Jörgensen verbaast zichzelf: 'Ik ging het spelen op kunstgras bijna leuk vinden'

    Jörgensen verbaast zichzelf: 'Ik ging het spelen op kunstgras bijna leuk vinden'

    Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 18:30ma 12-11-2018 om 18:30

    Feyenoord-spits Nicolai Jörgensen beleefde op bezoek bij Heracles Almelo een fijnere zondagmiddag dan hij vooraf had verwacht. De Deen is, op zijn zachtst gezegd, geen groot fan van kunstgras, maar kon op de mat van het Polman Stadion uitstekend uit de voeten.

    Door de hevige regenval boven Almelo was het kunstgrasveld van Heracles beter bespeelbaar, vond Jörgensen. "Ik heb het vaak moeilijk gehad op kunstgras, kon me vaak slecht bewegen. De bal deed niet wat ik wilde. Nu was het anders, door de regen was het veld glad en snel", vertelt hij aan De Volkskrant. "Tot mijn verbazing vond ik het bijna leuk om op kunstgras te spelen."

    Helemaal om is de Deen echter nog steeds niet. "Ik blijf erbij dat voetbal op kunstgras een ander spel is. Het echte voetbal wordt op natuurgras gespeeld", aldus Jörgensen, die in de voorbije twee seizoenen nog weleens een wedstrijd op de rubberen ondergrond liet schieten. Nu hij weer honderd procent fit is, wilde hij de uitwedstrijd tegen Heracles echter niet missen. "Ik geniet nu van elke minuut dat ik op het veld mag staan, kunstgras of niet."

    Plaats een reactie

    J Kiprich +17317
    maandag 12 november 2018 om 18:33
    Ik word van Almelo al niet blij, laat staan als het ook nog eens hondeweer is
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +11053
    maandag 12 november 2018 om 18:36
    Daarnaast, regen,hondeweer en grasvelden horen bij echte mannen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 23:45
    Er lag geen grasveld helaas
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +11053
    dinsdag 13 november 2018 om 18:30
    U heeft mijn punt.
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1138
    maandag 12 november 2018 om 18:47
    Pfff hoeveel stukjes met nutteloze meninkjes over kunstgras komen er nog?
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +11053
    maandag 12 november 2018 om 18:50
    Zo veel als nodig is, het kan niet snel genoeg afgeschaft worden.
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1138
    maandag 12 november 2018 om 19:32
    Ja want die clubs lezen Ajaxprimeur en en zitten nu met knikkende knietjes te wachten op het volgende knip/plak stukje
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 18:47
    Kunstgras moet echt uit de voetbal wereld. Stel je voor : Feyenoord - Ajax op kunstgras
    Vind ik leuk
    Julio-dvd +2378
    maandag 12 november 2018 om 18:57
    Misschien maken we dan kans 😜
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 19:05
    Het word driedetti time .
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 18:51
    Het is dus echt kut, dat kunstgras.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4998
    maandag 12 november 2018 om 18:54
    Weer twee mensen die kritiek hebben op kunstgras; de eerste spits van Feyenoord en de bondscoach. Twee in een lange rij aan prominenten die tegen zijn. Hoe lang duurt het voordat hier iets aan gedaan wordt.
    Vind ik leuk
    Farmer +12794
    maandag 12 november 2018 om 19:02
    "Democratie' wordt tegenwoordig bepaald aan hand van je bankrekening. Zolang die rijke ja-knikker nog meer geld heeft dan de hele menigte, veranderd er niks.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13887
    maandag 12 november 2018 om 18:55
    Blijft lachwekkend dat kunstgras is toegestaan op het hoogste niveau, zoiets kan ook alleen in Nederland.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 19:12
    Alleen in Nederland? In IJsland weten ze niet beter en die doen het de laatste jaren heel goed.

    In 2008 was keek ik nog geen voetbal, want was toen 5, maar vlgm heb ik een keer gelezen dat de CL-finale in 2008 op kunstgras werd gespeeld.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 19:19]
    Vind ik leuk
    mortagon +1239
    maandag 12 november 2018 om 19:39
    In IJsland kan ik het nog begrijpen als je ipv een ijsveld die je om de paar weken moet verwisselen op kunstgras gaat spelen.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +5054
    maandag 12 november 2018 om 19:45
    En hoeveel IJslanders spelen er in de eigen competitie???
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 23:47
    Ik denk 99% van de totale competitie daar.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +5054
    dinsdag 13 november 2018 om 06:39
    Internationals heb ik het over.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2797
    maandag 12 november 2018 om 20:04
    Nee daar hebben ze speciaal een echt grasveld aangelegd omdat een CL duel op kunstgras gewoon niet CL waardig is.

    "In 2008 werd in dit stadion de finale van de UEFA Champions League gespeeld. Voor deze gelegenheid werd het kunstgras tijdelijk vervangen door een echte grasmat."
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 20:12
    Oh dat zoud kunnen, maar dat was 2008....
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13887
    maandag 12 november 2018 om 21:01
    In Ijsland is het ook niet mogelijk om op natuurgras te spelen vanwege de weersomstandigheden, ze spelen daar zelfs nog op gravel.
    Dus dit is dan ook niet meer dan logisch.

    En over die CL finale in 2008 zit je ook fout. Die wedstrijd werd gespeeld in Moskou en daar hadden ze een kunstgrasveld liggen, maar die is toen speciaal voor de finale vervangen voor een natuurgrasveld.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 21:02]
    Vind ik leuk
    Ropa +180
    dinsdag 13 november 2018 om 18:30
    Niet alleen in IJsland. Er zijn nog een zwikkie andere landen met kunstgras.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 19:51
    Champions league wordt zelfs op kunstgras gespeeld bij young boys.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 20:13
    Ja idd! En ook menig EL wedstrijden.
    Vind ik leuk
    FRFC'08 +86
    dinsdag 13 november 2018 om 12:47
    Helemaal mee eens!
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 19:11
    Er ligt een prima mat bij Heracles.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2797
    maandag 12 november 2018 om 20:49
    Klopt, daar zijn de meeste Hockeyclubs jaloers op.
    Vind ik leuk
    Jc 74 +296
    maandag 12 november 2018 om 22:50
    Zelfs daar zijn de plannen om terug te gaan naar gras ;)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34566
    maandag 12 november 2018 om 19:12
    (Kut) gras.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 19:57
    Niet zeggen niet zeggen !

    We zijn bijna kunstgrasloos, komt hin met dit 😬
    Vind ik leuk
    Joey_S +64
    maandag 12 november 2018 om 20:08
    Volgend jaar bij excelsior tekenen dan 😂
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +286
    maandag 12 november 2018 om 20:26
    Moedig het even aan ofzo.. Zo jammer weer
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 20:28
    Voetballen op kunstgras is voor zaalvoetballers.
    Vind ik leuk
    Arie1970 +19
    maandag 12 november 2018 om 21:15
    Kunstgras, de naam zegt het al eigenlijk, de wedstrijd tussen Heracles en Feyenoord was bijzonder aangenaam om te bekijken maar gelukkig won Feyenoord en dat was na de eerste helft niet vanzelfsprekend. Iedereen die zelf ooit gevoetbald heeft (zelf jarenlang gedaan) weet hoe het hoort te ruiken in een kleedkamer en hoe een sliding is op een nat veld. Tijd dat provincie clubje Heracles dat ook eens gaat inzien maar die club is van alle romantiek ontdaan en leeft boven de stand tegenwoordig.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 23:34
    Kunstgras is geen gras, maar kunst.....toch?
    Vind ik leuk
    debacle +487
    maandag 12 november 2018 om 23:35
    Lulverhaal van jorgensen, hij speelt gewoon minder in de basis, als hij er niet plots van genezen was... slim hoor
    Vind ik leuk
    Ropa +180
    dinsdag 13 november 2018 om 18:32
    Ik ben verbaasd dat Jorgensen het nog bijna leuk begint te vinden op kunstgras. Ik voorspel hiermee de definitieve terugkeer van Jorgensen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws