De Jong wil toeslaan: 'PSV pakt vaak de juiste momenten, maar het zit ertegenaan'

De Jong wil toeslaan: 'PSV pakt vaak de juiste momenten, maar het zit ertegenaan'

Gepubliceerd: vrijdag 9 november 2018 om 18:30vr 09-11-2018 om 18:30

De Graafschap-trainer Henk de Jong weigert de underdogpositie op zich te nemen voor het thuisduel met PSV. De Superboeren wonnen eerder dit seizoen van Feyenoord en hopen ook tegen PSV voor een stunt te zorgen.

Dat De Graafschap niets te verliezen heeft tegen PSV, gaat er bij De Jong niet in. "Er zijn punten te verdienen, dus dan moet je het ook proberen. Anders kun je net zo goed niet voetballen. In de Eredivisie moet je nu eenmaal tegen PSV, Ajax en Feyenoord spelen", laat de Fries weten aan Omroep Gelderland. "Elk punt dat we met een beetje geluk – of misschien zelfs zonder geluk – kunnen pakken, moeten we meepakken, want dat hebben we nodig."

De Jong ziet bovendien dat PSV niet meer zo soeverein speelt als in de eerste wedstrijden van het seizoen. De Eindhovenaren hebben na elf wedstrijden nog steeds de maximale score, maar wonnen met moeite van FC Groningen en Vitesse. "Nee, het gaat niet vanzelf bij ze. Op de juiste momenten staan ze er vaak, maar het zit ertegenaan", vertelt De Jong over het eventuele eerste puntenverlies van PSV dit seizoen. "We gaan onze huid zo duur mogelijk verkopen."

De Graafschap en PSV trappen zaterdagavond om 19.45 uur af op De Vijverberg.

Poll

Wat wordt De Graafschap-PSV?

(1289 stemmen)

Plaats een reactie

Roeptoeter +15934
vrijdag 9 november 2018 om 18:33
Hup De Graafschap.
Vind ik leuk
Ehv-er +1486
vrijdag 9 november 2018 om 18:35
Hup peesjevee
Vind ik leuk
El Pibe +1393
vrijdag 9 november 2018 om 18:41
Hup oranje leeuwinnen!
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 19:31
Superboeren zijn beter dan gewone boeren. Gaat goed komen dus!
Vind ik leuk
JCJWZ +14838
vrijdag 9 november 2018 om 19:38
Bus parkeren, laat Psv het spel maar maken dat kunnen ze niet...
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 19:42
12x3 =36

Edit VP : Reactie aangepast.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 21:31]
Vind ik leuk
Pietje2015 +17166
vrijdag 9 november 2018 om 20:45
Natuurlijk gaat psv deze pot winnen.
Ze hebben al een week rust gehad.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:03
Ik dacht de jong mooi er is weer lekker frenkie nieuws lekker met bordje op de schoot lezen krijg je dit
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 18:43
12x3=36
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 19:43
(11 x 3) + (3 x 0) = 33
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 19:59
Jannemans dit topic gaat over een eredivisie duel.3-0 had wel gekund.
Vind ik leuk
Strijp +14119
vrijdag 9 november 2018 om 21:25
Het zou in deze dan 1 x 0 moeten zijn, mits je er vanuit gaat dat PSV 3x op rij verliest natuurlijk
Vind ik leuk
stratumseind +195327
vrijdag 9 november 2018 om 18:45
Henk is unne prachtige mooie mens mar zaterdag ff nie..........
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:04
Henk is een lollige vent
Vind ik leuk
JCJWZ +14838
vrijdag 9 november 2018 om 23:59
Hahaha Rowen Heze (y)
Vind ik leuk
groninger +1926
vrijdag 9 november 2018 om 18:46
Jammer. Dacht eerst dat het een frenkie item was.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 18:47
Wist niet dat er een frenkie in Groningen voetbalde
Vind ik leuk
2cents +61654
vrijdag 9 november 2018 om 19:12
Binnenkort wonen er overal in Nederland Frenkie’s, net als destijds toen de Jari’s overal opdoken.
Vind ik leuk
zaterdag 10 november 2018 om 00:59
Zelfs in de Feyenoord jeugd liepen Jari's. En dan hebben we de Dani's ook nog her en der. De nieuwe babygolf met Frenkie en Matthijs komt er nu aan.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:06
Je hoeft niet in Amsterdam te wonen om frenk fan te zijn . Ga gewoon op VP oftewel FP en he raakt besmet . Ik kan ook niet meer zonder
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:09
De hond van me buurman heet frenkie.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:11
Kijk ook die is fan
Vind ik leuk
ReneAjax +10135
vrijdag 9 november 2018 om 19:51
Ik dacht dat het een Luuk item was...
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:06
Geweldig !!!!
Vind ik leuk
Vak-T +1795
vrijdag 9 november 2018 om 18:48
Op naar de 36 punten!
Wie gaat ons nog stoppen??
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 18:50
De Graafschap, aldus Henk.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 18:57
De jong heeft er kijk op
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 19:01
Henk ik wens je heeeeeeeeeeeel veel SUCCES!
Vind ik leuk
JOJO +1795
vrijdag 9 november 2018 om 19:08
Jongen, de enige wedstrijd die PSV eventueel zou kunnen verliezen dit seizoen is uit tegen Ajax. De rest winnen ze allemaal of spelen ze minimaal gelijk. En dat eventueel gelijk spelen, is zeker niet tegen De Graafschap. Ten minste; mits de KNVB geen roet in het eten gooit met een dubieuze beslissing...
Vind ik leuk
De Liefhebber +11699
vrijdag 9 november 2018 om 19:58
Feijenoord heeft PSV verslagen voor de JC schaal. Graafschap heeft gewonnen van Feijenoord. Graafschap is beter dan PSV.... :-)
Vind ik leuk
JOJO +1795
vrijdag 9 november 2018 om 20:26
Ah je bedoelt dat oefenpotje, voordat het echte werk begon... ;-)
Vind ik leuk
De Liefhebber +11699
vrijdag 9 november 2018 om 20:51
Nee, ik bedoel de eerste prijs van het seizoen.
Vind ik leuk
Emnu +7075
vrijdag 9 november 2018 om 21:00
Ah, je bedoelt, je weet toch dat PSV alleen om het kampioenschap speelt?

JCS, CL, beker, allemaal bedoeld om in mee te spelen maar mag nooit de titelstrijd zelfs maar verstoren.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 21:06]
Vind ik leuk
MeAgain +7167
vrijdag 9 november 2018 om 21:37
Klopt, nog 10 jaar. Dan hebben we Ajax ingehaald wat betreft landstitels. Dan gaan we ook in Europa aan de weg timmeren.
Vind ik leuk
MeAgain +7167
vrijdag 9 november 2018 om 21:35
Was gelijkspel. Penalty’s nemen we niet in een eredivisie wedstrijd.
Van Bommel was nog maar net bij PSV dus iedereen moest nog wennen. PSV is er iets sterker op geworden en Feyenoord, ja meestal wel lastig.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11699
vrijdag 9 november 2018 om 22:59
Oh you again....
Vind ik leuk
Roodbergen +9828
vrijdag 9 november 2018 om 20:25
Wordt een makkie morgen, afgetekend gelijkspel 😬
Vind ik leuk
Teamgeest +2066
vrijdag 9 november 2018 om 22:00
Come on PSV strijden voor elke graspriet.. nondjejuuuuuuuuuuu gas erop 👍🏻 PSV ™️
Vind ik leuk
DeNeutrale +219
zaterdag 10 november 2018 om 00:54
Henk de Jong wilt toeslaan. Ik denk eerder dat Luuk de Jong toeslaat. De wedstrijd tegen Feyenoord werd gewonnen, omdat Boetius en Vilhena voor open doel moeten. Vorig week verloor de Graafschap volgens mij met 4 doelpunten verschil, dan gaan ze dus ook niet van de koploper punten afsnoepen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws