Als ze maar presteren dan is alle lof verdiend. Niet van te voren al arrogant doen, eerst presteren dan de arrogantie pas.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:25
    Helemaal mee eens maar de meeste Ajacieden zijn niet realistisch, absoluut een mooie prestatie, maar je moet wel kijken tegen welke tegenstanders.

    Hetzelfde als je de 100 meter wint, maar Bolt deed niet mee moet je prestatie in perspectief zien
    Vind ik leuk
    galleys +82
    vrijdag 9 november 2018 om 09:39
    Maar niemand verwacht toch ook dat Ajax de Champions League wint? Internationaal aanhaken doe je naar mijn mening ook als je in 2017 een Europa League finale haalt en in 2019 de achtste finale haalt.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 09:42]
    Vind ik leuk
    Garrie +3775
    vrijdag 9 november 2018 om 09:40
    Mag een nl club ook eens een beetje geluk hebben met de loting?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:58
    Absoluut en Ajax heeft de afgelopen jaren ook veel minder geloot dus mag best eens een keer een wat makkelijkere poule zijn
    Vind ik leuk
    ELD070 +832
    vrijdag 9 november 2018 om 10:24
    @Garrie, idd. hebben we een keer "mazzel" (voor zover het loten van Bayern en Benfica mazzel is) is het weer niet goed/
    Ik vind het ook heel irritant dat er telkens wordt gedaan alsof PSV ontzettend onrecht is aangedaan door de poule van Ajax.

    Wees trots en blij dat NL eindelijk weer eens mee doet.

    Vind ik leuk
    DeanJayden +8826
    vrijdag 9 november 2018 om 09:52
    Niet realistisch? er is geen Ajacied te vinden die niet zegt dat we afhankelijk zijn van een gunstige loting! Als we geen gunstige loting hebben dan moet de tegenstander een mindere dag hebben, en moet bij Ajax alles kloppen en moeten die 2 a 3 kansen verzilverd worden! Een voordeel vind ik ook dat ze gaan afleren de eerste 20 minuten zaad te voetballen want dat kan echt niet langer!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 09:53]
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    vrijdag 9 november 2018 om 13:29
    precies had ajax in de poule van psv gezeten waren ze ook kansloos geweest maar toch een prima prestatie verder.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 18:27
    Nou toen de loting bekend werd, hoorde je in Eindje:
    Inter is de zwakke broeder...…..
    Spurs moet kunnen, 12 spelers bezig met WK. zware competitie, P.L, F.A-Cup, League Cup.
    Barcelona: Is over de top heen, zelfs in Barca zijn we niet kansloos...……
    Tsja, wil de echte zwakke broeder nu opstaan...…..
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 18:18
    De arrogantie komt meestal uit het zuiden...…..
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:25
    Gewoon de feiten pikkie

    Buiten James lopen er bij Bayern of Benfica geen enkele spelers rond die beter zijn als Son, Allie Kane of Lucas M
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 09:27]
    Vind ik leuk
    1313 +282
    vrijdag 9 november 2018 om 13:39
    En dan kan je nog steeds winnen van dat Tottenham. Volgens jouw redenatie zouden jullie dus ook verliezen van Rode Ster Belgrado, die gewoon eventjes 2-0 winnen van Liverpool die ik hoger inschat dan Tottenham. En die maken gewoon nog kans op overwinteren in de CL jaja je leest het goed, die zitten ook in een poule met Napoli , Liverpool , PSG ook niet de minste ploegen toch?? Hun selectie is maar 43 miljoen euro waard, nog minder dan AEK. Kap nou toch eens met die onzin over betere spelers. Alles blijft mogelijk in voetbal.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:02
    Man, man, man, ik mag hopen dat dit frustratie is. Als dit uit jouw hersens ontspruit heb je serieus een probleem.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:10
    Ongelooflijk wat een gejank. PSV heeft het zelf laten liggen tegen tegenstanders waar zeker water halen was.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2730
    vrijdag 9 november 2018 om 08:18
    Psv had serieus mee kunnen strijden om de 3e plek, maar het is wel een erg zware pool. Ajax leek mee te strijden om de 2e of 3e plek en lijkt heel knap door te gaan in de cl
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:18
    Inderdaad
    Vind ik leuk
    1313 +282
    vrijdag 9 november 2018 om 13:50
    Tuurlijk is het een zware poule dat zal ook niemand ontkennen. Maar dat moet geen excuus zijn en zo voelt het wel nu. "Als Ajax in deze poule zou zitten zouden ze het ook niet halen" Dat is wat je hoort.


    Ze moeten lekker naar hunzelf kijken want ook in deze poule lagen er kansen zat. Van Bommel speelde gewoon te behoudend en laf. Wat niet erg is hoop alleen dat hij ervan leert.


    Rode Ster heeft een selectie van 43 miljoen 3 keer zo weinig als Psv en die maken wel nog kans op overwintering in de CL. En kijk wat voor poule zij hebben zeker niet minder dan Psv hoor. Dit is een voorbeeld dat het kan. Mits je er maar zelf in gelooft. Dat laatste mis ik gewoon bij Psv zonde voor het Nederlands voetbal.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 17:54
    💪
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:13
    Ahhh, Calimero. Het doet zeer hè? Hier in calimeroland is er geen respect voor de grootste club van Nederland. In het buitenland des te meer. Ajax heeft vaker in een poule zoals die van PSV gestaan, maar heeft nooit gezeurd. Jij beaamt de status van het Calimero zijn
    Vind ik leuk
    Henkings +555
    vrijdag 9 november 2018 om 08:23
    Respect moet je afdwingen. Dat doe je niet door constant, ongefundeerd, te roepen dat je de grootste, de beste, de blabla club van Nederland bent.
    Dat snappen de meeste Ajax "fans" (studiosportsupporters) niet
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:31
    Respect dwing je inderdaad af door prestaties. Dat doet Ajax. In het buitenland weet men geen enkele anderenclub uit Nederland op te noemen.
    Vind ik leuk
    frhoi +936
    vrijdag 9 november 2018 om 10:07
    ligt meer aan hun kennis van voetbal hoor..
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:11
    Nee, het zegt meer over het feit welk voetbal ze zien. Europees voetbal. Daarin laten behalve Ajax, de andere clubs het structureel afweten... Het flater hier en daar kan gebeuren, maar structureel is toch wel ernstig..
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 10:13]
    Vind ik leuk
    frhoi +936
    vrijdag 9 november 2018 om 10:44
    haha jahoor.. er was een tijd dat AZ gewoon t best presteerde in Europa, ajax 2 jaar geleden en nu weer goed. vorig jaar waren ze er niet eens bij.
    Als je als Europeaan niet eens welke clubs er in Europa spelen vind ik t wel vrij triest. net alsof je alleen maar real,barca,atleti,psg,juve,liverpool,chelsea,city en utd moet kennen ofzo want zij spelen veel Europees
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2730
    vrijdag 9 november 2018 om 15:32
    Over de hele wereld kennen ze feyenoord en ajax. Zeker de oudere generatie.
    Vind ik leuk
    Mablo46 +193
    vrijdag 9 november 2018 om 08:53
    Irriteer ik me ook mateloos aan ook al ben ik voor die club. Plaatsvervangende schaamte heet dat.

    Maar ach ... arrogantie schijnt uit de hoofdstad te komen.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8826
    vrijdag 9 november 2018 om 09:57
    Leuk man plaats vervangende schaamte is dus afgekort PSV! En laten we aub niet doen of dat Ajacieden zo arrogant doen en de rest niet! Bij PSV halen ze de platte kar er al naar wedstrijd 3 erbij en roepen ze even hard als bij Ajax
    Vind ik leuk
    Mablo46 +193
    vrijdag 9 november 2018 om 10:04
    Lol, das dan weer een goeie van je, die had ik niet gezien! Niet gebruiken, copyright :)

    De meesten pipo's hier op VP die 'wij zijn de besten' of 'ons ajax' roepen zijn toch voor ruim 80% de Ajax supporters

    En ja uiteraard zitten er ook vast weer van de zuigers aan de andere kant.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:21
    Respect afdwingen? Recordkampioen, 4 EC1.Weet jij wel wat respect is?
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 13:30
    ja in de oertijd
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 13:48
    Hoeveel hebben jullie er?
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46181
    vrijdag 9 november 2018 om 08:30
    Heeft nooit gezeurd? Ajax zeurt altijd.
    Het gras, de scheidsrechter.
    Ten Hag zeurde nu over de overtredingen en tijdrekken tegen Benfica en idem dito de supporters.
    Zeuren en Ajax horen bij elkaar.
    Ondanks succes blijft Ajax enorm zeuren; de oppercalimero komt uit Amsterdam.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 08:31]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:35
    Hahahahaha. Je hebt geen flauw idee hè? Naast lampjes is de bijnaam in Amsterdam fc Calimero. Die titel kan niet je niet zomaar cadeau aan een ander doen. Daarnaast begint jou medecalimero te wijzen naar de zogenaamde lamme en de blinde poule van Ajax, dus dat beaamt de status. Ik gun PSV het beste maar door dat soort sneuneuzen ga ik vervelend terug doen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 08:41]
    Vind ik leuk
    Gilze +295
    vrijdag 9 november 2018 om 09:02
    Niet te veel Calimero opmerkingen maken anders gaan ze straks weer aangifte doen
    😂😂😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 17:56
    Ik ben zometeen helemaal kwijt wie nou Calimero is...
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:00
    Als Brabander zie ik dat jij diegene bent die zeurt laat je jezelf niet opnaaien man,iedere club heeft soms wat te zeuren Ajax en psv niet uitgezonderd,maar komt niet met die Calimero gedoe,geef gewoon toe dat Ajax het nu goed doe,zou ik ook voor psv doen,maar nu niet met dit schijtvoetbal.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3184
    vrijdag 9 november 2018 om 08:33
    Precies ,weet je nóg de poule Dortmund man city barca
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:36
    Nee die ken ik niet. Je bedoelt waarschijnlijk de poule met real, Dortmund en City, waarin Ajax verdienstelijk derde werd. Ik gun PSV het beste, maar dat gaan ze denk ik niet halen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 08:36]
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3184
    vrijdag 9 november 2018 om 08:37
    Die bedoel ik ,ik kwam in de war met 2013 volgens mij toen barca in de poule was
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:41
    Ik weet niet waar je op probeert te doelen. Maar het jaar dat Ajax in de poule des doods was, was tegen Real, Dortmund en City.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3184
    vrijdag 9 november 2018 om 08:47
    Kan me herinneren dat we van Barcelona wonnen vier of vijf jaar geleden misschien 2012 maar dat weet ik nog
    Vind ik leuk
    Frank61 +26
    zaterdag 10 november 2018 om 12:39
    Die al een ronde verder waren.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3184
    zaterdag 10 november 2018 om 15:45
    Toch hebben we gewonnen
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2730
    vrijdag 9 november 2018 om 08:03
    Zolang ajax geen prijzen wint zal het wel loslopen. Het risico van de voorrondes voor de nummer 2 betekend dat ajax niet elk seizoen cl zal spelen
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:44
    Tsja, zou kunnen. Aan de andere kant: Dit jaar harkt Ajax in de Champions League de volledige jaarbegroting van feyenoord binnen. Dat zullen ze waarschijnlijk voor een groot gedeelte investeren in de selectie.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2730
    vrijdag 9 november 2018 om 10:26
    Net zoals afgelopen seizoenen. Ver komen in de cl betekend ook punt verlies in de ed. PSV speelt enkel nog voor het kampioenschap, ajax op 3 fronten. Feyenoord helaas enkel voor de beker en een aanval op een top 2 notering
    Vind ik leuk
    Obl93 +2405
    vrijdag 9 november 2018 om 08:28
    Ja we moeten als Nederland nu punten pakken, geen enkele garantie dat je volgend seizoen ook maar door de kwalificatie komt voor de CL zonder De Jong en De Ligt, dat zijn namelijk spelers die je (ook met veel geld) niet zomaar vervangt.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171418
    vrijdag 9 november 2018 om 08:45
    fritske , voor een paar jaar terug "haakten " die van ons ook aan tot er een grootmacht als atletico voorbij komt.


    Wat heb je aan aanhaken als je overwinterd in de cl (wat op zich al knap is voor een nederlands team) om vervolgens het eerste beste duel na de winter de bietenbrug op te gaan tegen city real barca liverpool of een juve?

    Ze zijn in amsterdam in de wolken nu maar denken dat ze werkelijk de cl kunnen winnen of in ieder geval heel ver kunnen komen.
    Dat is natuurlijk niet zo, maar daar komen ze vanzelf wel achter.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 08:53]
    Vind ik leuk
    Mablo46 +193
    vrijdag 9 november 2018 om 08:55
    Mee eens maar ... de € zijn ook interessant. Ook al haak je dan vervolgens af, wees blij dat ze het uberhaupt halen ipv weer 3e of 4e worden. Als we als NL club al verder zouden komen zou dat een stunt zijn, zowel voor PSV als Ajax.
    Vind ik leuk
    3Bier +9695
    vrijdag 9 november 2018 om 09:08
    Ja maar dan kan je net zo goed niet meedoen.
    Het is natuurlijk ook goed voor de status van de club, goed voor de clubkas, goed voor de ontwikkeling van de spelers, sponsors en spelers vinden de club misschien weer wat aantrekkelijker en natuurlijk de eer om bij de beste 16 ploegen van Europa te horen (op dat moment).
    Ik heb persoonlijk liever weer een finale EL dan uitgeschakeld worden in de knock out fase CL. Maarja doe je eenmaal mee, dan moet je er vol voor gaan. Het is ook mooi als je club zich mag meten met de beste clubs in Europa. En wie weet zit er nog een stuntje in en komt Ajax nog een rondje verder.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171418
    vrijdag 9 november 2018 om 09:19
    daar ben ik het wel mee eens maar voor nederlandse clubs is het al een hels karwei om structureel bij de top van de el te geraken
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3140
    vrijdag 9 november 2018 om 10:45
    Het halen van de CL groepsfase is idd veel belangrijker dan meedoen in de EL.
    Betekent dus dat het essentieel is dat je elk jaar kampioen wordt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:19
    Zullen we ons in het vervolg maar bij voorbaat terugtrekken?
    Vind ik leuk
    stratumseind +171418
    vrijdag 9 november 2018 om 09:20
    nee zeker niet maar "we" moeten ook niet denken dat we meer dan opvulling zijn
    Vind ik leuk
    mars77 +22
    vrijdag 9 november 2018 om 09:39
    Ja ik hoor idd alle ajacieden zeggen dat ze de cl wel even gaan winnen...manmanman
    Vind ik leuk
    stratumseind +171418
    vrijdag 9 november 2018 om 09:56
    Je bent "nieuw" hier zie ik dus lees eens wat topics door zou ik zeggen
    Vind ik leuk
    mars77 +22
    vrijdag 9 november 2018 om 10:23
    Niet nieuw ik krijg alleen de laatste tijd zin om te reageren op onzin.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171418
    vrijdag 9 november 2018 om 10:25
    ahhhh je las voorheen alleen maar mee?
    Vind ik leuk
    mars77 +22
    vrijdag 9 november 2018 om 10:27
    Yep. Ik kom soms niet meer bij van het lachen!
    Vind ik leuk
    stratumseind +171418
    vrijdag 9 november 2018 om 10:40
    ahh dus dat was jij
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:00
    Het draait in sport toch om het hoogst haalbare? Waarom doet PSV anders überhaupt mee aan de CL? Wat denk je van de extra centjes? Als Ajax overwintert, dan harken ze bijna net zoveel binnen als de complete jaarbegroting van Feyenoord. Ik denk dat het daar ook misgaat bij PSV. Door de houding, zoals hier veel luidkeels verkondigen, moet alles op alles gezet worden voor de titel. Ajax haalt de afgelopen jaren de kastanjes uit het vuur. Als Ajax twee jaar geleden de finale niet had bereikt, stond NL waarschijnlijk op een zestiende plek op de Coëfficiëntenlijst
    Vind ik leuk
    stratumseind +171418
    vrijdag 9 november 2018 om 10:01
    klopt psv wil helemaal geen wedstrijden winnen.........
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:10
    Nou, als ik de supporters hier hoor praten, kan europa ze geen moer schelen. Jij beaamt het. Jij zegt dat het geen zin heeft om aan te haken. Hoe meer punten, hoe meer kans op twee CL plekken. Als je het goed doet in Europa, wachten er in de voorronden ook minder sterke tegenstanders..
    Vind ik leuk
    stratumseind +171418
    vrijdag 9 november 2018 om 10:36
    Ik zeg niet dat het geen zin heeft om aan te haken ik zeg dat het structureel onmogelijk is.
    Wel goed lezen!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:40
    Jij vraagt je af wat je aan aanhaken hebt als je de eerste wedstrijd na de winter de bietenbrug op gaat.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171418
    vrijdag 9 november 2018 om 10:44
    jouw club heeft laten zien dat de finale el een mogelijkheid is.
    Om dat structureel te laten zijn zouden ze daar beter in verder kunnen gaan dan dat ene extra rondje in de cl.

    Dat stelt namelijk nog steeds geen reet voor in europa en is al snel weer door iedereen vergeten(atleti psv)

    Leuk als fan maar als er al kansen liggen om europees structureel aan te haken dan is het voor nederlandse clubs misschien na een cl poule verder te gaan in de el
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:58
    Financieel gezien niet. Met een gunstige loting zou je nog een ronde verder kunnen komen. Daarom hoop ik ook dat ajax alsnog eerste wordt.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171418
    vrijdag 9 november 2018 om 11:04
    winnen bij aek dan en thuis van bayern
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:16
    Of hopen dat Benfica wint bij Bayern en thuis gelijk spelen
    Vind ik leuk
    stratumseind +171418
    vrijdag 9 november 2018 om 11:19
    ik zie benfica niet winnen in munchen
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:20
    Ik ook niet, maar hoop doet leven 😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:27
    Het gaat meer dat we bij de laatste 16 zitten. Dat was al een tijd geleden. Als we City of Juve loten wordt 't natuurlijk heel moeilijk. Wij zijn gewoon niveau Schalke, Benfica, Lyon, Valencia en misschien op een goede dag ietsie meer. Voordeel is wel als we tegen AEK ons kunnen plaatsen dat we thuis tegen Bayern lekker vrijuit kunnen spelen voor de 1e plek, plaatsing is dan al binnen.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1796
    vrijdag 9 november 2018 om 10:32
    Weet je straat, ik hoop dat Ajax ver kan komen, natuurlijk hoop ik dat, net als jullie hoopten iig derde te kunnen worden in jullie poule. Waar het mij voornamelijk om gaat is om Mederland zodanig veel ounten op de ranglijst te geven dat de Nederlandse kampioen, of dat nou Ajax, Psv of welke andere club dan ook, gewoon weer automatisch gekwalificeerd is voor de poulefase. Want het stoot mij enorm tegen de borst als clubjes uit bv Oostenrijk daar wel recht op hebben. Daar gaat het om. De CL winnen zou geweldig zijn maar totaal niet realistisch.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171418
    vrijdag 9 november 2018 om 10:37
    Dat heeft pas een kans van slagen als de uefa de nummers 3 en vier van frankrijk italie engeland duitsland en spanje niet als "kampioenen" beschouwt zoals het eigenlijk zou horen
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12838
    vrijdag 9 november 2018 om 07:54
    We worden dan een soort Duitsland dus.
    Nou daar zie je al dat de dominatie van bijv Bayern die eindeloos leek, op een gegeven moment toch misgaat.

    De enorme dominatie heeft ook een nadeel, de spelers die je haalt van de andere club moeten een steeds grotere stap omhoog doen. Wat steeds moeilijker wordt, ervoor zorgt dat spelers het veel minder gaan doen in hun eerste jaar of gewoon mislukken. Waardoor minder spelers in het eerste doorstromen, de selectie ouder en ouder wordt en op een gegeven moment over de datum is.

    En dat maakt het gat met de andere clubs na een paar jaar vanzelf weer kleiner, kijk maar naar Bayern de afgelopen jaren met afstand de grote club van Duitsland en ook bijv het super-Barca van enkele jaren geleden is weer terug op aarde

    Dus wat mij betreft is het effect waar Driessen bang voor is iets tijdelijks. Gewoon omdat een elftal niet gebouwd kan worden uit de beste 11 spelers die je kan kopen, maar een balans vraagt die erg moeilijk te vinden en nog moeilijker vast te houden is.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 08:00]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:31
    Ik zie Barca gewoon weer kampioen worden hoor, nr8 in 11 jaar tijd wordt 't dan. Bayern is nu iets minder, maar die trekken vd zomer weer de beurs en dan zijn ze de eerst komende 10 jaar weer 8x winnaar. 't grote geld wint 't structureel gewoon.
    Vind ik leuk
    B3v3r +645
    vrijdag 9 november 2018 om 07:56
    Liep hij eerst nog te zeuren dat Nederlands voetbal niets meer voorstelt, doen we dit jaar leuk mee krijg je dit gezeik.

    Wat een onzin wat hij zegt, moeten de clubs er onder maar beter management hebben om aan te haken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 07:57
    Al komen ze volgend jaar in een echte CL poule vliegen ze er gewoon uit natuurlijk
    Vind ik leuk
    Andre As +1144
    vrijdag 9 november 2018 om 08:00
    Dit is een echte CL poule. Eén club uit de eerste beker. Eén club uit de tweede beker. Eén club uit de derde beker. En ja, verdomd waar, ook nog één club uit de vierde beker.
    Vind ik leuk
    3-5-2 +1630
    vrijdag 9 november 2018 om 08:01
    Floor is gewoon gefrustreerd omdat zijn ploeg weer eens niets liet zien in Europa... misschien volgend jaar gewoon afmelden mochten jullie je plaatsen voor de CL...
    Vind ik leuk
    Forever Ajax +1142
    vrijdag 9 november 2018 om 08:12
    Zijn ploegje wordt kei hard uitgelachen in Europa...
    Vind ik leuk
    Leozao +4240
    vrijdag 9 november 2018 om 08:28
    Welke ploeg hij support weet ik niet, interesseert me ook niet. Hij is duidelijk anti Ajax, en dat is voor hem veel belangrijker gezien zijn reacties. Zijn club zal dus niet veel voorstellen.
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +886
    vrijdag 9 november 2018 om 08:14
    ADO, zijn ploeg, heeft al een hele tijd niets laten zien in Europa. Denk volgend jaar ook niet.
    Vind ik leuk
    Andre As +1144
    vrijdag 9 november 2018 om 08:21
    Dat is toch die club die is overgenomen door United Vansen?
    Die club die voor plaatsing Champions League zou gaan?
    Die club toch??
    Vind ik leuk
    COYG +6173
    vrijdag 9 november 2018 om 08:17
    Stoer om iemand zijn club er weer bij te halen.

    Je bent naïef om te zeggen dat Ajax het niet goed getroffen heeft met Bayern en Benfica die niet in vorm zijn.
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    vrijdag 9 november 2018 om 08:24
    Wat is vorm? In Tottenham in vorm? Die hebben al het hele seizoen veel blessures en winnen met heel veel pijn en moeite van de kleinste PL clubs.

    Was Barcelona in vorm toen PSV er op bezoek ging? Girona pakt een punt in Camp Nou die week en Leganes pakte er zelfs 3 tegen Barca.
    Vind ik leuk
    COYG +6173
    vrijdag 9 november 2018 om 08:26
    Ja haal PSV er maar weer bij. Sneu hoor heeft hier niks mee te maken.
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    vrijdag 9 november 2018 om 08:31
    Ja dat klopt, want alleen Ajax heeft te maken met vorm...

    Wat een sneu verhaal dit.6
    Vind ik leuk
    COYG +6173
    vrijdag 9 november 2018 om 08:33
    Het is een artikel over Ajax. PSV zit in de groep des doods. Goede vergelijking.
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    vrijdag 9 november 2018 om 08:40
    Als een tegenstander in mindere vorm steekt moet je ervan profiteren. Dat heeft PSV niet gedaan en Ajax wel. Ajax werd ook ooit derde in een groep des doods toch?
    Vind ik leuk
    COYG +6173
    vrijdag 9 november 2018 om 08:41
    Ja, maar blijkbaar zijn Barcelona en Tottenham nog steeds beter dan de Nederlanders. Bij Bayern gaat ook wel meer fout en Benfica is met alle respect niet van het niveau top. Eerder subtop net als Ajax en PSV.
    Vind ik leuk
    Andre As +1144
    vrijdag 9 november 2018 om 08:46
    Als Benfica subtop is, net als Ajax en PSV, dan is 4 punten tegen hen wel een goede prestatie.
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    vrijdag 9 november 2018 om 08:48
    Denk dat dit Bayern nog altijd de vloer aan veegt met dit Tottenham, aan het eind van het seizoen zijn ze ook “gewoon” weer kampioen.
    Vind ik leuk
    COYG +6173
    vrijdag 9 november 2018 om 08:49
    Dat van kampioen klopt wel, maar je hebt geen bewijs dat Bayern ff wint van Tottenham. Bayern wint Europees gezien niet meer zomaar even een wedstrijd.
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    vrijdag 9 november 2018 om 08:53
    Net als De Spurs. Nogmaals die zijn gehavend en uit vorm. Dat zie je wekelijks terug op het veld.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171418
    vrijdag 9 november 2018 om 09:17
    je hebt A B C categorien (en dat wat daaronder komt) in europa.
    De A kunnen we allemaal wel invullen :
    Bayern real city juve psg barca

    B behoren ploegen als atleti,dortmund liverpool chelsea manu sevilla napels en nog een paar

    Bij de C heb je benfica porto lyon spurs inter etc en dit seizoen haakt ajax daar knap bij aan.

    Structureel aanhaken is nog heel lang geen sprake van.

    Ik vind de poule van psv tot op de dag van vandaag nog steeds prachtig .
    Schitterende clubs om tegen te spelen.
    Om de poulefasete kunnen overleven moet je hopen op clubs als victoria pilzen aek of zoiets .

    Doe mij dan maar de echte topclubs en dan hopen dat je een keer door kan stromen in de el.

    De superlliga of hoe die ook mogen gaan heten in de toekomst is voor nederlandse clubs de ver van mijn bed show.

    Als je denkt daar toe te behoren ben je niet helemaal goed bij je pannetje
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    vrijdag 9 november 2018 om 09:25
    Één club van het kaliber AEK of Pilzen brengt je overwintering in Europa. Dat is toch prettig. Die laatste stap naar CL overwintering moet je als club zelf bij elkaar presteren.

    Als je drie clubs loot waartegen je kansloos bent dan us dat ongeacht de namen en affiches eigenlijk ook geen reet aan. Je wil spanning en strijd. Kansen ook.

    Voor PSV is er eigenlijk maar weinig aan omdat het zo kansloos is. Dat moeten we proberen te ontgroeien. Los van pech of geluk bij een loting.

    Bij de elite gaan Nederlandse clubs niet meer aanhaken inderdaad. Dat verwacht ook niemand. Maar je kunt wel structureel behoren tot groep C en incidenteel meedoen op niveau B.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171418
    vrijdag 9 november 2018 om 09:31
    De potten die psv tegen inter en spurs 2x gespeeld hebben was spannend genoeg......
    Je ziet dat psv nog tekort komt voor dit soort tegenstanders maar das niet vreemd.
    PSV heeft het jongste cl team van allemaal.

    De begrotingen zeggen niet alles maar wel veel.Een ivcardi kost meer dan de hele selectie van ons bij elkaar en van harie kan je 3 x psv opkopen.

    Zo zijn de verhoudingen nu eenmaal en die worden alleen maar groter.
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    vrijdag 9 november 2018 om 09:47
    Je wil toch een ander soort spanning zien, lijkt me. Het was 180 minuten kat en muis.

    Geld zegt inderdaad niet alles. Bayern heeft een omzet dat ongeveer gelijk is aan dat van De Spurs en Inter bij elkaar opgeteld. En dan nog heb je een kansje om de wedstrijd in handen te nemen.

    En dat van die jongste ploeg hoor ik Van Bommel steeds roepen, maar met 24,9 gemiddeld was het ouder dan Ajax (24,6).

    Het lijkt dus onzin wat Van Bommel roept.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171418
    vrijdag 9 november 2018 om 09:54
    Riep v bommel niet , het werd door de uefa gemeld na barca psv dus.
    En het mooiste is toch als je als muis (want dat zullen we in europa altijd blijven) de kat een keer een hak kunt zetten.

    Dit lukte door wat pech en arbitrale dwalingen net niet tegen inter en tegen spurs had je ondanks de belegering ook gewoon een paar minuten voor tijd de 1-2 op de schoenen.

    Maar ja das nou net het verschil tussen Donyel Malen en een KAne of Icardi



    Vind ik leuk
    2cents +56639
    vrijdag 9 november 2018 om 10:16
    Van Bommel riep het al minimaal twee keer in een tv interview. En zoals ik liet zien, is er inmiddels 1 team jonger. Dus is het onzin dat erbij te halen.

    Malen had het moeten afmaken, maar goed Engeland ster Delle Alli miste net zo’n mooie kans.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171418
    vrijdag 9 november 2018 om 10:21
    zoals ik al zei het was een melding die de uefa maakte na barca psv , hoe het afgelopen dinsdag en woensdag was weet ik niet.

    Feit blijft dat de europese tegenstanders met geslepen ervaren sluipschutters komen zoals een icardi en een kane om nog maar te zwijgen over de categorie messi neymar ronaldo aguero etc. terwijl ajax en psv het moeten doen met jonkies die er nauwelijks haar op hebben
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    vrijdag 9 november 2018 om 10:26
    Leuk dat de UEFA dat destijds zei, maar jij herhaalt het nu terwijl het niet meer klopt en dus niets waard is.

    Lozano had die bal van Malen erin geschoten. Niet alle spelers van Spurs, Inter of Barca hadden dat ook gedaan. Zeker niet de wisselspelers.

    De vergelijking is dus niet helemaal volledig, maar dat wij het met een andere categorie moeten doen in NL is duidelijk. Maar ook voor het Bosman arrest speelden de beste spelers al niet meer in Nederland.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:50
    snappen ze niet
    Vind ik leuk
    Mablo46 +193
    vrijdag 9 november 2018 om 08:56
    En de poule van PSG met Napoli dan?
    Vind ik leuk
    COYG +6173
    vrijdag 9 november 2018 om 09:21
    Zet ze maar naast elkaar...
    Vind ik leuk
    1313 +282
    vrijdag 9 november 2018 om 14:00
    Vraagje, wat vind jij van een poule met Liverpool , Psg , Napoli? Met recht een groep des doods, waar Rode Ster gewoon nog kans maakt om te overwinteren in de CL. Kappen met je groep des doods onzin, overal liggen kansen en zeker in de poule van Psv. Ze hebben zat kansen gehad, alleen niet afgemaakt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:34
    Helemaal mee eens, Barca verloor heel veel in die periode.Maar dat mag niet gezegd worden.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3184
    vrijdag 9 november 2018 om 08:36
    Die gast loopt alleen te haten op Ajax ,iemand mag vragen wat zn club is toch ,ajax haat mag wel hier blijkbaar
    Vind ik leuk
    COYG +6173
    vrijdag 9 november 2018 om 08:42
    Ik kijk alleen naar Ajax en die hebben toch geluk met deze loting en ze doen het goed.

    Jullie altijd met 'Ajax-haat'...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 08:44]
    Vind ik leuk
    Mablo46 +193
    vrijdag 9 november 2018 om 08:56
    Voorgaande jaren minder geluk gehad overigens
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:17
    Wij kunnen er niks aan doen dat we eerste worden.... Excuses daarvoor!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:51
    In jullie poultje zouden we allang 10 punten hebben gehad en al geplaatst zijn
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:38
    Bla, Bla, Bla. Osijek, Trencin en Rosenborg moest ook een makkie zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:47
    Klopt allemaal
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:49
    Gaat niet om de kokers maar de tegenstanders pikkie
    Vind ik leuk
    Andre As +1144
    vrijdag 9 november 2018 om 08:50
    Sorry dat wij overwinteren in de Champions League.
    Vind ik leuk
    Andre As +1144
    vrijdag 9 november 2018 om 07:57
    Natuurlijk zal Ajax (moeten) blijven opleiden. Wanneer dat niet gebeurt, valt het hele Nederlandse voetbal in elkaar. Spelers die Ajax 1 Niet halen, vertrekken al jaren naar andere clubs (BVO). Vervolgens spelen zij nog jaren bij de subtop of komen alsnog in de top terecht. Dit geldt ook voor spelers van andere clubs. Niet iedere jeugdige carrière gaat in rechte lijn.
    Met deze prestatie is Ajax voor jeugdige spelers mogelijk langer interessant om in de jeugdopleiding te blijven. Volop kans om zich te ontwikkelen in de Nederlandse competitie en internationaal aansluiting te krijgen.
    Vind ik leuk
    Leozao +4240
    vrijdag 9 november 2018 om 07:57
    Overal kun je golfbewegingen waarnemen. Dus ook in het voetbal. Ajax en PSV staan er nu veruit het beste voor, toch werd Feijenoord nog niet zolang geleden kampioen.
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    vrijdag 9 november 2018 om 08:07
    Doordat Ajax (door europeesvoetbal) en PSV (uit vorm) het net lieten afweten en Feyenoord echt alles mee had.. dat zie ik niet meer heel snel gebeuren.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 08:07]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 07:58
    Dit wisten we al een tijdje toch..

    Als het Feyenoord en AZ enigzins aansluiting weet te vinden zitten we toch met een prima competitie.

    AZ heeft veel toptalent in huis en een mooie omzet qua transfers.

    Feyenoord moet hopen op een nieuw stadion en de jonge jongens meer de kans geven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 07:58
    Volgend Jaar moet Ajax maar eens onze poule loten en dan zonder De Ligt en Onana. Kijken hoe goed ze t dan doen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 07:59
    Huilen 😢

    Wij hebben zo vaak moeilijke poules gehad.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:49
    Met tenminste 1 B-ploeg zodat jullie via europa league verder konden. T is nie voor niks dat dit jullie eerste keer in meer dan 10 jaar wordt dat jullie doorstoten naar de volgende CL ronde.
    Vind ik leuk
    Mablo46 +193
    vrijdag 9 november 2018 om 08:57
    maar .... PSV had toch op z'n minst thuis van Inter kunnen winnen? Dan wel Tottenham?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:59
    Hadden we ook gekund, maar de scheids werkte niet mee... Nee k hoop dat uit tegen inter nog een soort van eer gered kan worden. Je voetbalt nergens meer voor dus speel maar met lef en ambitie.
    Vind ik leuk
    Mablo46 +193
    vrijdag 9 november 2018 om 09:01
    Met het mes tussen de tanden. :)
    Vind ik leuk
    1313 +282
    vrijdag 9 november 2018 om 14:07
    " Lef en Ambitie" Juist is dit het nou niet waar het aan ontbreekt tot nu toe in de CL. Kansen zat geweest hoor. Alleen vond ik Psv meer behoudend dan normaal spelen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 17:55
    Lees mijn eerdere reactie, je kan niet verwachten om attractief te spelen met risiscos zolang je écht nog ergens voor speelt tegen een sterkere tegenstander. Als je niets te verliezen hebt is wanneer je maar je meest gedurfde voetbal moet laten zien. Dat is hoe ik er over denk.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 17:55]
    Vind ik leuk
    1313 +282
    vrijdag 9 november 2018 om 21:10
    Dat kan. Maar vertel mij dan wat je op voorhand te verliezen hebt in zo'n poule? Ik snap wat je bedoelt hoor maar het is hoe dan ook alles of niets in zo'n poule snapje.


    Er zijn ook oprecht echt kansen geweest voor Psv dat maakt het gewoon zonde.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 22:42
    Die kansen heb je zeker, Het verdient dan ook geen schoonheidsprijs. Maar die pot tegen inter, daar had je gewoon recht op die 3 punten gehad. Das gewoon spijtig. Maar ja, in theorie speelde je natuurlijk voor europa league voetbal.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:05
    "Zonder de Ligt en Onana"
    Dus je geeft toe dat met die 2 erbij Ajax wel een prestatie neer had kunnen zetten in de poule van PSV?

    ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:11
    Dat is een verkeerde aanname..

    Net zoals met de ligt ajax wel gewonnen zou hebben in Eindhoven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:50
    Indirect eiegenlijk wel. De Ligt is een talent die je bij wijze van spreke 1x per 10 jaar tegenkomt en dat die nog niet weg is benoemenswaardig.
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    vrijdag 9 november 2018 om 08:08
    Wat een onzin, dan loot psv de ajax poule zonder Bergwijn en Lozano.
    Nou dan blijft er niks meer over.
    Vind ik leuk
    Pvdsluis +3551
    vrijdag 9 november 2018 om 08:38
    Sterker nog, al loot PSV de poule van Ajax met Bergwijn en Lozano, zie ik ze geen 2e worden hoor.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:47
    1x gelijk tegen benfica. 1 mazzeltje tegen benfica. 1x gelijk tegen Bayern. Kom op, benfica was matig op zn best en alleen tegen Bayern stak Ajax écht boven zichzelf uit. Ik had PSV graag in deze poule gezien. Het loten van Inter was gewoon een doodsteek. Ajax is beter dan 2 ploegen uit hun poule. PSV moet elke wedstrijd boven zichzelf uitstijgen om te winnen van Barca, Tottenham of Inter.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 08:57]
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    vrijdag 9 november 2018 om 09:04
    nou ajax is beter dan 1 van die ploegen. Benfica vind ik gelijkwaardig dus vind het een goede prestatie van Ajax dan ze daar 4 punten tegen hebben gehaald. Ajax heeft wel het geluk mee dat het ploegen treft die niet in vorm zijn maar daar moeten wij niet tegen zeiken maar juist koesteren dat het Nederland een keertje mee zit.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:27
    Kijk naar de marktwaardes van de drie teams. Dan staat Ajax gewoon op een 2de plek. Ajax doet t gewoon goed maar laten we nou niet PSV naar beneden halen want daar kan ik niet zoveel mee.
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    vrijdag 9 november 2018 om 10:18
    ik haal PSV niet naar beneden :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:38
    Jij niet, maar zo’n beetje alle Ajacieden wel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:47
    Martkwaardes staat Ajax inderdaad 2e sinds 4 Oktober. Daarvoor had Benfica geloof ik een iets hogere marktwaarde. De Prestaties in de Champions League hebben daar dus ook invloed op gehad dus dan krijg je beetje een cirkel redenatie. Ajax en Benfica zijn gelijkwaardige ploegen, daar doe je niks af aan PSV. Daarbij is transferwaarde ook niet een hele betrouwbare maatstaaf. Een speler van 29 is minder waard dan 1 van 23, maar dan kan die van 29 nog steeds wel beter zijn.

    PSV verdient het niet om naar beneden te worden gehaald, want ze zitten in een moeilijke poule. Maar haal de prestaties van Ajax in de CL ook niet naar beneden. Want nu is het pot verwijt de ketel.
    Ajax levert een topprestatie in de CL, ook niet vergeten dat Ajax nog kansen heeft op de 1e plek ook!

    Vind ik leuk
    Korm +36723
    vrijdag 9 november 2018 om 11:55
    hier sluit ik mij bij aan
    Vind ik leuk
    1313 +282
    vrijdag 9 november 2018 om 14:13
    Wederom word er "marktwaarde" bij betrokken. Neem je Rode Ster Belgrado dan ook mee in je mooie analyse?

    Die bewijzen toch echt het tegendeel op het moment. Wat een jankerds zeg. Beter kijk je gewoon geen voetbal meer dan en ga je je wedstrijden analyseren op basis van de marktwaarde. Kijken hoeveel je er dan goed hebt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 17:54
    K snap niet hoe iedereen van PSV verwacht om zeer attractief voetbal te spelen tegen ploegen die defensief kunnen opvangen en offensief dodelijk zijn. Liverpool is een zeer offensieve ploeg, dat heeft ze in de Premier league vaak gebroken. Je moet per team een wedstrijd bekijken. Maar Ajacieden roepen van: AJAX IS VEEEL BETERRRRRRR DAN JULLIEEEE, terwijl Ajax uit tegen benfica matig was, thuis slordig was en alleen tegen Bayern écht goed was dan kan je van mij geen aardige reacties verwachten.
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    vrijdag 9 november 2018 om 09:02
    Hmm dat weet ik net zo nog niet. Ik vind Ajax en PSV niet van elkaar onder doen
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:12
    Ok dan jullie in de andere poule zonder Lozano en zoet, kijken hoe dat gaat.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:50
    Zou ik ook wel willen zien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:12
    Zielig figuur. Ajax had het beter gedaan dan PSV. Ajax denkt in voetballende oplossingen terwijl PSV meestal de bal naar voren rost op zoek naar de Jong of Lozano.Ajax speelt in Europa gewoon BETER!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:24
    Soms wordt je door de tegenstander gedwongen om zo te spelen. Dat Ajax goed presteert is natuurlijk hartstikke mooi. Maar goed spelen, ook zeker niet altijd. Tegen Benfica was het 2x niet echt goed. Maar haal je 4 punten, het enige wat telt en dat is mooi. Tegen aek en Bayern was het spel wel goed.

    Maar ik wil zeggen dat het ook afhankelijk is van wat geluk. Wanneer PSV tegen een Inter correcte beslissingen(rood en een buitenspelgoal) en een keeper hadden die ze dag had. Dan pak je 3 punten. En heb je er al 4 in z'n poule, en is EL nog goed haalbaar.

    Ajax heeft dat geluk dus wel weer met z'n goal van mazzraoui, alleen maar lekker. Maar geluk is een grote factor op z'n podium.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 08:24]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:52
    Nee jochie dat heeft Ajax maar 1 wedstrijd gedaan. Tegen een bayern uit vorm. Benfica speelt gewoon ronduit matig en AEK mag je niet eens durven te vergelijken met Inter milaan.
    Vind ik leuk
    Mablo46 +193
    vrijdag 9 november 2018 om 08:58
    AEK mee eens, Bayern half maar Benfica matig? Kom op, wees realistisch. Tottenham speelde op 50% ok?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:00
    Waarom zou tottenham in de CL op 50 procent spelen in wedstrijden die ze moesten winnen. Barca heeft ons vernederd. Maar met tottenham ben k t oneens. Vond je zelf dat ajax goed speelde tegen benfica uit? Toch gelijkgespeeld.
    Vind ik leuk
    Mablo46 +193
    vrijdag 9 november 2018 om 09:02
    Klopt, Ajax was thuis wel in goede doen tegen Benfica maar uit niet, zeker eerste helft niet nee. Maar Tottenham was ook enorm slordig, hoe vaak die de tribune niet onder vuur namen!

    Kortom, het zijn allemaal moment opnames. Echter het stoort me zo dat de zogenoemde fans hier de andere poules onderuit halen als zijnde 'b-ploegen'. De clubs zitten daar niet voor niets, op AEK en Pilzen na dan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:26
    T is frustratie tegen frustratie, verschil is dat Ajax er wel iets aan overhoud en PSV niet...
    Vind ik leuk
    Mablo46 +193
    vrijdag 9 november 2018 om 09:37
    Klopt!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:01
    Hahaha Benfica presteert al jaaaaaaaren beter dan Inter in de CL en EL. Benfica is gewoon veel beter dan Inter en Bayern is 2klasses beter dan Inter. Bayern uit vorm rolt PSV gewoon makkelijk op man. Doe toch niet zo afgunstig!!!!!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:41
    Kijk ff naar de selecties van beide teams. Ga je nou beweren dat Benfica ook maar 1 speler heeft van t niveau: Icardi, de Vrij, Naingolan, Handanovic? En bayern uit vorm verloor een paar potjes op rij. Doen ze normaal gesproken écht nooit.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 11:42]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 17:16
    Haha de aanval van Benfica is gewoon veel beter. PSV had op zeker van Benfica verloren. Van Bayern had PSV heeeel zeker verloren. Ajax speelt in Europa zoveel dan PSV. Dat zie jij toch ook wel?? Je komt afgunstig over namelijk.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 17:49
    Je maakt een grapje toch? Cervi beter dan Wkfinalist Perisic? Jonas deed toch geeneens mee tegen jullie, en die is ook al niet beter dan Icardi. Misschien kom ik ongungstig over maar jij onrealistisch. Onze poule was in alles moeilijker. Ajax wordt 2e in een poule waar ze het 2e beste team zijn. Als de ajax basis is meer waard dan die van Benfica. Moet ik dan op dat gelijkspel tegen bayern na zo onder de indruk zijn van jullie?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 19:12]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 18:56
    Het is namelijk exact hetzelfde als ik zeg dat Ajax van een Spurs uit vorm (waren slecht afgelopen dinsdag) had gewonnen. Thuis had Ajax echt zeker van Inter gewonnen. PSV kan de bal alleen naar voren rammen ri Lozano en de Jong. PSV speelt Europees armoedig voetbal. Maar ja dat wil je gewoon niet inzien want je ziet stijf van jaloezie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 19:24
    Ha doe me een lol, Ajax kon nog niet eens winnen van PSV en Heracles laat staan van Inter. Ze hebben een mazzeltje gehad tegen benfica, hoe hadden ze dan volgens jou: “Zeker van Inter gewonnen”? Jullie hebben bayern thuis nog niet verslagen vriend. Zodra Bayern van Ajax zou winnen heeft Ajax net zoveel punten gehaald tegen échte topploegen als PSV. T is om t huilen hoe erg Inter onderschat wordt. Volgens mij hebben zij Tottenham verslagen en is Tottenham een ploeg die vorig jaar onder andere Real Madrid heeft verslagen in hun poule en nu nog steeds als 1 van de beste teams van de premier league worden gerekend. Minstens de helft van de 11 spelers in hun basisopstelling hebben in de halve finales van het WK gespeeld. Daar staat tegenover dat ajax, 1 goede wedstrijd heeft gespeeld tegen Bayern, thuis slordig was tegen benfica en in de laatste minuut de winst pakte en uit al helemaal niet zo indrukwekkend was. Stijf van jaloezie? Misschien wel maar dan omdat PSV gewoon geen kans heeft gekregen om te voetballen in europa. Het was bij de loting van inter namelijk beslist. Een ploeg die Ajax ook niet zomaar had kunnen verslaan. Jullie verloren volgens mij van Man U in de EL finale. In de laatste 3 jaar is het alleen jullie niet gelukt om te winnen van United. Je ziet Blind, Je denkt er te Ligt over, als k jou was zou k jezelf maar bezig houden met een andere sport zoals Mazrouien of Schönespringen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 19:25]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 22:26
    De jaloezie druipt er weer vanaf. Het is gewoon om te janken dat er mensen zijn zoals jij die zo ongeloooooflijk afgunstig zijn. Het feit is dat jouw wonder ploeg PSV maar 1 schamel puntje heeft verzamelt en waren werkelijk compleet kansloos. Het is toch om te janken. Ajax heeft al 8 punten vriend. PSV speelt in Europa geen fuck klaar!!!!!!!!! PSV gaat er in de Arena in maart gewoon met dikke cijfers af!!!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 22:28]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 22:48
    Pff hoe oud ben je? Net zo oud als het aantal onnodige uitroeptekens dat je gebruikt? T heeft geeneens nut om met kansloze mensen als jou te discussieren. Veels te veel verblind door t scorebord dat je niet eens meer helder kan nadenken. Zeer spijtig, k steun altijd de nederlandse ploeg. Het enige wat sommige Ajacieden nu doen is beweren dat ze Inter en Tottenham wel ff van de mat tikken. Nieuws voor je, als je tegen Benfica nipt wint dan win je ook niet zomaar van Inter en Tottenham, das logica en meer niet. En dat van de Arena geloof ik niet. Jullie fantastische ploeg heeft niet de volwassenheid die de échte topclubs in de CL wel hebben dus kan PSV vrij makkelijk jullie zwakke punten blootleggen. Maar ja, dat zien we wel weer in maart.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 23:41
    Gefeliciteerd met de domste comment van de dag. Je gededraagd je als een afgunstige kleuter. Dus jij vond jouw PSV dus geweldig voetballen? Ze waren compleet kansloos. Ajax speelt gewoon stukken beter in CL dan PSV. Zie daar 8 punten en jouw cluppie maar 1 puntje.
    Ik wens je veel wijsheid toe in je leven. Fijn weekend
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 23:54
    Je blijft kijken naar de punten, zo jammer dat je niet in staat bent om verder te kijken dan dat, tja voor 1 keertje is t genoeg. Een gunstige loting en Ajax kan opeens de wereld aan. Je blijft aanhalen hoe kansloos psv was. Beetje meer geluk en je hebt als psv zijnde gewoon 5 punten, maar goed dat geluk hebben we helaas in de verkeerde competitie afgedwongen. K hoop dat Ajax me de mond snoert in de volgende rondes en hoop dat jij ooit je clubbril kan afzetten en een realistische bril op kan doen. En ook jij een fijn weekend.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 23:55]
    Vind ik leuk
    Jozef +38700
    vrijdag 9 november 2018 om 08:12
    Beetje kinderachtige reactie, dimi...

    Volgend jaar mogen we hetzelfde proberen, maar dan zonder beste spelers.

    Zo lust ik er ook nog wel een paar...
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    vrijdag 9 november 2018 om 08:25
    PSV was met De Ligt en Onana minimaal 3e geworden in hun poule Jozef. Dat is toch duidelijk? ;)
    Vind ik leuk
    Jozef +38700
    vrijdag 9 november 2018 om 08:26
    Dat wel natuurlijk...😀
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:53
    Kijk, wat driessen hier zegt is dat Ajax nu eigenlijk vast weer wil meetellen in europa. Das leuk en aardig, maar talenten van het niveau de ligt vervang je niet zomaar dus is er geen garantie dat je dit volgend jaar weer zo ff evenaart.
    Vind ik leuk
    Jozef +38700
    vrijdag 9 november 2018 om 09:50
    Tja, Driessen...
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:32
    Ajax zal altijd blijven VOETBALLEN, en niet 90 minuten alleen maar tegenhouden, vandaar ook de grote aanhang in binnen en buitenland.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:55
    Ja man, tuurlijk. Sinds tikkie breed tikkie terug de Boer niks meer gewonnen. En zelfs met het levende goud genaamd matthijs de ligt had ik jullie ook niet zien winnen van Tottenham en Barca.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:04
    Dat is de reden dat je supporter van Psv bent, geen verstand van voetbal, bij tot hadden wij niet verloren, we hadden in ieder geval meegevoetbalt, maar ja jullie vinden muur bouwen belangrijker, en dat me zon budget, belachelijk.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 18:04
    Aldus de supporter van het clubje dat met het grootste budget van de eredivisie voor het eerst sinds 2010, zit toch een paar jaartjes voorronde tussen, de CL wist te halen via de voorronde. Rapid Wien, Rosenborg, FK Rostov. Je kunt nu wel zo stoer doen, maar dit is pas jullie eerste jaar dat jullie het op het hoogste niveau laten zien sinds de zogenaamde gouden revolutie van Cruyff. Ga het dan niet over ons budget hebben gap, we hebben een nieuwe trainer en een nieuw zoals ten hag het zou noemen Proces. Met De Ligt, Ziyech en Tagliafico heb je spelers waar je U tegen zegt. Maar zijn die niet door dezelfde uitgespuugde Marc Netto behaald? Is het niet dankzij die volgens de ajacieden genoemde tuinkabouter dat jullie een team hebben in Europa die boven Benfica staat. Zelfs met geen voetbalverstand bezit ik er meer van dan 70 % van de ajacieden. Uit bij tottenham hadden jullie niet verloren? Ja vast, als ik zie hoe goed jullie tegen benfica waren waren jullie een stuk sneller uit de wedstrijd gespeeld als dat wij waren.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 18:05]
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 november 2018 om 09:32
    We kunnen het omdraaien, jullie hadden bij Bayern en bij benfica geen punten gehaald, simpelweg omdat jullie geen voetbal in de ploeg hebben, twee keer niks.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 10 november 2018 om 09:34]
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 november 2018 om 14:52
    Ik durf niet te beweren, dat wij wél van Benfica hadden kunnen winnen, wel hadden we een eerlijkere kans gehad in jullie poule.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +704
    vrijdag 9 november 2018 om 07:58
    Haha 1 zwaluw maakt nog geen zomer! Volgend jaar moet ik het nog zien met een leeg gekocht ajax of ontevreden spelers die niet weg mochten!
    Vind ik leuk
    Andre As +1144
    vrijdag 9 november 2018 om 08:07
    De zomers duren tegenwoordig steeds langer. Hét voordeel van het opwarmen van de aarde.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +704
    vrijdag 9 november 2018 om 08:12
    Dat is waar, ze mogen voor deze ene keer overwinteren ;)
    Vind ik leuk
    Andre As +1144
    vrijdag 9 november 2018 om 08:19
    Dat is al meer dan andere Nederlandse clubs al jaren Europees laten zien ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:13
    Dat is inderdaad de keerzijde van dit succes ja en ik hoop dat zowel het Ajax bestuur als de spelers snappen dat een totale leegloop niet mogelijk is wil de club iets gaan betekenen op EU niveau. We gaan het zien, er is dan wel geld.om adequaat te investeren.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +704
    vrijdag 9 november 2018 om 08:16
    Dat is wat ajax voor heeft op PSV, financieel zou ajax moeten kunnen aanhaken, nu sportief nog!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:21
    Aanhaken op wie? PSV? Dat gat is welgeteld vijf punten, dus met nog 2/3 van de competitie te gaan is dat geen onoverbrugbare moeilijkheid. Jammer is alleen dat PSV na de winter weer alleen hoeft te spelen in de ED en dat is een voordeel voor hen gezien de fitheid en het lagere risico op blessures
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +704
    vrijdag 9 november 2018 om 09:36
    Luister ik ben niet voor ajax, maar psv gaat echt nog wel zijn punten verliezen!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:22
    Kwestie van tijd. PSV zal ook niet meer aan kunnen haken. PSV dacht na het kampioenschap Ajax bij te kunnen benen (financiëel ) door CL deelname. En Ajax haalde ook gewoon de groepsfase...sterker nog Ajax harkt gewoon meer binnen dan PSV 🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:19
    Ajax heeft zo belachelijk veel geld. Die halen heus goede vervangers.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:56
    Dat bedoel ik nou Jopie. Deze spelers vervang je niet zomaar. De talenten die ajax nu bezit zijn écht goed.
    Vind ik leuk
    ritje +205
    vrijdag 9 november 2018 om 07:59
    hallo het is voor NED te hopen dat Feyenoord en AZ weer mee gaan doen! want PSV wordt niet sterker, Het blijven Boeruh door de zwakte van de Eredivisie staan zij boven aan! mvg ritje
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:03
    Ik bespeur een vleugje jaloezie....
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    vrijdag 9 november 2018 om 08:09
    haal vleugje maar weg ;)
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1509
    vrijdag 9 november 2018 om 08:31
    Vroeg weekend verlof denk ik.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 07:59
    Idd kassa maar wel willen natuurlijk ook dat andere clubs kunnen mee profiteren.....maar 1 club in nederland ligt dwars. Dus ja, zeg het maar.
    Vind ik leuk
    buddha +8883
    vrijdag 9 november 2018 om 08:02
    in bijna ieder land heersen er maar 2 of 3. niets nieuws toch ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:05
    Psv zeker niet. Veel te kleine achterban en regionaal.
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    vrijdag 9 november 2018 om 08:11
    Voor een regionale club met een kleine achterban doet PSV het dan meer dan uitstekend! Zeker als je ziet dat PSV op sportief gebied de tweede club van Nederland is die niet onderdoet van de nummer 1 :)
    Vind ik leuk
    Jozef +38700
    vrijdag 9 november 2018 om 08:15
    Ach, in 2017 deed jouw nummer 3 het beter dan jouw nummer 1 en 2....
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    vrijdag 9 november 2018 om 08:19
    ja dan heb je het maar over een jaar om daarna weer jaren niks te horen. PSV en Ajax verdelen normaal gesproken de titels en dat is iets structureels
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1035
    vrijdag 9 november 2018 om 08:05
    Haha deze kerel is echt niet goed. ‘Het is een illusie dat opleiden voor het eerste elftal’ dat stukje. Waar heeft de man het over? Jaren 70,eind 80, 90 en ook in dit milenium heeft Ajax zijn successen gevierd aan de hand van jeugdig talent. Dat je dit met (dure) ervaren krachten doet is ook al sind jaar en dag. Dat deze ervaren jongens duurder is een feit, maar dat dit ten koste gaat van je opleiding slaat echt nergens op. Kwakzalver
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 08:05]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:07
    Dat zeggen ze al 40 jaar.

    En als ajax en PSV weg willen uit NL? Nou doei.

    In de laatste 10 jaar ... AZ en Twente gingen de concurrentie aan met Ajax en PSV. En wat gebeurd er ...? Een faillissement. Haha. Ja, zo kan ik het ook.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 08:12]
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    vrijdag 9 november 2018 om 08:14
    nou ik denk dat je dan zou huilen..
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:15
    Ik ben wel klaar met die 2 clubs.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 08:15]
    Vind ik leuk
    Jozef +38700
    vrijdag 9 november 2018 om 08:18
    Snap ik.

    Dan kan Feyenoord vaker kampioen worden toch?

    Het is maar wat je leuk vindt...
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:19
    Het zal er een stuk eerlijker aan toe gaan in ieder geval.
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    vrijdag 9 november 2018 om 08:21
    blijft natuurlijk schandalig dat Feyenoord in zo'n diep dal is gegaan. Na het kampioenschap had ik de hoop dat ze zouden aanhaken...
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:28
    Vorig seizoen was botte pech, ook doordat van Persie ook pas in de winter kwam.
    De seizoensstart is gewoon stom. Ze kunnen heus wel beter, dan dat ze tot nu hebben laten zien.

    Maar dan kan het alweer eens te laat zijn.
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    vrijdag 9 november 2018 om 08:31
    het is elk jaar wat Wim, 2017 had je het geluk dat het bij Feyenoord allemaal wel liep, door de goede europese campagne van Ajax en het uit vorm zijn van kampioen PSV heeft feyenoord met 1 punt verschil kampioen kunnen worden.
    Al zie ik dat in de toekomst niet snel veranderen als er bij Feyenoord geen ander beleid wordt gehanteerd
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 08:31]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:39
    De selectie zit best wel goed in elkaar. Maar er straalt niks uit de spelers en de trainer.

    Ik heb alle vertrouwen in Kuyt volgend jaar.
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    vrijdag 9 november 2018 om 08:59
    Om eerlijk te zijn wim, Bottegin, Jan arie kunnen niet meer achterin. Toornstra kan je ook afscheid van nemen. De rest van de selectie kan nog wel in vorm komen of groeien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:06
    Als er betere vervangers zijn wel idd. Maar voorlopig krijgt Feyenoord nog vaak doelpunten tegen zonder die 2 achterin.

    Toornstra is vooral mentaal slappe hap. Ik zou Kokcu en Burger er gewoon inzetten. Jammer voor Clasie en Toornstra dan maar.
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    vrijdag 9 november 2018 om 09:09
    het is inderdaad vreemd dat Feyenoord weinig jeugd gebruikt terwijl je er goede verhalen over hoort. PSV had dit probleem ook, gelukkig gebeurd het nu wel vaker. Feyenoord zou moeten kijken naar een andere coach (chemie lijkt op) en een TD die ook door wilt groeien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:15
    Een iets enthousiastere coach zou niet gek zijn. Vandaar dat ik Kuyt noemde.
    Van Geel vind ik het wel goed doen. Wat moet je van een TD verwachten? Voor 100 miljoen kan iedereen wel wat knaps kopen.
    Vind ik leuk
    Jozef +38700
    vrijdag 9 november 2018 om 08:32
    Sorry Wim, dat vind ik echt niet eerlijk om te zeggen.

    Aan een club als AZ kun je zien dat er met betrekkelijk weinig budget, maar met goed beleid aardig wat bereikt kan worden.

    Als ik zo vrij mag zijn: Feyenoord heeft misschien wel de grootste mogelijkheden en achterban in Nederland, maar voert structureel wanbeleid.

    Ajax had 8 jaar terug geen cent te makken en nu wel. Hoe zou dat komen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:42
    Omdat Frank het geluk had vier keer de CL te halen, met nul uitgaven. Dat is 100 miljoen.

    Ajax en PSV zaten ook diep in de schulden en dan helpt dat wel.
    Die 4 jaar ... waren wel de meest trieste jaren in de ere divisie. En dan moet het dus meezitten.

    Bij een club als AZ zijn de verwachtingen veel lager en dat voetbalt makkelijker.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 08:43]
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    vrijdag 9 november 2018 om 08:58
    alleen hebben ze 0,0 resultaat ;)
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    vrijdag 9 november 2018 om 08:20
    kan mij niet voorstellen, zonder PSV en Ajax is het voor Feyenoord toch geen bal aan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:43
    Op deze manier helemaal niet.

    Normaal heb je 5x pech en 5x geluk. Ajax en PSV hebben gewoon 10x geluk. Jaja.

    Ik denk dat iedereen staat te juichen, als Barca, Real, PSG, Juve en Bayern de competities verlaten.

    En die Engelse clubs verdienen in de PL veel te veel. Die gaan nooit meedoen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 08:53]
    Vind ik leuk
    ritje +205
    vrijdag 9 november 2018 om 08:08
    hallo Zoals Al Jaren is Ajax de club die internationaal presteerd En zeker niet PSV. En dan te roepen dat Ajax in een poule zat met lamme en blinde? dat Is zelfs Psv Suporters onwaardig? beetje dimmen Lampegatters! mvg ritje
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    vrijdag 9 november 2018 om 08:14
    Ajax staat niet voor niks hoog op de lijst, maar PSV doet het ook gewoon prima hoor om bij de eerste 40 te zitten
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5048
    vrijdag 9 november 2018 om 08:09
    Ajax heeft inmiddels zoveel middelen dat ze idd normaal gesproken,structureel de beste van NL zullen zijn de komende jaren. Bij PSV moet ik dat nog maar zien. Haal Lozano en Bergwijn weg en het is al zo goed niet meer.
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    vrijdag 9 november 2018 om 08:15
    alleen met dat geld kunnen ze wel dezelfde soort spelers halen..
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5048
    vrijdag 9 november 2018 om 10:34
    dat moet eerst maar eens gaan lukken. Niet iedere speler is een schot in de roos.
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    vrijdag 9 november 2018 om 11:54
    Zeker waar :)
    Vind ik leuk
    JoTaPe +890
    vrijdag 9 november 2018 om 08:09
    Dat gezeik over die poules moet ff ophouden. En dat zeg ik als niet-Ajax fan maar voetbalfan.
    Je doet mee aan een toernooi omdat je gekwalificeerd hebt. Daarna wil je zoveel mogelijk winnen. Wil je de cup winnen, moet je van iedereen winnen.
    Ajax doet het gewoon goed, klaar.
    PSV heeft wat pech gehad maar heeft domweg te weinig goede wissels op de bank zitten om het verschil te maken.
    Taak voor de staf om dat te verbeteren.
    Ajax kon meer bijkopen dan PSV en heeft paar uitzonderlijk goede jonge gasten.
    Zo is het nu eenmaal.
    Volgend jaar moeten beide clubs weer de markt op omdat er aantal jongens weggekocht worden.
    Dat is het lot van de ED clubs.
    Deal with it.
    Die Valentijn is een kwal. En waait met alle winden mee. Gaan we het echt over hem en zijn artikel hebben?
    Kom op.
    Weekend bijna....voetbal.
    Genieten dus
    Vind ik leuk
    Korm +36723
    vrijdag 9 november 2018 om 08:16
    ik sluit me er bij aan :)
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    vrijdag 9 november 2018 om 08:09
    Die totale dominantie is er al. Het is Ajax en PSV, dan moet je 10 lichtjaren wachten en dan zien we Feyenoord, AZ Vitesse enz. Wat Valentijn voorspelt weten we al. Word zo moe van deze omhooggevallen journalist die denkt dat hij de wereld opnieuw heeft uitgevonden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:11
    Ach Valentijn wat maak je je druk. Je hebt zelf nauwelijks met goed fatsoen tegen een bal getrapt, laat staat dat het op een redelijk niveau is geweest. Lul maar raak voor een knaak. Wie neemt jou nou serieus? Alleen de domoren die naar Veronica Inside kijken.
    Vind ik leuk
    Molletje +269
    vrijdag 9 november 2018 om 08:15
    'Opleiden en investeren in de opleiding wordt nooit losgelaten, maar het is een illusie te veronderstellen dat Ajax bij sportieve stappen hogerop nog opleidt voor het eerste elftal.

    Dus Dhr. Driessen denkt dat Ajax dan alleen nog maar "talenten uit de grote competities koopt?" en "Gearriveerde spelers uit grote competities koopt?"

    Dus de talenten van het kaliber; De Ligt, Mazraoui, v/d Beek zullen dan "te min" zijn voor Ajax 1?

    Weet niet welk niveau hij voor Ajax in gedachten heeft, maar als je niveau als 1e team omhoog gaat, gaat je opleidingsniveau ook omhoog... dus wederom een knap staaltje "gelul" van Dhr. Driessen.
    Vind ik leuk
    rexxo +1306
    vrijdag 9 november 2018 om 08:15
    Jomanda Driessen heeft net zijn ontbijt met azijnthee en zure pap op.
    Zit nu aan tafel over die hele grote knikker te vrijwen wat hij er allemaal in ziet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:15
    Het is dan ook belachelijk dat we van ajax- en psv-supporters hun club moeten gaan aanmoedigen in de Champions League. Al dat geld zorgt er alleen maar voor dat ajax en psv nog verder uitlopen op de rest en dat is absoluut niet voordelig voor een competitie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:38
    Ach maak je druk. Jouw club speelt in een hele andere competitie ;)
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1509
    vrijdag 9 november 2018 om 08:16
    De Eredivisie CV zou een soort belastingdienst moeten spelen.

    Dankzij hen kunnen Ajax en PSV uitkomen in een competitie. Als ze dan vervolgens miljoenen winnen in Europa zou het voor hun eigen bestwil goed zijn als daar een percentage van in een pot wordt gestoken die verdeeld wordt onder de overige clubs. Welke dan verplicht zijn te investeren in verbetering van selectie.

    Eerlijk? Nee, maar het zou een manier zijn om van de Mickey Mouse competitie af te komen. Je kan dat plan na 10-15 jaar evalueren en herzien. Tegen die tijd verwacht ik dat de rest wel een beetje bij is getrokken.
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +886
    vrijdag 9 november 2018 om 08:29
    Dat is toch ook het plan van Ajax en PSV? 10% van de Europese inkomsten willen ze aan de overige clubs geven, mits ze op echt gras gaan voetballen.
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1509
    vrijdag 9 november 2018 om 08:32
    Dat zijn televisie inkomsten nationaal meen ik.

    Roffel, tromgeroffel of 5-cilinder?
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +886
    vrijdag 9 november 2018 om 13:06
    Het nieuwe plan, dat de komende dagen vorm krijgt: clubs die in 2021 op natuurgras spelen, worden voortaan beloond met een jaarlijkse bonus uit de Europese inkomsten. Dat kan in gunstige gevallen oplopen tot grofweg 1 miljoen euro per seizoen.
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1509
    vrijdag 9 november 2018 om 13:08
    Ik had me niet zo verdiept in dat plan. Lijkt me een goed plan.
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +886
    vrijdag 9 november 2018 om 13:11
    Zal dan alleen maar het geld van Ajax zijn wat wordt verdeeld. 😉
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4708
    vrijdag 9 november 2018 om 08:17
    Dat laatste is toch een probleem van de andere clubs. Buiten Ajax en PSV neemt geen enkele ploeg Europees voetbal serieus. Terwijl zelfs in de EL miljoenen te verdienen zijn. Als clubs als Feyenoord, AZ en Vitesse daar de neus voor ophalen moeten ze niet gaan huilen dat de financiële verschillen te groot worden.
    Vind ik leuk
    2cents +56639
    vrijdag 9 november 2018 om 08:29
    De uitschakeling van deze ploegen kwam omdat ze de neus ophaalden voor de EL?

    Je kunt hooguit spreken van zelfoverschatting, net als bij Ajax en PSV vorig jaar.

    Maar al deze clubs hadden dolgraag (vorig jaar) EL gespeeld.
    Vind ik leuk
    3-0 +637
    vrijdag 9 november 2018 om 08:18
    Typisch Nederlands weer. We doen het een keer redelijk in Europa en we slaan weer helemaal door. Vorig jaar vlogen Ajax en PSV eruit tegen europese dreumessen en was ons voetbal dood. Zouden die journalisten ooit een verhaal van zichzelf van een jaar geleden teruglezen ?

    Ajax doet het prima maar wel tegen 2 ploegen waar het crisis is en een subtopper uit Griekenland. PSV presteert amper en heeft met mazzel 1 puntje.

    Ajax en PSV zullen altijd afhankelijk blijven van een gunstige loting, heeft verder niet heel veel te maken met kwaliteit....
    Vind ik leuk
    Peterfc +1664
    vrijdag 9 november 2018 om 08:22
    Wat een onzin praat Driessen nu. PSV heeft nog altijd maar een oorlogskas van zo'n 30 miljoen. Dat is geen onoverbrugbaar verschil met bijvoorbeeld Feijenoord waar ook 30 miljoen te besteden was maar verkeerd is uitgegeven.
    Driessen gaat er ten onrechte van uit dat PSV en Ajax zich elk jaar gaan plaatsen voor de CL dat is voorlopig nog lang niet zo.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:22
    Ach dit hoorde we in de jaren 90,00 en nu weer.. voorlopig eerst maar eens wat winnen
    Vind ik leuk
    Leozao +4240
    vrijdag 9 november 2018 om 08:25
    PSV is een paar jaar geleden ook "gered": door de gemeente Eindhoven. Als je 2 jaar lang geen CL haalt met CL-begroting kun je het ook schudden. Zoveel geld er achte bayern "staat" is in NL slechts denkbeeldig. Er zit hier in Nl derhalve nog wel wat dynamiek in.
    Vind ik leuk
    Kuip +7905
    vrijdag 9 november 2018 om 08:27
    De hegemonie van Ajax en PSV is al 40 jaar aan de gang. Slechts Feyenoord, Twente en AZ wisten dit eenmalig een keer te doorbreken. Dus dit is niet nieuw. Toen Ajax in de jaren ‘70 de beste club ter wereld was wonnen ze ook alle wedstrijden met 6-0.
    Zo was het en zo zal het voorlopig ook blijven. Het wordt wel tijd dat de subtop beter gaat presteren. Dat verwijt ik vooral de Nederlandse trainers. Die zijn niet in staat spelers en teams beter te maken. De KNVB heeft mijns inziens drie speerpunten op dit moment.
    1 een betere trainerscursus aanbieden op HBO-niveau ( dat betekent dat veel ex-profs daar niet voor in aanmerking komen vanwege het niveau en dat lijkt me veel beter)
    2 het kunstgras verplicht afschaffen
    3 het aantal buitenlanders per selectie terugschroeven tot maximaal 5 ( vroeger was dat drie)

    Nu we in Nederland op dit moment geen goede trainers hebben zouden veel clubs een buitenlander moeten halen. Heracles heeft een Duitser, die laat zien hoe het moet.
    Vind ik leuk
    kevinleo +2586
    vrijdag 9 november 2018 om 08:35
    Als Ajax en PSV niet mee doen is er kritiek dat ze niet mee doen en nooit meer zullen aanhaken bij de Europese top. Nu hebben ze de kans om serieus aan te haken en is dat meteen slecht voor de Eredivisie. Nee, dit is juist goed voor de Eredivisie. Wellicht willen toppers zoals aangegeven niet direct in een zwakke competitie spelen maar dit kan er wel voor zorgen dat middenmoot spelers wel naar de eredivisie willen komen en dus de rest sterker word. Ook is internationaal succes goed voor onderhandelingen met sponsoren en trekt het wellicht de internationale kijker.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2691
    vrijdag 9 november 2018 om 08:48
    Zijn stelling van opleidingsclub kan ik me wel in vinden. Iedereen zit altijd met een harde tampeloeres te praten over eigen jeugd bla bla bla maar dit heeft ons niks meer dan de kop gekost. Een stempel opleidingsclub is niet bepaald topclub waardig. Leuk hoor als die jonge spelers maar ik vind het pas echt mooi als er spelers uit de regio zoals De Ligt doorbreken. Dat zijn spelers waar die spelen voor je stad zoals onze oude clubiconen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12420
    vrijdag 9 november 2018 om 09:07
    Je kunt het Ajax niet kwalijk nemen dat ze proberen om onderdeel te worden van de Europese subtop.
    Ik roep al een jaar dat de grootste uitdaging voor Ajax wordt, om internationale subtoppers te vinden die in de ED te willen spelen, maar met Neres, Tadic en Blind is dat aardig gelukt. En zolang ze af en toe een De Jong en een De Ligt opleiden, kunnen ze op dat internationale podium nog jaren vooruit. En dat zal inhouden; vrijwel jaarlijks deelnemen aan de CL, en af en toe ook overwinteren.
    Dat maakt je geen internationale topper, maar het gaat wel betekenen dat ze het Bayern van Nederland gaan worden, met PSV hooguit in de Dortmund-rol.
    Saai? Absoluut. Aan een Vitesse, AZ, en vooral Feyenoord, om daar creatieve antwoorden op te gaan geven. Want 3e worden betekent hooguit EL-deelname. En zal het gat alleen maar groter worden.
    Maar nogmaals, dat mag je Ajax nooit kwalijk nemen.
    Vind ik leuk
    pos +8779
    vrijdag 9 november 2018 om 09:28
    Als volgend jaar Ziyech, De Ligt en De Jong vertrekken krijg je al een heel ander verhaal. Ook Ajax zal dit dan maar weer moeten zien op te vangen. De dominantie van dit seizoen kan zomaar weer anders zijn volgend jaar. Bij PSV idem uiteraard.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6675
    vrijdag 9 november 2018 om 10:07
    Het opendeuren uurtje is weer aangebroken bij meneer Driessen!!
    Vind ik leuk
    kees ee +603
    vrijdag 9 november 2018 om 10:10
    zwakke eredivisie ?, . . vlgns mij spreekt valentijn zichzelf tegen, maar ja, niets te dol voorlopig om de amsterdammers op te hemelen ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:16
    Dat willen de andere clubs toch ook, ??
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:24
    PSV dominant ??
    Vind ik leuk
    companen +1360
    vrijdag 9 november 2018 om 10:33
    Die kneus moet toch beter weten, hij is toch niet gister. Afgelopen 40 jaar was dit altijd zo in Nederland. Uitzonderingen daargelaten Feyenoord, Twente en AZ.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8730
    vrijdag 9 november 2018 om 10:34
    Driessen weer. Ajax gaat alleen maar rijker worden. Probleem is dat echt goede spelers niet naar de Nederlandse competitie komen en de echt goede spelers weg gekocht worden. daardoor heb je heel vaak ook maar een net niet elftal waar je af en toe in Europa goede successen boekt maar in Nederland ook vaak naast het landskampioenschap gaat grijpen. daarbij is het de laatste 30 jaar niet anders geweest. Of PSV of Ajax word kampioen met sporadisch een andere club. Dus ik begrijp niet dat iedereen daar nu over echt te jammeren. Feyenoord heeft ook al afgehaakt , al jaren geleden en nu zit de echte spanning in wie van de 2 kampioen word en wie er beste van de rest word.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +377
    vrijdag 9 november 2018 om 11:29
    En In Europa kent men alleen Ajax. Dus waarom PSV constant noemen???? Op basis waarvan??? 1 schlemielig puntje de laatste 2-3 jaar gehaald.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:01
    Is in heel Europa het geval. Een aantal clubs domineert de competitie. Nederland, België en Scandinavië en eventueel zouden een gezamenlijke competitie kunnen afwerken. Inderdaad het plan van Raaij, gewoon een goed plan!
    Vind ik leuk
    Raptor +114
    vrijdag 9 november 2018 om 13:21
    Top 6 van Belgie met de top 10 van Nederland bijv.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 15:32
    Kan wel wat spannender dan dat. Zweden de landskampioen, Denemarken de kampioen, België de bovenste 3, Nederland de bovenste 4, en Portugal de bovenste drie. Lijkt me top!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:12
    dus het is slecht van psv en ajax dat ze een stuk beter zijn dan de meeste ploegen in de eredivisie en dat ajax zeker met de suptop van europa weer mee kan doen en zou het liefst zien dat meer ploegen dit laten zien, maar laten het afweten
    Vind ik leuk
    Raptor +114
    vrijdag 9 november 2018 om 13:20
    Laat PSV en AJAX samen meedoen in de Bundesliga.
    Ze krijgen meer weerstand, topspelers willen dan graag wel eerder komen.
    Wellicht meer sponsor inkomsten etc.
    Daarbij wordt de NL competitie dan juist interessanter en kan een AZ of Feyenoord eerder kampioen worden zonder de dominatie van Ajax en Psv
    Vind ik leuk
    4everfcu +3112
    vrijdag 9 november 2018 om 13:26
    valentijn driesen zuch kunnen ze die idioot niet opsluiten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 13:40
    Feit is gewoon dat Ajax het beter doet dan welke andere Nederlandse professionele voetbalclub in Europa...en daar mag je best trots op zijn.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +651
    vrijdag 9 november 2018 om 14:13
    "Zo zou het voor Ajax en PSV geweldig zijn als ze een plekje aan tafel krijgen als de Europese elite"

    Al winnen ze elk 3x achter elkaar de CL, dan komen ze daar nog niet aan tafel te zitten.
    AC fucking Milan zit bij die club en presteert al een eeuwigheid niks meer.
    Het gaat niet om prestaties, het gaat om grootte van de thuismarkt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws