De Graafschap wil 'in elke linie' versterking: 'Moet financieel wel haalbaar zijn'

    De Graafschap wil 'in elke linie' versterking: 'Moet financieel wel haalbaar zijn'

    Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 16:22wo 14-11-2018 om 16:22

    De Graafschap-hoofdtrainer Henk de Jong verblijft momenteel in het buitenland om eventuele versterkingen te bekijken. De Superboeren hopen in de winterstop op meerdere posities nieuwe spelers te halen.

    Volgens De Gelderlander gaat het vooral om versterking voor de as van het elftal. "In principe zoeken we voor elke linie versterking, maar dat moet financieel wel haalbaar zijn. We onderzoeken nu wat de mogelijkheden zijn", aldus Peter Hofstede, technisch manager van De Graafschap, tegenover De Gelderlander.

    De Graafschap staat na twaalf competitieduels op de zeventiende plek in de Eredivisie. Alleen NAC Breda doet het nog minder. De Doetinchemmers zijn dan ook naarstig op zoek naar een kwaliteitsimpuls en kijken daarvoor ook in het binnenland. "Maar de buitenlandse markt vergroot wel onze mogelijkheden", legt Hofstede, die zelf binnenkort afreist naar Engeland, uit. "Wat voorop staat, is dat nieuwe spelers echt iets moeten toevoegen."

    Poll

    Gaat De Graafschap degraderen?

    (1012 stemmen)

    Plaats een reactie

    #Keizerout +32957
    woensdag 14 november 2018 om 16:27
    Waarom is zo iemand nog TD?
    Als je buitenlanders haalt moeten ze zich eerst aanpassen en tegen de tijd dat ze gewend zijn sta je weer verder achter.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    woensdag 14 november 2018 om 18:33
    En vlieg je er meteen weer uit, dan zijn alle buitenlanders weg en moet je weer van nul af beginnen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    woensdag 14 november 2018 om 18:35
    Ik heb bij voetbal vaak het gevoel dat alle functies om het voetbal nog een beetje ontwikkeld moeten worden.
    Het aantal goede TD's, scouts, trainers is allemaal vrij beperkt vind ik.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    woensdag 14 november 2018 om 16:28
    Word een moeilijk seizoen voor de Graafschap.

    Zal ook niet heel veel geld zijn om goeie versterkingen te halen.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7293
    woensdag 14 november 2018 om 16:28
    De zoek gebieden zijn Malta, Luxemburg en Andorra i.v.m. het budget!!!
    Vind ik leuk
    Voetballert +1237
    woensdag 14 november 2018 om 16:29
    Prima landen
    Vind ik leuk
    Kevindo +1563
    woensdag 14 november 2018 om 16:38
    Daar waar helden worden geboren, laat maar zeggen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 16:40
    Misschien een idee om Schuurs, Eiting en Sierhuis na de winterstop een half jaar te verhuren, zo kunnen ze genoeg ervaring opdoen in de eredivisie, die zijn zeker goed genoeg om zeker basisspeler te zijn bij de Graafschap.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7293
    woensdag 14 november 2018 om 16:47
    Over m'n lijk dat er spelers aan de Graafschap worden verhuurd, hebben eerder nog iets van hun tegoed!!!! Blijft een dingetje
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17058
    woensdag 14 november 2018 om 17:12
    Het is niet de schuld van de Graafschap dat Ajax toen het kampioenschap verspeelde.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7293
    woensdag 14 november 2018 om 17:19
    Iemand moet de schuld dragen, simpel zat
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17058
    woensdag 14 november 2018 om 17:24
    Die schuld kun je bij Ajax vinden. Zij hebben het op 2 punten verschil aan laten komen. Anders kan je net zo goed boos zijn op alle andere ploegen waarvan ze hebben verloren of gelijkgespeeld dat seizoen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    woensdag 14 november 2018 om 18:22
    Ja, kies Frank de Boer dan maar.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 19:19
    Die schuld ligt bij Ajax zelf. Ze hadden die wedstrijd makkelijk kunnen winnen. Maar ja als je alle kansen verprutst....
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9263
    woensdag 14 november 2018 om 22:52
    Alle kansen, hoeveel waren er het?
    Vind ik leuk
    Wally g +488
    woensdag 14 november 2018 om 17:54
    Haha tja jou dingetje veranderd mischien wel als er een kunstgras clubje voor terug komt ,dan lijkt echt gras toch meerwaarde hebben ...
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 18:51
    Ja dat doet altijd nog pijn he 08-05-2016
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9263
    woensdag 14 november 2018 om 22:52
    Nee, dan moet je die vd Hoorn in de spits zetten 😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 16:49
    Eiting is echt veel te goed voor De Graafschap. Die is eigenlijk al te goed voor Feyenoord en AZ. Binnenkort gaat hij doorbreken.
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +2189
    woensdag 14 november 2018 om 17:11
    Haahahahahahaha
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    woensdag 14 november 2018 om 18:24
    Er zijn maar weinig spelers die het na een verhuur wel laten zien.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    woensdag 14 november 2018 om 18:30
    Ik zou liever van minuut 1 af meedoen dan in de winterstop komen, voor je ingespeeld bent is het al bijna voorbij.
    Heel verstandig vind ik ook van ZIyech om niet in de winter weg te willen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    woensdag 14 november 2018 om 18:31
    Klopt inderdaad. En dan wil Hofstede nog buitenlanders huren ook. Dat schiet verdorie lekker op.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    woensdag 14 november 2018 om 18:32
    Schuurs had gewoon bij Fortuna verhuurd moeten worden.
    In de jAja leer je helemaal niks.
    Onbegrijpelijk.
    Maar de andere twee, zijn niet geschikt voor degradatievoetbal.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +3031
    woensdag 14 november 2018 om 22:48
    Nee heb je niets aan....ze hebben 0 ervaring....enndat hebben ze juit nodig om degradatie te ontlopen en er zijn denknik geen spelers die die talenten aan de hand kunnen nemen of zelfs iets bij kunnen brengen.
    Vind ik leuk
    Andre As +3077
    woensdag 14 november 2018 om 16:48
    Slowakije... ;-)
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5654
    woensdag 14 november 2018 om 16:30
    We hebben er nog wel 1/2 die daar misschien zouden passen.. van Amersfoort, middenvelder met veel loopvermogen en lengte. Doke Schmidt, rechtsback en CV. Scheelt ons ook weer
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2090
    woensdag 14 november 2018 om 16:35
    Zijn echt een hele hoop Free Agent spelers in Engeland die echt wel bruikbaar zijn voor de Graafschap. En zat van die spelers willen voor een de Graafschap loon naar Nederland komen. Al is het om hun carrière nieuw leven in te blazen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    woensdag 14 november 2018 om 18:28
    Welke spelers dan?
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2090
    woensdag 14 november 2018 om 23:12
    https://www.transfermarkt.nl/statistik/vertragslosespieler

    Die bovenaan de lijst komen denk ik niet, maar als je kijkt hoeveel er al zijn met een marktwaarde van 1 miljoen. Je kan er vast wel een paar porren die gewoon lekker willen ballen
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    woensdag 14 november 2018 om 23:17
    Oke, dus je kent ze niet, weet niet hoe fit ze zijn of wat ze zouden willen verdienen en gaat af op de waarde die transfermarkt.nl heeft bedacht en die 9 van de 10 keer nergens op slaat.
    Er zullen vast wel een paar bruikbare spelers zijn, maar ik vind dit een suggestie van niks.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2090
    woensdag 14 november 2018 om 23:26
    Ik ken ze inderdaad niet, maar de Graafschap heeft geen budget en wel versterkingen nodig. Dan zou ik er toch een poging op wagen. Iets anders zit er niet echt op, waar willen ze anders 3 spelers halen voor gemiddeld 2 ton per stuk? de 3e divisie?

    Die Jourdren bijvoorbeeld. Lijkt me een prima keepertje voor een club die een keeper zoekt. Het zal geen topkeeper zijn maar aardig wat jaartjes in Ligue 1 gekeept. Nu zonder club. Dan kan je toch eens gaan kijken naar wat ie kan etc.

    Ik zeg niet dat elke club op die spelers moet duiken, maar als je middelen beperkt zijn...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    woensdag 14 november 2018 om 23:42
    Ja, die bedragen vind ik ook ambitieus.
    Alleen die spelers zitten al wel een half jaar zonder club. Die moeten dan eerst fit worden en tegen die tijd is het misschien al te laat.
    Alleen zoals je het zei klonk het alsof De Graafschap moeiteloos voor een paar euro een paar goede spelers kon halen. Ik denk dat dat wel meevalt.

    Delle, de derde keeper van Feyenoord heeft ook 150+ gekeept in ligue 2,1 eerste klasse en eredivisie. Die kan er niks van.

    Het kan de moeite waard zijn, maar ik denk dat het toch niet zo makkelijk is om de juiste spelers te vinden als je die spelers niet kent.
    Vind ik leuk
    Janste +274
    woensdag 14 november 2018 om 16:39
    Eerst nac. Nu de graafschap. Waarom bedenken ze dit niet voordat het seizoen begint..
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 16:40]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 16:56
    Precies... Iedereen ziet dat er meer kwaliteit nodig is maar had dan gewoon in de zomer een fatsoenlijke selectie neergezet. Het is ook niet zo dat er nu in een x meer budget voor spelers is bij de Graafschap. De roep onder supporters was er al om te scouten in fysiek sterke competities zoals Engeland, Schotland of bijv. 2de/3de bundesliga daar lopen genoeg spelers rond die bij onze manier van voetbal passen. Wie weet valt er nog wat te huren in de eredivisie zoals hierboven al werd genoemd.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    woensdag 14 november 2018 om 18:26
    Ik vind dat je wel hard voor je club bent hoor? Het is roeien met de riemen die je hebt, hopen op een gelukje die fit blijft, denk je werkelijk dat iemand in Engeland hierheen wil? Er gaan nu al voetballers uit de KKD naar 2e divisionisten in Engeland.

    Het is hopen dat er ergens iemand vd kar valt, niet iedereen is ook geschikt voor degradatievoetbal.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 12:18
    Dat is precies mijn punt. We hebben nog altijd de zelfde riemen om mee te roeien. Had dan gewoon deze zomer de selectie op orde gemaakt. Het is hetzelfde scenario als ons laatste seizoen eredivisie. Met veel talent en weinig ervaring proberen voor een minimum te handhaven om dan halverwege tot de conclusie te komen dat deze ploeg te weinig kwaliteit heeft. De laatste x hadden we gelukkig gasten er tussen zitten die de 2de seizoenshelft wel het niveau aan konden waardoor we niet direct degradeerde. De technische staf (Hofstede) maakt dus voor de zoveelste keer dezelfde fout die al zo vaak is gemaakt. Juist als je een kleine begroting hebt moet je beter zorgvuldiger zijn met je aankopen. Ze hebben een hele lading middelmatige spelers die niet of nauwelijks spelen, had dan gewoon 2 spelers aangetrokken die wel wat toevoegen.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    zaterdag 17 november 2018 om 13:35
    Ik snap je onvrede wel, heb dat zelf ook vaak gehad.
    Maar er is geen warenhuis waar goede spelers liggen.
    Al die clubs vissen in die ene vijver en hopen op een visje dat groeit en bij de club past. Die Engelse jongen die jullie hadden bijvoorbeeld.
    Maar met het halen van spelers haal je ook miskopen.
    Kijk naar Feyenoord, prima spelers gehaald maar het past niet.
    Alle clubs willen goede spelers voor weinig geld en Graafschap zal niet zoveel betalen dat de besten ook willen komen.
    Is ook een kwestie van geluk soms, van Geel haalde Pellè, die er bij AZ weinig van kon en die was een succes.
    H'veen haalt Lammers die het ook niet waarmaakt.
    Ik vind dat je hard bent hoor, met alle respect voor je club, Lammers kiest op basis van wat H'veen ooit was voor H'veen en die hapt niet meteen toe als Graafschap belt. Daar heb je ook mee te maken. Ik herken Graafschap wel als 'echte' club, maar anderen nog niet.
    VVV bouwde jaren aan een team en schoof toen omhoog, dat lijkt me de beste optie, maar ook zij worden straks leeggekocht en dan klap je weer terug. Veel clubs hebben extern geld nu.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 14:04
    Tuurlijk moet je geluk hebben maar als je 10 spelers op pikt uit de Jupiler league gok je wel heel erg op die 2/3 gasten die zich wel goed ontwikkelen in een jaar tijd. Graafschap speelt traditioneel voetbal met strijd en veel fysiek in de duels, als je dan ziet dat er nauwelijks spelers zijn gehaald die dit type voetbal kennen sla je volgens mij de plank mis. Om bij jou voorbeeld van VVV te blijven, die hebben in de eerste plaats een fysiek enorm sterke basis staan met daarbij een aantal spelers die technisch goed mee kunnen en hier en daar een gehuurde speler. Duidelijke filosofie, maar de tactiek van de Graafschap om vooral goedkoop talent uit de juup te halen slaat nu terug. Die zelfde tactiek heeft al vaker bewezen niet te werken. Uiteindelijk schiet je hier niet veel mee op, veel aankopen spelen nauwelijks en zijn niet veel beter dan de spelers uit eigen jeugd.

    Ik vind Lammers overigens een vd weinige spelers bij Hveen die nog regelmatig goed speelt. Als die nog weet te groeien qua duelkracht en als aanspeelpunt zie ik hem in de toekomst nog wel spelen bij PSV. Snap trouwens niet zo goed wat Lammers er verder mee te maken heeft.

    Dat spelers niet altijd staan te springen om bij ons te voetballen snap ik wel alleen als je moet kiezen tussen niet/weinig spelen elders of bij ons in de eredivisie zijn er echt wel spelers die graag willen komen. Ben verder benieuwd waar ze mee aan komen zetten. Waarschijnlijk met fysiek sterke spelers voor in de as en dat zijn nou juist de spelers waar veel supporters al om riepen voor het seizoen begon.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    zaterdag 17 november 2018 om 15:01
    Met alleen hard werken kom je er ook niet, El Jebli kan ook het verschil maken, Fortuna heeft veel snelheid voorin en VVV ook. Maar lijkt erop dat jullie spitsen niet de rust bewaren als ze een kans krijgen, daar hadden ze op moeten scouten. Want je krijgt vaak legio kansen in de ED, die moet je dan maken, dan sta je snel safe, want 2x winnen en je zit veilig.

    Kan best zijn dat Henk de Jong om techniek gevraagd heeft, want eerder haalde Graafschap wel spelers waar jij om vraagt.
    Bij mijn club Cambuur zitten we met hetzelfde, leuke spelers gehaald maar ze drukken niet af als het moet, ze kunnen niet met druk omgaan die bij zo'n club past. Bij clubs als Top of RBC voetballen is iets anders dan bij Cambuur.

    Probleem is ook dat spelers die je haalt, bij hun huidige club mogelijk ook tekortkomingen laten zien, NAC haalde toen 2 ex-internationals, Twente Hamdaoui en Maher en redde het nog niet. Je moet donders goed weten wie en wat je haalt, tegen degradatie spelen is een vak apart.

    Henk en Sandor kennend willen ze ook technische spelers, ze willen van Graafschap denk ik een degelijk ED-club maken en dat doe je niet met een paar rouwdouwers halen...
    Mogelijk heb ik daarmee ongelijk, ze brengen wel karakter maar kosten ook kaarten.
    Trainers willen in dit land altijd vooral ook mooi voetballen.

    Ik noem Lammers omdat ik ervan overtuigd ben dat H'veen in echte degradatiestrijd met jullie onderuit zal gaan, zet er druk op daar en de paniek slaat toe.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 15:03]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 18:04
    Denk niet dat we het helemaal eens gaan worden en ik denk niet dat H’veen gaat degraderen die hebben toch echt veel meer individuele kwaliteit staan dan veel andere ploegen. Een goede spits die makkelijk goals maakt is moeilijk te vinden natuurlijk, zo’n Novakovic had ik er graag bij willen hebben maar die had de clubs voor het uitkiezen. Had stiekem ook de hoop dat ze Vermeij een jaar konden huren want die heeft bewezen vaak op de juiste plek te staan.

    Ben bang dat Henk niet de tijd heeft om hier een goedlopend team van te maken. Het ziet er bij bij vlagen leuk uit maar 70% vd tijd is het gewoon echt zwak. Dan heb je gewoon spelers nodig van 25+ met De nodige ervaring. Helaas zijn dat soort type spitsen nogal schaars en duur. We gaan zien wat het gaat worden maar directe handhaving is erg ver weg voor ons, we krijgen tot aan de winterstop nog een paar erg lastige wedstrijden dus het is hopen dat de concurentie niet op ons uit loopt.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    maandag 19 november 2018 om 16:55
    Spitsen zijn zeldzaam en goede helemaal.
    Die van ADO deed het goed en zakt nu door de mand bij AZ. Vermeij kan je wel hebben, dat soort voetbal spreekt ook wel aan denk ik. Is er bij amateurs in de region niks te vinden?

    Promoveren via die NC is mooi aan de ene kant maar ook waardeloos, want de nr.1 heeft vaak al 3 betere spelers, dus die haalt er nog 3 bij en is klaar.
    Maar als je 6e bent dan moet je wel 7 halen.

    Het wisselt heel snel ik had niet verwacht dat Groningen ineens zou gaan draaien. NAC deed het thuis goed en zakt nu weer in, er is geen peil op te trekken.

    Spelers van 25+ zijn vaak onbetaalbaar en helemaal als ze in het buitenland spelen. Als je een briljante TD hebt dan ben je spekkoper.
    Nadeel is ook dat spelers die je haalt vaak ook op de bank zaten bij hun club, dan duurt dat lang voor ze weer vorm hebben hoor?
    Vind ik leuk
    Peterfc +2248
    woensdag 14 november 2018 om 17:06
    Precies. NAC is al helemaal te laat. NAC wil maar liefst zes spelers halen dan hebben ze het daar deze zomer wel heel erg fout gedaan.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    woensdag 14 november 2018 om 18:28
    NAC is niet de enige club die spelers wil halen, de concurrentie is enorm, je doet een beetje alsof er een warenhuis is waar honderden verkocht willen worden voor niks.
    Ik gun NAC het beste overigens, mooie club en Graafschap ook.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2248
    woensdag 14 november 2018 om 18:32
    Die concurrentie is nu minstens net zo groot, waarschijnlijk groter.
    Zes is gewoon teveel, juist omdat er zoals je zegt geen honderden versterkingen beschikbaar zijn.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173932
    woensdag 14 november 2018 om 16:53
    Doen ze goed .de op 1 na laatste pot van dit seizoen moet tenslotte gewonnen worden
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 17:27]
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +2189
    woensdag 14 november 2018 om 17:12
    T geet hier spoaken
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    woensdag 14 november 2018 om 18:23
    Is die laatste pot tegen .... de bescheiden zelfverklaarde Godenzonen?
    Dat meen je toch niet? Haha.
    Ik zeg huur Smeets voor die ene wedstrijd.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173932
    woensdag 14 november 2018 om 18:32
    Brian de topper
    Vind ik leuk
    Pds010 +1260
    woensdag 14 november 2018 om 18:14
    De graafschap is afhankelijk van spelers uit B divisies in het buitenland.
    Er zijn maar weinig spelers uit de eredivisie die bij de graafschap tegen degradatie willen spelen.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    woensdag 14 november 2018 om 18:20
    Goede zin Henk...
    vergelijkbaar is deze.
    Ik wil een bungalow en een Porshe maar moet wel betaalbaar zijn.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    woensdag 14 november 2018 om 18:29
    Bescheiden hoor, een bungalow.
    Vind ik leuk
    Alibaba +514
    woensdag 14 november 2018 om 19:52
    Nac heeft nog wel wat spelers te koop ;-)
    Vind ik leuk
    Friend +161
    woensdag 14 november 2018 om 21:46
    Ik geef als tip , Messie in de spits Modric voor het middenveld en de Ligt voor de defensie , Henk jochie doe er wat mee .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws