Onana verklaart blunder: 'Zoals Benfica altijd doet, maar nu werd de bal verlengd'

    Onana verklaart blunder: 'Zoals Benfica altijd doet, maar nu werd de bal verlengd'

    vrijdag 9 november 2018 om 08:56

    André Onana dreigde in het Champions League-duel met Benfica de schlemiel te worden na een blunder, maar onderscheidde zich in de slotfase met enkele fantastische reddingen. De doelman van Ajax zag dat niet als 'goedmakertje'.

    "Ik ben hier om mijn job te doen. Natuurlijk ging ik vreselijk in de fout. Het was mijn verantwoordelijkheid, maar dat is het leven van een keeper. Ik stopte het moment gelijk in mijn rugzak en moest weer door. Gelukkig was ik mentaal sterk", zegt Onana in De Telegraaf.

    De Kameroener heeft wel een verklaring voor zijn misser bij de openingstreffer. "Een verkeerde keus. Ik rekende op een verre ingooi, zoals Benfica bijna altijd doet, maar nu werd de bal verlengd. Normaal pak ik zo’n bal, alleen nu even niet."

    Mede door zijn reddingen kort voor tijd kwam het alsnog goed voor Ajax. "Kwalificatie voor de knock-outfase van de Champions League mag ons met vier punten voorspong niet meer ontgaan."

    Na afloop was Onana het middelpunt van de Amsterdamse feestvreugde. "Volgens mij waren ze vooral blij met het punt. Benfica-uit is lastig en we kwamen 1-0 achter. Toch behaalden we alsnog het resultaat dat we minimaal wilden. Ik ben happy voor de boys", blijft hij bescheiden.

    Plaats een reactie

    Andre As +1144
    vrijdag 9 november 2018 om 09:06
    Edit VP : Reactie verwijderd.

    Niet meer aanpassen. Laatste waarschuwing.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 09:29]
    Vind ik leuk
    Mablo46 +193
    vrijdag 9 november 2018 om 09:07
    en dan hopelijk niet als 3e eindigen en overwinteren
    Vind ik leuk
    Andre As +1144
    vrijdag 9 november 2018 om 09:14
    Als Ajax definitief overwintert in de Champions League, bied ik daar op een later tijdstip mijn excuses wel voor aan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:54
    Doe maar nu
    Vind ik leuk
    Andre As +1144
    vrijdag 9 november 2018 om 10:55
    Sorry
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:56
    Jij krijgt een like
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4757
    vrijdag 9 november 2018 om 11:26
    Van mij ook een like.
    Voor VP, dat ze eindelijk er eens iets aan gaan doen.
    Vind ik leuk
    Andre As +1144
    vrijdag 9 november 2018 om 13:19
    Weet jij wat daar stond dan?
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4757
    vrijdag 9 november 2018 om 13:28
    Geen flauw idee.
    Zal wel een punt zijn geweest ofzo.
    Als ze maar de eerste reactie op een topic kunnen geven.
    En dan later veranderen in een nietszeggende en niets toevoegende reactie.
    Vind ik leuk
    Andre As +1144
    vrijdag 9 november 2018 om 13:31
    Nee hoor. Was mijn stuk. Ik was dat gezeur over makkelijke poule van Ajax zat. Dus bood ik mijn oprechte excuses aan dat Ajax Europees overwintert. Dat vond VP provocerend.
    Vind ik nogal overdreven gezien de inhoud van reacties die ik langs zie komen.
    Maar de redactie van VP zal er voor doorgeleerd hebben.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:11
    Zolang PSV eerste blijft in de ED mag Ajax voor mij het goed doen in de CL, OK?
    Vind ik leuk
    3Bier +9695
    vrijdag 9 november 2018 om 09:13
    Volgens mij val jij niet onder de categorie ''gefrustreerde niet-Ajacied'' Tenminste dat denk ik als ik jouw comments zie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:17
    Haha, had net gereageerd op jouw reactie. Voetbal is voor mij mijn grootste hobby maar ben te volwassen om frustraties te ontwikkelen aangaande een hobby waar ik geen grip of invloed op heb.
    Ajax heeft gewoon goed gescout.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 09:18]
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4757
    vrijdag 9 november 2018 om 11:27
    Elke club heeft wel eens geluk met scouting.
    Lozano is ook niet echt een koekebakker.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:39
    Als Ajax achtste of kwart finales haalt, mag PSV van mij kampioen worden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:20
    Van mij ook.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:11
    Absoluut niet! Wij moeten eindelijk weer kampioen worden!
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4757
    vrijdag 9 november 2018 om 11:28
    Van mij ook niet.. Winnen CL is ok, maar dat gebeurt toch niet.
    Vind ik leuk
    Pimman +5069
    vrijdag 9 november 2018 om 09:47
    Wat mij betreft mag PSV de KNVB-beker pakken, Feyenoord de Schaal en Ajax de CL. ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:48
    Jij bent te goed voor deze wereld, Pim... (-:
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4757
    vrijdag 9 november 2018 om 11:34
    Alle opties zijn vrij onmogelijk, haha.
    Vind ik leuk
    Pimman +5069
    vrijdag 9 november 2018 om 14:14
    Als je de lol er maar van inziet ;)
    Vind ik leuk
    Pimman +5069
    vrijdag 9 november 2018 om 14:15
    Soms moet je het leven luchtig bekijken ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:55
    PSV de beker??
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:06
    Welke beker pakt psv?
    Vind ik leuk
    Pimman +5069
    vrijdag 9 november 2018 om 14:15
    Plastic bekertje ;)
    Vind ik leuk
    plein19 +2331
    vrijdag 9 november 2018 om 10:32
    Ik denk precies hetzelfde. Ik vind de CL geweldig spannende wedstrijden. Maar de ED is belangrijkste want dat is de enige prijs die telt. En daarin staan we helaas best ver achter
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 10:34]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:35
    Nee, er tellen twee prijzen, ED en CL, maar omdat de ED wekelijks is, spannender isen mijn cluppie daarin aardig presteert vind ik de ED de mooiste competitie...
    Vind ik leuk
    plein19 +2331
    vrijdag 9 november 2018 om 10:47
    Klopt Maar na de eenzijdige finale 2 jaar geleden denk ik niet dat een Europese finale voor een Nederlandse club reëel is totdat het 3e Europese toernooi er is. Ik vind de Europese wedstrijden vele malen leuker dan de wedstrijden in de ED. Op de toppers na. Alleen de mogelijke prijs maakt de competitie nog interessant.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 10:48]
    Vind ik leuk
    3Bier +9695
    vrijdag 9 november 2018 om 09:11
    Gelukkig voor hun staat Ajax momenteel tweede. Dat geeft ze toch nog een reden om te leven. Wat hun eigen club doet maakt dan ook helemaal niet uit.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:14
    Valt allemaal wel mee 3bier, zie mijn reactie hierboven. ☝️
    Vind ik leuk
    3Bier +9695
    vrijdag 9 november 2018 om 09:37
    Jij hoeft je dan ook zeker niet aangesproken te voelen. Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven. Maar blijft een bijzaak. Dat leren de opgefokte kinderen hier wel als ze de nodige tegenslagen te verwerken krijgen in het echte leven.

    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:48
    Officieel benoem ik jou hierbij tot 'maat'.
    Wat ik al vaker heb gezegd. Het spelletje is elkaar niks gunnen, maar dat is een spel!! Ik ben slechts een toeschouwer van mijn grootste hobby. Vroeger speelde ik zelf voetbal, nu niet meer.
    Als ik een geintje over Ajax of Feyenoord is dat ter vermaak, niet om te trollen of te zuigen. Wat soms vermoeiend is, zijn de terugkerende flauwe grappen, maar hé, het is VP...
    Vind ik leuk
    3Bier +9695
    vrijdag 9 november 2018 om 10:04
    Haha achja het is een spel van jennen en sarren. Maar elkaar niks gunnen valt ook wel mee. PSV mag van mij de CL of EL winnen. Maar in de eredivisie gun ik ze hoogstens de 2e plaats.
    Ik voetbal zelf nog wel. Niveau bierteam. Zolang de benen het nog doen blijf ik het volhouden. Het is gewoon een geweldige sport.
    Social media heeft voor meer haat gezorgd, dat zie je hier ook heel goed op VP. De kunst is om die haters/trollen/zuigers te negeren. Maar dat is soms wel verdomde moeilijk
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1114
    vrijdag 9 november 2018 om 09:09
    Wat een lulpraatje.
    Op het moment dat er ingegooid word zie je waar de bal komt.
    Dus stond ie niet op te letten.
    Hij was gewoon 3 sec te laat en ging er onderdoor.
    Grote blunder zonder excuus.
    Red daarna ajax wel in de dying seconds
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4050
    vrijdag 9 november 2018 om 09:28
    Je haalt me de woorden uit mijn mond
    Vind ik leuk
    Leozao +4240
    vrijdag 9 november 2018 om 09:12
    Hij heeft nog wat wilde haren... Komt wel goed met Dree
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26544
    vrijdag 9 november 2018 om 09:15
    Hopelijk stopt Onana niet 1, maar 2 momenten in zijn rugzak. De actie ervoor ging het ook bijna mis met het meevoetballen.

    Maar hij herstelde zich knap in de loop van de wedstrijd. Topkeeper in wording.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:21
    Inderdaad, als hij niet zo een rare actie van te voren zou hebben gedaan en de bal gewoon weg had geroeid was die bal niet onnodig over de zijlijn gegaan, met de goal als gevolg.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4050
    vrijdag 9 november 2018 om 09:30
    Maar dan had de bal misschien voor de voeten van de tegenstander gekomen die hem een poeier naar voren geeft en omdat de verdedigers van Ajax dan alweer in voorwaartse richting zijn, één speler van Benfica zodanig vrij staat en de bal ontvangt, Onana poort en scoort zeg je natuurlijk hij had de bal ook over de zijlijn moeten schoppen.
    ;-)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 09:30]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:04
    Hahaha, dat had ook gekund, maar zo kun je bij elke balverlies wel een slap lulverhaal gaan bedenken. Achja het is gebeurd en we hebben uiteindelijk een punt over gehouden in Lissabon dus ik ben gewoon tevreden.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4050
    vrijdag 9 november 2018 om 10:37
    Ik ook hoor.
    Was allang blij dat de gelijkmaker viel want eerlijk gezegt had ik er een hard hoofd in gezien het wedstrijd verloop.
    En we mogen Onana toch ook complimenteren met die 2 knappe reddingen op het laatst.
    Zeker die laatste telde ik al.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:38
    Zelfde hier. Zei in een ander artikel al dat dit tot nu toe de slechtste wedstrijd van Ajax in de CL van dit seizoen was.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:30
    Jeroen Zoet en, weliswaar in mindere mate, in zijn slipstream Andre Onana hebben midweeks keepers in Nederland en Kameroen een Jan van Beveren glans gegeven.
    Vind ik leuk
    Andre As +1144
    vrijdag 9 november 2018 om 09:39
    Zij mogen de veters van Van Beveren nog niet vastmaken.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4050
    vrijdag 9 november 2018 om 10:39
    Zullen onderhand ook wel versleten zijn ;-)

    Voor mij nog altijd de beste keeper die Nederland ooit ter been heeft gebracht.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:33
    Veest is een scheet, dus is veestvreugde het resultaat van de hele wedstijd met samengeknepen billen te hebben gezeten?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:59
    Hoe zielig kan je zijn om hier speciaal een trollaccount voor aan te maken. Verdwijn je nu gewoon weer in het riool? Stinkrat🤮
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:19
    'Na afloop was Onana het middelpunt van de Amsterdamse veestvreugde.'

    Misschien moet je stoppen met het eten van zure zult, wellicht dat je dan een woordgrapje kan waarderen. Good day sir.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 10:22]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:10
    Veest.... waar is het misgegaan op school?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:22
    Tja de enige Nederlandse club die het wel goed doet in Europa en mensen die zeggen maakt niet uit psv word kampioen das leuk maar als ajax champions league goed doet maakt dat ajax dus wel beter succes daar met jullie eerste plek in de competitie
    Vind ik leuk
    whiskey33 +207
    vrijdag 9 november 2018 om 15:10
    lulkoek!
    Vind ik leuk
    BarcAjax +2557
    vrijdag 9 november 2018 om 10:27
    Onana is een baas! Hij maakte zijn blunder meer dan goed met een aantal fantastische reddingen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:37
    Onana HERO !!!
    Wat een redding ! Ik kon me niet inhouden Voor de tweede keer in twee weken een kwade buurvrouw !
    Gelukkig ff drie weken ff geen CL-voetbal En ik denk een bosje rode met witte roosjes (want ze is eigenlijk best leuk)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 10:37]
    Vind ik leuk
    chicken +11372
    vrijdag 9 november 2018 om 11:07
    Jij wilt ook scoren he ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:11
    Jawel 😁 maar toch nóg liever dat AJAX scoort 😎😃
    Vind ik leuk
    huge +500
    vrijdag 9 november 2018 om 10:45
    Ik vind het vreselijk te moeten zeggen, maar ik geniet van Ajax momenteel Europees. Goed voor het Nederlands voetbal.
    Vind ik leuk
    Dutchman +833
    vrijdag 9 november 2018 om 11:16
    Vp, veestvreugde?!
    Vind ik leuk
    JoeyC +2529
    vrijdag 9 november 2018 om 11:37
    Gewoon weer de zoveelste blunder van Onana. Na zijn eerste seizoen (die met Sanchez) voor zijn neus, is het alleen maar minder geworden met hem. Jammer.
    Vind ik leuk
    Basik013 +440
    vrijdag 9 november 2018 om 15:12
    Das echt bullshit.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:55
    'Veestvreugde'
    Vind ik leuk
    whiskey33 +207