Van Hooijdonk looft motor van Ajax: 'Hij moet altijd spelen'

    Van Hooijdonk looft motor van Ajax: 'Hij moet altijd spelen'

    Gepubliceerd: zondag 11 november 2018 om 23:59zo 11-11-2018 om 23:59

    Pierre van Hooijdonk heeft een hoge pet op van Donny van de Beek, die tegen Excelsior met doelpunten en assists belangrijk was voor Ajax. Van Hooijdonk zou Van de Beek altijd opstellen.

    "Hij heeft scorend vermogen en is een moderne middenvelder", zegt Pi-Air over Van de Beek bij Studio Voetbal. "Ik ben sowieso gecharmeerd van het type speler dat hij is. Hij is een speler die anders is dan de andere middenvelders van Ajax."

    Van Hooijdonk is onder de indruk van het loopvermogen van Van de Beek. "Het is echt een box-to-box-middenvelder met ontzettend veel scorend vermogen. Hij is áltijd aanwezig daar waar de bal kan vallen. Davy Klaassen had dat ook. Ik denk dat hij in dezelfde categorie zit."

    Van de Beek is onder Erik Ten Hag niet zeker van een basisplaats. "Ik vind dat hij altijd moet spelen, ongeacht tegen welke tegenstander", zegt Van Hooijdonk.

    Plaats een reactie

    Bengelino +12356
    maandag 12 november 2018 om 00:08
    Niet mee eens, in grote wedstrijden komt hij altijd tekort.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 02:20
    Altijd ja?
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 04:14
    'Van Hooijdonk looft...'
    Wat moet je daarmee??
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 04:21
    Een reactie van een ex prof die het even net wat veder heeft geschopt dan Donny tot nu toe gedaan heeft.

    Met andere woorden, lovende woorden van iemand die weet waar hij het over heeft.

    Wat jij daarmee zou kunnen doen is je begrijpend lezen wat bijspijkeren voordat je een reactie plaatst.

    Doei.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 04:30
    Had je hetzelfde gezegd als hij de kansen wel had afgemaakt tegen Bayern en Benfica?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9585
    maandag 12 november 2018 om 10:07
    Waar baseer je dat op, want hij heeft Ajax toch wel vaak verder geholpen en ook in grote wedstrijden. Zolang Schone er staat vraag ik me op recht af waarom van de Beek niet! Vertrouwen krijgen en verder ontwikkelen!
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5490
    maandag 12 november 2018 om 18:16
    Omdat vd Beek geen goede vrije trappen kan nemen en Schone wel.
    Van de Beek is wel goed in het omschakelen en diep gaan, dus tegen een sterke tegenstander.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15553
    maandag 12 november 2018 om 00:08
    Gelukkig is Ten Hag de baas en jij "Pi-Air".
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17317
    maandag 12 november 2018 om 01:07
    Ja, wie is het nou?
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 02:21
    Hij bedoelt dat ten hag “de baas” is en v Hooijdonk “Pi-Air”.
    Hij schrijft dat met hoofdletters dus er is een zekere zin van respect aanwezig denk ik.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5490
    maandag 12 november 2018 om 02:05
    Inderdaad, hoe kan het ook anders dat deze ex-Feyenoorder het niet eens is met het Ajax-beleid, ik zou schrikken als hij er het wel mee eens was.
    Jammer dat Tom Egberts niet aan Pierre vraagt wie er dan naast de basis komt te staan, je mag geen 12 spelers het veld insturen. Maar ja, Tom Egberts is daar te dom voor. Egberts was een goede presentator bij Studio Sport om de tekst van de autocue voor te lezen, maar als gespreksleider van Studio Voetbal moet je een beetje je hersens gebruiken en improviseren en dat kan ie niet.

    Overigens is Donny wel een goede voetballer, maar een basisplaats verdient hij zeker niet. Dan moet ie bijv. beter tegen Benfica spelen en niet de bal in paniek voor de goal langs knallen terwijl Frenkie uit een betere positie hem er voor het inschieten heeft.
    De motor van Ajax is natuurlijk de nr.10 en dat is vaak Ziyech.
    Vind ik leuk
    Jozef +40189
    maandag 12 november 2018 om 07:48
    Zelfs de autocue was lastig voor ' Tom de Hakkelaar'...
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9585
    maandag 12 november 2018 om 10:10
    Noem het paniek! als de rest beter had gespeeld was deze discussie er helemaal niet. In het voetbal is niet elke kans een goal, zelfs niet bij de Ronaldo`s van deze wereld. Dat juist hij daar loopt zegt juist iets over zijn killerinstinct als middenvelder, vertrouwen heeft hij nodig
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 10:11]
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19977
    maandag 12 november 2018 om 00:16
    Dat hakje op Dollie was ook fijn!
    Vind ik leuk
    El Cazador +7591
    maandag 12 november 2018 om 00:19
    Geluk voor ons Pierre zit jij bij NAC en niet bij Ajax.
    Vind ik leuk
    ronniever +207
    maandag 12 november 2018 om 00:19
    Ik vergelijk Pierre als analist altijd met mijn Tante Sonja zou Herman Brusselmans dan zeggen ;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90820
    maandag 12 november 2018 om 00:38
    Die heeft een mooie vrouw. Grappige vent ook.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 04:20
    Welk motor heeft Donny dan?
    Ik heb een Kawasaki crosser 500cc.
    Ben benieuwd wat zijn motor is 😁😁😁
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 05:26
    Tegen excelsior super en als invaller topduels.als hij de hele wedstrijd speelt vind ik hem minder spelen.heeft zn momenten dan.weet niet wat er is,maar kan denk ik niet vol 2 wedstrijden in de week spelen.ziet er dan ook vermoeid en moe uit.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 05:27]
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13301
    maandag 12 november 2018 om 06:43
    Meestal wel, maar soms een beetje rouleren kan geen kwaad..
    Vond de uitleg van Ten Hag gisteren erg logisch.. Om Vd Beek ipv Neres op te stellen aangezien je weinig ruimte zou krijgen..
    Vind ik leuk
    Delfie +34
    maandag 12 november 2018 om 07:17
    Het is zeker een leuke speler, maar ik vind het niet echt een topper die bij een Europese topclub mee kan.. komt tekort in grote wedstrijden evenals schőne
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9585
    maandag 12 november 2018 om 10:12
    Meeste Ajacieden komen ook niet bij topclubs, maar als deze jongen vertrouwen krijgt ontwikkeld hij zich wel als goede waterdrager die goals meepikt
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 07:21
    Nou dan heeft AJAX dit seizoen ook geregeld zónder motor gewonnen !

    Ik ben ook Donny-fan !
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34577
    maandag 12 november 2018 om 07:36
    Beter dan klaassen en dat nu al.
    Vind ik leuk
    ritje +341
    maandag 12 november 2018 om 07:55
    hallo is Pierre een kenner geworden? Maar ik ben het wel eens met hem! Donny is een topper. Maar Ten Hag weet wat hij doet (prikkelen?) Achteraf is het de koe in de kont kijken! mvg ritje
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 08:49
    Please hou het mond na kazim mag je nooit meer iets over spelers zeggen niemand neemt jou nu nog serieus pierre
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 09:14
    Van Hooijdonk toont maar weer eens aan er niet zo veel oog voor te hebben. Hoe kan je in hemelsnaam Donny van de Beek de motor van Ajax noemen? Alsjeblieft kappen hoor!
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2559
    maandag 12 november 2018 om 09:54
    Vind hem eerder een brocante middenvelder.
    Vind ik leuk
    Ray01 +87
    maandag 12 november 2018 om 17:41
    Ja idd een goede speler die zich goed ontwikkelt. Vooral zo blijven doorgaan..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws