Memphis in rijtje met Suarez, Messi en Ronaldo: 'Zegt dat ik het goed heb gedaan'

    Memphis in rijtje met Suarez, Messi en Ronaldo: 'Zegt dat ik het goed heb gedaan'

    Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 10:19wo 14-11-2018 om 10:19

    Memphis Depay is niet zo bezig met allerlei statistieken en wil vooral het goede gevoel vasthouden. De aanvaller van Olympique Lyon hoopt dat er dan weer een club van wereldformaat aanklopt.

    Vanaf januari 2017 zijn er drie spelers met 25 assists in Europese topcompetities: Kevin de Bruyne, Luis Suarez en Memphis Depay. In heel 2018 was Memphis betrokken bij 29 goals, alleen Suarez, Lionel Messi en Cristiano Ronaldo deden het beter. "Dat zegt dat ik het het afgelopen jaar goed heb gedaan", blijft Memphis bescheiden voor de camera van Veronica Inside.

    "Ik ben niet zo heel veel bezig met die statistieken. Ik probeer gewoon mijn best te doen en te genieten als ik op het veld sta", vervolgt hij. "Als ik dat gevoel kan vasthouden kunnen dit soort statistieken blijven komen. En dan komt er misschien ooit een wereldclub zoals dat in het verleden al bij mij is gebeurd."

    Poll

    Gaat Memphis alsnog de wereldtop halen?

    (7005 stemmen)

    Plaats een reactie

    Nigelinho +127
    woensdag 14 november 2018 om 10:22
    Houding aanpassen, de kwaliteit heeft ie er wel voor!
    Vind ik leuk
    Bontscoach +401
    woensdag 14 november 2018 om 10:43
    Klopt. Hij heeft het verkloot bij Man United, maar de voorruit is groter dan de achteruitkijk spiegel....

    Dus koppie erbij houden en knallen.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9628
    woensdag 14 november 2018 om 10:48
    van Gaal heeft hem daar verkloot, ik denk dat Depay voor aanvallende topclubs echt een aanwinst is. PSG of Juve zie ik hem zo slagen
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 11:15
    We hebben een filosoof in het huis...
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1410
    woensdag 14 november 2018 om 14:21
    Hey....euhhhh......da's een uitspraak waard om op een tegeltje te zetten😁👍
    Vind ik leuk
    psv1996psv +160
    woensdag 14 november 2018 om 11:06
    houding blablabla dit is gewoon hoe hij is. Net als Ziyech iedereen vindt zijn houding raar, maar beide spelers zijn geweldgig!
    Vind ik leuk
    Nigelinho +127
    woensdag 14 november 2018 om 11:21
    Ziyech ligt goed in de groep, Memphis niet altijd ;)

    Dus ja.. Houding
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4822
    woensdag 14 november 2018 om 12:23
    Ziyech ligt nu goed in de groep, bij Heerenveen amper, bij Twente niet en de eerste 2 jaar bij Ajax ook niet.

    Misschien dat Depay daar een voorbeeld aan kan geven?
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1410
    woensdag 14 november 2018 om 14:23
    Nee nee houding is wel degelijk belangrijk mensen met de juiste houding zijn zelfkritisch en proberen steeds beter te worden mensen met een negatieve houding denken dat ze al goed genoeg zijn
    Vind ik leuk
    Blindsy +14079
    woensdag 14 november 2018 om 10:22
    Ja. Cijfers liegen niet. Al kun je hooguit zeggen dat het in Frankrijk iets makkelijker is dan in Spanje en Engeland, toch hoeft Lyon niet zijn plafond te zijn.
    Vind ik leuk
    Markieee +1011
    woensdag 14 november 2018 om 10:40
    Niet dat de spaanse competitie zo goed is. Allen Kevke speelt echt in een moeilijkere competitie (tijdens deze cijfers dan, want serie A is ook wel wat beter dan de ligue un)
    Vind ik leuk
    Blindsy +14079
    woensdag 14 november 2018 om 11:06
    Nou, ik schat de Spaanse competitie toch behoorlijk hoog in, hoor. Maar wat dan weer voor Memphis pleit, is dat hij het bij het niet briljante Lyon laat zien. Kev en Luis doen het bij de nrs 1 van Eng en Spa. Ook al zijn die competities veel sterker, is het als nr 1 toch weer makkelijker wellicht > Hoe dan ook, Memphis goed bezig, gaat echt nog wel een stap maken.
    Vind ik leuk
    plein19 +2472
    woensdag 14 november 2018 om 11:58
    Hij presteert nu goed. Maar als hij stap maakt komt hij nog steeds niet in de buurt bij de eerder genoemde spelers
    Vind ik leuk
    Laliga +2237
    woensdag 14 november 2018 om 10:23
    Zijn toch geen verkeerde statistieken over een langere periode.. zie hem graag snel weer terug naar de europese top
    Vind ik leuk
    Markieee +1011
    woensdag 14 november 2018 om 10:41
    Het zal toch niet zo lang meer duren voordat hij naar real gaat. Zou daar perfect passen.
    Vind ik leuk
    Itsese +5334
    woensdag 14 november 2018 om 12:20
    Yup, ik denk dat Real in de zomer ook gaat aankloppen bij Lyon. Ze zijn daar echt aan wat jong talent (Europees niveau) toe, wat Depay natuurlijk nog is he.
    Vind ik leuk
    Blindsy +14079
    woensdag 14 november 2018 om 10:56
    Is ook weer goed voor Oranje. Daar zie ik voorlopig geen échte spits komen, dus laat broeder Memphis zich maar lekker blijven ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6761
    woensdag 14 november 2018 om 10:24
    Memphis die komt er wel..

    Heeft nu eindelijk de juiste club en vorm te pakken
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 10:24
    Beter blijven dan bij een topclub op de tribune te zitten
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 10:28
    Dat heet ambitie Henk. Heb jij dat niet in je leven? Jij speelt liever op safe dan iets te bereiken waar je gelukkig van wordt en later kan terugkijken: "Dat heb ik toch maar mooi bereikt". Als de juiste trainer bij een topclub zit kan ook hij daar de kansen krijgen. En wie weet hoe hij het deze keer oppakt i.t.t. Man U periode. Hij is pas 24. De rest van je carriere bij Lyon blijven lijkt mij ook geen leuk vooruitzicht.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10871
    woensdag 14 november 2018 om 11:06
    Je hebt gelijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 11:36
    En ambities wat ik hebt bereikt kan jij alleen van dromen
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 11:42
    Je kan niet normaal reageren? Scheld ik jou uit in mijn reactie? Heel volwassen! Maar jij weet net zo goed dat je praatjes hebt hier op internet. Jij stelt echt niks voor.
    Vind ik leuk
    Cappie +7394
    woensdag 14 november 2018 om 11:49
    Eeuh? Scheld hij jou uit dan?
    Ik vind de toon van zijn bericht identiek aan die van jou in je eerste reactie op Henk.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 12:01
    Dan kun jij niet lezen vriend. Ongeacht de toon plaats ik een vraagstelling of hij ambitie heeft vervolgd met mijn mening over het artikel. Hij daarentegen reageert door te STELLEN dat ik per definitie niet dat heb bereikt wat hij zogenaamd wel heeft gedaan en ik er dus alleen maar van kan dromen.

    Zie je het verschil?
    Vind ik leuk
    Cappie +7394
    woensdag 14 november 2018 om 16:50
    Nee, het gaat wel over de toon.

    "Jij speelt liever op safe dan iets te bereiken waar je gelukkig van wordt en later kan terugkijken"
    Daar neem jij ook een stelling in. En vind ik niet heel vriendelijk.

    En ook "Dan kun jij niet lezen vriend." vind ik nou niet heel erg vriendelijk. Maar goed, dat heeft allemaal te maken de manier waarop je het leest. Het valt mij nu alleen wel op dat je in twee berichten al redelijk onvriendelijk overkomt.

    En hij heeft echt niet gescholden toch?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 12:00
    Ik scheld jou niet uit en of ik iets voorstelt ja .
    Ik hoef nergens mijn hand op te houden.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 12:03
    Zie mijn reactie op Cappie. Meer heb ik er niet over te zeggen. Jij voelt je meteen op je tenen getrapt. Normale discussies zijn jou vreemd.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4822
    woensdag 14 november 2018 om 12:26
    Na de ik vorm krijg je geen t
    Vind ik leuk
    Doenorma +96
    woensdag 14 november 2018 om 12:36
    Dat is heel subjectief en afhankelijk van waar je genoegen mee neemt. Ambitie en iets bereik hebben zijn dat ook. Het feit dat je jezelf laat "opnaaien" geeft wel aan dat er een gevoelige snaar is geraakt wat kan duiden op de mogelijkheid dat je niet iets bijzonders hebt bereikt en dan gaat verdedigen. Afgezien daarvan begrijp ik je eerste commentaar op het artikel en kan daar wel de logica van inzien. Niets mis mee.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10871
    vrijdag 16 november 2018 om 19:55
    Je hebt weer gelijk, Henk gedisst.
    Vind ik leuk
    Itsese +5334
    woensdag 14 november 2018 om 12:21
    Ben nu toch wel benieuwd wat je bereikt hebt?
    Vind ik leuk
    windforce11 +2647
    woensdag 14 november 2018 om 10:26
    Lijkt mij een ideale speler voor Real Madrid. Tussen de echt grote jongens past ook Memphis zich aan.
    Vind ik leuk
    Riszh +350
    woensdag 14 november 2018 om 10:27
    De nieuwe steunpilaar van Oranje.
    Vind ik leuk
    heur es +780
    woensdag 14 november 2018 om 10:34
    Hij mag de veters echt niet strikken van genoemde spelers!
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1185
    woensdag 14 november 2018 om 10:38
    Waarom zou hij hun veters willen strikken?
    Vind ik leuk
    zwollie +8499
    woensdag 14 november 2018 om 10:41
    Omdat zij vele malen groter zijn dan Depay
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4822
    woensdag 14 november 2018 om 12:27
    Oh, en dan moeten ze zelf hun veters strikken?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 12:28]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 09:25
    Messi is anderhalve kop kleiner dan memphis hoor ..
    Vind ik leuk
    rexxo +2846
    woensdag 14 november 2018 om 10:44
    Pas op he, er zijn mensen die denken dat hij qua kwaliteiten in dat rijtje past. Die gast gaat nooit Barca, Real o.i.d. halen.

    Aan de andere kant je weet het maar nooit in de voetballerij als zelfs Dikke Mido, Atouba en Zimling Ajax kunnen halen.🤪

    Alhoewel dat lag meer aan de gebroeders broodje kip met extra vlees, Mino en Jol.
    Vind ik leuk
    Oeb +216
    woensdag 14 november 2018 om 10:56
    Past (nog) niet in dat rijtje,toch denk ik dat hij zich wel staande weet te houden bij een échte topclub,als ie dan verstandig is,kan ie veel opsteken van bovengenoemde spelers en mss zelfs een vergelijkbaar nivo halen.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10871
    woensdag 14 november 2018 om 11:08
    Zijn recente prestaties in oranje en bij Lyon rechtvaardigen zijn streven om stap hogerop te doen.
    Vind ik leuk
    Onderkan +257
    woensdag 14 november 2018 om 10:42
    Gaat 100% de top halen.
    Genoeg kwaliteit.
    Hopelijk gaat hij niet naast zijn schoenen lopen.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4822
    woensdag 14 november 2018 om 12:29
    Krijgt hij alleen maar gaten van in zijn sokken.
    Vind ik leuk
    rinirat +2939
    woensdag 14 november 2018 om 11:02
    Gewoon een geweldige voetballer met wat vreemde eigenschappen.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9393
    woensdag 14 november 2018 om 11:08
    Hij doet het zeker goed de laatste tijd maar de spelers in dat lijstje zijn wel van een ander Niveau. Dat zie ik hem niet halen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 11:10
    Kan het nog steeds gaan halen, hoop ik ook. Zijn ego strelen is alleen niet handig meneer de interviewer. We hebben allemaal gezien hoe dat heeft uitgepakt na PSV.
    Vind ik leuk
    derksen +8933
    woensdag 14 november 2018 om 11:32
    Eerst maar eens een basis plaats veroveren bij lyon Memphniks
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 12:58
    Moet nu snel de stap maken. Die trainer bij Lyon is een koekebakker! Real madrid zou mooi zijn.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 12:59]
    Vind ik leuk
    HupHolland +2848
    woensdag 14 november 2018 om 15:02
    Alweer dezelfde vraag.

    Memphis gaat de wereldtop niet meer halen. Hij is al wereldtop.
    Vind ik leuk
    Cookee +11288
    woensdag 14 november 2018 om 16:47
    Als linksbuiten was het een aanfluiting.
    In de verdedigende counter-opstelling kan het werken, vraag me alleen af of het ook werkt als je het spel moet maken of hij dan ook scoort.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws