Opeens is alles mogelijk bij Den Bosch: 'Ongelooflijk wat je hier meemaakt'

Opeens is alles mogelijk bij Den Bosch: 'Ongelooflijk wat je hier meemaakt'

Gepubliceerd: vrijdag 9 november 2018 om 10:26vr 09-11-2018 om 10:26

Dankzij de komst van Kakhi Jordania spreekt FC Den Bosch weer een woordje mee in de Keuken Kampioen Divisie. De Brabantse club bivakkeerde voorheen in de kelder van die competitie, maar is nu titelkandidaat. Danny Holla kijkt zijn ogen uit.

"Ongelooflijk wat je hier meemaakt", stelt de middenvelder tegenover het Algemeen Dagblad. "Ze hebben jarenlang elk dubbeltje moeten omdraaien. En nu is opeens heel veel mogelijk. Het halen van spelers bijvoorbeeld. Sinds ik hier ben zijn er nóg zeker tien jongens bij gekomen."

FC Den Bosch investeerde afgelopen zomer flink in de selectie. "Het is een multicultureel gezelschap in de kleedkamer. De een komt uit Bulgarije, de ander uit Argentinië en de volgende weer uit Spanje. Maar iedereen is even enthousiast en gretig. Anders win je met elkaar natuurlijk geen zes duels op een rij."

Vrijdagavond neemt de nummer vier van de competitie het op tegen nummer drie FC Twente. Holla heeft er vertrouwen in. "Met clubs als Twente en Sparta wil je je graag meten. Voorspelling? Ik zeg 1-0."

Plaats een reactie

MedusAZ +4024
vrijdag 9 november 2018 om 10:31
Zeker 10 jongens erbij gekomen. Maar 10 keer niet veel kwaliteit is nog altijd niet veel kwaliteit......
Vind ik leuk
Midden-Noord +93179
vrijdag 9 november 2018 om 10:36
Ik kijk weer uit naar de wedstrijden FC Den Haag - FC Den Bosch. Ik hoop dat ze promoveren!
Vind ik leuk
stratumseind +185550
vrijdag 9 november 2018 om 10:51
ouwe relnicht................
Vind ik leuk
Midden-Noord +93179
vrijdag 9 november 2018 om 10:56
Ik koester louter warme herinneringen aan de wedstrijden tegen Den Bosch. ;-) Maar na zo'n lange tijd weer die wedstrijden weer te beleven. Juich het alleen maar toe.
Vind ik leuk
stratumseind +185550
vrijdag 9 november 2018 om 11:05
hahaha ik ook maar je weet wel wat ik bedoel.....
Vind ik leuk
Midden-Noord +93179
vrijdag 9 november 2018 om 11:09
Zeker maat.
Vind ik leuk
FCG1971 +3941
vrijdag 9 november 2018 om 12:11
Het zijn toch de clubkleuren van Den Bosch die jou zo aantrekken 😉
Vind ik leuk
Midden-Noord +93179
vrijdag 9 november 2018 om 12:13
Alleen groengeel telt!

Nee, de geschiedenis tussen beide clubs trekken mij aan. Den Bosch en Den haag hebben een grote geschiedenis met veel rellen toen der tijd. We haatte elkaar toen intens. Ik ben er zelf overheen gegroeid.
Vind ik leuk
FCG1971 +3941
vrijdag 9 november 2018 om 12:17
Ik heb het allemaal meegekregen. Ben zelf in die tijd eens in De Vliert geweest toen Rinus Israël daar trainer was. Die schold de grensrechter die een kale kop had helemaal stijf. Heeeeeeej krullebol!!!!
Vind ik leuk
Midden-Noord +93179
vrijdag 9 november 2018 om 12:19
Maar ook aan jullie oude en mooi Oosterpark heb ik mooie herinneringen.
Vind ik leuk
FCG1971 +3941
vrijdag 9 november 2018 om 12:25
Ik ook man, aan het Zuiderpark dan weer minder. Waren daar met een redelijke groep op eigen vervoer, en met de tram richting Zuiderpark. In de tram kregen we al te horen dat het dapper van ons was maar niet handig. Dat bleek, de politie had niet op ons gerekend. Vanuit Midden Noord kwamen ze over de hekken. De paar blauwe petten die er waren gingen achter ons staan en hadden maar een advies, tellen tot 10 en bij 10 in een sprint naar een bus die snel geregeld was.
Ja, ook toen al moest je het niet bepaald van oom agent hebben.
Dat waren nog eens tijden.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93179
vrijdag 9 november 2018 om 12:30
Heerlijke tijden die nooit meer terugkomen. Maar veelal leuke herinneringen om te vertellen aan het nageslacht.
Vind ik leuk
FCG1971 +3941
vrijdag 9 november 2018 om 12:33
Jazeker, mijn dochter vindt de foto’s geweldig, wilde laatst een bomber jack en zei direct, heej pap, die had jij vroeger ook toch. Mooi man.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93179
vrijdag 9 november 2018 om 12:38
Hahaha, kickuh zeg. En wij hadden dan die vorkjes van de snackbar erin, hahaha. Ja man, wat een tijden.
Vind ik leuk
koosje +858
vrijdag 9 november 2018 om 13:52
volgens mij was dat in Groningen
Vind ik leuk
FCG1971 +3941
maandag 12 november 2018 om 14:53
Nee, dat was in de Vliert, ik stond er een paar meter vandaan.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 13:39
Haat/liefde.. Haat vanuit historie, maar ook zoveel gelijkenissen als volksclubs!
Vind ik leuk
Midden-Noord +93179
vrijdag 9 november 2018 om 13:55
Goede omschrijving. Maar ik heb genoten, ik koester het maar heb het wel achter me gelaten. Prachtige clubs!
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 11:10
Kijk zo kan het ook 👍🏼
Vind ik leuk
koosje +858
vrijdag 9 november 2018 om 11:21
Ja dat waren nog eens tijden. Ik kan inderdaad niet wachten. fantastisch vooruitzicht.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93179
vrijdag 9 november 2018 om 11:27
Zeker man, de oud garde is rustig en die jongere hebben niets met het verleden. Ik denk dat onze wedstrijdjes sfeervol gaan worden.

Ik woon niet in Nederland, maar ik kom terug om mee uit te gaan naar de Vliert en zal thuis jullie ontvangen. Vroeger waren dat echt wedstrijden, en zeer fanatiek op de tribunes.
Vind ik leuk
koosje +858
vrijdag 9 november 2018 om 11:36
Ik ben een keer met rooie Ad (john) bekende binnen ADO. op jullie vak geweest dus niet op het uitvak. 😅zonder hem had ik het denk niet overleefd.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93179
vrijdag 9 november 2018 om 11:54
Kickuh man, dus je was op Midden Noord.
Vind ik leuk
koosje +858
vrijdag 9 november 2018 om 12:24
Ja . als Bosschenaar 😄
Vind ik leuk
Midden-Noord +93179
vrijdag 9 november 2018 om 12:27
Kickuh man, geen probleem.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 13:38
Wij allemaal :)
Vind ik leuk
FSCeara +8753
vrijdag 9 november 2018 om 10:38
Als Holla gelijk krijgt heeft Twente wel afgehaakt voor kampioenschap ongeveer. maar ik denk zelf ook dat Den Bosch een goede kans maakt thuis om deze te winnen.
Daarnaast zie je dat je met een buitenlandse investeerder stappen kan zetten welke anders niet zouden kunnen. We zouden dat als Nederland moeten aangrijpen om weer aan te kunnen haken met andere landen en de competitie interessanter maken
Vind ik leuk
Midden-Noord +93179
vrijdag 9 november 2018 om 10:42
Alleen een periodetitel winnen en je kan promoveren.
Vind ik leuk
Jesper60 +83
vrijdag 9 november 2018 om 10:55
Waarom zou Twente ook afhaken ze staan 1 punt achter Sparta.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93179
vrijdag 9 november 2018 om 11:00
Dat zeg ik ook niet, Twente zie ik hoe dan ook weer promoveren. Het wordt in ieder geval een spannend gevecht met veel clubs die kans maken.
Vind ik leuk
Analyse075 +1823
vrijdag 9 november 2018 om 10:41
Leuk hoor maar zit de eredivisie op Den Bosch te wachten. Ik dacht het niet met die gemiddelde toeschouwers van net aan 2 duizend. Al het zo big time is in Den Bosch dan kan er ook wel een nieuw stadion van af.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93179
vrijdag 9 november 2018 om 10:43
Dan zit het weer ouderwets vol, de Vliert zat altijd vol.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 13:41
Kijk naar Fortuna en Emmen. Daar zitten nu ook 8.000+ mensen per duel. Vorig jaar zaten er max. 2.000 aan het begin van het seizoen.. Succes trekt mensen aan, overal!
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13441
vrijdag 9 november 2018 om 10:48
Wat een naam ook ... Kakkie Jordania ...
Vind ik leuk
3Bier +11545
vrijdag 9 november 2018 om 10:51
Hij had Feyenoord moeten kopen!
Vind ik leuk
stratumseind +185550
vrijdag 9 november 2018 om 10:50
FCDB weer een keer in de eredivisie .....zou prachtig zijn
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 11:04
Heb helemaaaaaal niks met den Bosch , maar alles beter dan Twente
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 11:07]
Vind ik leuk
stratumseind +185550
vrijdag 9 november 2018 om 11:05
ik wel
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 11:12
Toch denk ik niet dat den Bosch het dit seizoen al gaat redden
Vind ik leuk
stratumseind +185550
vrijdag 9 november 2018 om 11:14
dat denk ik ook niet maar via de nacompetitie weet je het maar nooit
Vind ik leuk
Midden-Noord +93179
vrijdag 9 november 2018 om 11:12
Beide prachtige volksclubs. Niks mis mee, volksclubs zijn 't. Dat zijn de echte die voor de club door het vuur gaan!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 13:17]
Vind ik leuk
Vak-DD +11644
vrijdag 9 november 2018 om 10:53
Hadden wij in het begin ook, is nu wel wat getemperd. Maar het zou leuk zijn als fc den bosch weer eens terugkwam in de eredivisie.
Vind ik leuk
Lucky Kes +5413
vrijdag 9 november 2018 om 10:56
Hee, Twente haalt 12 spelers en Nederland is te klein.
Den Bosch haalt er 11 en er is niets aan de hand.
Twente doet alle grootverdieners weg, waaronder Holla, en het is nog niet goenoeg.
Den Bosch haalt Holla......
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 12:17]
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 10:58
Wagen maar af die heren met geld tot de belasting binnen valt.
Vind ik leuk
frhoi +1344
vrijdag 9 november 2018 om 11:03
Hoe groot is het uitvak bij Den Bosch en spelen ze op echt gras? zo ja, dan mogen ze van mij promoveren !
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 11:03
Nu nog ff winnen van FC Twente !!!
Vind ik leuk
Lucky Kes +5413
vrijdag 9 november 2018 om 12:14
Liever niet :O(
Vind ik leuk
Come on Utreg +28378
vrijdag 9 november 2018 om 11:08
Benieuwd of FCDB al een periodetitel kan pakken en een gooi doen naar promotie dit seizoen of dat er nog een jaar verder gebouwd moet worden. Den Bosch is een sleeping giant. Zou mooi zijn als De Vliert weer vol zit!
Vind ik leuk
Leozao +6086
vrijdag 9 november 2018 om 11:39
Vitesse 2.0
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws