Manchester City maakt einde aan geruchten: aanvaller tekent lucratief contract

    Manchester City maakt einde aan geruchten: aanvaller tekent lucratief contract

    vrijdag 9 november 2018 om 19:36

    Raheem Sterling heeft vrijdag een vijfjarig contract bij Manchester City getekend. De 23-jarige Engelsman ligt daardoor drie seizoenen langer vast bij de koploper van de Premier League.

    Beide partijen waren al maanden in gesprek over een nieuwe verbintenis, maar leken er lange tijd niet uit te komen. Omdat Sterling slechts tot medio 2020 vastlag, namen de geruchten rond de aanvaller toe. Verschillende Engelse en Spaanse media brachten hem onder meer in verband met Real Madrid, dat naar verluidt wilde profiteren van de situatie.

    Nadat City-manager Pep Guardiola nadrukkelijk aandrong om haast te maken met de contractbesprekingen, zeker gezien de bloedvorm van Sterling, werden alsnog spijkers met koppen geslagen. "Raheem is een echte winnaar aan het worden. Hij is volwassener en gelooft meer in zichzelf. Hopelijk blijft hij ambitieus en blijft hij zich ontwikkelen. Hij is nog maar 23 jaar oud, dus hij is nog te jong om met de beste spelers ter wereld vergeleken te worden. Maar hij is in een ongelooflijke vorm. Hij is scherp, snel, slim, een vechter en hij is beslissend", liet Guardiola zondag nog weten.

    "Ik ben gewoon blij om alle onduidelijkheid weg te nemen en ik ben erg gelukkig om hier te tekenen. Ik heb me hier ongelooflijk ontwikkeld", reageert Sterling op de clubsite. De vleugelaanvaller was dit seizoen in de Premier League al goed voor zes goals en vijf assists. Volgens onder meer de BBC gaat hij liefst 340.000 euro per week verdienen.

    Poll

    Gaat Sterling uitgroeien tot een van de beste spelers ter wereld?

    (369 stemmen)

    Plaats een reactie

    Lekkerjoh +412
    vrijdag 9 november 2018 om 19:45
    340000 per week, hoe gaan ze dat in de vrede volhouden. Elke Engelse club gooit er een ton per week boven op bij verlengen. Dat kan toch niet goed blijven gaan?
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4706
    vrijdag 9 november 2018 om 20:11
    17 miljoen euro per jaar verdienen ?
    Dat kan toch niet!
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +412
    vrijdag 9 november 2018 om 20:18
    Waanzinnig is het
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 20:17
    Je hebt het hier wel over Man City hun begroting is waarschijnlijk meer dan alle eredivisie teams + keuken kampioen teams bij elkaar die hebben unlimeted geld joh. Ze zijn niet net als Feyenoord die niet voor stadion kunnen betalen 🤣
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +412
    vrijdag 9 november 2018 om 20:21
    Ja maar het mag niet volgens het financial Fairplay regelement. Want met zulke salarissen kun je geen winst maken. Zou zomaar kunnen dat football leaks gelijk heeft
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3128
    vrijdag 9 november 2018 om 20:33
    Ik neem aan dat City weet wat ze doen. Kennelijk maken ze wel winst, anders zouden ze dit soort salarissen nooit gaan accepteren.
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +412
    vrijdag 9 november 2018 om 20:38
    Nouja t schijnt dat ze creatief boekhouden met de sponsordeals. Dat geld schijnt gwn bij de eigenaar vandaan te komen.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1030
    vrijdag 9 november 2018 om 20:39
    Ho ho volgens mij gaat het niet om winst maken bij fair-play reglement; corrigeer me als ik het fout heb; maar was het niet zo dat er niet meer uitgegeven mocht worden dan dat er inkomsten waren?
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +412
    vrijdag 9 november 2018 om 21:19
    Winst is wat er over blijft als je de uitgaven van de inkomsten aftrekt. Dus we hebben het over hetzelfde
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1030
    zaterdag 10 november 2018 om 00:30
    Je definitie van winst klopt volgens mij wel.

    Maar 100 in t.o.v. 100 uit = 0 toch?
    Dan praat je dus niet over winst.

    En ik zeg als er niet meer uit mag (120) dan er binnenkomt (100) dat je dan met fairplay reglement te maken hebt.

    Of heb ik het antwoord van jou nu niet begrepen.
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +412
    zaterdag 10 november 2018 om 10:47
    Moet je eens proberen precies op de nul uitkomen. Denk dat de belastingdienst het niet vertrouwt als je zo precies uitkomt. Dus geen winst hebben kun je gelijkstellen aan verlies draaien. Omdat precies op 0 uitkomen niet voorkomt
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1030
    zaterdag 10 november 2018 om 11:29
    Overduidelijk dat begrijpend lezen niet je sterkste punt is.
    En boekhouden ook niet. Een balans hoort altijd in evenwicht te zijn. Iets met eigen vermogen.
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +412
    zaterdag 10 november 2018 om 13:44
    Waar heb jij het nou over? Ik heb geen verstand van boekhouden maar als ik je er op moet wijzen dat winst de uitkomst van het aftrekken van de kosten van je inkomsten is, dan ben je niet de persoon om te claimen dat je er meer verstand van hebt. Eigen vermogen staat hier compleet lost van. Als jij aan moet vullen uit je eigen vermogen dan draai je gwn verlies.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1030
    zondag 11 november 2018 om 10:44
    Nogmaals volgens mij gaat het niet om winst maken bij fair-play reglement;

    Je moet volgende maar eens lezen:
    www.voetbalboeken.net/nieuws/financial-fair-play-de-regels-en-stand-van-zaken/
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +412
    zondag 11 november 2018 om 13:10
    Goed artikel maar het zegt hetzelfde. Clubs mogen over die periode van 5 jaar geen verlies draaien
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1030
    zondag 11 november 2018 om 13:43
    Dus er mag niet meer uit dan er binnenkomt.

    Omzet = wat anders dan winst/verlies.
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +412
    zondag 11 november 2018 om 22:33
    Omzet is alles wat er binnenkomt. Mensen spreken vaak groot over hoe ze zo n grote omzet maken. Maar je kan heel veel omzet hebben zonder een cent te verdienen.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3471
    vrijdag 9 november 2018 om 19:47
    Nog vijf jaar lang zelf in de grond trappen en pas na afloop excuses maken voor belachelijke penalties...
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 19:49
    Logisch dat Guardiola hem er graag bij wil houden, had afgelopen seizoen een zeer belangrijk aandeel in het kampioenschap en is dit seizoen ook weer hard op weg om na 38 competitiewedstrijden wederom hele fraaie cijfers te kunnen over leggen.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +2179
    vrijdag 9 november 2018 om 19:53
    Ik had eerder wel eens twijfels bij hem maar hij heeft zich uitstekend ontwikkeld en is zeker belangrijk voor City.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 19:58
    Vorig seizoen alleen in de competitie al 18 goals en 15 assists (23 goals en 17 assists in alle competities), dat komt erop neer dat hij bij ruim 30% van de goals van City in de competitie direct betrokken was, meer dan welke speler van City dan ook; dit seizoen zoals hierboven vermeld ook alweer 6 goals en 5 assists in de competitie.. Hij zal echt wel weer een aantal sitters missen, maar overall is hij van grote waarde en niet alleen door de goals en assists.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +2179
    vrijdag 9 november 2018 om 20:00
    Inderdaad. Hij zorgt ook altijd voor dreiging met z'n snelheid en dribbels.
    Vind ik leuk
    HJR +7875
    vrijdag 9 november 2018 om 21:44
    En als die struikelt ook...
    Vind ik leuk
    BarcAjax +2179
    vrijdag 9 november 2018 om 21:45
    Van de week deed hij een mooie ja. 😂
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1997
    vrijdag 9 november 2018 om 19:56
    Dan zou ik voor nog wel 4 jaar bijtekenen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 20:00
    Een halve week werken,en hij heeft mijn hypotheek bij mekaar,ik ga nog even 20 jaar door met aflossen
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16034
    vrijdag 9 november 2018 om 20:04
    Goedkoop wonen in Almelo?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 23:21
    In het oosten is het betaalbaar,wat je in het westen betaald, heb je hier een riante vrijstaande villa voor
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16034
    vrijdag 9 november 2018 om 23:26
    Mwah, voor een kale twee ton in Apeldoorn vrijstaand gekocht. Genoeg grond en randje centrum. Maar over het algemeen zijn de prijzen hier niet leuk meer. Proberen mee te doen met het westen
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 november 2018 om 10:21
    Toevallig oud supporter van AGOVV?
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16034
    zaterdag 10 november 2018 om 11:22
    Nope, Robur et Velocitas.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16034
    vrijdag 9 november 2018 om 20:01
    Wat een fooi....
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 20:02]
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1421
    vrijdag 9 november 2018 om 20:01
    Zolang er mensen blijven kijken, shorts kopen en wat nog meer kunnen de clubs dit blijven betalen. Maar het is waanzinnig.
    Vind ik leuk
    HJR +7875
    vrijdag 9 november 2018 om 21:47
    Goed voorbeeld van die shorts ;) . Viel me laatst op bij het strand, iedereen een korte broek aan van City ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 22:06
    Dat velen waarsch. nog geen 10 spelers kunnen noemen, maakt voor de inkomsten niet uit, ik was een paar weken geleden in Eindhoven en heb ook een x-aantal personen met o.a. een trainingspak van City gezien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 20:09
    Mooi voor City.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 20:10]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 20:32
    Ik vind dit persoonlijk een matige speler. Heeft wel veel snelheid en is redelijk aan de bal, maar voor zo'n salaris moet je wel wat meer kunnen. Sane vind ik een stuk beter.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 20:39
    Zoals goals maken en voorbereiden? Dat doet hij toch al een tijd aan de lopende band bij City?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 20:42
    Idd zijn rendement is hoog, maar als ik hem zie spelen vind ik het niet echt heel denderend. Ben niet echt overtuigd van zijn kwaliteiten, maar kan ook aan min liggen, want geven hem niet voor niets zo'n bedrag per maand.
    Vind ik leuk
    ay42 +844
    vrijdag 9 november 2018 om 20:35
    Er is altijd al onnodig veel kritiek op Sterling geweest. Fysiek zit hij perfect in elkaar voor een buitenspeler en hij is oh so snel en altijd gevaarlijk.

    Is pas 23 en met Pep lijkt hij eindelijk de volgende en lang verwachte stap in zijn ontwikkeling te zetten
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 20:52
    Echt één van de meest overschatte spelers ter wereld.

    Zit zover af van het niveau Messi, Aguero, Bale...

    Als je Sterling in een slecht team zou zetten, zou hij het team niet beter maken.
    Vind ik leuk
    BT410 +167
    vrijdag 9 november 2018 om 20:59
    Ligt het aan mij of tekent Sterling om de half jaar een nieuw contract?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 21:50
    Is een misvatting en komt waarsch. omdat er in de media wel geregeld is verschenen dat ze hem een aanbieding hadden gedaan, mondeling akkoord waren of dichtbij een nieuw contract etc. In 2015 tekende hij voor vijf jaar toen hij overkwam van Liverpool en nu dus een nieuw contract tot medio 2023.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 21:55]
    Vind ik leuk
    Marco S +4700