De Jong wil toeslaan: 'PSV pakt vaak de juiste momenten, maar het zit ertegenaan'

De Jong wil toeslaan: 'PSV pakt vaak de juiste momenten, maar het zit ertegenaan'

Gepubliceerd: vrijdag 9 november 2018 om 18:30vr 09-11-2018 om 18:30

De Graafschap-trainer Henk de Jong weigert de underdogpositie op zich te nemen voor het thuisduel met PSV. De Superboeren wonnen eerder dit seizoen van Feyenoord en hopen ook tegen PSV voor een stunt te zorgen.

Dat De Graafschap niets te verliezen heeft tegen PSV, gaat er bij De Jong niet in. "Er zijn punten te verdienen, dus dan moet je het ook proberen. Anders kun je net zo goed niet voetballen. In de Eredivisie moet je nu eenmaal tegen PSV, Ajax en Feyenoord spelen", laat de Fries weten aan Omroep Gelderland. "Elk punt dat we met een beetje geluk – of misschien zelfs zonder geluk – kunnen pakken, moeten we meepakken, want dat hebben we nodig."

De Jong ziet bovendien dat PSV niet meer zo soeverein speelt als in de eerste wedstrijden van het seizoen. De Eindhovenaren hebben na elf wedstrijden nog steeds de maximale score, maar wonnen met moeite van FC Groningen en Vitesse. "Nee, het gaat niet vanzelf bij ze. Op de juiste momenten staan ze er vaak, maar het zit ertegenaan", vertelt De Jong over het eventuele eerste puntenverlies van PSV dit seizoen. "We gaan onze huid zo duur mogelijk verkopen."

De Graafschap en PSV trappen zaterdagavond om 19.45 uur af op De Vijverberg.

Poll

Wat wordt De Graafschap-PSV?

(1289 stemmen)

Plaats een reactie

Roeptoeter +8956
vrijdag 9 november 2018 om 18:33
Hup De Graafschap.
Vind ik leuk
Ehv-er +1302
vrijdag 9 november 2018 om 18:35
Hup peesjevee
Vind ik leuk
El Pibe +1322
vrijdag 9 november 2018 om 18:41
Hup oranje leeuwinnen!
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 19:31
Superboeren zijn beter dan gewone boeren. Gaat goed komen dus!
Vind ik leuk
JCJWZ +14300
vrijdag 9 november 2018 om 19:38
Bus parkeren, laat Psv het spel maar maken dat kunnen ze niet...
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 19:42
12x3 =36

Edit VP : Reactie aangepast.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 21:31]
Vind ik leuk
Pietje2015 +15541
vrijdag 9 november 2018 om 20:45
Natuurlijk gaat psv deze pot winnen.
Ze hebben al een week rust gehad.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:03
Ik dacht de jong mooi er is weer lekker frenkie nieuws lekker met bordje op de schoot lezen krijg je dit
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 18:43
12x3=36
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 19:43
(11 x 3) + (3 x 0) = 33
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 19:59
Jannemans dit topic gaat over een eredivisie duel.3-0 had wel gekund.
Vind ik leuk
Strijp +14031
vrijdag 9 november 2018 om 21:25
Het zou in deze dan 1 x 0 moeten zijn, mits je er vanuit gaat dat PSV 3x op rij verliest natuurlijk
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 18:43
Nee de punten zijn voor PSV , lijkt mij simpel .
Vind ik leuk
Entombed +1263
zaterdag 10 november 2018 om 07:11
Ja joh, de Graafschap is torenhoog favoriet.
Vind ik leuk
stratumseind +185364
vrijdag 9 november 2018 om 18:45
Henk is unne prachtige mooie mens mar zaterdag ff nie..........
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:04
Henk is een lollige vent
Vind ik leuk
JCJWZ +14300
vrijdag 9 november 2018 om 23:59
Hahaha Rowen Heze (y)
Vind ik leuk
groninger +1829
vrijdag 9 november 2018 om 18:46
Jammer. Dacht eerst dat het een frenkie item was.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 18:47
Wist niet dat er een frenkie in Groningen voetbalde
Vind ik leuk
2cents +57485
vrijdag 9 november 2018 om 19:12
Binnenkort wonen er overal in Nederland Frenkie’s, net als destijds toen de Jari’s overal opdoken.
Vind ik leuk
zaterdag 10 november 2018 om 00:59
Zelfs in de Feyenoord jeugd liepen Jari's. En dan hebben we de Dani's ook nog her en der. De nieuwe babygolf met Frenkie en Matthijs komt er nu aan.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:06
Je hoeft niet in Amsterdam te wonen om frenk fan te zijn . Ga gewoon op VP oftewel FP en he raakt besmet . Ik kan ook niet meer zonder
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:09
De hond van me buurman heet frenkie.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:11
Kijk ook die is fan
Vind ik leuk
ReneAjax +7541
vrijdag 9 november 2018 om 19:51
Ik dacht dat het een Luuk item was...
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:06
Geweldig !!!!
Vind ik leuk
Vak-T +1123
vrijdag 9 november 2018 om 18:48
Op naar de 36 punten!
Wie gaat ons nog stoppen??
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 18:50
De Graafschap, aldus Henk.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 18:54
Niemand Vak-T jullie worden de grootste van Nederland .
Vind ik leuk
Rectificatie +1204
vrijdag 9 november 2018 om 20:11
Neem hem anders even nog dieper 😂
Vind ik leuk
Vak-T +1123
vrijdag 9 november 2018 om 22:07
Dat hoeft nu ook weer niet ;-)
Vind ik leuk
Voetbal@com +1544
vrijdag 9 november 2018 om 18:50
VP zouden jullie aub een topic over een " de jong" willen starten in de titel met Frenkie, Henk, Luuk of Siem...ik weet het alles voor de clicks...
Vind ik leuk
AlwaysMe +2433
vrijdag 9 november 2018 om 18:58
In principe doen ze dat ook niet bij andere namen.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:08
Het is vrij makkelijk hoor . Als het over de jong gaat is het 19 van de 20 frenkie . Het is en blijft FrenkPrimeur die andere keer is het luukje en 1 op de 50x is het henk en 1op de 100x is het Siem en 1 op de op 200x gaat het over Nigel .
Gewoon de tel bij houden
Vind ik leuk
3Bier +11543
vrijdag 9 november 2018 om 20:55
Of Jean-Paul, Nigel, John, en die voorzitter van Feyenoord
Vind ik leuk
Voetbal@com +1544
vrijdag 9 november 2018 om 21:27
en jong oranje, jong Ajax, jong PSV etc..ha ha...

tjonge jonge..
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 18:57
De jong heeft er kijk op
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 19:01
Henk ik wens je heeeeeeeeeeeel veel SUCCES!
Vind ik leuk
JOJO +1768
vrijdag 9 november 2018 om 19:08
Jongen, de enige wedstrijd die PSV eventueel zou kunnen verliezen dit seizoen is uit tegen Ajax. De rest winnen ze allemaal of spelen ze minimaal gelijk. En dat eventueel gelijk spelen, is zeker niet tegen De Graafschap. Ten minste; mits de KNVB geen roet in het eten gooit met een dubieuze beslissing...
Vind ik leuk
De Liefhebber +10357
vrijdag 9 november 2018 om 19:58
Feijenoord heeft PSV verslagen voor de JC schaal. Graafschap heeft gewonnen van Feijenoord. Graafschap is beter dan PSV.... :-)
Vind ik leuk
JOJO +1768
vrijdag 9 november 2018 om 20:26
Ah je bedoelt dat oefenpotje, voordat het echte werk begon... ;-)
Vind ik leuk
De Liefhebber +10357
vrijdag 9 november 2018 om 20:51
Nee, ik bedoel de eerste prijs van het seizoen.
Vind ik leuk
Emnu +6490
vrijdag 9 november 2018 om 21:00
Ah, je bedoelt, je weet toch dat PSV alleen om het kampioenschap speelt?

JCS, CL, beker, allemaal bedoeld om in mee te spelen maar mag nooit de titelstrijd zelfs maar verstoren.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 21:06]
Vind ik leuk
MeAgain +6823
vrijdag 9 november 2018 om 21:37
Klopt, nog 10 jaar. Dan hebben we Ajax ingehaald wat betreft landstitels. Dan gaan we ook in Europa aan de weg timmeren.
Vind ik leuk
MeAgain +6823
vrijdag 9 november 2018 om 21:35
Was gelijkspel. Penalty’s nemen we niet in een eredivisie wedstrijd.
Van Bommel was nog maar net bij PSV dus iedereen moest nog wennen. PSV is er iets sterker op geworden en Feyenoord, ja meestal wel lastig.
Vind ik leuk
De Liefhebber +10357
vrijdag 9 november 2018 om 22:59
Oh you again....
Vind ik leuk
Roodbergen +9295
vrijdag 9 november 2018 om 20:25
Wordt een makkie morgen, afgetekend gelijkspel 😬
Vind ik leuk
Teamgeest +2100
vrijdag 9 november 2018 om 22:00
Come on PSV strijden voor elke graspriet.. nondjejuuuuuuuuuuu gas erop 👍🏻 PSV ™️
Vind ik leuk
DeNeutrale +130
zaterdag 10 november 2018 om 00:54
Henk de Jong wilt toeslaan. Ik denk eerder dat Luuk de Jong toeslaat. De wedstrijd tegen Feyenoord werd gewonnen, omdat Boetius en Vilhena voor open doel moeten. Vorig week verloor de Graafschap volgens mij met 4 doelpunten verschil, dan gaan ze dus ook niet van de koploper punten afsnoepen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws