Onana verklaart blunder: 'Zoals Benfica altijd doet, maar nu werd de bal verlengd'

Onana verklaart blunder: 'Zoals Benfica altijd doet, maar nu werd de bal verlengd'

Gepubliceerd: vrijdag 9 november 2018 om 08:56vr 09-11-2018 om 08:56

André Onana dreigde in het Champions League-duel met Benfica de schlemiel te worden na een blunder, maar onderscheidde zich in de slotfase met enkele fantastische reddingen. De doelman van Ajax zag dat niet als 'goedmakertje'.

"Ik ben hier om mijn job te doen. Natuurlijk ging ik vreselijk in de fout. Het was mijn verantwoordelijkheid, maar dat is het leven van een keeper. Ik stopte het moment gelijk in mijn rugzak en moest weer door. Gelukkig was ik mentaal sterk", zegt Onana in De Telegraaf.

De Kameroener heeft wel een verklaring voor zijn misser bij de openingstreffer. "Een verkeerde keus. Ik rekende op een verre ingooi, zoals Benfica bijna altijd doet, maar nu werd de bal verlengd. Normaal pak ik zo’n bal, alleen nu even niet."

Mede door zijn reddingen kort voor tijd kwam het alsnog goed voor Ajax. "Kwalificatie voor de knock-outfase van de Champions League mag ons met vier punten voorspong niet meer ontgaan."

Na afloop was Onana het middelpunt van de Amsterdamse feestvreugde. "Volgens mij waren ze vooral blij met het punt. Benfica-uit is lastig en we kwamen 1-0 achter. Toch behaalden we alsnog het resultaat dat we minimaal wilden. Ik ben happy voor de boys", blijft hij bescheiden.

Plaats een reactie

Vrolijkje +2145
vrijdag 9 november 2018 om 09:09
Wat een lulpraatje.
Op het moment dat er ingegooid word zie je waar de bal komt.
Dus stond ie niet op te letten.
Hij was gewoon 3 sec te laat en ging er onderdoor.
Grote blunder zonder excuus.
Red daarna ajax wel in de dying seconds
Vind ik leuk
Lucky Kes +8075
vrijdag 9 november 2018 om 09:28
Je haalt me de woorden uit mijn mond
Vind ik leuk
Come on Utreg +30193
vrijdag 9 november 2018 om 09:15
Hopelijk stopt Onana niet 1, maar 2 momenten in zijn rugzak. De actie ervoor ging het ook bijna mis met het meevoetballen.

Maar hij herstelde zich knap in de loop van de wedstrijd. Topkeeper in wording.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 09:30
Jeroen Zoet en, weliswaar in mindere mate, in zijn slipstream Andre Onana hebben midweeks keepers in Nederland en Kameroen een Jan van Beveren glans gegeven.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 09:33
Veest is een scheet, dus is veestvreugde het resultaat van de hele wedstijd met samengeknepen billen te hebben gezeten?
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 10:37
Onana HERO !!!
Wat een redding ! Ik kon me niet inhouden Voor de tweede keer in twee weken een kwade buurvrouw !
Gelukkig ff drie weken ff geen CL-voetbal En ik denk een bosje rode met witte roosjes (want ze is eigenlijk best leuk)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 10:37]
Vind ik leuk
chicken +15092
vrijdag 9 november 2018 om 11:07
Jij wilt ook scoren he ;)
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 11:11
Jawel 😁 maar toch nóg liever dat AJAX scoort 😎😃
Vind ik leuk
huge +479
vrijdag 9 november 2018 om 10:45
Ik vind het vreselijk te moeten zeggen, maar ik geniet van Ajax momenteel Europees. Goed voor het Nederlands voetbal.
Vind ik leuk
Dutchman +916
vrijdag 9 november 2018 om 11:16
Vp, veestvreugde?!
Vind ik leuk
JoeyC +4441
vrijdag 9 november 2018 om 11:37
Gewoon weer de zoveelste blunder van Onana. Na zijn eerste seizoen (die met Sanchez) voor zijn neus, is het alleen maar minder geworden met hem. Jammer.
Vind ik leuk
Basik013 +927
vrijdag 9 november 2018 om 15:12
Das echt bullshit.
Vind ik leuk
Robert8592 +211
vrijdag 9 november 2018 om 12:55
'Veestvreugde'
Vind ik leuk