Alves zei nee tegen City én liep Chelsea mis: Het was al helemaal rond

    Alves zei nee tegen City én liep Chelsea mis: "Het was al helemaal rond"

    vrijdag 9 november 2018 om 17:34

    Dani Alves was tot twee keer toe dichtbij een transfer naar Engeland, maar heeft nooit in de Premier League gespeeld. In 2007 leek de Braziliaanse rechtsback op weg naar Chelsea, maar bleef hij bij Sevilla; tien jaar later zei hij op het laatste moment nee tegen Manchester City.

    Alves had de kans op herenigd te worden met City-manager Pep Guardiola, met wie hij grote successen boekte bij FC Barcelona. De 35-jarige Braziliaan koos op het laatste moment echter voor Paris Saint-Germain. "Het was al helemaal rond, maar mijn familie en ik hebben besloten om het niet te doen", vertelt de routinier aan Sky Sports. "Als de mensen om mij heen gelukkig zijn, kan ik ook beter presteren." Guardiola had begrip voor deze beslissing, verzekert Alves. "Hij weet hoe gigantisch veel respect ik voor hem heb."

    In 2007 zag hij de kans om bij Chelsea met José Mourinho samen te werken, in rook opgaan. "Ik dacht ook dat het zou gaan gebeuren. Maar dat het toch misging, lag aan de club, niet aan mij", benadrukt hij. Mourinho hoorde dat Alves zelf had geweigerd, vermoedt de Braziliaan. "Onze relatie is sindsdien niet meer zo goed. Misschien heeft hij verkeerde informatie doorgekregen. Maar het was niet mijn fout."

    Plaats een reactie

    BarcAjax +2179
    vrijdag 9 november 2018 om 17:38
    In zijn top jaren was hij echt geweldig. Hij bleef maar gaan en technisch nog beter dan veel middenvelders en aanvallers, en dat voor een back.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 17:40
    Ik herinner me nogsteeds die prachtige panna tegen Ronaldo. In zijn top tijd genoot ik echt van hem.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +2179
    vrijdag 9 november 2018 om 17:41
    En wat dacht je van de warming up met Messi? Hooghouden over 30 meter.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 17:40
    Zeker achteraf natuurlijk het grootste gelijk van de wereld gekregen door nog een jaar bij Sevilla te blijven en vervolgens bij Barca te tekenen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 17:50
    Het kan erger inderdaad.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 17:42
    Kon beter naar City gaan, daar spelen ze met opkomende backs
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 17:54
    Als je 34/35 bent gaan de jaren natuurlijk wel tellen en de Premier League is zeker op fysiek vlak ontzettend veeleisend, zeker voor een fullback in het systeem van Guardiola, hij kan uitstekend voetballen, maar vraag me wel af of dat nou nog zo'n verstandige stap was geweest vorig jaar, we zullen het ook nooit weten.

    Wat minder glitter en glamour, maar vanavond ook The Steel City ( Sheffield) Derby, the Blades v the Owls, ook de moeite waard.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 18:04]
    Vind ik leuk
    Psv1989 +2140
    vrijdag 9 november 2018 om 18:03
    Ze hebben walker die vind ik zeker niet minder dan Alves
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 18:10
    I.i.g. In fysiek opzicht is hij geknipt voor die rol en Guardiola had hem ook al langer op het oog en ze waren bereid erg veel geld voor een rechtsback te betalen (uiteindelijk hebben ze zo'n 50 miljoen pond aan Spurs betaald), hij zou sowieso komen in de zomer van 2017, Alves was dan een extra optie geworden, maar die kwam uiteindelijk dus niet, Danilo trouwens nog wel die op meerdere posities inzetbaar is.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 18:18]
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9511
    vrijdag 9 november 2018 om 17:53
    Heeft een goede loopbaan gehad. Kan hij trots op zijn.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1030
    vrijdag 9 november 2018 om 18:54
    Laat ik nou denken dat de kop op Afonso Alves sloeg...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws