Van Dijk windt zich op: 'Mag het misschien niet zeggen, maar het is schandalig'

    Van Dijk windt zich op: 'Mag het misschien niet zeggen, maar het is schandalig'

    Gepubliceerd: donderdag 15 november 2018 om 07:36do 15-11-2018 om 07:36

    Virgil van Dijk ergert zich rot aan het hoge aantal kunstgrasvelden in de Nederlandse competitie. De captain van het Nederlands elftal noemt het in gesprek met De Telegraaf zelfs 'schandalig'. 

    "Ik mag het misschien niet zeggen, maar ik vind het echt schandalig dat er in de Eredivisie nog steeds op kunstgras wordt gespeeld", is de verdediger van Liverpool openhartig tegen de ochtendkrant. In de Premier League is het ondenkbaar dat clubs níet op natuurgras spelen. 

    Bondscoach Ronald Koeman uitte afgelopen maandag, tijdens een persconferentie in Zeist, ook al zijn ongenoegen over de kunstgrasvelden in de stadions van onder meer Heracles Almelo en Excelsior. "Ik vind kunstgras helemaal niks", zei hij.

    "Die mening heb ik altijd al gehad. Ik zat twee wedstrijden te bekijken op kunstgras in Nederland, terwijl ik op andere beelden een mooie groene grasmat zag. Ik ben anti-kunstgras."

    Plaats een reactie

    donderdag 15 november 2018 om 07:41
    Juist ja, opvoeren die druk. Kunstgras is voor de penningmeester en niet voor de voetballers.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 12:28
    Precies. Dan wil je straks oud spelers terughalen en dan komen die niet omdat er veel kunstgrasvelden zijn.
    Vind ik leuk
    GetRekt +1805
    donderdag 15 november 2018 om 07:42
    Trap ik er toch weer in. Elke keer denk ik aan Rob van Dijk.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4742
    donderdag 15 november 2018 om 07:48
    Wie is Rob van Dijk?
    Vind ik leuk
    Hans Worst +1050
    donderdag 15 november 2018 om 08:23
    Of Jan van Dijk...Sergio van DIjk, Gregor van Dijk, Dominique van Dijk.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6380
    donderdag 15 november 2018 om 08:41
    Dick van dijk
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 09:06
    Piet, Joris, Jan, Peter, Bram....
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6380
    donderdag 15 november 2018 om 09:06
    Vergeet kees niet
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 09:31
    Thanks, hoop dat ie niet boos is nu.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6380
    donderdag 15 november 2018 om 09:40
    Nee kees is een aardige jongen 😃
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 07:43


    Goedemorgen VP
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 08:06]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 07:47
    Wat is daar mis mee? Klopt toch helemaal?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 07:50
    Lees nog een keer maatje
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:10
    Shit inderdaad.
    Mogguh
    Vind ik leuk
    AlecBlc +1177
    donderdag 15 november 2018 om 07:52
    Er staat een dubbele ontkenning.
    Vind ik leuk
    013Tilburg +393
    donderdag 15 november 2018 om 07:45
    Ga dit verhaal nog maar eens in Almelo vertellen. Misschien helpt het.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 09:32
    Dat is al te laat..... Jan zit al op z'n plek.
    Vind ik leuk
    013Tilburg +393
    donderdag 15 november 2018 om 10:02
    Da's mooi poep.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 07:48
    Vraag dan ff of je het mag zeggen......
    Als je twijfelt daarover, moet je het juist niet zeggen, vrigil ik had je hoger ingeschat!
    Vind ik leuk
    base +2414
    donderdag 15 november 2018 om 09:09
    Vraag dan ff of je het mag zeggen ?
    Aan wie,aan jou ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 08:34
    Hij moet het aan de gene vragen waarover hij twijfelt. Anders kom je niet met die opmerking....
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2503
    donderdag 15 november 2018 om 07:53
    PSV speelde laatst in Engeland ook op een geverfde grasmat..
    Vind ik leuk
    rinirat +2904
    donderdag 15 november 2018 om 08:11
    Kunstgras is competitie vervalsing en veel te blessure gevoelig.
    De KNVB moet dat uitbannen.. kunstgras dan geen Eredivisie!
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1486
    donderdag 15 november 2018 om 08:13
    Ik speel ook niet op kunstgras. Heb daardoor al aardig wat blessures opgelopen, en mijn hele kop, benen en armen liggen open na een wedstrijd (rugby).
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 09:34
    Ehhmmm rugby op plastic...
    Sterkte 🏥
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2091
    donderdag 15 november 2018 om 08:20
    Heracles moet gewoon buigen of breken. Gewoon vanuit alle andere teams druk uitoefenen. Als je bij Heracles moet spelen, leg op iedere slak zout. Klaag over alles wat niet goed, kaart alles aan.
    Eis voor iedere wedstrijd een inspectie of het veld veilig is (want ja kunstgraskorrels) Eis dat er vlak voor de wedstrijd en in de rust gesproeid word. (om brandwonden te voorkomen)
    Schadevergoedingen voor iedere blessure die door het veld word veroorzaakt (bijv. de brandwonden van een sliding, sliding moet op elk veld kunnen zonder je been open te halen)

    maak het ze onmogelijk. Het is buigen of breken!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:26
    Ik ben ook geen fan van kunstgras, maar bij de amateurs ontkom je er gewoon bijna niet meer aan. De meeste amateur clubs hebben minimaal 1, vaak zelfs meer kunstgras velden.
    Ik vind ook jammer want het is toch anders voetballen en voor mij persoonlijk heb ik altijd meer last van mijn knieen en rug na een wedstrijd op kunstgras dan op gewoon gras.
    Vind ik leuk
    allround +1685
    donderdag 15 november 2018 om 08:37
    Sinds wanneer heeft welke idioot verzonnen, dat KUNST beter is dan ECHT. Waarschijnlijk een hockeyliefhebber die van noodzaak met een rubberen pop zijn bed deelt.
    Vind ik leuk
    Farmer +12731
    donderdag 15 november 2018 om 12:45
    1 reden:

    $$$$
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 10:28
    Een ere-divisie en eerste divisie zonder Ten Cate moet toch kunnen.... Dan Heracles maar in de derde divisie voetballen
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 12:16
    WK-voetbal in VS: in alle stadions ligt kunstgras. Wen er maar alvast aan. De MLS heeft een grote toekomst.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 12:17]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws