'Stiekem ben ik best wel een beetje trots op Frenkie de Jong, Rosario en Bergwijn'

    'Stiekem ben ik best wel een beetje trots op Frenkie de Jong, Rosario en Bergwijn'

    Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 13:25wo 14-11-2018 om 13:25

    Rick van Drongelen is 'stiekem een beetje trots' op Frenkie de Jong, Pablo Rosario en Steven Bergwijn. Tot voor kort speelde de verdediger van Hamburger SV bij Jong Oranje nog samen met het drietal. Eerder dit jaar stroomden De Jong, Rosario en Bergwijn door naar het 'grote' Nederlands elftal. 

    De drie hebben inmiddels ook al hun eerste interlands achter de rug. "Daar ben ik stiekem wel een beetje trots op. Het geeft ons bij Jong Oranje het gevoel dat er iets mogelijk is. Hopelijk kunnen er meer spelers volgen", zegt Van Drongelen op de website van de KNVB

    Zelf hoopt de tiener óok op een kans onder bondscoach Ronald Koeman. "Ik ben 19 jaar, speel al veel wedstrijden bij een grote club in Duitsland. Uiteraard zou ik heel graag voor het Nederlands elftal spelen, maar ik vind het net zo mooi om hier met mijn leeftijdsgenoten te zijn. Als ik mijzelf blijf ontwikkelen en veel wedstrijden blijf spelen, dan komt het moment vanzelf een keer."

    Poll

    Van Drongelen in 2019 in Oranje?

    (963 stemmen)

    Plaats een reactie

    Dorzon +4446
    woensdag 14 november 2018 om 13:28
    goede gast, jammer dat hij in duitsland speelt en niet bij de top 2 in nederland
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5552
    woensdag 14 november 2018 om 13:31
    Prima zo, in Duitsland leert hij tenminste beter verdedigen. Kan hij later alleen maar profijt van hebben.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:41
    Zowel Viergever als Wöber en Blind laten als centrale linksbenige verdedigers veel betere statistieken zien, zowel verdedigend als opbouwend. Aziz Behich is opbouwend sterker, verdedigend zwakker. Maar PSV moet komend seizoen centraal achterin door selecteren. Dan zou hij met zijn Duitse ervaring daar wellicht passen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 13:47]
    Vind ik leuk
    Gearry +998
    woensdag 14 november 2018 om 13:43
    Statistieken zeggen niet alles he. ;-) Maar idd, er is nog ruimte voor verbetering.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:47
    Daar heb je helemaal gelijk. De context van competitie, team en tegenstander is belangrijk. Maar cijfers bieden wel het broodnodige tegenwicht voor alle clubgekleurde, nul komma nul onderbouwde meningen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 14:23]
    Vind ik leuk
    Gearry +998
    woensdag 14 november 2018 om 14:21
    Cijfers zijn idd objectief,maar zoals je zelf ook aangeeft, het zegt niet alles. Al zeggen veel van die gekleurde, niet onderbouwde meningen nog minder idd.
    Vind ik leuk
    roynba +564
    woensdag 14 november 2018 om 14:05
    "Aziz Behich is opbouwend sterker."
    Ik heb de wedstrijden gezien dat hij speelde, maar het was alles behalve sterk.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:14
    Bezich is opbouwend sterker dan Van Drongelen. Of hij als CV even goed is als bijvoorbeeld Viergever.of goed genoeg voor jouw smaak is nog iets anders.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 14:23]
    Vind ik leuk
    UpOne +96
    woensdag 14 november 2018 om 14:26
    aub niet Behich, die heb ik gezien tegen RKC en was echt waardeloos!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:50
    1 hele wedstrijd nog wel? Zo zeg..
    Vind ik leuk
    UpOne +96
    donderdag 15 november 2018 om 13:32
    Ja sorry hoor maar als je het tegen RKC nog niet eens kan opbrengen om een normale pot te spelen.. hoor je hier niet thuis
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 14:26
    Niemand speelde goed die wedstrijd. Ook de invallers niet. Ik vond Behich ook als zak poep spelen, maar ik wil hem pas beoordelen als hij eens de kansen krijgt om structureel basis te spelen met de A selectie om zich heen.
    Vind ik leuk
    Thobar +4406
    woensdag 14 november 2018 om 19:11
    Serieus Aziz Behich?
    Koekenbakker eerste klas, die kan er helemaal niets van. Misschien hard naar voren rennen en achter een tegenstander maar als er een bal bijkomt beginnen de problemen voor hem.
    Vind ik leuk
    Gearry +998
    woensdag 14 november 2018 om 13:36
    Ajax vond v Drongelen te duur en kozen toen uiteindelijk voor Wöber. PSV vond 1m ook te duur. Dus de top 2 heeft zijn kans gehad.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:25
    Dit is nou een speler waar ik nog helemaal niets van heb gezien. Behalve wat samenvattingen van Bayern en Dortmund ontgaat de Bundesliga mij regelmatig.
    Hoe doet hij het in Duitsland en wat is daar zijn exacte positie? Bij voorbaat dank
    Vind ik leuk
    Gearry +998
    woensdag 14 november 2018 om 14:59
    Hij speelt ook bij HSV in de 2. Bundesliga. Staat elke wedstrijd in de basis. Is een centrale verdediger, maar kan eventueel ook als linksback spelen. Was bij Sparta samen met Breuer het centrale duo toen we kampioen werden.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:11
    Oh ja, HSV speelt dit jaar niet op het hoogste niveau! Staan ze wel bovenaan? 2e Bundesliga of eredivisie, ik denk dat je dan beter af bent in Nederland... bedankt voor de info!
    Vind ik leuk
    Gearry +998
    woensdag 14 november 2018 om 15:15
    Staan bovenaan, 3 punten los van de nummer 2. Denk dat je verdedigend meer leert in Duitsland dan in Nederland eigenlijk. en graag gedaan uiteraard.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 17:26
    Alleen PSV en Ajax schat ik hoger in dan HSV, de rest van de Eredivisie zou verliezen of het op zn minst héél moeilijk hebben.

    In de 2e bundesliga speel je nooit op kunstgras, nooit in stadions die halfleeg zijn, en de stadions zijn er groter dan de Eredivisie. Denk overigens ook betere salarissen.
    Vind ik leuk
    Koeien +2726
    woensdag 14 november 2018 om 21:01
    mwoa, komt ook wel goed met HSV. Het leuke er van is dat ze dan eindelijk weer eens tegen St. Pauli hebben kunnen spelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:29
    Die hebben we ook nog... Veel talenten komen erin. Deze is ook pas 19.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7275
    woensdag 14 november 2018 om 13:30
    Rick van Drongelen, zing het maar:
    Hé!
    De perspectieven voor de toekomst, die zijn nul komma nul,
    al heb ja na veel zweten een universitaire bul.
    Al ben je onderwijzer, bankbediende, of psycholoog,
    de komende jaren ben je waarschijnlijk werkloos.
    Je moet solliciteren, solliciteren!
    Heb je al geschreven?
    – Vijfenzeventig brieven.*
    Heb je al geschreven?
    – Vijfenzeventig brieven.
    Heb je al geschreven?
    Dan schrijf maar opnieuw!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:22
    Heb je het nu over jezelf?

    Die Van Drongelen heeft een baan. Prima betaald ook. En vooruitzichten op verbetering.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5076
    woensdag 14 november 2018 om 14:24
    Je bent toch niet gehackt?
    Vind ik leuk
    Sil95 +11136
    woensdag 14 november 2018 om 13:30
    Is van Drongelen een basiskracht bij HSV?
    Vind ik leuk
    Gearry +998
    woensdag 14 november 2018 om 13:33
    Speelt (bijna) elke wedstrijd daar. Dus die is ook druk bezig om zich te ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    bartjeee +1047
    woensdag 14 november 2018 om 13:34
    Geen idee goeie vraag weet iemand hier het antowokrd op?
    Vind ik leuk
    Vowtar +5379
    woensdag 14 november 2018 om 13:39
    Dit seizoen alle 13 competitiewedstrijden gespeeld, bijna allemaal ook van begin tot eind.
    Vind ik leuk
    bartjeee +1047
    woensdag 14 november 2018 om 14:42
    Doet ie goed dan!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:24
    Joh, goedbedoelde tip voor de volgende keer:

    https://www.transfermarkt.com/rick-van-drongelen/leistungsdaten/spieler/354340

    Dit soort info is makkelijk terug te vinden.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    woensdag 14 november 2018 om 13:45
    Zo zie je maar weer hoe belangrijk het voor je ontwikkeling is om wat langer in Nederland en dan met name bij Ajax of PSV te blijven.

    Bij HSV is van drongelen een van de spelers met de hoogste martkwaarde, maar hij speelt wel op een beduidend lager nivo dan Champions league natuurlijk.

    Trouwen, ajax zou er goed aan doen om Arp van HSV in te lijven. Brutaal groots talent!

    https://www.youtube.com/watch?v=e_1WSMYOies
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:52
    Vergeet niet dat de CL max 8 wedstrijden zijn en de eredivisie kan alles behalve opwegen tegen de bundesliga.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    woensdag 14 november 2018 om 13:57
    Ajax speelde alleen tot nu al 10 wedstrijden in de CL dit seizoen en HSV speelt niet eens Bundesliga.

    Befica, Bayern, Luik, Kiev, dat is toch wel een klasse of 5 beter dan waar HSV tegen speelt. Daarnaast speelt HSV dus ook veel en veel minder wedstrijden (tot nu toe de helft zo'n beetje).
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:19
    Mijn excuses, ik was helemaal vergeten dat HSV niet eens meer in de Bundesliga speelt.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    woensdag 14 november 2018 om 14:39
    Tja, dat vergeet ik soms ook wel eens. ;-)

    Ajax is gewoon een goede optie, met name voor dit soort jonge jongens die zich nog moeten bewijzen voordat ze kunnen dromen van een basisplaats bij de echte top. Er zal trouwens wel een aardig prijskaartje aan deze jongen hangen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:51
    Balen voor je. De ligt, van dijk, Ake en de Vrij als concurrenten. Good luck kid.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:51
    Op die foto lijkt hij net zo'n Russische hooligan, doe je mee met Movember Rick?
    Vind ik leuk
    Raptor +144
    woensdag 14 november 2018 om 18:13
    Waarom dat dan? door zijn geschoren kapsel en tattoo?
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    woensdag 14 november 2018 om 18:38
    Ja natuurlijk; niet vanwege zijn lange teennagels...
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:49
    Nooit van gehoord. Toch jammer, al die tieners die al vroeg de wijde wereld intrekken. Blijf toch lekker in Nederland tot je een naam hebt gemaakt, dan wordt het Nederlands elftal tenminste niet een soort vreemdelingen legioen voor de niet-diehards die niet elke week alle wedstrijden op alle Europese velden volgen
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:54
    Deze jongen heeft zich in Nederland al wel laten zien hoor. De Nederlandse top was er alleen niet op tijd bij om hem over te nemen en zodoende belande hij bij HSV.
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    woensdag 14 november 2018 om 20:52
    Ben ik helemaal met je eens.
    Maar onze tobclubs zoeken naar een back in Z-Amerika en Denemarken, ze kijken neer op onze eigen voetballers.
    Je kunt beter gaan als je echt een meerwaarde bent vind ik.
    Maar die jongens in Duitsland doen het beter dan onze jonge sterren in Engeland.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:52
    Overmars, pik deze jongen even op bij HSV. Heb je alvast een mooie opvolger voor Tagliafico die vrijwel zeker over 1,5 jaar vertrekt, als het niet eerder is.
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    woensdag 14 november 2018 om 20:48
    Zit je in de mensenhandel? Ajax leidt toch zelf ook wel eens spelers op? Bizar dat Ajax in Z-Amerika zocht en in Denemarken voor een simpele back... en dan speelt er een Nederlander in Duitsland.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 20:49]
    Vind ik leuk
    Emnu +4825
    woensdag 14 november 2018 om 16:30
    Ik geloof dat hij bedoelt dat-ie jaloers is.

    Stiekem trots zijn klopt niet helemaal, stiekem n beetje jaloers daarentegen...
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 18:01
    Wel een jongen die kan door stromen in Oranje .
    Zie het wel gebeuren .
    Succes man .
    Vind ik leuk
    Kuip +8444
    woensdag 14 november 2018 om 18:36
    Hij mist snelheid en souplesse om de echte top te halen. Knap hoe hij het bij HSV doet, maar dat is ook zijn plafond.
    Vind ik leuk
    Thobar +4406
    woensdag 14 november 2018 om 19:17
    Beter dan Van Beek, beter dan Botteghin en beter dan Jan Arie. Die missen alle drie snelheid en souplesse.
    Vind ik leuk
    Kuip +8444
    woensdag 14 november 2018 om 19:27
    Klopt.
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    woensdag 14 november 2018 om 20:46
    Dacht men ook van Virgil... onze kenners.
    Vind ik leuk
    Mokes +126
    woensdag 14 november 2018 om 19:03
    Ricky doet het geweldig als abwehrchef! Mega populair bij de supporters van de mooiste club van Duitsland. Nur der HSV 💙
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    woensdag 14 november 2018 om 20:45
    Mmm... denk aan Virgil van Dijk hoe lang duurde het niet voor die een kans kreeg.... Veltman en Riedewald werden zelfs beter geacht dan hem.
    Als je niet bij de top-2 speelt dan krijg je niet snel een kans in Oranje.
    Al selecteert Koeman ook Groningers dus... en Duitsland is eigenlijk Oost-Oost-Groningen dus moet kunnen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws