Complimenten voor Oranje-middenvelder: 'Had vorig jaar al moeten spelen bij PSV'

Complimenten voor Oranje-middenvelder: 'Had vorig jaar al moeten spelen bij PSV'

Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 17:59wo 14-11-2018 om 17:59

Willy van de Kerkhof vindt het niet meer dan logisch dat Pablo Rosario deel uitmaakt van de Oranje-selectie van Ronald Koeman. Volgens hem had de middenvelder van PSV al een stuk verder kunnen zijn als hij in Eindhoven eerder de kans had gekregen.

"Hij had in mijn optiek al een jaar eerder, onder Philip Cocu, bij de selectie moeten zitten en moeten spelen. Ik vind dat hij eigenlijk een driekwart jaar gemist heeft", aldus Van de Kerkhof voor de camera van FOX Sports. "Als je ziet hoe snel hij zich nu ontwikkelt. Als hij een half jaar of een jaar geleden gespeeld had onder Cocu was hij nu al veel verder geweest."

Van de Kerkhof is ervan overtuigd dat Rosario onder Koeman een vaste waarde wordt. "Dit soort spelers hebben geen concurrentie. Die zijn van nature zo goed, fysiek sterk. Hij heeft eigenlijk alles." De PSV-coryfee vergeleek Rosario eerder al met Paul Pogba van Manchester United en doet daar nog een schepje bovenop. "Ik denk dat Rosario eigenlijk nog wel iets meer in huis heeft dan Pogba."

Poll

Is Rosario een goede speler voor het Nederlands elftal?

(1600 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 14 november 2018 om 18:05
Borreltje teveel op denk ik
Vind ik leuk
Roeptoeter +12456
woensdag 14 november 2018 om 18:07
Het idee dat zij zichzelf dubbel zien is dan wel weer leuk. En tegelijkertijd schrikbarend..
Vind ik leuk
Mosquito +20325
woensdag 14 november 2018 om 18:13
Poolse humor?
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 19:47
Een enkele keer verdedigt 'Roeptoeter' PSV zelfs. Zou 'Gdansk' nooit doen...
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 18:08
Rosario heeft zeker talent maar overdrijven is ook een vak. Het is nou niet zo dat Rosario psv even bij de hand nam tegen de Spurs.
Vind ik leuk
#Keizerout +42520
woensdag 14 november 2018 om 18:21
Nee, maar als Cocu hem had opgesteld.. :p
Vind ik leuk
psvfan1913 +6199
woensdag 14 november 2018 om 18:55
Ik ben erg fan van Rosario, maar wat een lachertje dat die meer in huis heeft dan Paul Pogba不不
Vind ik leuk
bartjeee +1376
woensdag 14 november 2018 om 20:24
Ik denk dat ie bedoelt dat is mosschien wel betwr kan worden dan pogba
Vind ik leuk
mba4u2c +3593
woensdag 14 november 2018 om 18:24
Nou, wel meer dan 1...
Vind ik leuk
Roeptoeter +12456
woensdag 14 november 2018 om 18:06
Het begint gewoon zielig te worden. Ik heb niet eens zin om hier iets over te roeptoeteren.
Vind ik leuk
Eanske +111
woensdag 14 november 2018 om 18:36
Doe dat dan ook niet droeftoeter, je doet ons allen er een plezier mee.
Vind ik leuk
pietprecies +10502
woensdag 14 november 2018 om 18:06
Hahahahaha, die titel 不 en die vat het braaksel eronder nog perfect samen ook . Sorry hoor, Swart is gekleurd soms maar dit slaat 矇cht alles!! Whahahahaha
Vind ik leuk
JanTa48 +7292
woensdag 14 november 2018 om 18:06
Gaan we de Kerkhofjes serieus nemen, waren zij ook niet de 1e die riepen dat PSV zou gaan overwinteren?
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 18:07]
Vind ik leuk
Kopstootje +9536
woensdag 14 november 2018 om 18:07
Ben het niet gauw met hem eens maar heeft nu 100% gelijk.
Vind ik leuk
Pds010 +1335
woensdag 14 november 2018 om 18:07
Willy wordt de Sjaak van PSV..
Vind ik leuk
pietprecies +10502
woensdag 14 november 2018 om 18:09
Wil je Sjaak niet zo beledigen aub?
Vind ik leuk
Pds010 +1335
woensdag 14 november 2018 om 18:10
Nee das waar.. dat degradeert Sjaake tot een mens inderdaad :)
Vind ik leuk
Mr bien +5881
woensdag 14 november 2018 om 18:13
Whahaha
Tegen Tottenham was die nergens. Maar Ja de gebroeders Calimero kijken alleen maar door een PSV wc bril.
Nog ff en ze vinden hem beter dan Messi en is het de nieuwe gouden bal winnaar
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 18:23
De gebroeders van de Kerkhof roepen samen nog niet half zoveel onzin als Sjakiemero Swart. Daarbij provoceren de gebroeders niet zo erg en halen er niet constant drogredenen erbij wanneer hun favoriete club niet wint of goed gespeeld heeft. Dit in tegenstelling tot Sjakiemero Swart.
Vind ik leuk
rinirat +3278
woensdag 14 november 2018 om 18:14
hahahahahahahahaha
Vind ik leuk
semi1946 +266
woensdag 14 november 2018 om 18:14
Ze blijven maar spelers aan het hypen bij Psv Rosario ,Bergwijn , Malen die zie ik bij een stap verder allebei elders op de bank belanden Bij Ajax de Ligt van Beek ,en de Jong , worden alle 3 gevalletje Klaassen , Welke opgeleide Ajax speler speelt er ergens op het hoogste nivo ,, ??kom niet met reserve kluivert bij Rome ...
Vind ik leuk
Emnu +6591
woensdag 14 november 2018 om 18:19
Vertonghen, Aldewereld, Eriksen al geef ik toe dat Spurs maar subtop is maar wel op t hoogste niveau zoals gevraagd.
Vind ik leuk
semi1946 +266
woensdag 14 november 2018 om 18:26
Zijn die opgeleid bij Ajax,dacht het niet ...
waren al de 18 voorbij toen ze bij ajax kwamen ..
Vind ik leuk
Emnu +6591
woensdag 14 november 2018 om 18:35
Aldeweireld, geboren 89, bij Ajax van 04 tot 13
Vertonghen, van 87 maakte in 03 de overstap
Eriksen 92, naar Ajax in 08.

Ik weet niet waar jij hebt leren rekenen maar ik zou toch echt mn schoolgeld terug gaan vragen.
Vind ik leuk
semi1946 +266
woensdag 14 november 2018 om 19:08
oke en de rest echt opgeleide door ajax ?
Vind ik leuk
Emnu +6591
woensdag 14 november 2018 om 19:10
Ik ga moeiteloos van nul naar drie, vriend.

Je kan ook jezelf te hard voor lul zetten.

Quit while youre behind.
Vind ik leuk
myrthewit +1653
woensdag 14 november 2018 om 18:14
Leuke speler, maar voor Oranje meer van hetzelfde. Maar kan aansluiten als bankzitter, want er is veel concurrentie. Wijnaldum en de Jong zullen altijd spelen. Daarnaast kan Koeman een keuze maken tussen veel goede middenvelders en er komen nog meer goede jonge spelers aan.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 18:16
Dat over Pogba overdrijft hij wel
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 18:17]
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 18:18
.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 18:24]
Vind ik leuk
Emnu +6591
woensdag 14 november 2018 om 18:22
Gelukkig roert nooit enige PSVer zich wannneer Sjakie zijn wijsheden weer spuit.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 18:24
Edit VP: graag netjes houden.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 18:25]
Vind ik leuk
Emnu +6591
woensdag 14 november 2018 om 18:25
Got it
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 18:25]
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 18:24
Hou het netjes en graag inhoudelijk te discussi禱ren zonder enige vorm van uitlokken.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 18:25
Selectief richting psvers of in het algemeen?
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 18:26
Algemeen. Je mag je mening hebben, maar niet te.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 18:18
Ja, en Luuk is eigenlijk beter dan Kane
Vind ik leuk
Cookee +12187
woensdag 14 november 2018 om 18:19
Goh... bij Ajax speelt een Frenkie de Jong, die brengt de bal op en is stofzuiger... bij PSV is Rosario ook zo eentje. En wat worden we met zijn alleen enthousiast daarvan !!!
Het zijn 'balopbrengers', leuk hoor maar ik zie liever echte voetballers die ons verwonderen in de schoonheid van het spel.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 18:21
Idd zijn 2 postbodes. Maar je mag dat over f. De Jong niet hardop zeggen.
Vind ik leuk
RVB AFCA +13761
woensdag 14 november 2018 om 18:25
Frenkie de jong heeft ook heel wat meer talent dan die Rosario, Rosario is niet bijzonder!
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 18:26
Dat klopt, maar blijven beide postbodes.
Vind ik leuk
RVB AFCA +13761
woensdag 14 november 2018 om 18:29
De een die door grote clubs wordt begeerd en de ander die blij mag zijn om ooit ergens in Duitsland in de subtop te spelen!
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 18:31
Frenkie de jong is dan wel een dure postbode!
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 18:33
Ja dat is die zeker. Ik heb toch nergens gezegd dat het een goedkope is??
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 18:33
Spelers als Vierra of Gatusso waren ook stofzuigers. Waren een genot om naar te kijken.
Vind ik leuk
baboushka +1433
woensdag 14 november 2018 om 20:07
Stofzuigers heb je vaak hard nodig in je team. En idd kan ik enorm van genieten.
Vind ik leuk
Friend +284
woensdag 14 november 2018 om 18:20
Willy kan wel zoveel zeggen , prima speler voor PSV , maar voor Oranje (nog) te licht .
Vind ik leuk
Sirdaniel +118
woensdag 14 november 2018 om 18:21
不 Willy Koekoek
Vind ik leuk
Come on Utreg +29106
woensdag 14 november 2018 om 18:54
Rosario heeft absoluut talent. Willy van der Kerkhof slaat alleen wat door..
Vind ik leuk
Wim Horst +527
woensdag 14 november 2018 om 19:11
ja natuurlijk beter dan Pogba, nu al aan de kerst borrel
Vind ik leuk
Wim Horst +527
woensdag 14 november 2018 om 19:19
vond Rosario de laatste paar wedstrijden helemaal niet zo goed
Vind ik leuk
Smithsonian +41478
woensdag 14 november 2018 om 19:30
Gestopt met lezen bij Willy van de Kerkhof.

Gekken.
Vind ik leuk
Fritske01 +4906
woensdag 14 november 2018 om 19:50
Willy heeft weer eens een slokje op.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 20:36
Ik vind Pogba eigenlijk ook best wel slecht

Willy was veel beter

Maar ik ben toch wel blij dat Pogba niet meedoet vrijdag... en Rosario ook niet
Vind ik leuk
soksa +1711
woensdag 14 november 2018 om 20:38
Ach man. Niks dan lof voor die jongen hoor. Maar hij doet het een handvol wedstrijden goed in de eredevisie en de Kerkhofjes slaan weer meteen op tilt. Hij heeft nog heel wat te bewijzen voordat hij zich uberhaupt met Pogba mag meten.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 20:38]
Vind ik leuk
chuckie88 +2486