'Overmars belde pas toen ik mijn jawoord al had gegeven aan Man City'

    'Overmars belde pas toen ik mijn jawoord al had gegeven aan Man City'

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 16:32di 13-11-2018 om 16:32

    Het is met terugwerkende kracht een goede beslissing geweest van Javairo Dilrosun om in 2014 níet bij Ajax te blijven. De vleugelaanvaller verkaste vier jaar geleden van Amsterdam naar Manchester City, ook al had-ie de kans om contract te signeren in de Arena. 

    "Als Ajax mij in de jeugd ook een contract had aangeboden, dan was ik waarschijnlijk ook helemaal niet naar Manchester City gegaan", vertelde Dilrosun dinsdag tegen De Telegraaf. "Maar Marc Overmars belde pas toen ik mijn jawoord al had gegeven."

    "Misschien was het ook wel goed zo. In Amsterdam wilden vrienden met mij stappen of verkeerde dingen doen. Nu ging ik met mijn ouders naar Engeland en telde alleen maar het voetbal."

    Uiteindelijk speelde Dilrosun, die deze week zijn debuut maakt in de Oranje-selectie, vier jaar in Manchester. Afgelopen zomer volgde de stap naar Hertha BSC. "Ik had meerdere mogelijkheden, maar Hertha BSC was de beste keus."

    Poll

    Terecht dat Dilrosun bij Oranje zit?

    (1355 stemmen)

    Plaats een reactie

    Kopstootje +9722
    dinsdag 13 november 2018 om 16:32
    Dus Marcie was, zoals gewoonlijk, weer eens te laat.
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1591
    dinsdag 13 november 2018 om 16:36
    Mwa, makkelijk achteraf.. onder aan de streep ben ik maar wat blij met Marcie
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5677
    dinsdag 13 november 2018 om 16:43
    Je moet voor de grap eens opzoeken wat Ajax aan Arek Milik verdient heeft.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:47
    Of Davinson Sanchez 😎
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5677
    dinsdag 13 november 2018 om 16:48
    Milik, juli '15 gekocht voor 2,8 miljoen
    Verkocht aug '16 voor 32 miljoen
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27393
    dinsdag 13 november 2018 om 17:14
    Of Utrecht aan Labyad ;-)

    Maar zonder dollen Overmars is een prima TD.
    Vind ik leuk
    Mari +10154
    dinsdag 13 november 2018 om 16:38
    Natuurlijk jongen, natuurlijk.
    Slaap zacht
    Vind ik leuk
    Andre As +3049
    dinsdag 13 november 2018 om 17:15
    Weer met een hard plassertje als eerste gereageerd op een Ajax-bericht? Gefeliciteerd!
    Vind ik leuk
    UpOne +96
    dinsdag 13 november 2018 om 18:41
    Wat heeft dat harde plassertje er mee te maken? kom eens uit de kast jongen
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +966
    dinsdag 13 november 2018 om 18:28
    En jij te vroeg
    Vind ik leuk
    Obl93 +2530
    dinsdag 13 november 2018 om 18:35
    Dat is niet alleen Overmars, maar ook andere TD’s in Nederland. We willen nogal snel roepen dat spelers te snel naar het buitenland gaan, maar kan het ook niet aan de slagvaardigheid van Feyenoord, PSV en Ajax liggen ?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:33
    Kan altijd nog terugkomen
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1844
    dinsdag 13 november 2018 om 16:33
    En nu is het te laat. Wie weet volgend seizoen. Vergeet Overmars geen Whats appie te sturen.
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    dinsdag 13 november 2018 om 16:38
    Als je als 15 jarige meedoet met de o19 in de YL en dan niet snapt dat Ajax een grote toekomst in je ziet dan houdt het wel op. Het was wachten op de aanbieding, maar met alle belangstelling van grote clubs hadden hij en zijn familie het geduld daar niet voor.

    Als hij had willen slagen bij Ajax dan was hij gewoon gebleven. Dan hoef je je niet te verschuilen achter Overmars. Wat Overmars uitvoerde was het beleid van destijds en dat was bij iedereen bekend. Ook bij de ouders en begeleiders van de talenten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:41
    En toch speelt hij nu voor oranje.
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    dinsdag 13 november 2018 om 16:47
    Wat heeft dat ermee van doen?

    Voor mij is het prima hoor dat talenten vertrekken naar een andere club. Dat mag gewoon.

    Ajax is ook lang niet de enige weg naar Oranje.

    Maar ga je niet verschuilen achter Overmars en vertel gewoon dat je een aanbieding kreeg die je niet wilde weigeren.

    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:54
    Hij zegt alleen dat hij zijn ja woord al had gegeven voordat ajax hem een contract aanbood. Is toch gewoon eerlijk?

    "Misschien was het ook wel goed zo. In Amsterdam wilden vrienden met mij stappen of verkeerde dingen doen. Nu ging ik met mijn ouders naar Engeland en telde alleen maar het voetbal."

    Het heeft hem dus alleen maar goed gedaan daar hij in Engeland geen afleiding had en zich op het voetbal kon richten.
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    dinsdag 13 november 2018 om 16:56
    Nogmaals dat laatste is allemaal prima. Je mag kiezen wat je wil, maar verschuil je niet achter Overmars.

    Als bij Ajax blijven een echte optie was dan had je (zaakwaarnemer) tegen Overmars gezegd: luister, ik heb een heel goede aanbieding uit Manchester dus wat biedt Ajax mij?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 17:18
    Had gekund.
    Feit is dat hij het nu via deze weg wel gered heeft.
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    dinsdag 13 november 2018 om 17:46
    Daar ging het niet om toch? Dat er meerdere manieren zijn om er te komen is de discussie niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 18:48
    Het ging er om dat hij misschien wel bij ajax was gebleven als Overmars eerder was dan ManCity waar hij al ja tegen ge,egt had.
    So what?
    Dat is toch niet verschuilen?
    Jij vind dus dat hij naar Overmars had moeten stappen toen City aanklopte? Dat mag je vinden.
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    dinsdag 13 november 2018 om 19:51
    Wel als je als net 16 jarige eigenlijk wel bij Ajax had willen blijven. Ajax beschouwde hem namelijk als beste van zijn lichting. Dat wist iedereen die de jeugd volgde dus hij en zijn gevolg ook. Een aanbieding was dus een kwestie van tijd en had echt niet lang meer geduurd. Probleem is dat de betreffende clubs al vóór hun 16e aan spelers trekken, wat helemaal niet mag.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17991
    dinsdag 13 november 2018 om 16:57
    Precies 2cents, bovendien geeft hij zelf aan:


    "Misschien was het ook wel goed zo. In Amsterdam wilden vrienden met mij stappen of verkeerde dingen doen. Nu ging ik met mijn ouders naar Engeland en telde alleen maar het voetbal".


    Dus wellicht was het in Amsterdam wel helemaal misgegaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 18:01
    Je vrienden kun je kiezen familie niet. Dus het hoeft niet mis te gaan als je met de juiste mensen omgaat. Maar hij had waarschijnlijk de nodige zelf kennis om deze beslissing te maken, dat siert hem dan weer wel.
    Vind ik leuk
    HarrieNAC +840
    dinsdag 13 november 2018 om 16:43
    Precies, dit is gewoon naar de buitenwacht goed proberen te praten dat je zo snel mogelijk die wapperende zak met geld uit Engeland wilde gaan halen.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    dinsdag 13 november 2018 om 16:40
    Zal Marcie een hengel toe sturen.

    Kan hij weer achter het net gaan vissen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:56
    Is je vriendin gepakt door een Ajacied waardoor je nu zoveel haat in je hebt?
    Vind ik leuk
    Degraaf +17991
    dinsdag 13 november 2018 om 17:04
    Kan ik mij ook wel voorstellen, met zo'n eikel wil je toch niet samenleven?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:40
    Zijn trainer is niet zo blij met Koeman ;)

    https://www.ad.nl/dossier-oranje/dilrosun-snapt-weinig-van-opmerkingen-hertha-coach-ik-blijf-gewoon-normaal-doen~adcab2ca/
    Vind ik leuk
    mcmodd +24185
    dinsdag 13 november 2018 om 16:43
    Hieruit blijkt dat spelers ook zonder Ajax prima hogerop kunnen. Dat bleek al toen al die spelers die nu bij Barcelona, Real M. Manchester etc de stèren van de hemel spelen, niet van Ajax werden gehaald maar gewoon bij andere clubs of uit hun jeugdopleiding. Wat wil ik hier mee zeggen? Dat Ajax voor Nederlandse begrippen misschien wel topspelers voortbrengen (ook niet allemaal natuurlijk), maar dat er gelukkig wat meer wegen naar Rome leiden dan de A59.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19136
    dinsdag 13 november 2018 om 17:07
    Dat ontkent toch ook niemand?
    Vind ik leuk
    mcmodd +24185
    woensdag 14 november 2018 om 10:07
    Nee, want dat is niet te ontkennen. Het is vanwege de eenzijdigheid dat ik deze dimensie aan het bericht toevoeg.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19136
    woensdag 14 november 2018 om 13:17
    Welke eenzijdigheid?
    Jij doet net alsof altijd alleen maar beweerd wordt dat als spelers Ajax 1 niet halen, zij ook de top ook niet kunnen halen.Terwijl dat totaal niet zo is.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24185
    donderdag 15 november 2018 om 13:56
    ALlAdin, ik doe nooit ‘alsof’. Echt niet. Als ik een mening heb die niet door jou gedeeld wordt, is dat slechts mijn mening, gestoeld op eigen inzicht. Als ik ‘alsof’ zou doen, zou ik juist iets zeggen dat ik niet meen (let op het woordje ‘meen’, afgeleid van een mening). Ik meen het dus wel en ik bedoel wat ik zei als een toevoeging. Daar hoeft niemand iets eerder al over te hebben gesproken.
    Waar ik over sprak is de hier wijdverbreide mening dat Ajax de beste club van Nederland is en dat het Ajax is die de topclubs in Europa van echt goede talenten voorziet. Daarmee ben ik het niet eens. Kijk eens naar hoeveel clubs in Duitsland, Frankrijk, Engeland etc. talenten leveren aan de Europese topclubs. Daar is de af en toe doorkomende goede speler van Ajax een deeltje van. Kijk maar hoeveel van de bij Ajax vertrokken ‘toptalenten’ bij Europese topclubs voetballen. Dat was in het verleden wel zo, maar nu zie je dat over het algemeen niet meer.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19136
    donderdag 15 november 2018 om 14:19
    Ik zeg toch ook niet dat je 'alsof' doet?
    Maar wie zegt dan dat Ajax de beste club van Nederland is en dat zij alleen maar talenten voor de Europese top leveren?
    De feiten zijn dat Ajax al vier jaar geen kampioen meer geworden is en dat de talenten niet meer naar de topclubs gaan. Met uitzondering van de Ligt en de Jong misschien.

    Natuurlijk heeft Ajax nog steeds de meeste prijzen gewonnen, maar de laatste jaren houdt het niet over.
    Dus beste Nederlandse club op dit moment, nee niet echt.

    Heb ik jou verkeerd begrepen..
    Vind ik leuk
    mcmodd +24185
    donderdag 15 november 2018 om 14:29
    Ja, dat denk ik wel en dat geeft helemaal niets toch? Laten we hopen dat meer Nederlandse clubs, dus inclusief Ajax, spelers zullen gaan voortbrengen die in de Europese top en op WK’s een mooi deuntje kunnen meeblazen. Ik denk dan ook aan De Ligt en De Jong van Ajax, er wordt veel van ze verwacht en hopelijk zijn dit de twee voorbeelden die we bedoelen, als voorlopers van nog meer van die kanjers die er nu maar eens moeten komen. Het zal het Nederlandse voetbal weer op de kaart zetten en daar is het allemaal om te doen.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19136
    donderdag 15 november 2018 om 14:42
    Te beginnen met morgen Frankrijk een pakkie te geven!
    Vind ik leuk
    mcmodd +24185
    zaterdag 17 november 2018 om 10:19
    Dat is alvast gelukt!
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19136
    zaterdag 17 november 2018 om 12:00
    Nu maandag Duitsland nog, al is een puntje ook genoeg om naar de beste vier te gaan.
    Maar we gaan natuurlijk voor de winst!
    Vind ik leuk
    mcmodd +24185
    maandag 19 november 2018 om 09:12
    We gaan voor de winst, dat is zeker. Ik begin al enige spanning te voelen.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19136
    maandag 19 november 2018 om 09:56
    Ik zit er al klaar voor hahaha..
    Vind ik leuk
    JSV +1211
    dinsdag 13 november 2018 om 17:10
    In de leer gegaan bij kopstootje?
    Vind ik leuk
    mcmodd +24185
    woensdag 14 november 2018 om 10:12
    Nee hoor, ik haal nooit mijn genoegen uit het toevoegen van mijn mening, it’s take it or leave it. Bovendien ben ik een groot tegenstander van haatberichten, trollmessages en wat al dies meer zij. Met mij kan iedereen door een deur, met wat wederzijdse tolerantie en respect. Wat ik hiermee wilde zeggen is: laten we niet alles hetzelfde filter induwen, het totaal niet uit het oog verliezen en bovenal, afstand nemen van het belangrijk maken van alleen ons eigen cluppie, die is alleen belangrijk voor onszelf.
    Vind ik leuk
    JSV +1211
    woensdag 14 november 2018 om 11:32
    Gelukkig!
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6796
    dinsdag 13 november 2018 om 16:44
    En weer een fout van Overmars. Altijd een afwachtende houding. Te vaak blijkt die fout te zijn waardoor hij zijn eigen fouten blijft herstellen.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1286
    dinsdag 13 november 2018 om 16:49
    Ik ben zelf geen fan van overmars en v/d sar.
    Maar je kan niet elk talentje een contract geven.
    Dan word het een dure huishouding.
    En er glippen er altijd wel tussendoor.

    Zal altijd zo blijven.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:54
    Overmars handelt vaak te laat. Een verkeerde zuinigheid. Nu heeft hij Blind gekocht voor een veel te hoog bedrag.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:57
    En alsnog een hoeveelheid geld waar Feyenoord nog niet van durft te dromen. Jullie TD smijt al het geld een bodemloze put in met al die nutteloze Eredivisie aankopen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 17:03
    Ik weet het niet hoor, maar Overmars heeft al 60 spelers gekocht. En er spelen er drie in het 1e.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 17:29
    En hoeveel ook weer verkocht? Hoe ziet die balans van jullie TD eruit eigenlijk?

    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2857
    dinsdag 13 november 2018 om 17:33
    Overmars heeft voor ongeveer 100 mln ingekocht. En voor 270 mln verkocht.. Dus ja
    Daarbij kocht hij tot augustus 2017 20 spelers en verkocht hij er 36. Maar oké..
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 17:34]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 17:59
    Wim, diep van binnen weet jij ook dat je nu onzin uit kraamt. Elke TD vist weleens achter het net. Maar Overmars koopt en verkoopt meer dan uitstekend. Geen TD doet het op dit moment beter in dit land, dat weet jij ook.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 18:33
    Een beetje onzin is het ook wel hoor, maar een beetje waarheid zit er ook wel in.
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2857
    dinsdag 13 november 2018 om 17:00
    Je weet dat Blind met zijn ogen dicht, op berghuis na, nog beter is dan de voltallige selectie van Feyenoord is? En echt met afstand gewoon ook?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 17:02
    Hij verdient dan ook net zoveel.

    Welterusten.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 17:02]
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +2112
    dinsdag 13 november 2018 om 17:41
    van Persie?
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3383
    dinsdag 13 november 2018 om 16:56
    Dit vind ik wel eerlijk van hem. Misschien maar goed dat ik ben gegaan, anders was ik mogelijk met vrienden op stap gegaan.
    Is een lastige leeftijd en kost veel discipline om je niet te laten verleiden om andere dingen te gaan doen.
    Vind ik leuk
    Muscles +907
    dinsdag 13 november 2018 om 17:01
    Overmars perfecte baas. Doet het goed en deze jonge speler gewoon mond houden, hard werken en hopelijk slagen als topspeler....kans is echter klein
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    dinsdag 13 november 2018 om 17:23
    Onzin. Deze jongen veegt z'n eigen straatje schoon. Een jaar daarvoor hadden z'n ouders al geld aangenomen van z'n zaakwaarnemer. Dat hij naar City zou verkassen was al ver van te voren gepland
    https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2116306-hoe-de-mysterieuze-stellar-group-voetbalfamilies-verleidt.html
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    dinsdag 13 november 2018 om 17:32
    Club-trouw is een vies woord.
    Sorry voor de korte reactie, ik ga NU mijn mond spoelen.
    Vind ik leuk
    Marco S +5665
    dinsdag 13 november 2018 om 18:36
    Wel mooi, ik had mijn woord al gegeven... maar de organisatie die jouw opleidde, had je die dan niet eerder al jouw woord gegeven? Grappig hoe je echt in iets geks kunt geloven en dan nog overtuigd bent van je eigen moraalridderij..
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    dinsdag 13 november 2018 om 18:50
    Komen ineens wel heel veel Ajacieden uit de kast.

    Lijkt wel of ze zich aangevallen voelen terwijl je alleen de waarheid neerzet.

    Als Marcie slimmer en sneller was geweest had Dilrosun wel bij Ajax gezeten.

    Zijn z'n eigen woorden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 19:06
    wat is het nu boeiend zeg dat hij niet bij Ajax is gebleven
    meneertje wilde perse weg en wist hoe de regels toen bij Ajax waren
    ook zijn ouders wisten dit
    zoals zelf aangeven prima deal want hij is niet gaan snuiven gokken en hoeren
    is bij de voetbal gebleven
    dus niet zeuren maar spelen en laten zien wat je nu echt kan
    Vind ik leuk
    Smash +3430
    dinsdag 13 november 2018 om 19:54
    Overmars is altijd te laat. Daarom gaat hij ook bijkans altijd achter de 'vondsten' van andere scouts aan.
    Vind ik leuk
    Muscles +907
    woensdag 14 november 2018 om 11:46
    Overmars altijd te laat? Leef je op andere planeet? Sanchez, Tadic, Blind, Bande, Huntelaar, Tagliafico, Neres, behoud Zyech, inpassen jeugd als mazraoui, de Ligt, Eiting etc etc. Noem eens wat van je eigen club......
    Vind ik leuk
    orion73 +1517