'Chelsea-doek valt voor vice-aanvoerder: toestemming voor transfer'

    'Chelsea-doek valt voor vice-aanvoerder: toestemming voor transfer'

    Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 20:51wo 14-11-2018 om 20:51

    Gary Cahill krijgt in januari een vrijgeleide om Chelsea op huurbasis te verlaten. The Blues belonen hem op die manier voor ruim zes jaar trouwe dienst.

    Dat meldt The Guardian woensdagavond. Cahill speelde dit seizoen pas 21 minuten in de Premier League en weinig tot geen perspectief onder manager Maurizio Sarri. Omdat Chelsea zijn carrière niet in de weg wil staan, mag de 32-jarige verdediger op zoek naar een nieuwe club.

    De kans is groot dat Cahill zijn laatste wedstrijd voor Chelsea al heeft gespeeld. Zijn contract loopt aan het einde van het seizoen af. Als hij tussentijds wordt verhuurd, zou dat betekenen dat het Chelsea-doek voor hem gaat vallen. Normaliter laat de Londense grootmacht geen spelers gaan die hun aflopende contract niet hebben verlengd.

    Southampton, West Ham United, Fulham en Aston Villa houden de situatie van Cahill in de gaten. De Engelse verdediger is overigens nog steeds vice-aanvoerder van Chelsea. Hij is daarnaast 61-voudig international van Engeland en won met Chelsea twee landstitels, één Champions League, één Europa League, één FA Cup en één League Cup.

    Plaats een reactie

    Smithsonian +34256
    woensdag 14 november 2018 om 20:56
    Echt een overschatte verdediger.

    Ake is vele malen beter.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 21:42
    Inmiddels wel wat beter ja, echter toen hij zijn beste jaren doormaakte als prof en ze ook veel prijzen wonnen met Chelsea (Champions League, Europa League, meerdere kampioenschappen en bekers), was hij een hele goede, betrouwbare kracht centraal achterin die het ook qua inzet nooit liet afweten.. Het verdiende zelden de schoonheidsprijs, maar je kon hem er verdomd goed bij hebben als het winnen van wedstrijden en prijzen je prioriteit heeft, hij verdient zeker het nodige respect.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 22:00]
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6540
    woensdag 14 november 2018 om 20:56
    Ajax sla je slag. Mooie vervanger voor de ligt
    Vind ik leuk
    1904088 +533
    woensdag 14 november 2018 om 22:20
    Een 32 jarige verdediger past wel in de ajax filosofie denk ik
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 20:59
    Cahill ziet er vaak wat erg onhandig uit, maar was bij Chelsea gewoon een prima verdediger
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 20:59]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 21:41
    Dit wist ik niet, maar in zijn prijzenkast staan echt geweldige titels: “won met Chelsea twee landstitels, één Champions League, één Europa League, één FA Cup en één League Cup.”
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +3373
    woensdag 14 november 2018 om 22:03
    "61-voudig international van Engeland en won met Chelsea twee landstitels, één Champions League, één Europa League, één FA Cup en één League Cup."
    Prachtige staat van dienst hoor hier durven de meeste niet eens van te dromen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:29
    Van dromen misschien wel, maar de meesten zullen i.i.g. nooit dergelijke prijzen winnen. En dan te bedenken dat hij al 26 was toen hij van Bolton naar Chelsea ging.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2137
    woensdag 14 november 2018 om 22:12
    Ja als je trainert het niet in je ziet zitten?
    Vind ik leuk
    Marco S +5937
    donderdag 15 november 2018 om 00:22
    Kom maar naar Ajax
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws