Koeman maakt definitieve Oranje-selectie bekend: één debutant

Koeman maakt definitieve Oranje-selectie bekend: één debutant

Gepubliceerd: vrijdag 9 november 2018 om 12:06vr 09-11-2018 om 12:06

Javairo Dilrosun zit bij de definitieve selectie van het Nederlands elftal. De Bundesliga-revelatie van Hertha BSC debuteert daarmee in de ploeg van Ronald Koeman.

Ook PSV'er Pablo Rosario heeft wederom een uitnodiging gekregen, net als zijn collega's Denzel Dumfries, Steven Bergwijn, Luuk de Jong en Jeroen Zoet. De selectie van Koeman kent weinig verrassingen. Van Ajax zijn Donny van de Beek, Matthijs de Ligt, Daley Blind en Frenkie de Jong opgeroepen.

VfL Wolfsburg-spits Wout Weghorst is opnieuw buiten de selectie gelaten. Feyenoorder Justin Bijlow zat wel in de voorselectie, maar is door Koeman buiten de definitieve selectie gehouden. Arnaut Danjuma Groeneveld ontbreekt vanwege een blessure. Ook Ruud Vormer is afwezig. 

Oranje speelt op vrijdag 16 november een thuisduel in de UEFA Nations League tegen Frankrijk. Het uitduel werd met 2-1 verloren. Een paar dagen later reist de ploeg van Koeman af naar Duitsland. Oranje staat na twee wedstrijden op drie punten. Duitsland staat met een punt laatste. Frankrijk gaat met zeven punten aan kop, maar heeft wel een wedstrijd meer gespeeld. De groepswinnaar van de Nations League plaatst zich voor de halve finales. 

Doelmannen: Marco Bizot (AZ), Jasper Cillessen (Barcelona), Jeroen Zoet (PSV)
Verdedigers: Patrick van Aanholt (Crystal Palace), Nathan Aké (Bournemouth), Daley Blind (Ajax), Virgil van Dijk (Liverpool), Denzel Dumfries (PSV), Matthijs de Ligt (Ajax), Kenny Tete (Olympique Lyon), Stefan de Vrij (Inter)
Middenvelders: Donny van de Beek (Ajax), Frenkie de Jong (Ajax), Marten de Roon (Atalanta Bergamo), Pablo Rosario (PSV), Kevin Strootman (Olympique Marseille), Tonny Vilhena (Feyenoord), Georginio Wijnaldum (Liverpool)
Aanvallers: Ryan Babel (Besiktas), Steven Bergwijn (PSV), Memphis Depay (Olympique Lyon), Javairô Dilrosun (Hertha BSC), Luuk de Jong (PSV), Quincy Promes (Sevilla)

Plaats een reactie

FC Treurwilg +7899
vrijdag 9 november 2018 om 12:09
Veel PSV-ers! Pas op voor overbelasting Mark.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 12:10]
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24646
vrijdag 9 november 2018 om 12:09
Ja beter, die nemen het Europees voetbal erg serieus namelijk..
Vind ik leuk
FC Treurwilg +7899
vrijdag 9 november 2018 om 12:10
Verwacht wel een paar afmeldingen
Vind ik leuk
Bertus +7780
vrijdag 9 november 2018 om 12:19
Dat nemen ze wel degelijk serieus maar soms is de tegenstander nou eenmaal een paar maatjes beter. Is overigens geen schande.
Vind ik leuk
Swout +2248
vrijdag 9 november 2018 om 16:27
Europees is iedere tegenstander een paar maten te groot..
Vind ik leuk
Bertus +7780
vrijdag 9 november 2018 om 17:30
Onzin, maar of je uit pot 4 nou Inter treft of clubs als Brugge, AEK, Victoria Pilzen of Young Boys scheelt een hele hoop. Brugge boekte overigens deze week ook een prachtig resultaat.
Verder zijn een nog een aantal clubs redelijk gelijkwaardig maar de rest is eigenlijk allemaal een paar maten te groot inderdaad.
Vind ik leuk
MagicFeeling +4525
vrijdag 9 november 2018 om 12:21
Als het nou niet om de Nations Cup ging waren de eerste afmeldingen van de PSV'ers alweer binnen gekomen...
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:38
Volgens mij was het een sndere coach die vroeg om zijn jongetjes te sparen.
Vind ik leuk
bert +664
zaterdag 10 november 2018 om 01:17
Ja nu komen ze wel ,maar als het vriendschappelijk is .dan is het auwa hier en auwa daar elke keer melden die PSV spelers zich af
Vind ik leuk
Kopstootje +9350
vrijdag 9 november 2018 om 12:09
Hoop dat Zoet het doel gaat verdedigen. Heeft wel aangetoond keeper nr1 te zijn.
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24646
vrijdag 9 november 2018 om 12:10
Laten we het hopen, ik ben wel weer toe aan een avondje waarbij ik de ballen uit mijn broek kan lachen
Vind ik leuk
John040 +2432
vrijdag 9 november 2018 om 12:17
Ik ook als PSV weer gespeeld heeft en ik de stand bekijk 5 punten weer los op naar volgende schaal en Ajax.......4 jaar nu niks op naar het 5de jaar.....
Vind ik leuk
MagicFeeling +4525
vrijdag 9 november 2018 om 12:30
Kom eens met wat nieuws.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 13:29
Haha hebben jullie psv fans nog een ander weerwoord of is dit het echt? Ajax fans beginnen toch ook niet bij elke discussie over het feit dat we nog steeds met mijlenverre afstand de beste club van nederland zijn?
Vind ik leuk
John040 +2432
vrijdag 9 november 2018 om 15:37
Deze eeuw heeft ajax veeeel minder prijzen gepakt dan PSV en de laatste 4 jaar helemaal niks. Dus waar baseer jij je op dat ze nu de beste zijn? 2 x voetbal les gehad van PSV een masterclass....... En nu weer 5 punten los plus duidelijk beter doelsaldo. Ondanks dat de scheidsrechters alle trucken uit de doos halen om Ajax te helpen. Bv zuivere penalty en rode kaart Onana niet te geven maar de Jong geel. Geel Huntelaar terwijl iedereen kan zien dat het rood was. PSV een penalty tegen geven terwijl er helemaal niks aan de hand is. Enz.enz...en dan nog 5 punten los hahahaha
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 15:41
Blablablabla, CL gekeken?

Ik houd niet van zulke discussies, vandaar mijn cynische reactie hierboven. Als ik nu de prijzenkast van Ajax moet gaan opsommen, ben ik morgen nog bezig. Het is maar net welke periode je neemt.
Vind ik leuk
guusje +1638
vrijdag 9 november 2018 om 12:17
En hopen dat hij targetman Viergever oproep! scorend vermogen☺
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 17:26
waarom wat heeft hij goed gedaan??
Vind ik leuk
MagicFeeling +4525
vrijdag 9 november 2018 om 12:22
Avondje comedy capers, niks mis mee!
Vind ik leuk
Eimersweide +9578
vrijdag 9 november 2018 om 12:18
Koostootje, ff serieus aub. Jasper is natuurlijk 5 klassen beter, dat weet je zelf ook wel
Vind ik leuk
Lucky Kes +7907
vrijdag 9 november 2018 om 12:23
Wel beter maar 5 klassen?
Vind ik leuk
MagicFeeling +4525
vrijdag 9 november 2018 om 12:31
Niet reageren op die droeftoeter. Loopt alleen maar te provoceren hier.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:19
Voel jij is ff aan je voorhoofd. Dat tie 2 goeie ballen pakt maakt niet de fouten tegen inter goed 😂
Vind ik leuk
Kuip +10189
vrijdag 9 november 2018 om 16:43
Dat hebben we gezien tegen Inter.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 17:24
pardon een wedstrijdje en de rest is het bagger
Vind ik leuk
Het Brein +4895
vrijdag 9 november 2018 om 12:11
Logische selectie, alleen jammer dat Tete uit de gratie is..
Vind ik leuk
FC Treurwilg +7899
vrijdag 9 november 2018 om 12:12
Hij is er toch bij?
Vind ik leuk
Het Brein +4895
vrijdag 9 november 2018 om 13:32
Bij Lyon bedoel ik
Vind ik leuk
Hyena +30529
vrijdag 9 november 2018 om 14:21
Ik vraag me wel gruwelijk af waarom hij die Vilhena maar blijft oproepen.
Vind ik leuk
Swout +2248
vrijdag 9 november 2018 om 16:31
Ben ook niet echt fan van Vilhena, maar moet wel eerlijk bekennen dat hij het bij Oranje altijd wel aardig doet. Brengt veel pit en dat ontbreekt nog wel is.
Vind ik leuk
Het Brein +4895
vrijdag 9 november 2018 om 17:25
Geen idee, de beste Nederlandse speler die Feyenoord heeft...
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:14
Logisch
Vind ik leuk
HJR +9129
vrijdag 9 november 2018 om 12:14
Is die van Brugge geblesseerd? of gepasseerd?
Vind ik leuk
Eimersweide +9578
vrijdag 9 november 2018 om 12:19
Volgens mij speelde hij dinsdag 90 minuten tegen Monaco? Van basis Oranje naar niet geselecteerd, dat gaat rap 😆
Vind ik leuk
HJR +9129
vrijdag 9 november 2018 om 12:24
Nee, hij speelde sowieso niet tegen Monaco. Maar geblesseerd zie ik hieronder :)
Vind ik leuk
Eimersweide +9578
vrijdag 9 november 2018 om 12:38
Wel waar, hij scoorde zelfs in de 85e minuut
Vind ik leuk
Maxx Jw +1568
vrijdag 9 november 2018 om 18:03
Vormer speelde en scoorde wel idd maar Koeman is er nu al zat van.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 18:05]
Vind ik leuk
Eimersweide +9578
vrijdag 9 november 2018 om 18:03
Vormer
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:20
Gebleseerd man
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:14
Laat talent maar door komen en hopen op een goed nederlands elftal of selectie
Vind ik leuk
Roeptoeter +18677
vrijdag 9 november 2018 om 12:14
Weer een oud Ajacied. Geen dank hoor, alles voor het Nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
noblesse +811
vrijdag 9 november 2018 om 12:15
Vreemd,hij selecteerd wel Strootman,Vilhena Tete en de Vrij.
Vind ik leuk
Schaar +1519
vrijdag 9 november 2018 om 12:16
Belachelijk dat Weghorst niet geselecteerd is. Speelt wekelijks op een hoger niveau en onder meer weerstand dan Luuk de Jong, die alleen de champions league als podium op niveau heeft.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 12:16]
Vind ik leuk
FCvooruit +421
vrijdag 9 november 2018 om 12:20
Hij heeft ze toch allebei meerdere keren aan het werk kunnen zien op trainingen en in wedstrijden van oranje. Blijkbaar heeft Luuk de Jong daarin meer indruk gemaakt dan Weghorst.
Vind ik leuk
Schaar +1519
vrijdag 9 november 2018 om 12:28
Hoe lang is dat al geleden? Sinds Weghorst bij Wolfsburg speelt heeft hij nog geen kans gehad van Koeman.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:16
Easy win, korte potjes
Vind ik leuk
HaagieHaag +1063
vrijdag 9 november 2018 om 12:17
Strootman nog steeds in de selectie?
Vind ik leuk
Kopstootje +9350
vrijdag 9 november 2018 om 12:19
Op Blind en de Ligt na ziet het er redelijk uit. Waarbij sommige iets meer moeten laten zien dan de afgelopen wedstrijden.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:20
Hoe kan die luuk de jong boven wout weghorst selecteren bah.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:23
Geen Drommel? ;-)
Vind ik leuk
Lucky Kes +7907
vrijdag 9 november 2018 om 12:27
Jong Oranje
:o#


Maar ik baal wel dat waarschijnlijk Zenelki (of hoe heet hij) en Smith er weer niet bij zijn vanwege interland verplichtingen.
En dat juist tegen de Eagles.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 13:36
Zekhnini ;-)
Vind ik leuk
Lucky Kes +7907
vrijdag 9 november 2018 om 14:11
Yep die, kon echt niet meer op zijn naam komen.
Leuke linksbuiten voor de KKD
Vind ik leuk
Kopstootje +9350
vrijdag 9 november 2018 om 12:24
Voor Strootman en Vilhena zullen er niet veel speel minuten inzitten.
Vind ik leuk
DEWEE +2919
vrijdag 9 november 2018 om 12:32
Klaassen had wel voor Strootman gemogen. Die is klaar in Oranje.

Aanval is dunnetjes.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:40
Weinig scorende middenvelders, geen normale nummer 10 en geen goede spits en dan denkt heel Nederland dat het lek boven is? Zeer matige selectie ondanks al dat geblaat van veel ‘kenners’....
Vind ik leuk
karnisse +601
vrijdag 9 november 2018 om 22:44
Had ook graag Weghorst in de selectie
Vind ik leuk
zaterdag 10 november 2018 om 08:22
We waren verwend met spitsen als van Basten, Van Persie etc etc. Weghorst? Geen niveau man. Technisch zwaar onderlegd. Scoort maar verder kan hij weinig/ niks
Vind ik leuk
karnisse +601
zaterdag 10 november 2018 om 12:46
Tja. Veder hebben we op dit moment niet veel
Vind ik leuk
Mari +13195
vrijdag 9 november 2018 om 12:42
Geen Idrissi??
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:45
Wat ziet hij in Vilhena dat wij niet zien?
Vind ik leuk
Stom +724
vrijdag 9 november 2018 om 12:59
Vervangers voor Tete, Vilhena, Strootman en Blind iemand?
Vind ik leuk
Teetje +427
vrijdag 9 november 2018 om 13:37
Hateboer, Zeegelaar, Vormer, Martins Indi... of te wel niet beter dan wat er is opgeroepen. Klaar
Vind ik leuk
Fons1 +27
vrijdag 9 november 2018 om 13:12
Ik mis Lieke Martens in de selectie,of zijn twee wedstrijden in één week teveel?
Vind ik leuk
Shelbourne +6167
vrijdag 9 november 2018 om 13:12
Bijzondere selectie toch. Op basis waarvan zit bijvoorbeeld zo’n Tete in de selectie? Die zit al tijden op de bank bij een simpele ploegje als Lyon. En zo’n Vilhena, de eeuwige postbezorger, waarom zit die erbij. Zoveel middenvelders beschikbaar en dan kiezen voor een speler die nooit het niveau van Feyenoord overstijgt. Heel bijzonder.
Vind ik leuk
goreju +130
vrijdag 9 november 2018 om 13:13
Wie?
Valt me de laatste jaren meer en meer op dat ik voetballers niet ken. Zegt wat over mij, interesse is wat minder, maar ook een beetje over het niveau van het huidige oranje.
Hopelijk is het wat.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 13:14
Onbegrijpelijk Luuk de Jong ipv Wout Weghorst
Vind ik leuk
goreju +130
vrijdag 9 november 2018 om 13:36
Hout om oud ijzer. Beiden werden/worden door gebrek aan beter geselecteerd.

Ik vind Luuk een slimmere voetballer. Wil niet zeggen beter, maar bij interlands hebben we m.i. meer aan een slimme speler.
Vind ik leuk
companen +2324
vrijdag 9 november 2018 om 14:36
Verschil Weghorst blinkt wekelijks uit bij Wolfsburg, jongen zit nog steeds rek in. Luuk de Jong valt constant door de mand, gewoon niet goed genoeg,
Vind ik leuk
Benniewies +5843
vrijdag 9 november 2018 om 13:45
Strootman?
Vind ik leuk
Vinnie J +1911
vrijdag 9 november 2018 om 13:54
Koeman is wel een beetje blind om blindje weer een kans te geven. Wat is die slecht. Ake in de basis.
Vind ik leuk
Lampenpit +1364
vrijdag 9 november 2018 om 14:25
Ik ben fan van de back Tete, maar ongelooflijk dat hij erbij zit.
Vind ik leuk
harryheck +1571
vrijdag 9 november 2018 om 14:26
wel heel raar dat Tete er bij zit. Speelt bijna nooit bij zijn club.....
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 15:19
Overbelasting kan ook komen door de CL wedstrijden. Wij moeten ook elke morgen vroeg op,en komen s’avonds weer om 5 of 6 uur weer thuis als je geluk hebt.

Dag rusten en daarna weer opstarten
Vind ik leuk
Bizzy +22798
vrijdag 9 november 2018 om 16:00
Quincy Promes , Blind, Strootman en Tete kan echt niet meer.
Vind ik leuk
meloen87 +836
vrijdag 9 november 2018 om 16:30
Zeker een paar verassingen, in positieve en negatieve zin. Ik vind het mooi voor Dilrosun dat hij erbij zit, maar dat gaat dan weer ten koste van die andere debutant Groeneveld. Bizot ten opzichte van Bijlow, het was inderdaad een 50/50 kans geweest voor Bijlow, maar toch vind ik het jammer. De oproep van Van De Beek is ook bizar te noemen, terwijl Rosario de laatste tijd niet goed in vorm is. Maar wel ben ik het eens, dat het goed is van Koeman dat hij vertrouwen blijft vertrouwen in deze jongens. After all, zij zijn de toekomst van Oranje.
Vind ik leuk
Kuip +10189
vrijdag 9 november 2018 om 16:47
Prima selectie. Het enige discussiepunt zou Dilrosun kunnen zijn. Ik zou dan toch voor Kluivert kiezen. Verder zijn het logische keuzes.
De opstelling is als volgt:
Cillissen
Dumfries, de Ligt, van Dijk, van Aanholt
Wijnaldum, de Jong, Blind
Promes, Memphis, Babel
Vind ik leuk
karnisse +601
vrijdag 9 november 2018 om 22:31
Vilhenna? serieus? Moet er per se een feyenoorder in het team? Die doet al weken niks. Had liever Klaassen of Hendrix
Vind ik leuk
Lady Sam +178