Lachende Frenkie de Jong: 'Het is niet perse verkeerd, was vroeger ook'

    Lachende Frenkie de Jong: 'Het is niet perse verkeerd, was vroeger ook'

    Gepubliceerd: donderdag 15 november 2018 om 08:24do 15-11-2018 om 08:24

    Frenkie de Jong is na maanden vol speculatie en transfergeruchten gewend aan het feit dat zijn tronie haast wekelijks de voorpagina's van Spaanse kranten siert. De 21-jarige middenvelder van Ajax en het Nederlands elftal vertelt dat in gesprek met De Telegraaf. 

    "In het begin is het natuurlijk wel leuk. Mijn opa was in Spanje op vakantie, reed langs de kiosk en toen zag hij mij ineens op de voorpagina. Op een gegeven moment wordt dat... laat ik niet zeggen normaal, maar je kijkt er niet meer van op", aldus De Jong, die met name gelinkt wordt aan FC Barcelona.

    Ajax-collega Matthijs de Ligt zei zondag, na de 7-1 zege op Excelsior, dat hij in de Eredivisie 'soms een prikkel mist'. De Jong herkent zich in dat gevoel. "Ik denk dat het juist wel goed is af en toe grote uitslagen neer te zetten, niet per se verkeerd. Vroeger was dat ook zo. Maar ik snap wat bedoeld wordt met sneller toe zijn aan een hoger niveau."

    "Prikkels missen, dat heb ik nu nog niet zo heel erg. Ik kan nu wel zeggen dat ik toe ben aan een volgende stap, maar misschien speel ik volgende week dramatisch en krijg ik juist dát te horen", lacht hij. 

    Plaats een reactie

    Snapje? +7618
    donderdag 15 november 2018 om 08:29
    Frenkieeeee El Salvador!!
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22053
    donderdag 15 november 2018 om 08:29
    Gewoon nog een seizoen blijven.
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    donderdag 15 november 2018 om 08:57
    Is ook beter inderdaad. Vooral ook fysiek. 40-50 wedstrijden spelen, meer assists, goals maken. Er valt nog veel te verbeteren, ook bij Ajax.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22053
    donderdag 15 november 2018 om 09:38
    Exactamundo. Tijd zat om beter te worden en dan een stap te maken.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173957
    donderdag 15 november 2018 om 08:33
    Hoe durven ze.......
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6384
    donderdag 15 november 2018 om 08:35
    Toe aan een volgende stap ..... win eerst dit seizoen met ajax nou ff de champions league en kijk dan pas verder.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9472
    donderdag 15 november 2018 om 09:38
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 10:04]
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6384
    donderdag 15 november 2018 om 09:40
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 10:04]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9472
    donderdag 15 november 2018 om 10:01
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 10:05]
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6384
    donderdag 15 november 2018 om 10:04
    dat ze jou de nobelprijs voor de vrede nog niet hebben gegeven is mij een raadsel
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:36
    Je bent zo goed als je laatste wedstrijd.

    Dat klinkt lekker ouderwets, maar het is ten minste wel waar.
    Vind ik leuk
    groninger +1709
    donderdag 15 november 2018 om 08:50
    Daarom staat Feyenoord 3de.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 09:26
    Ook dat is waar. Maar wel ruim 3e, waar velen een 4e of 5e plaats dachten.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 09:27]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9472
    donderdag 15 november 2018 om 09:39
    AZ en de rest is heel erg verzwakt, ik had Feyenoord gewoon 3de verwacht en ik denk de meerderheid ook
    Vind ik leuk
    groninger +1709
    donderdag 15 november 2018 om 11:36
    Feyenoord word minimaal 3de dit seizoen. De rest is te zwak.
    Vind ik leuk
    Toets +392
    donderdag 15 november 2018 om 16:17
    minimaal zelfs,...
    Vind ik leuk
    Darter 876 +722
    donderdag 15 november 2018 om 08:37
    Volgende stap maken?? Volgend seizoen nog vlammen en dan als een echte kerel bij Barça binnenkomen!
    Nu leg je het nog af ten opzichte van de middenvelders van Barça!!
    Vind ik leuk
    Leozao +5505
    donderdag 15 november 2018 om 08:38
    Straks moeten we nog uitkijken... Niet komen opdagen en er komt meen ik een 5-0 uiitslag. Daar kunnen we geen genoegen mee nemen.
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    donderdag 15 november 2018 om 08:53
    Wat is die Frenkie een verstandige,correcte en vriendelijke jongeman,iemand van van te houden.
    Vind ik leuk
    debacle +487
    donderdag 15 november 2018 om 08:56
    Fox legde die woorden in de mond van de ligt... de ligt begon niet zelf over die zogenaamde prikkel.
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    donderdag 15 november 2018 om 09:01
    Van Gangelen kwam naar Woudestein in de hoop op weer een sensatie zoals de vorige jaren wel gebeurde. Hij zoekt de potjes daarop zorgvuldig uit.

    Helaas voor hem kwam hij bedrogen uit dus gooide hij het voor wat leuke quotes over een andere boeg.

    Fox-Sports wordt een beetje de Van Gangelen show en iedereen laat hem z’n gang gaan. Zelfs de zuigende Kraaij is tegenwoordig nauwelijks meer dan een figurant.
    Vind ik leuk
    debacle +487
    donderdag 15 november 2018 om 09:05
    En hij probeerde hem meteen een woudenstein complex aan te praten!!
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22053
    donderdag 15 november 2018 om 10:31
    Van Gangelen is gewoon de Pipo de Clown van Fox. Gewoon voorbij lopen lijkt mij het best
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    donderdag 15 november 2018 om 08:58
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 10:06]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9472
    donderdag 15 november 2018 om 09:50
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 10:07]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 09:01
    Tegen psv was het anders helemaal ruk en heracles ook..... dus hoger niveau ff wachten boys..... de bank is even hard bij Barca
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9472
    donderdag 15 november 2018 om 09:51
    Elke ploeg speelt weleens een ruk wedstrijd! En tegen PSV stond hij achterin en daar hoort hij helemaal niet thuis! Het is dan nog knap wat hij doet, maar het is bij lange na geen verdediger
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1905
    donderdag 15 november 2018 om 09:11
    Heerlijk die "normale" jongens De Ligt en De Jong. Geen raar gedoe, gewoon lekker goed voetballen en beide beentjes op de grond houden. Ik hou ervan. Als je goed kan voetballen hoef je blijkbaar toch geen gekke dingen te doen ;)
    Vind ik leuk
    Johan59 +759
    donderdag 15 november 2018 om 09:12
    Om een grote te worden gaat het om meer dan alleen voetbal, deze jongen kon dat allemaal wel eens hebben, en echt een grote worden
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 09:19
    Dit is toch wel weer breaking news. Een collegavoetballer reageert op een uitlating over het wel of niet missen van een prikkel. Poe hee zou Tommie zeggen.
    Frenkie de Jong is voor Voetbalprimeur wat Thierry Baudet voor de Dagelijkse Standaard is.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1774
    donderdag 15 november 2018 om 09:30
    En daar reageer je ook dagelijks met de opmerking dat je hem zat bent?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 09:37
    Nee hoor, en hier ook niet. Ik constateer alleen de gelijkenis. De subjectieve journalistiek. Elke scheet breed uitmeten om een persoon in de picture te houden.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1774
    donderdag 15 november 2018 om 11:16
    Bijna goed, om clicks te genereren.. en blijkbaar werkt dat prima.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 09:27
    1 van de weinige ajacieden waar je gewoon geen hekel aan kunt krijgen. Heb zelfs veel respect voor dat mannetje. De schoolvoorbeeld van een calve pindakaas reclame. Gewoon zichzelf gebleven. Klasse speler
    Vind ik leuk
    Kevindo +1562
    donderdag 15 november 2018 om 09:29
    Geweldige voetballer en ook een leuk ventje en ondanks dat ik vrijwel nooit zeur hierover, vraag ik me nu wel af of het niet mogelijk is om 1(!) dag eens even geen 'Frenkie de Jong' berichten te lezen..
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 10:18
    Ik kan echt genieten van de nuchterheid van Frenkie de Jong... Ik denk dat wij nog een hoop plezier aan deze jongen gaan beleven als landje!
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1471
    donderdag 15 november 2018 om 12:13
    Perse is wel per se verkeerd VP...
    Vind ik leuk