Memphis in rijtje met Suarez, Messi en Ronaldo: 'Zegt dat ik het goed heb gedaan'

Memphis in rijtje met Suarez, Messi en Ronaldo: 'Zegt dat ik het goed heb gedaan'

Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 10:19wo 14-11-2018 om 10:19

Memphis Depay is niet zo bezig met allerlei statistieken en wil vooral het goede gevoel vasthouden. De aanvaller van Olympique Lyon hoopt dat er dan weer een club van wereldformaat aanklopt.

Vanaf januari 2017 zijn er drie spelers met 25 assists in Europese topcompetities: Kevin de Bruyne, Luis Suarez en Memphis Depay. In heel 2018 was Memphis betrokken bij 29 goals, alleen Suarez, Lionel Messi en Cristiano Ronaldo deden het beter. "Dat zegt dat ik het het afgelopen jaar goed heb gedaan", blijft Memphis bescheiden voor de camera van Veronica Inside.

"Ik ben niet zo heel veel bezig met die statistieken. Ik probeer gewoon mijn best te doen en te genieten als ik op het veld sta", vervolgt hij. "Als ik dat gevoel kan vasthouden kunnen dit soort statistieken blijven komen. En dan komt er misschien ooit een wereldclub zoals dat in het verleden al bij mij is gebeurd."

Poll

Gaat Memphis alsnog de wereldtop halen?

(7006 stemmen)

Plaats een reactie

Nigelinho +162
woensdag 14 november 2018 om 10:22
Houding aanpassen, de kwaliteit heeft ie er wel voor!
Vind ik leuk
Bontscoach +445
woensdag 14 november 2018 om 10:43
Klopt. Hij heeft het verkloot bij Man United, maar de voorruit is groter dan de achteruitkijk spiegel....

Dus koppie erbij houden en knallen.
Vind ik leuk
DeanJayden +11185
woensdag 14 november 2018 om 10:48
van Gaal heeft hem daar verkloot, ik denk dat Depay voor aanvallende topclubs echt een aanwinst is. PSG of Juve zie ik hem zo slagen
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 11:15
We hebben een filosoof in het huis...
Vind ik leuk
Lulookmee +1392
woensdag 14 november 2018 om 14:21
Hey....euhhhh......da's een uitspraak waard om op een tegeltje te zetten😁👍
Vind ik leuk
psv1996psv +166
woensdag 14 november 2018 om 11:06
houding blablabla dit is gewoon hoe hij is. Net als Ziyech iedereen vindt zijn houding raar, maar beide spelers zijn geweldgig!
Vind ik leuk
Nigelinho +162
woensdag 14 november 2018 om 11:21
Ziyech ligt goed in de groep, Memphis niet altijd ;)

Dus ja.. Houding
Vind ik leuk
Lucky Kes +6060
woensdag 14 november 2018 om 12:23
Ziyech ligt nu goed in de groep, bij Heerenveen amper, bij Twente niet en de eerste 2 jaar bij Ajax ook niet.

Misschien dat Depay daar een voorbeeld aan kan geven?
Vind ik leuk
Lulookmee +1392
woensdag 14 november 2018 om 14:23
Nee nee houding is wel degelijk belangrijk mensen met de juiste houding zijn zelfkritisch en proberen steeds beter te worden mensen met een negatieve houding denken dat ze al goed genoeg zijn
Vind ik leuk
Blindsy +17258
woensdag 14 november 2018 om 10:22
Ja. Cijfers liegen niet. Al kun je hooguit zeggen dat het in Frankrijk iets makkelijker is dan in Spanje en Engeland, toch hoeft Lyon niet zijn plafond te zijn.
Vind ik leuk
Markieee +1058
woensdag 14 november 2018 om 10:40
Niet dat de spaanse competitie zo goed is. Allen Kevke speelt echt in een moeilijkere competitie (tijdens deze cijfers dan, want serie A is ook wel wat beter dan de ligue un)
Vind ik leuk
Blindsy +17258
woensdag 14 november 2018 om 11:06
Nou, ik schat de Spaanse competitie toch behoorlijk hoog in, hoor. Maar wat dan weer voor Memphis pleit, is dat hij het bij het niet briljante Lyon laat zien. Kev en Luis doen het bij de nrs 1 van Eng en Spa. Ook al zijn die competities veel sterker, is het als nr 1 toch weer makkelijker wellicht > Hoe dan ook, Memphis goed bezig, gaat echt nog wel een stap maken.
Vind ik leuk
plein19 +2829
woensdag 14 november 2018 om 11:58
Hij presteert nu goed. Maar als hij stap maakt komt hij nog steeds niet in de buurt bij de eerder genoemde spelers
Vind ik leuk
Laliga +2619
woensdag 14 november 2018 om 10:23
Zijn toch geen verkeerde statistieken over een langere periode.. zie hem graag snel weer terug naar de europese top
Vind ik leuk
Markieee +1058
woensdag 14 november 2018 om 10:41
Het zal toch niet zo lang meer duren voordat hij naar real gaat. Zou daar perfect passen.
Vind ik leuk
Itsese +5941
woensdag 14 november 2018 om 12:20
Yup, ik denk dat Real in de zomer ook gaat aankloppen bij Lyon. Ze zijn daar echt aan wat jong talent (Europees niveau) toe, wat Depay natuurlijk nog is he.
Vind ik leuk
Blindsy +17258
woensdag 14 november 2018 om 10:56
Is ook weer goed voor Oranje. Daar zie ik voorlopig geen échte spits komen, dus laat broeder Memphis zich maar lekker blijven ontwikkelen.
Vind ik leuk
Argento8523 +7052
woensdag 14 november 2018 om 10:24
Memphis die komt er wel..

Heeft nu eindelijk de juiste club en vorm te pakken
Vind ik leuk
windforce11 +3446
woensdag 14 november 2018 om 10:26
Lijkt mij een ideale speler voor Real Madrid. Tussen de echt grote jongens past ook Memphis zich aan.
Vind ik leuk
Riszh +453
woensdag 14 november 2018 om 10:27
De nieuwe steunpilaar van Oranje.
Vind ik leuk
heur es +861
woensdag 14 november 2018 om 10:34
Hij mag de veters echt niet strikken van genoemde spelers!
Vind ik leuk
Tsubamba +2490
woensdag 14 november 2018 om 10:38
Waarom zou hij hun veters willen strikken?
Vind ik leuk
zwollie +8981
woensdag 14 november 2018 om 10:41
Omdat zij vele malen groter zijn dan Depay
Vind ik leuk
Lucky Kes +6060
woensdag 14 november 2018 om 12:27
Oh, en dan moeten ze zelf hun veters strikken?
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 12:28]
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 09:25
Messi is anderhalve kop kleiner dan memphis hoor ..
Vind ik leuk
rexxo +6743
woensdag 14 november 2018 om 10:44
Pas op he, er zijn mensen die denken dat hij qua kwaliteiten in dat rijtje past. Die gast gaat nooit Barca, Real o.i.d. halen.

Aan de andere kant je weet het maar nooit in de voetballerij als zelfs Dikke Mido, Atouba en Zimling Ajax kunnen halen.🤪

Alhoewel dat lag meer aan de gebroeders broodje kip met extra vlees, Mino en Jol.
Vind ik leuk
Oeb +277
woensdag 14 november 2018 om 10:56
Past (nog) niet in dat rijtje,toch denk ik dat hij zich wel staande weet te houden bij een échte topclub,als ie dan verstandig is,kan ie veel opsteken van bovengenoemde spelers en mss zelfs een vergelijkbaar nivo halen.
Vind ik leuk
Counterattack +11371
woensdag 14 november 2018 om 11:08
Zijn recente prestaties in oranje en bij Lyon rechtvaardigen zijn streven om stap hogerop te doen.
Vind ik leuk
Onderkan +261
woensdag 14 november 2018 om 10:42
Gaat 100% de top halen.
Genoeg kwaliteit.
Hopelijk gaat hij niet naast zijn schoenen lopen.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6060
woensdag 14 november 2018 om 12:29
Krijgt hij alleen maar gaten van in zijn sokken.
Vind ik leuk
rinirat +3269
woensdag 14 november 2018 om 11:02
Gewoon een geweldige voetballer met wat vreemde eigenschappen.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 11:10
Kan het nog steeds gaan halen, hoop ik ook. Zijn ego strelen is alleen niet handig meneer de interviewer. We hebben allemaal gezien hoe dat heeft uitgepakt na PSV.
Vind ik leuk
derksen +9000
woensdag 14 november 2018 om 11:32
Eerst maar eens een basis plaats veroveren bij lyon Memphniks
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 12:58
Moet nu snel de stap maken. Die trainer bij Lyon is een koekebakker! Real madrid zou mooi zijn.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 12:59]
Vind ik leuk
HupHolland +3504
woensdag 14 november 2018 om 15:02
Alweer dezelfde vraag.

Memphis gaat de wereldtop niet meer halen. Hij is al wereldtop.
Vind ik leuk
Cookee +12176
woensdag 14 november 2018 om 16:47
Als linksbuiten was het een aanfluiting.
In de verdedigende counter-opstelling kan het werken, vraag me alleen af of het ook werkt als je het spel moet maken of hij dan ook scoort.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws