VP's Elftal van de Week: Ajax en Groningen hofleverancier, PSV levert topscorer

    VP's Elftal van de Week: Ajax en Groningen hofleverancier, PSV levert topscorer

    Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 09:00ma 12-11-2018 om 09:00

    Ajax en FC Groningen zijn met twee spelers hofleverancier voor VP's Elftal van de Week. Ook koploper PSV is present, met één speler: Luuk de Jong.

    Eduardo (Vitesse)
    De Chelsea-huurling begon weifelend aan zijn Eredivisie-avontuur, maar begint er nu lekker in te komen. Als hij maar veel te doen krijgt. Eduardo hielp Vitesse aan de drie punten tegen FC Utrecht.

    Julian Chabot (FC Groningen)
    Won vrijwel élk duel en dat is precies wat een ploeg nodig heeft in een burenruzie als FC Groningen - sc Heerenveen. De verdediger speelde zondag een uitstekende wedstrijd.

    Caner Cavlan (FC Emmen)
    Beschikt over een turbo waar FC Emmen de vruchten van plukt. Dat bleek in de competitiewedstrijd tegen NAC Breda. Cavlan was goed voor een goal en assist.

    Diego Palacios (Willem II)
    Staat voor de tweede keer op rij in VP's Elftal van de Week. Niet verkeerd voor een vleugelverdediger van Willem II. Met een assist had Palacios invloed op de uitslag tegen PEC Zwolle (2-3 zege).

    Mark Diemers (Fortuna Sittard)
    "Het is een échte en mooie voetballer", zei Hans Kraay jr. zondag. Geef de analist eens ongelijk. Diemers lijkt enkele maanden na zijn move van De Graafschap naar Fortuna Sittard al klaar te zijn voor een nieuwe stap.

    Donny van de Beek (Ajax)
    Na zijn doelpunt op 7 oktober tegen AZ kreeg Van de Beek legio kansen, maar telkens wilde het niet lukken. Tot zondag. Met twee goals en een assist wees hij Ajax de weg tegen Excelsior.

    Youssef El Jebli (De Graafschap)
    Was de grote plaag van PSV op De Vijverberg. Na twintig minuten maakt El Jebli de gelijkmaker. Het was veelzeggend dat het voetbal bij De Graafschap was verdwenen na zijn wissel.

    Ritsu Doan (FC Groningen)
    Wordt het Ajax, PSV of toch een buitenlandse clubs als Manchester City, Juventus, Borussia Dortmund of Atlético Madrid? Met zijn goede spel speelt Doan zich steeds nadrukkelijker in de kijker bij andere clubs.

    Hakim Ziyech (Ajax)
    Het was een masterclass van Ziyech, zondag bij Excelsior - Ajax. De Marokkaanse international drukte zijn overmacht ook nog uit in de uitslag: één doelpunt, één assist.

    Peniel Mlapa (VVV-Venlo)
    Vier schoten, drie op doel, twee doelpunten: de gewonnen wedstrijd van VVV tegen Fortuna Sittard had slechter kunnen verlopen voor Mlapa. VVV heeft een makkelijk scorende reus in huis.

    Luuk de Jong (PSV)
    Het komt in de Eredivisie niet vaak voor dat één speler zo belangrijk is voor een ploeg. De Jong werkt altijd keihard, maar scoort nu ook de ene na de andere goal. Met elf stuks gaat hij aan de leiding in het topscorersklassement.

    Plaats een reactie

    Jon Rans +46
    maandag 12 november 2018 om 09:09
    Doan moet het eerst maar even laten zien bij een goede subtopper en niet 3 wedstrijden. Iedereen kan zien dat het een hele goede voetballer is, maar hij zou het nu niet redden bij een Ajax of PSV.

    En die Mlapa.. Een makkelijk scorende reus? Zo makkelijk gaat het tot nu niet hoor.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2085
    maandag 12 november 2018 om 09:12
    Precies, hij moet gewoon nog even geduld hebben. Als het er echt in zit dan kan hij dit tot het einde van het seizoen. Als hij dat volhoudt kan hij over een transfer naar Ajax/PSV gaan denken.
    Over het algemeen levert Groningen wel vaak goede spelers af voor Ajax/PSV meestal 1 of 2 per generatie.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 09:29
    Denk dat Doan ongetwijfeld de stap kan maken naar Ajax of PSV.. Echt een geweldige voetballer en heeft het ook al bij Japan laten zien. Hij is degene die Groningen steeds over het dode punt heen helpt.. ik zou hem graag zien ipv Pereiro..
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 09:13
    Waarom zou hij het niet redden? Hij is naar mij mening goed genoeg om gewoon mee te voetballen in deze 2 topteams en kan zich daar doorontwikkelen om het verschil te maken. Ik zou hem graag bij psv als vervanger van pereiro zien.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4804
    maandag 12 november 2018 om 12:14
    Onzin. Is mogelijk de beste in Nederland op zijn positie. Maar goed... dat is waarschijnlijk een beetje pijnlijk voor de fans van topclubs hier want dat saboteert hun
    hypemachinerie...

    Ik mis Warmerdam. Was met afstand de beste op het veld, maakte de verdediging van Heerenveen helemaal gek. Zeer vreemd


    Vind ik leuk
    Koeien +2736
    dinsdag 13 november 2018 om 12:43
    Dat kwam meer omdat die Friezen hun rechterkant steeds open lieten vallen. Maar Django speelde inderdaad erg lekker.

    Chabot trouwens ook, zo had ik hem nog niet gezien! Als verdediger even je mannetjes voorbij dribbelen in de opbouw en gewoon letterlijk geen enkel duel verliezen. Nieuwe Van Dijk hopelijk?
    Vind ik leuk
    COYG +6854
    maandag 12 november 2018 om 09:12
    Geen Berghuis... Opmerkelijk.
    Vind ik leuk
    MaxFR010 +1336
    maandag 12 november 2018 om 09:12
    Bijlow? Berghuis?
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 09:13]
    Vind ik leuk
    bartjeee +1079
    maandag 12 november 2018 om 09:22
    Zeer terecht dat luuk de jong hierin staat!
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 09:25
    Sorry hoor, maar ik vond persoonlijk Te Wierik beter dan Chabot tegen Heerenveen
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 11:56
    Het gaat in dit geval om de gewonnen duels. Chabot is bijna elke wedstrijd wel de sterkste in kopduellen. Vandaar deze keuze.
    Vind ik leuk
    Strijp +14016
    maandag 12 november 2018 om 09:56
    Leuk dat El Jebli scoorde tegen PSV, maar plaag? 1 schot op doel en dat was zijn doelpunt
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 11:38
    Hofleverancier met 2 spelers.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 11:46
    Ben zelf voor Ajax maar ik denk dat Doan beter bij PSV of Feyenoord past.
    De nieuwe Onno voor Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Harremans +1534
    maandag 12 november 2018 om 12:18
    Is het heel raar dat ik Berghuis in dit rijtje mis? 2 "assists" en voor de rest de enige man met echt veel dreiging, in een wedstrijd tussen de nummer 3 en 4.
    Vind ik leuk
    De Mees +22
    maandag 12 november 2018 om 18:28
    Doan heeft iets wat je als voebalkenner ziet dat hij de top aankan. Ajax zag dat goed met Suarez, zat totaal mis om van Dijk te laten lopen voor Van d Hoorn......Doan zal wat gaan kosten en ben benieuwd wat de topclubs gaan doen.....Oh ja Tadic had ook de guts..........
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws