'Ajax heeft genoeg spelers op de bank zitten waar ze mee kunnen wisselen'

'Ajax heeft genoeg spelers op de bank zitten waar ze mee kunnen wisselen'

Gepubliceerd: vrijdag 9 november 2018 om 12:25vr 09-11-2018 om 12:25

Adrie Poldervaart maakt zijn borst nat voor Ajax. Dat de Amsterdammers een zware wedstrijd in de Champions League tegen Benfica achter de rug hebben hoeft voor Excelsior niet per se een voordeel te zijn, zegt hij.

"Ze draaien hartstikke goed. Ze hebben Champions League gespeeld. Ajax is de nummer twee en speelt goed voetbal. Wij moeten ons revancheren", vertelt Poldervaart aan RTV Rijnmond. "Ze worden meer belast dan wij, maar dat betekent dat ze fysiek sterker zijn omdat ze dit ritme gewend zijn."

"Ze spelen wedstrijden op het allerhoogste niveau, dus daar worden spelers beter en fysiek sterker van. Ze hebben genoeg spelers op de bank zitten waar ze mee kunnen wisselen. Ik denk dat het voor hen niet zoveel uitmaakt."

Excelsior gaat de wedstrijd in als underdog, maar toch hoopt Poldervaart op een stunt. "Je hebt altijd kansen. Wij moeten een goede dag hebben en beter verdedigen dan we de afgelopen weken hebben gedaan. Ajax moet een slechte dag hebben. Twee jaar geleden werd het 1-1. Vorig jaar werd het 1-2, al was het de laatste wedstrijd van de competitie. We gaan er absoluut voor."

Poll

Wie wint er zondag?

(1018 stemmen)

Plaats een reactie

HaagieHaag +1120
vrijdag 9 november 2018 om 12:28
Hoeveel nietszeggende inhoudsloze stukjes over Ajax komen er vandaag nog?
Vind ik leuk
Ditsu Roan +278
vrijdag 9 november 2018 om 12:29
Reageer dan gewoon niet?
Vind ik leuk
3Bier +11545
vrijdag 9 november 2018 om 12:30
Hoeveel nietszeggende inhoudsloze reacties ga jij vandaag nog plaatsen?
Vind ik leuk
Ditsu Roan +278
vrijdag 9 november 2018 om 12:31
Idd..
Vind ik leuk
rexxo +5546
vrijdag 9 november 2018 om 12:31
Word jij gedwongen er op te klikken, of ben je stiekem een undercover Ajax fan uit DenHaag?
Vind ik leuk
Neuzekneus +2055
vrijdag 9 november 2018 om 14:12
Haha ik moet bij dat soort gasten altijd denken aan die reclame.
“In zn vrije tijd wil hij graag Ajax supporten, maar als zijn vrienden komen wil hij graag erbij horen en voor Ado zijn”
Is die reclame van die luchtverfrisser, met die biker die salsa danst, voor degenen die niet weten welke reclame ik bedoel 😂😂
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 14:12]
Vind ik leuk
snorrepof +1239
vrijdag 9 november 2018 om 12:36
Nog meer dan genoeg om je lekker aan te storen, vriend!
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 13:54
Nooit genoeg
Vind ik leuk
Kopstootje +9643
vrijdag 9 november 2018 om 12:28
Excelsior heeft vaker voor verrassingen gezorgd.

Zijn bij voorbaat niet kansloos.
Vind ik leuk
Ditsu Roan +278
vrijdag 9 november 2018 om 12:30
Ze zijn zeker kansloos. Als wij al van ze kunnen winnen....
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:29
3 punten mee terug naar Amsterdam.
Met minder nemen we geen genoeg
Vind ik leuk
3Bier +11545
vrijdag 9 november 2018 om 12:29
Verradelijk potje voor Ajax. Nu komt het aan op mentaliteit. Kunnen ze zich na zo'n CL pot opladen voor een potje in een ministadion op een klein kunstgrasveld?
Vind ik leuk
Ditsu Roan +278
vrijdag 9 november 2018 om 12:32
2 vingers in de neus
Vind ik leuk
Markieee +1047
vrijdag 9 november 2018 om 12:59
Na lyon thuis speelde we ook uit excelsior en we weten allemaal hoe dat is gelopen..... Laten we gewoon hopen dat ze de motovatie kunnen vinden op dat veld van 3 bij 5 meter.
Vind ik leuk
Leozao +6086
vrijdag 9 november 2018 om 12:29
In ieder geval een betere reactie dan die trainer van Emmen. Die gaat al op zijn rug liggen voordat hij moet beginnen. Overigens mis het commentaar van een paar jaar geleden, waarin trainertjes zeiden Ajax wel even pijn te kunnen doen. Ach ja, die leren ook...
Vind ik leuk
Ditsu Roan +278
vrijdag 9 november 2018 om 12:31
Dick is een goede vent. Had prima bij ons kunnen blijven en hoofdtrainer worden. Hij had het niet minder gedaan
Vind ik leuk
snorrepof +1239
vrijdag 9 november 2018 om 12:38
Trainer van Emmen zei vrijwel hetzelfde, neus.
Vind ik leuk
Zultkop +5969
vrijdag 9 november 2018 om 12:43
Tegenwoordig doen ze dat per fax, kunnen de ze een a4tje in de kleedkamer ophangen.
Vind ik leuk
Fons1 +29
vrijdag 9 november 2018 om 12:31
Poldervaart had beter bij Barendrecht kunnen blijven.
Vind ik leuk
Roeptoeter +8976
vrijdag 9 november 2018 om 12:31
Het zal toch niet dat Ten Hag gaat verliezen van een fysiotherapeut?
Vind ik leuk
Lucky Kes +5413
vrijdag 9 november 2018 om 12:36
Niet alleen spelers........
Vind ik leuk
jari11 +1523
vrijdag 9 november 2018 om 12:49
Excelsior uit is voor Ajax nooit makkelijk. Hoop niet dat we tegen een zeperd aanlopen en dan echt het kampioenschap kunnen vergeten. Hoop dat ik binnenkort optimistischer ben.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1251
vrijdag 9 november 2018 om 15:02
Ajax gaat (weer) punten laten liggen.... jazekerrr !
Vind ik leuk
de buffels +801
vrijdag 9 november 2018 om 15:41
als Frenky niet speelt verliezen .....zeker weten
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1487
vrijdag 9 november 2018 om 21:36
Lijkt me een ramp voor Ten Hag om de boel scherp te krijgen voor deze wedstrijd.
Voor Excelsior is het weer DE wedstrijd van het jaar op een uitverkocht Woudenstein met plastic gras met gemalen autobandenkorrels.
Voor Ajax is het even omschakelen van Estadio Da Luz naar met de bus naar Kralingen.
Ik vind het heel begrijpelijk dat spelers niet met geld te houden zijn in deze competitie. Dit wil je gewoon niet, en voor dit soort clubs is een gelijk spel na 90 minuten met 11 man voor de goal een gewonnen CL wedstrijd.
Ga daar maar eens aan beginnen met frisse ……………..
Vind ik leuk
Cookee +11789
zaterdag 10 november 2018 om 12:24
Ajax kan weer op 70%, is helemaal niet zwaar, ze spelen 1 wedstrijd per week op tempo.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws