'Kanté wil 'normaal salaris' van Chelsea en doet niet mee aan belastingontwijking'

    'Kanté wil 'normaal salaris' van Chelsea en doet niet mee aan belastingontwijking'

    Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 13:38wo 14-11-2018 om 13:38

    Uit een nieuwe publicatie van Football Leaks blijkt dat N'Golo Kanté heeft geweigerd om mee te werken aan belastingontwijking. De Franse middenvelder van Chelsea bedankte na overleg voor een lucratieve salarisconstructie. 

    Mediapartéén van de partijen die in de afgelopen weken al tal van Football Leaks-artikelen publiceerde, weet dat er voor Kanté twee BV's waren opgezet in het belastingparadijs Jersey. Op die manier kon de international belasting ontwijken en netto een aanzienlijk hoger bedrag verdienen. Kanté ging aanvankelijk akkoord, ook omdat Chelsea aandrong op een dergelijke opzet. Uiteindelijk bedacht hij zich. 

    Zijn werkgever had Kanté op het hart gedrukt dat de Jersey-constructie 'volledig legaal was'. De controleur zou ongeveer twintig procent van zijn salaris, circa vijf miljoen euro, via Jersey uitbetaald krijgen. Na enige bedenktijd en overleg met persoonlijke adviseurs zette Kanté een streep door het plan. Een citaat uit een document dat Football Leaks in handen kreeg: 'N'Golo wil gewoon een normaal salaris.'

    Plaats een reactie

    MedusAZ +2924
    woensdag 14 november 2018 om 13:40
    Gek dat dit nieuws is, zou de normaalste zaak van de wereld moeten zijn.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1112
    woensdag 14 november 2018 om 13:43
    Helaas is dat niet zo
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:59
    Waarom helaas? als je genoeg verdiend staan ze elk jaar op de stoep. Goed voorbeeld is crypto, geen enkele overheid wil ermee te maken hebben, maar ze willen wel belasting heffen over het geld dat er mee verdiend is/wordt.

    Vind het niet meer dan logisch dat je dan andere wegen gaat bewandelen om je crypto uitgekeerd te krijgen. En zo werkt dat op veel meer fronten.
    Vind ik leuk
    slechtekont +4781
    woensdag 14 november 2018 om 15:12
    Je levert eerst 50% van je inkomen in en daarna begint het pas met tellen. In Nederland wordt je gestraft als je veel verdiend.

    Aan de andere kant, wat hebben wij een geweldig sociaal vangnet, en zijn Nederlanders het gelukkigste volk ik Europa.


    Zomaar twee kanten vh verhaal.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:31
    Klopt ook, er zitten ook 2 kanten aan het verhaal, belasting betalen is ook niet meer dan logisch. Het is alleen zo zonde als je veel verdiend, dan wordt je vaker en meer belast.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 16:43
    En kan je het ook beter missen, toch een gotspe dat al die voetballers die miljoenen verdienen stuk voor stuk belasting ontwijken? Niet alsof ze anders hun kids niet naar school kunnen sturen ofzo.
    Vind ik leuk
    Farmer +12730
    donderdag 15 november 2018 om 13:52
    "Aan de andere kant hebben wij een geweldig sociaal vangnet'... Kucht en rochelt vanuit ervaring..

    Sorry makker maar ik wil je hier wel even vriendelijk verzoeken om die statement te heroverwegen.

    Ik heb genoeg meegemaakt met die belachelijke instanties. WMO, Mantelzorg, Maatschappelijk Werk, Bijstand...(iets met 'het lot van de Mantelzorger' tegenwoordig...T wordt zo positief neergezet, allemaal als moreel ontwikkelingetje in de maatschappij en 'mooi dat dat zo kan tegenwoordig'... De keerzijde is dat zowel de bejaarde, als de mantelzorger altijd geconfronteerd worden met veel bijkomende kosten, en deze vele instanties die 'daar niet voor zijn, maar misschien kan de volgende instantie iets voor je betekenen"
    En zo kan ik je nog wel een paar voorbeelden opnoemen hoe deze instanties maar bezig zijn met bezig zijn, en vooral veel tijd en geld opmaken, dat op die manier dus niet bij de mensen terecht komt die het nodig zijn.

    -Jeugdzorg kan in sommige gevallen nog niet eens 10-15% voorzien, zo erg zijn de wachtlijsten en tekorten
    -Ouderenzorg is er nog erger aan toe
    -Ziekenhuizen moeten noodgedwongen sluiten, maar bv incassobureaus schieten wel als paddestoelen uit de grond!
    -We praten al over een woningnood-situatie, ivm té ver doorgevoerd asielbeleid, waardoor er nu zelfs wettelijk is bepaald(= in strijd met ARvdM, eigenlijk) dat je vanaf een bepaald inkomen dus niet meer in een goedkopere woning mag blijven wonen!
    -Fatsoenlijk strafrecht is er niet meer, Gevangenissen sluiten wegens 'criminelen-tekort', en elke deliquent wordt nu veroordeeld tot TBS om lekker een paar jaartjes door een geitenwollensok knetterduur gedeclareerd te worden.

    En kom je terecht in de bijstand bv, dan wordt je helemaal van het kastje naar de muur gestuurd.

    Dát is geen 'geweldig sociaal vangnet' zoals jij beweert.
    'Das wär einmal"
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 13:57]
    Vind ik leuk
    slechtekont +4781
    donderdag 15 november 2018 om 14:29
    Typisch Nederlands, klagen over wat niet goed is en niet zien wat je wel hebt.

    Kijk is naar de landen om je heen, alleen in Scandinavië is het beter geregeld.
    Vind ik leuk
    Farmer +12730
    donderdag 15 november 2018 om 14:54
    Betalen we zoveel belastingen en premies in de landen om ons heen, of hier? :P
    Vind ik leuk
    Youri99 +9723
    woensdag 14 november 2018 om 15:24
    De overheid wil er wel wat mee te maken hebben maar het is allemaal nieuw dus niemand weet nog wat ze ermee kunnen.
    Daarnaast is het vaak een spelletje van wie durft zich eraan te branden. Hetzelfde zag je destijds met het internet, nu heeft elke overheidsinstantie een eigen website.

    Vooral de Franse overheid is momenteel erg actief bezig om de crypto hub van Europa te worden.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 15:25]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:41
    Het enige dat ze ermee te maken willen hebben is dat ze toezicht op de transacties willen hebben om het ook belastbaar te kunnen maken. Er is geen enkele overheid die investeert in het "project" crypto of de werking ervan.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11425
    woensdag 14 november 2018 om 16:52
    Zeker niet een overheid met een bankier als president.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11425
    woensdag 14 november 2018 om 13:43
    Zeker, maar zolang dat niet het geval is moet je zulke mensen prijzen.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3327
    woensdag 14 november 2018 om 14:45
    Ik had je reactie nog niet gelezen . Ik deel je mening
    Vind ik leuk
    The Iceman +11425
    woensdag 14 november 2018 om 14:49
    ...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 14:56]
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3327
    woensdag 14 november 2018 om 14:50
    En op hun veertigste met pensioen 😉
    Vind ik leuk
    The Iceman +11425
    woensdag 14 november 2018 om 14:55
    Ik zie nu dat ik op de verkeerde heb gereageerd. Was voor Skkky50 bedoeld :p
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3327
    woensdag 14 november 2018 om 14:56
    Ohw ok man duidelijk 👍🏾ik zie m 😉
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 14:57]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 16:09
    Die Kante is de definitie van bescheiden nederig en vriendelijkheid.
    Waarschijnlijk zo'n vrome moslim type die zich aan de morele voorschriften van de islam/Koran houdt.
    Een voorbeeld voor velen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:44
    In de gemiddelde Nederlandse voetbalkantine worden veelvuldig mogelijkheden besproken om belasting te ontwijken.
    Vind ik leuk
    Kevindo +1563
    woensdag 14 november 2018 om 13:56
    In de voetballerij geldt vaak het tegenovergestelde inderdaad. Hond bijt man lijkt 'aparter' dan man bijt hond.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:59
    Zijn er weer een hoop roomser dan de Paus. Iedereen probeert zo min mogelijk belasting te betalen. Je zou dom zijn als je dat niet doet, zolang de wetgeving dat toelaat.

    Anders is het eigenlijk gewoon geld verbranden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    woensdag 14 november 2018 om 14:10
    Wel onsympathiek
    Vind ik leuk
    krul +254
    woensdag 14 november 2018 om 14:01
    gek he heel gek !!!
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15886
    woensdag 14 november 2018 om 14:37
    Nu krijgt hij gewoon hetzelfde betaald en betaald Chelsea al die belasting.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3327
    woensdag 14 november 2018 om 14:45
    Maar wel het prijzen waard .
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:55
    Het is de normaalste zaak van de wereld om gebruik te maken van diverse constructies om zoveel mogelijk over te houden van het verdiende geld.

    Ook niet meer dan logisch anders blijven ze geld halen bij je. Het begint bij belasting over je salaris en het jaar erop staan ze weer op de stoep voor vermogensbelasting.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9723
    woensdag 14 november 2018 om 15:23
    En het mooie is dat er niet bij word verteld dat Kanté een overtuigd moslim is, nu ben ik zelf helemaal niet gelovig maar geloof ik wel dat het mensen op het juiste pad kan brengen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:40
    Ze bestaan nog... Voetballers zonder kapsones!
    Vind ik leuk
    Nigelinho +122
    woensdag 14 november 2018 om 13:41
    Respect! Een van de weinige 'normale' voetballers die dankbaar zijn voor wat ze hebben en krijgen. Rijdt ook een simpele auto vergeleken met de rest. Mag een voorbeeld voor velen zijn!
    Vind ik leuk
    Unknown007 +2048
    woensdag 14 november 2018 om 13:48
    Zie inderdaad dat hij in een Mini rijdt! haha.

    Jammer dat er dan wel weer een plaatje met een gouden Lambo eronder staat. ;)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 14:45]
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3327
    woensdag 14 november 2018 om 14:46
    Waarom jammer ?
    Vind ik leuk
    Unknown007 +2048
    woensdag 14 november 2018 om 14:49
    Omdat de mini natuurlijk geweldig is tussen alle bakken die bij een gemiddelde PL club zal vinden.

    Lees net online dat het zijn eerste auto was in Engeland en dat het hem geluk brengt. Vind ik persoonlijk mooi om te lezen.

    Dat er dan een gouden lambo onder staat, verpest het leuke beeld een beetje voor mij.

    Ach ja. Had denk ik zelf ook wel een Lambo gehad als ik 5 mil per jaar zou vangen. Gouden kleur zou ik overigens wel lekker achterwege laten.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3327
    woensdag 14 november 2018 om 14:52
    Afschuwelijk die gouden kleur .
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:41
    Geweldige speler en een geweldig persoon!
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    woensdag 14 november 2018 om 13:42
    Dikke kans dat dat is omdat ie anders meer belasting moet betalen in Frankrijk over die poen in Jersey dan dat ie nu betaald in Engeland over 20% die ze wilden "afromen".

    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:50
    De Fransen hebben niets te willen wat betreft het geld dat hij via Jersey zou hebben gekregen, dit had hem een voordeel van een miljoen pond of zo kunnen opleveren, maar mogelijk achteraf wel gezeik hebben opgeleverd, al met al een verstandige en integere beslissing van Kanté.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    woensdag 14 november 2018 om 14:32
    Zou ik niet zo heel erg snel zeggen dat die Fransen daar niks over te zeggen hebben.
    Probeer jij de NL fiscus maar wijs te maken dat je niks in Luxemburg op de bank hebt staan, als je dat wel hebt.

    Hij heeft het ook allemaal niet zelf verzonnen, hè?

    "Na enige bedenktijd en overleg met persoonlijke adviseurs "

    Ik ga er vanuit dat dat zijn belastingadviseurs zijn en niet zijn kledingadviseurs.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:39
    Net zoals de mensen die zulke constructies bedenken heel goed weten wat er mogelijk is en het blijkt dat hij er financieel wijzer van zou zijn geworden, de Franse overheid heeft er niets mee te maken als de in Engeland wonende en werkende Kanté via Jersey (waar de Franse overheid formeel ook niets mee te maken heeft) een deel van zijn geld zou hebben gekregen, laat staan dat ze er belasting over kunnen heffen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 14:54]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:46
    Mooie gozer, komt ook met een Mini aanrijden in plaats van een dikke Mercedes of Porsche of wat dan ook. Hij is een persoon waar veel, voornamelijk rijke, mensen een voorbeeld aan kunnen nemen, genieten van de dingen die je hebt maar totaal niet overdrijven.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:09
    Ik blijf het opmerkelijk vinden dat belastingontwijking zoveel emotie oproept.

    Iemand die zich netjes houdt aan de wetgeving en gebruik maakt van de mogelijkheden die deze biedt, wordt neergesabeld.

    Iemand die zich netjes houdt aan de wetgeving en besluit de mogelijkheden niet te benutten is een held.

    *schudt meewarrig zijn hoofd*
    Vind ik leuk
    The Iceman +11425
    woensdag 14 november 2018 om 14:24
    Moraliteit is gelukkig wat anders dan wetgeving. Je hoeft in de bus juridisch gezien ook niet op te staan voor bejaarden, maar het wordt wel gewaardeerd.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 14:25]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:26
    Maar iemand die het niet doet, wordt niet direct door de hele bus/trein uitgefloten.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11425
    woensdag 14 november 2018 om 14:29
    Omdat er dan een ander is die opstaat, maar degene die weigert wordt wel als onbeschoft gezien en soms op z’n gedrag aangesproken.
    Vind ik leuk
    Te ligt +282
    woensdag 14 november 2018 om 14:31
    Wat een vergelijking zeg Jezus haha... Voor welk fictieve persoon staat kante nu op dan?

    Hij wil gewoon geen gezeik. Moraal me reet...
    Vind ik leuk
    The Iceman +11425
    woensdag 14 november 2018 om 14:33
    Lees dit draadje eens terug en voel dan aan je voorhoofd.
    Vind ik leuk
    Te ligt +282
    woensdag 14 november 2018 om 14:39
    Hahaha o wauw! Jij ben echt heel goed! Ga door....
    Vind ik leuk
    The Iceman +11425
    woensdag 14 november 2018 om 14:41
    WHL vraagt zich af waarom mensen zo heftig reageren op iets waar juridisch gezien niets mis mee is. Ik leg uit waarom en geef daarbij een voorbeeld. Dit is niet zo ingewikkeld.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:20
    En in tegenstelling tot jouw overdreven reactie, accepteer ik de uitleg van The Iceman. Ook al verschillen we hier een tikje van inzicht.
    Vind ik leuk
    kees ee +638
    woensdag 14 november 2018 om 14:13
    . . de rem kan er op bij "die mannetjes" !? ook mbappé vind zelf dat'ie bij psg ON-FATSOENDELIJK veel verdiend, , , dergelijke constructie's bv zoals hier vermeld belastingontduiking is ter meerdere eer en glorie van mensen die al bulken van het geld !?, . . 180 graden robin hoods; . . stelen bij de armen en het aan de rijken uitdelen !?, stop met die flauwekul !!
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1186
    woensdag 14 november 2018 om 14:33
    Bij M'bappe geloof ik er helaas niks van itt Ngolo
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:21
    En weer iemand die het verschil niet begrijpt tussen belastingontwijking en belastingontduiking.

    Maar ondertussen daar wel een ongenuanceerde mening op na houdt.
    Vind ik leuk
    Just dekler +1811
    woensdag 14 november 2018 om 20:15
    En weer iemand die een verkeerd afgesteld moraal kompas heeft. Ontduiken en ontwijken is hetzelfde, je voldoet niet aan betalingsplichten waar de gemiddelde mens niet eens de mogelijkheid heeft om dit te doen. Werken zich kapot voor wat rotcenten.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:43
    Ontwijken is gebruik maken van wat de regels toestaan, of van de gaten de ze laten vallen. Moreel misschien verwerpelijk, maar niet illegaal en niet strafbaar.
    Ontduiken is bewust regels overtreden. Moreel zeker verwerpelijk, illegaal en strafbaar.

    Er is wel degelijk een verschil. Moreel fout is niet hetzelfde als juridisch fout.

    Ik loop al een tijdje mee en heb de periode nog meegemaakt dat de Nederlandse wetgeving en vooral de systemen nog niet zo waren dichtgetimmerd. Een periode waarin ook Jan met de pet in dit land belastingontwijking als nationale sport zag. De verontwaardiging hierover is relatief nieuw.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 22:44]
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1186
    woensdag 14 november 2018 om 14:31
    Echt een lief ventje vind ik dit. Je ziet hem ook altijd lachen en volgens mij komt hij als enige van héél de club met een Mini-Cooper aanrijden dacht ik hier ooit te lezen, wars van dikdoenerij
    Vind ik leuk
    babbel1908 +245
    woensdag 14 november 2018 om 15:15
    Dus Neymar moet klappen voor wat centen en Kanté wil zijn 20 miljoen liever gewoon legaal. Leuk, weten we dat ook weer.

    Maar kan iemand mij uitleggen waar dat hele Football Leaks gebeuren vandaan komt? Is het gewoon een uit de hand gelopen hobby van een paar computergekkies of zijn deze mensen in dienst bij de financiële recherche ofzo? In geen van beide gevallen lijkt het me de bedoeling dat contracten zomaar met de media worden gedeeld.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:39
    Misschien dit eens lezen.

    https://www.volkskrant.nl/sport/donkere-kanten-van-het-voetbal-blootgelegd~b2e70f99/

    Het is niet zeker of alles dat via FL wordt gepubliceerd ook betrouwbaar is. Maar al meerdere keren heeft de nationale justitie in diverse landen naar aanleiding van een publicatie een onderzoek gestart. Die doen vervolgens hun eigen ding om de waarheid boven tafel te krijgen en, indien er sprake is van wetsovertredingen, de betrokken partijen voor de rechter te slepen.
    Vind ik leuk
    COYG +6854
    woensdag 14 november 2018 om 15:32
    Wat als het niet legaal bleek te zijn? Wie draagt dan de lasten? Chelsea toch zeker niet...
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1446
    woensdag 14 november 2018 om 15:36
    Ik lees een boel reacties dat men teveel belasting betaad. Maar daarvoor krijg je wel wat terug. Een sociaal stelsel, welliswaar uitgkleed. Goede infra structuur, goed zorgstelsel, waar dan ook weer flink ge cq misbruik van wordt gemaakt. En ja NL mag dan wel 1 v/d gelukkigste landen ter wereld zijn, er blijven genoek azijnpissers over.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2015
    woensdag 14 november 2018 om 15:52
    En dan zijn het vaak ook nog azijnpissers die nauwelijks de grens overgaan om te beseffen hoe goed een hoop dingen hier zijn.

    De bouten en schroeven trillen gvd van mijn auto af als ik door België rij.
    Vind ik leuk
    De Goffert +607
    woensdag 14 november 2018 om 17:07
    Normaal salaris bestaat helemaal niet ik het huidige voetbal!
    Wel top dat hij het “eerlijk” wilt spelen maar als hij een normaal salaris wilt dan is € 50.000 tot €100.000 genoeg.
    Maar goed, dat verdienen ze tegenwoordig per dag en dat vinden ze dan normaal🤭
    Dat er dan ook nog mensen zijn die dat al niet meer genoeg vinden is eigenlijk te ziek voor woorden!
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    woensdag 14 november 2018 om 17:11
    Zou het eens voor het minimumjeugdloon proberen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33938
    woensdag 14 november 2018 om 19:22
    Zo hoort het ook.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws