'Kuwas is klaar om de stap te maken, Feyenoord zou geen gekke optie zijn'

    'Kuwas is klaar om de stap te maken, Feyenoord zou geen gekke optie zijn'

    Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 11:26ma 12-11-2018 om 11:26

    Brandley Kuwas zou een uitstekende aanwinst zijn voor Feyenoord. Dat vindt Telegraaf-rapporteur Peter Boeve. Hij zag zondagmiddag hoe de vleugelaanvaller van Heracles Almelo het prima deed tegen Feyenoord-back Calvin Verdonk. 

    "Die jongen timmert al langere tijd aan de weg en laat telkens zijn kwaliteiten weer zien. Hij verdient eigenlijk een groter podium. Dat is immers de beste manier om beter te worden. Wanneer je dagelijks traint met goede spelers om je heen, word je zelf ook sterker. Ik denk dat Kuwas klaar is om die stap te maken", betoogt Boeve in het ochtendblad. 

    "Feyenoord zou in dat opzicht niet eens zo'n gekke optie zijn. Hij heeft immers meer in zijn mars dan bijvoorbeeld Sam Larsson. Die vond ik wederom niet best vandaag."

    Boeve vindt Kuwas (26) een complete speler. "Hij gaat buitenom en binnendoor. Brandley heeft een goed schot en een prima voorzet. Daarnaast is het een sterke voetballer, die ook zijn fysiek gebruikt. Tegen Feyenoord liet hij Verdonk meermaals zijn hielen zien. Die jongen werd gedevalueerd."

    Lees ook: Kritiek op Clasie: 'Weggegooid geld, het is tijd dat Ayoub gaat spelen'

    Poll

    Is Kuwas een geschikte aanwinst voor Feyenoord?

    (1175 stemmen)

    Plaats een reactie

    Leozao +5505
    maandag 12 november 2018 om 11:35
    Paniekvoetbal: op dit moment lijkt iedereen een versterking. Eerst alles op orde krijgen en ingrijpen waar nodig. Daarna pas weer gaan bouwen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 11:40]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10511
    maandag 12 november 2018 om 11:50
    Precies. Vooral geen spelers halen die bij Heracles af en toe leuke dingen laten zien. En vaak genoeg ook niet thuis geven.
    Vind ik leuk
    El Lobo +2117
    maandag 12 november 2018 om 12:17
    Eens! Kuwas kan veel meer dan dat hij laat zien. Hij acht zichzelf goed genoeg, maar dat ben je pas als je wekelijks Heracles leidt en dat doet hij te weinig.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 12:53
    zelfs Kramer lijkt een versterking, van de horeca omzet...
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 14:12
    Hé Leozano, hoezo paniekvoetbal. Peter Boeve roept iets, niet Gio of van Geel... En het is ook niet waarschijnlijk dat die voor Kuwas gaan als die überhaupt een transfersom kost. Van dat niveau loopt er al genoeg rond in de Kuip. Dat is een extra verbreding, en geen verbetering.
    Vind ik leuk
    Leozao +5505
    maandag 12 november 2018 om 14:18
    Ik heb het idee dat de formule uitgewerkt is in R'dam. Geen verbouw, maar nieuwbouw.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 14:22
    Nogmaals: niet Feyenoord maar de Telegraaf roept iets. Alles wat je daarna schrijft slaat niet op deze topic. Maar bedankt dat je als supporter van Ajax aangeeft dat je weinig vertrouwen hebt in Feyenoord. Dat is tenminste eens een Voetbal Primeur...
    Vind ik leuk
    Leozao +5505
    maandag 12 november 2018 om 14:26
    Ik kom nog uit de tijd Ardje en Keesie, van Ajax en feijenoord. Ik had graag gezien dat F'noord er ook weer een rol in zou kunnen spelen. Heerlijk: mijn vader en broer voor Feijenoord en ik voor Ajax.
    Vind ik leuk
    Talentscout +1361
    maandag 12 november 2018 om 11:38
    Dat spreekwoord met die ezel is in Rotterdam-Zuid totaal onbekend. Dit wordt pas de 37e keer dat die steen net verkeerd lag..
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10511
    maandag 12 november 2018 om 11:50
    Want? Omdat Peter Boeve iets roept?
    Vind ik leuk
    Talentscout +1361
    maandag 12 november 2018 om 12:09
    Alles begint met roepen. Zeker wanneer er onvrede heerst liggen paniekaankopen op de loer.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10511
    maandag 12 november 2018 om 12:11
    Met roepen is op zich niets verkeerd. Gaat om degene die het roept. En laat dat nu net Peter Boeve zijn. Met alle respect. Laat Feyenoord a.u.b. die Kuwas niet halen.
    Vind ik leuk
    Benniewies +1344
    maandag 12 november 2018 om 11:38
    Feyenoord moet eens buiten de ED scouten en een goede speler vinden.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4937
    maandag 12 november 2018 om 11:43
    Zou prima passen bij de verzameling subtop in Rotterdam
    Vind ik leuk
    Blindsy +13661
    maandag 12 november 2018 om 11:45
    En ondertussen wordt de zoveelse subtopspeler door een of andere grapjas gekoppeld aan Feyenoord. Of zo'n speler doet het zelf. En iedereen gaat weer met dezelfde flauwekul los, en geen reactie of interesse van Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    maandag 12 november 2018 om 11:46
    "Brandley Kuwas zou een uitstekende aanwinst zijn voor Feyenoord. Dat vindt Telegraaf-rapporteur Peter Boeve. Hij zag zondagmiddag hoe de vleugelaanvaller van Heracles Almelo het prima deed tegen Feyenoord-back Calvin Verdonk. "

    Effe kijken hoor... uitslag 0-2, Verdonk assist bij die geweldige 2de goal. Inderdaad lekker gewerkt, pik.

    Wat Peter Boeve vindt, moet ie naar de politie brengen.
    Halve zool.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 11:48]
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3945
    maandag 12 november 2018 om 11:48
    Ik vind Kuwas niet zoveel bijzonders en bovendien komt hij te kort voor de top 3. Pure momentenspeler naar mijn idee. Heeft af en toe een uitschieter met een paar leuke wedstrijden op rij en daarna zie je hem een poos niet meer.
    Vind ik leuk
    torinofc +457
    maandag 12 november 2018 om 11:49
    Verdonk is ook een zeer slechte verdediger die niets bij Feyenoord te zoeken heeft, logisch dat hij er voorbij kwam
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    maandag 12 november 2018 om 15:01
    Je snapt dat hij in principe 3de keus is, ja?

    Vind ik leuk
    Bossie020 +5588
    maandag 12 november 2018 om 11:50
    Is toch jereinste kapitaalvernietiging. Van Geel koopt al zoveel bankzitters.
    Berghuis is onbetwist rechtsbuiten met Sinisterra als stand-in en dat is ook Kuwas zijn positie. Links staat Larsson met El Hankouri als stand-in. Verder heeft Feyenoord voor links ook nog Cheick Toure die opvalt bij Jong Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1420
    maandag 12 november 2018 om 12:50
    Feyenoord moet labyad halen
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4981
    maandag 12 november 2018 om 17:41
    Daarom hoor je niemand bij ons over Kuwas maar is het de televaag die weer onzin aan het verkondigen is.
    Vind ik leuk
    3Bier +10724
    maandag 12 november 2018 om 11:51
    Die soort jongens zou AZ moeten halen.
    Uitblinkers van middenmoters en subtoppers.
    AZ heeft het geld, dus waarom niet?

    Voor Feyenoord is het tijd voor een frisse wind. Want met jongens als Vilhena, Ayoub, Larrson, Berhhuis, Jorgenson V Persie zou je toch gewoon knap voetbal op de mat moeten leggen?
    Vind ik leuk
    Benniewies +1344
    maandag 12 november 2018 om 12:05
    Nou wij bij AZ zoeken toch wat beters.
    En wie zijn deze 2 spelers?
    Berhhuis, Jorgenson V Persie
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10511
    maandag 12 november 2018 om 12:14
    Zijn er drie. En moet echt alles uitgespeld worden?

    Maar inderdaad. AZ moet ook niet aan Kuwas beginnen. Je hebt Stengs en misschien komt die Rotariu nog op stoom.
    Vind ik leuk
    Benniewies +1344
    maandag 12 november 2018 om 12:15
    Haha een grapje moet kunnen toch?

    Verder zijn we het eens
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10511
    maandag 12 november 2018 om 12:16
    Da's waar. Ben gewoon een beetje chago. Maandag(ochtend) humeur ;-)
    Vind ik leuk
    Benniewies +1344
    maandag 12 november 2018 om 12:21
    Ach morgen is het dinsdag, dan is de maandag het verste weg
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10511
    maandag 12 november 2018 om 12:37
    Die onthou ik.
    Vind ik leuk
    Benniewies +1344
    maandag 12 november 2018 om 13:48
    Toch wat geleerd vandaag van Benniewies:)
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 13:48]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10511
    maandag 12 november 2018 om 13:55
    :-)
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    maandag 12 november 2018 om 11:52
    Ach, het is er een van het nivo waar Feyenoord er de laatste jaren velen heeft gekocht. Prima speler op het nivo Heracles, maar tekort voor de Nederlandse top. Daarin moet Feyenoord het niet meer zoeken als het zich bij PSV en Ajax wil voegen. Feyenoord moet vooruit, niet stilstaan of achteruit gaan. Dat gaat niet gebeuren met spelers als Kuwas...
    Vind ik leuk
    Raptor +144
    maandag 12 november 2018 om 11:57
    Kuwas en Sol naar Feyenoord zou goed zijn.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10511
    maandag 12 november 2018 om 12:06
    Nee. Gewoon nee.
    Vind ik leuk
    Raptor +144
    maandag 12 november 2018 om 12:24
    Sol zou zeker een aanwinst zijn.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10511
    maandag 12 november 2018 om 12:38
    En dan als-ie na een klein jaartje toch niet helemaal uit de verf komt, weer Annet van Geel verwijten dat ze scoutte door naar 'Dit was het weekend' of 'Studio Sport' te kijken?
    Vind ik leuk
    Raptor +144
    maandag 12 november 2018 om 13:59
    Misschien wel, misschien niet maar zijn afkoopsom zal lang niet zo duur zijn dan bij Larsson.

    Voor hetzelfde moment wordt het een succes. Dadelijk is ie weg.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10511
    maandag 12 november 2018 om 14:23
    Tsja, Larsson heeft 4 miljoen gekost of iets in die richting. Laat Kuwas de helft zijn. En dan?

    Lekker het geld op zak houden en verder scouten.

    En volgens mij is Larsson linksbuiten en komt Kuwas het best tot z'n recht als nummer tien of rechtsbuiten?
    Vind ik leuk
    Raptor +144
    maandag 12 november 2018 om 14:36
    Geen idee eigenlijk:>)
    Vind ik leuk
    Jaknes +22
    maandag 12 november 2018 om 11:57
    Lijkt me een zeer bruikbare speler voor Feyenoord alleen moet je je afvragen met de steeds groter worden de kloof tussen Ajax en PSV of Kuwas wel goed genoeg is om Feyenoord zoveel beter te maken als ze al zijn
    Vind ik leuk
    Raptor +144
    maandag 12 november 2018 om 14:00
    Zal hij minder zijn dan ene Larsson? daarbij past hij wel bij Feyenoord denk ik. meer een werker dan Larsson.
    Vind ik leuk
    michelhx +3778
    maandag 12 november 2018 om 12:01
    Ik vind AZ een betere optie voor Kuwas.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2094
    maandag 12 november 2018 om 12:02
    Ik begrijp niet helemaal waarom Feyenoord op dit moment zich moet gaan versterken. Ze staan gewoon goed 3e. Gaan ze met versterkingen wel van Ajax en PSV winnen? Ik denk niet dat ze zo'n wonderspeler gaan vinden.

    Dus wat win je nu met een versterking? Dat je nog steviger op de 3e plek gaat eindigen? Versterkingen heb je pas in Juli/Augustus nodig voor de Voorronde EL. Dus ik zou nu nog de tijd nemen om eens goed te bekijken WIE je nodig hebt.
    Vind ik leuk
    Corse996 +1596
    maandag 12 november 2018 om 12:03
    Haha Peter Boeve maakt zich compleet belachelijk in 1 artikel. Clasie voegt niks toe, maar Kuwas is een aanwinst. Wat een clown.
    Vind ik leuk
    heur es +777
    maandag 12 november 2018 om 12:05
    Specsavers Boeve !
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 12:13
    Vind het persoonlijk wat overdreven. Zit elke wedstrijd in het stadion en kan mij niet aan de indruk ontrekken dat Kuwas zichzelf ook wel goed vindt. Volgens mij komt bij de 2e goal gisteren zijn back op en staat meneer nog op de middellijn. Het is een aardige voetballer maar een top 3 club is voor hem te hoog. En buitenom? Die jongen kan geen bal met rechts spelen, dus ik weet niet waar boeve zit met zijn laptop.
    Vind ik leuk
    Toets +391
    maandag 12 november 2018 om 12:16
    Dit is precies waar het steeds mis gaat, Kuwas is een leuke voetballer die opvalt bij Heracles. Hij is al 26 en moet nu naar Feyenoord geschreven worden. Voor hij bij Feyenoord rendeert is hij 29 en wat levert hij de club dan nog op?
    Feyenoord moet serieus werk maken van jonge spelers die na 2 jaar in het 1e elftal veel geld opleveren. Net als Ajax en PSV moet Feyenoord een 'handelshuis' worden, het is niet anders.
    Vind ik leuk
    Lee +427
    maandag 12 november 2018 om 12:16
    Dit zou Feyenoord nooit moeten doen, risico is te groot dat het weer niks gaat worden, leuk voor Heracles maar wil Feyenoord weer aanhaken zullen ze met betere spelers moeten komen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 12:17]
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 12:21
    Nee krijg je hetzelfde verhaal ben ik bang als Bilal Basacikoglu. Goed voor subtop maar te weinig voor de echte top
    Vind ik leuk
    Vinneeh +10
    maandag 12 november 2018 om 12:30
    Kuwas speelt zo nu en dan een prima wedstrijd maar denk dat zelfs Feyenoord iets te hoog gegrepen voor hem is. Leuke voetballer hoor maar is dat nou een versterking voor een top 3 team?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33944
    maandag 12 november 2018 om 12:30
    Doe maar niet. Kappen met die subtop/middenmoot spelers.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 12:43
    @Potjan hij is transfervrij dus hoef je geen 6 miljoen te betalen 👍🏽
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1907
    maandag 12 november 2018 om 12:55
    Gaat naar Vitesse.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 12:57
    Zelfs de rechtsbuiten van Achilles'29 doet het goed tegen Calvin Verdonk, dus als dat de reden is waarom Kuwas een stap hogerop zou moeten, dan ben ik de paus.
    Vind ik leuk
    Leeuw +6200
    maandag 12 november 2018 om 12:57
    Feyenoord en PSV zijn voorzien. Misschien iets voor ajax. :-)
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1238
    maandag 12 november 2018 om 13:00
    Nee, nee en nog eens nee. Zou definitief afhaken zijn. Eigen jeugd op het veld en hopen dat die grof verkopen anders is t einde nabij en zal er écht een top 2 zijn die nooit meer in te halen is
    Vind ik leuk
    Cas Rol +0
    maandag 12 november 2018 om 13:01
    EEn hele vriendelijke, sociale jongen bovendien is hij, ik ken hem van kleinsaf aan.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1777
    maandag 12 november 2018 om 13:12
    En ze blijven middelmaat aantrekken als dit waar is... misschien moet van geel een voorbeeld nemen aan Nijland.
    Vind ik leuk
    fc roodwit +682
    maandag 12 november 2018 om 13:44
    POEH als Petertje Boeve nu ook al gaat vertellen wat Feyenoord moet gaan kopen,dan weet je dat het HEEL erg met je gesteld is,hopelijk lees de tv scouting dit niet,anders word er weer een bankzitter gekocht.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 14:23
    Of hij voor Feyenoord geschikt is durf ik niet te zeggen maar dat hij goed kan ballen staat voor mij wel vast.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 14:25
    Voor Raptor: Sol was vorige week tegen 020 oerrrrslecht, vijf keer de bal gehad, vijf keer binnen een seconde kwijt....moet je echt niet aan beginnen....jeugd inpassen en uitzingen tot het nieuwe stadion: nog vijf keer maximaal derde worden en dan kun je doorpakken....
    Met Zwart, Toure, Lewis, Kokcu, Geerstruida...die zijn dan 23/24 jaar en kunnen je transfergeld gaan brengen plus hogere recettes..
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +287
    maandag 12 november 2018 om 14:42
    Perfect voor Feyenoord. Te slecht voor Ajax of PSV
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 15:42
    Ajax lijkt me beter. Tenzij fijenoord een andere trainer krijgt. Want velen zijn onder hem niet beter geworden, ze zijn juist slechter geworden..
    Vind ik leuk
    ronnieb +584
    maandag 12 november 2018 om 15:44
    Met alle respekt maar dit slaat echt helemaal nergens op. Kuwas heeft helemaal niets laten zien gisteren. Niets. Verdonk had hem in z'n pocket en dat is onze linksback nummer 3. Totaal ongeschikt. Die Boeve is gek he!? Snapt er helemaal niets van. Er is in Nederland op dit moment maar 1 speler die echt (mischien) mee zou kunnen bij de Top 3 en dat is Odegaard. End Of.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11583
    maandag 12 november 2018 om 19:44
    Vorig seizoen kon hij weg en ging hij niet. Dit is een speler voor de subtop en meer niet. En met zo'n prijs koopt niemand hem.
    Vind ik leuk
    orion73 +1518
    maandag 12 november 2018 om 20:14
    Boeve? Is dat niet die man die werkelijk overal ontslagen is? Zelfs bij de amateurs van dovo werd hij destijds weggestuurd omdat ze nog niet eerder zo'n kwibus voor de groep hadden gehad.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws