FC Twente-talent geïnterviewd door BBC: De trainer is fantastisch

    FC Twente-talent geïnterviewd door BBC: "De trainer is fantastisch"

    Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 19:07ma 12-11-2018 om 19:07

    Matt Smith heeft absoluut geen spijt van zijn overstap naar FC Twente. De achttienjarige middenvelder uit Wales wordt dit seizoen door de Tukkers gehuurd van Manchester City en heeft zich opgewerkt tot belangrijke pion in de Grolsch Veste.

    Smith is in Enschede een compleet andere wereld binnengestapt. "Een heel andere cultuur, manier van leven en kijk op voetbal", vertelt de viervoudig international van Wales aan de BBC. "In Engeland krijgen achttienjarigen niet vaak de kans om te spelen. In Nederland gebeurt dat wel, daarom heb ik besloten om hierheen te verhuizen. Ik leer hier elke dag bij, de trainer (Marino Pusic, red.) is fantastisch."

    Na afloop van het seizoen gaat Smith in principe terug naar Manchester City en hoopt op kansen bij de regerend Premier League-kampioen. "Zo niet, dan moet ik om me heen gaan kijken", aldus de middenvelder, die echter nog niet zo ver in de toekomst wil kijken. "Op dit moment heb ik nog een lange weg te gaan. Ik ben nu achttien en ik kan elke dag voetballen. Wat wil ik nog meer?"

    Plaats een reactie

    Aal +22510
    maandag 12 november 2018 om 19:12
    Een andere wereld binnengestapt ; snuivende supporters , smerige dealtjes met bureau's en beduvelaars van de hele Nederlandse natie. Je moet er maar op je plaats zijn....
    Vind ik leuk
    Eanske +114
    maandag 12 november 2018 om 19:15
    Beetje afgunst snap ik wel als je wekelijks in een lege tent zonder sfeer moet zitten.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6124
    maandag 12 november 2018 om 20:21
    De eredivisie is al van een zeer bedenkelijk niveau maar de KKD is nog 5 stappen erger. Het is maar wat je sfeer wil noemen.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9722
    maandag 12 november 2018 om 20:46
    Hoewel je geen keukenkampioendivisie lijkt te kijken wil ik je er toch even op attenderen dat we dit jaar de uitzonderlijke situatie hebben dat de onderste 5 van de eredivisie slechter zijn dan de eerste 8 van de keukenkampioendivisie.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6124
    maandag 12 november 2018 om 21:16
    Ik kijk trouw naar de KKD op Fox sport en moet constateren dat het niveau schokken laag is. Veel enthusiastsme met weinig techniek en overzicht.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15689
    maandag 12 november 2018 om 22:24
    Hoewel het niveau idd niet super is, heeft de KKD dit jaar wel degelijk een erg leuke en spannende competitie die zeker niet veel onderdoet voor het rechterrijtje van de eredivisie.
    Vind ik leuk
    Jan Nijhof +305
    maandag 12 november 2018 om 23:04
    JanTa48 ik vraag me af wat je lol is om zo afkrakend te spuien. Kennelijk geen belang, geen suggesties hoe het anders zou moeten. Gewoon maar een eindje tegen de wind in pissen. Als je daar lol aan beleeft dan zou ik toch 'ns gaan googlen voor een therapie die je wat nuttiger kan maken. Veel positiefs man!
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 23:49
    Sfeer is er altijd in de Grolsch Veste met 25.000 man/vrouw op de tribune.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 19:16
    Stap er eens overheen jongen.
    Het leven gaat door, moet je ook doen
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4668
    maandag 12 november 2018 om 20:17
    Goh, dat VP nog steeds zulke provocerende belachelijke woorden van zo'n strontmongool als jij nog toestaan.
    Ik had jou allang levenslang verbannen en niet alleen hier, maar overal.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 20:18]
    Vind ik leuk
    Andre As +3049
    maandag 12 november 2018 om 20:27
    Ook niet echt inhoudelijk sterk.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4668
    maandag 12 november 2018 om 21:12
    Van hem wel dan?
    Vind ik leuk
    Rodajc +15689
    maandag 12 november 2018 om 22:22
    Ik geloof helemaal dat Pusic een goede trainer voor Twente nu is. Smith kan elke twee weken spelen voor 25 duizend mensen, onder druk dus, dat is erg goed voor zijn ontwikkeling. Daar gaat dit artikel om, dus voor deze jongen niets dan positief.
    Vind ik leuk
    Mooseair +98
    dinsdag 13 november 2018 om 07:47
    Ik heb helaas mijn twijfels bij Pusic. Ik zie elke week weer dat geploeter en nergens een lijn in het spel. Twente is teveel afhankelijk van een Aitor en Smith. Ik vraag me ook werkeleijk af, of Pusic de juiste man is.

    Weet iemand btw wanneer Assaidi, Brama en Vuckic weer kunnen spelen?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4668
    dinsdag 13 november 2018 om 09:08
    Als het mee zit speelt Brama as zondag tegen de Eagles weer mee.
    Maar dat is nog lang niet zeker.
    Assaidi pas na de winterstop en Vuckic weet ik niet.
    Zou die nog wel aan spelen toekomen?

    Maar als je pech hebt mist Twente tegen de Eagles ook Smith en Zekhini ivm interland verplichtingen alhoewel zowel Twente als smith proberen dat hij de oefeninterland van Waler tegen Albanië aan zich voorbij laat gaan (overleg met bondscoach van Wales), en zodoende na de kwalificatie wedstrijd van vrijdag terug keert naar Twente.
    Maar is hij dan wel 100% fit.
    Vind ik leuk
    Mooseair +98
    woensdag 14 november 2018 om 06:43
    Thanks Kes. Schiet dus ook niet op als we belangrijke telkens spelers moeten missen voor verplichtingen en blessures.

    Al wel 30.000 kaartren verkocht en 100 kaarten voor het uitvak. Wordt wel een mooi sfeertje zondag.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4668
    woensdag 14 november 2018 om 08:04
    Uitvak was toch ook uitverkocht?

    Ongelooflijk hè, ong 30000 toeschouwers in de KKD.
    Vind ik leuk
    Mooseair +98
    woensdag 14 november 2018 om 08:56
    klopt. Is echt geweldig. Hoop Alleen op drie punten zondag. Anders moet ik dat nog lang aanhoren. Schoonfamilie en zelfs kameraad ban me zijn voor GAE en moet al wekenlang aanhoren hoe Kowet steeds boven Twente staat. Ben bang dat het zondag niet anders zal zijn met al die afwezigen.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4668
    woensdag 14 november 2018 om 09:13
    Ach hoop houden hè.

    Eigenlijk doen we het nog naar behoren hoor.
    De planning was tot aan de winterstop meedoen om de bovenste 6 plaatsen en aansluiting houden met de top.
    Alhoewel als we zondag verliezen, de top wel uit het zicht raakt.

    Na de winterstop zou Twente op zijn sterkst moeten zijn (ingespeeld, geblesseerden terug, eventueel aankopen).

    Dan proberen om in de nacompetitie te pieken om dan te kunnen promoveren

    Dus eigenlijk is dit jaar promoveren geen must.
    Volgend seizoen wel.
    Vind ik leuk
    redknap +1133
    dinsdag 13 november 2018 om 00:32
    Sporthal met 100 man is ook niet alles. Dan toch liever in een tent met 27.000 man.
    Vind ik leuk
    Harry.f +339
    dinsdag 13 november 2018 om 01:47
    Je kan zeker niet begrijoend lezen?
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 19:12
    Lekker spelen is beter dan op de bank zitten en je kan verder groeien .
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33846
    maandag 12 november 2018 om 19:20
    Arme jongen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 20:11
    Dan mag hij er bij Twente wel 60 in gaan schieten, dan maakt hij een klein kansje om in het 1e van City terecht te komen.
    Vind ik leuk
    Emnu +4827
    maandag 12 november 2018 om 20:33
    Denk eerder n kansje km volgend jaar aan n club in de Championship uitgeleend te worden.

    Uitgeleend worden aan n subtopper in de KKD is nou niet echt de aanzet tot een droomcarriere.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 20:41
    Lijkt mij ook. Dan willen ze echt van je af.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +19048
    maandag 12 november 2018 om 20:16
    Zo is het, gewoon lekker voetballen
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +287
    maandag 12 november 2018 om 20:27
    Is idd een goede speler, weliswaar niet voor City maar een meerwaarde voor de eredivisie. Hij viel me in de beker tegen ons al een paar keer op.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7275
    dinsdag 13 november 2018 om 00:40
    Nog nooit van dit talent gehoord. Ga hem volgen!!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws