Koeman: Ik vind hem dusdanig belangrijk dat ik hem tóch iedere keer selecteer

    Koeman: "Ik vind hem dusdanig belangrijk dat ik hem tóch iedere keer selecteer"

    Gepubliceerd: donderdag 15 november 2018 om 13:48do 15-11-2018 om 13:48

    Eén van de verrassendste namen in de selectie van het Nederlands elftal is Kenny Tete. Oranje-bondscoach Ronald Koeman is fan van de rechtsback van Olympique Lyon.

    Hoewel Tete geen vaste waarde is bij Lyon, wil Koeman hem niet missen bij Oranje. "Hij heeft een aantal interlands gespeeld waar ik zeer tevreden over was", verklaart Koeman op de persconferentie in Zeist. "Natuurlijk heb ik ook met hem zijn situatie bij zijn club besproken. Hij moet meer spelen."

    "Maar ik kijk naar de concurrentie op zijn positie", vervolgt de bondscoach. "Ik vind hem de meest complete rechtsback in de selectie, want verdedigend is hij ook erg sterk. Volgens mij kwam de 1-1 tegen Frankrijk, die voorzet op Ryan Babel, ook bij hem vandaan. Natuurlijk kan hij beter, maar dat geldt voor iedere speler."

    "Ik vind hem dusdanig belangrijk dat ik hem tóch iedere keer selecteer", aldus Koeman, die zich ook baseert op de trainingen. "Dat is voor mij belangrijk. Natuurlijk heeft hij niet de regelmaat gehad van wedstrijden - hij is ook geblesseerd geweest. Maar ik zie hem op de training en dat is voor mij voldoende om hem te selecteren."

    Poll

    Terecht dat Tete erbij zit?

    (782 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 15 november 2018 om 13:51
    Ik zou willen dat Ajax hem terug gaat halen, prima speler, jammer dat ie is vertrokken!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 14:00]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4822
    donderdag 15 november 2018 om 14:00
    Als je dat oprecht meent respecteer ik jou.
    Toen Tete plaats moest maken voor Veltman waren er diverse Ajacieden ten onrechte niet meer respectvol naar Tete toe.
    Zelfs respectloos toen Tete Ajax verliet.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 14:03
    Ik was altijd fan van Tete en heb altijd gezegd dat Veltman geen rechtsback hoorde te spelen.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 14:09
    Volledig mee eens! Tete was bij Ajax de onbetwiste rechtsback. Ik snap nog steeds niet waarom hij plaats moest maken voor Veltman.

    Waarschijnlijk omdat Veltman de ballen oppompt, de bidons vult, de trainer op zijn kapsel complementeert en bij elk rondje om het veld steevast vooraan loopt.
    Vind ik leuk
    Psv1989 +2491
    donderdag 15 november 2018 om 14:40
    Welk kapsel ?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 14:53
    Joh, je snapt hem.
    Vind ik leuk
    fier&koen +867
    donderdag 15 november 2018 om 17:09
    Bosz heeft Tete kapot gemaakt bij Ajax.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4822
    donderdag 15 november 2018 om 14:09
    Was ik met jou eens.
    Heb jij dan nooit tegenspraak gehad dat je dat wel eens zei?
    Ik wel
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 14:10]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 14:25
    Ik heb niks met tegenspraak, ik geef en heb mijn eigen mening en daar wijk ik niet van af.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 14:12
    Wie dan??? Ik vond het in ieder geval vet jammer dat hij weg ging, maar ik gaf hem wél gelijk. Achter veltman in de pikorde staan, die zelfs de band droeg op dat moment.....

    Alleen jammer dat hij daar ook niet speelt! Maar terughalen slaat nergens op. Je hebt straks 4 rechtsbacks, met Kenny erbij 5. Beetje veel concurrentie, plus dat zijn salaris ongeveer 3x zoveel moet worden als voorheen
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4822
    donderdag 15 november 2018 om 14:22
    Ik ken ze niet van naam en ik zou zo 1,2,3 ook niet meer weten.
    Maar ik weet nog wel een keertje toen ik zei of Bosz gek was geworden om Veltman ipv Tete daar neer te zetten ik op mijn plaats werd gezet (door Ajax suporters) dat Bosz het beter weet dan ik daar hij er elke dag mee traint.
    Op zich hadden ze daar wel gelijk in maar toen Tete eenmaal vertrok hoorde ik ook sommigen van hun zegge "geldwolf, vertrek maar, hebben je niet nodig als je er niet voor wilt concurreren (strijden)".
    Maar ja, is verleden tijd en misschien zijn ze nu wel bijgedraaid.
    Maar ik vond Tete in ieder geval altijd al beter.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 14:34
    De meesten, volgens mij. Maar je houdt altijd idioten in het voetbal, die de gekste dingen roepen. Voorbeeld: PSV supporters die zich naar gaan mengen in Ajax topics en andersom. Op een gegeven moment wordt er alleen maar stront geroepen
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4822
    donderdag 15 november 2018 om 15:50
    Klopt.
    Gelukkig ben ik niet tegen en niet voor Ajax of PSV.
    Kan ik (meestal) gelukkig gewoon objectief blijven ;-)
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1308
    donderdag 15 november 2018 om 14:14
    Tete is veels te goed voor de eredivisie.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10649
    donderdag 15 november 2018 om 19:31
    Hij is geen aanvallende verdediger zoals Ajax dat graag ziet, Tete is een prima voetballer en op de manier waar Koeman wil spelen bij Oranje past Tete daar wel, maar bij Ajax niet.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9393
    donderdag 15 november 2018 om 13:52
    Verdedigend is hij wel goed maar aanvallend vind ik Janmaat, Hateboer en Dumfries wel weer beter. Het is maar net wat je in een wedstrijd van een back verwacht.
    Vind ik leuk
    Mari +10265
    donderdag 15 november 2018 om 13:55
    Integendeel. Verdedigend zwakker
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9393
    donderdag 15 november 2018 om 13:58
    Vind ik niet. Tete is verdedigend goed maar aanvallend brengt hij minder dan andere spelers die ik noemde.
    Vind ik leuk
    Mari +10265
    donderdag 15 november 2018 om 14:05
    Hij stelde zich verkeerd op. Maar was bij counters van de tegenpartij wel hel snel ter plekke
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:52
    Kenny van de Tete, heerlijke voetballer.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:57
    Edward van de Sturing, ongelofelijke clown.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:59
    Meer bereikt dan jij, internetgangstertje.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 14:05
    In welk opzicht?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 14:32
    Daar kan ik een boek over schrijven.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 14:43
    Is goed Edje-Interim, zie ik hem binnenkort wel in de schappen verschijnen.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11311
    donderdag 15 november 2018 om 13:53
    Laat maar naar Feyenoord komen. Zeker als Lyon een zacht prijsje vraagt.
    Vind ik leuk
    Niels92 +29393
    donderdag 15 november 2018 om 13:57
    Dat is iets wat nooit gaat gebeuren, die zekerheid garandeer ik je :)
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11311
    donderdag 15 november 2018 om 14:01
    Dat denk ik ook ;-)
    Vind ik leuk
    Mari +10265
    donderdag 15 november 2018 om 13:54
    Oude foto.
    De Ligt was toen nog "jong"
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:57
    bullshit
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 14:00
    Foto is van 1e wedstrijd van nationleage 😂😂
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4822
    donderdag 15 november 2018 om 13:57
    T'is dat Mazaroui voor Marokko speelt, anders was hij gewoon de volgende (opeenvolgende) back.
    Degenen die op het rijtje af back speelde voor Ajax en oranje:
    v/d Wiel - van Rijn - Tete - Veltman - .........(mag niet)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33552
    donderdag 15 november 2018 om 14:01
    En alle vier geen daverend succes.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4822
    donderdag 15 november 2018 om 14:07
    Nou......vond in het begin v/d Wiel niet slecht doen en Tete was jong en gedreven met een goede tackle.
    Veltman en van Rijn he ik ook nooit begrepen dat die geselecteerd werden voor Oranje..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33552
    donderdag 15 november 2018 om 14:10
    Bij Ajax wel, maar uiteindelijk valt het tegen. Vd Wiel mislukt bij psg, van rhijn bij ajax en club brugge, tete bankje lyon en veltman is nog nooit interesse voor geweest
    Vind ik leuk
    Peterfc +2363
    donderdag 15 november 2018 om 14:10
    Bij elke rechtsback van Ajax denk ik dat ze voor tien jaar de vaste back van Nederland zullen worden en recordinternational, zeker bij vd Wiel.
    Vervolgens gaan ze weg bij Ajax, is de interlandcarrière over en komt de volgende rechtsback van Ajax in beeld.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33552
    donderdag 15 november 2018 om 14:23
    Met andere woorden, misschien zijn we iets te enthousiast over wie rechtsback speelt bij Ajax?
    Vind ik leuk
    Peterfc +2363
    donderdag 15 november 2018 om 15:03
    Ja misschien wel. Ik weet niet waar het aan ligt, het valt me op.
    Op een of andere manier lijkt de rechtsback van Ajax steeds een topper die nog jaren de rechtsback van Nederland wordt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 18:27]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33552
    donderdag 15 november 2018 om 15:11
    Misschien ook doordat je in het Ajax systeem snel opvalt.
    Je gaat vaak mee op. Achterin neemt iemand anders het over , want in de eredivisie komt dat wel goed en je kunt een beetje voorzetjes gaan geven.
    Dan lijk je al snel compleet en talentvol.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2363
    donderdag 15 november 2018 om 15:25
    Van Van de Wiel herinner ik me vaag 1 verdwaalde voorzet die in de bovenhoek verdween ( madrid thuis?)
    Tete was nou ook niet echt de man van de goede voorzetten. Suurbier, de bekendste Ajax rechtsback gaf enkel en alleen achterzetten.
    Dat is het dus niet.
    Ze hebben wel vaker de bal dat zou het kunnen zijn. Als je 90 minuten achter je man aanloopt, val je minder op.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33552
    donderdag 15 november 2018 om 15:28
    Doordat ze veel vrijheid hebben en vaak naar voren moeten lijkt het denk ik meer dan het is.
    Met eredivisie tegenstand
    Vind ik leuk
    Peterfc +2363
    donderdag 15 november 2018 om 15:31
    Zoiets zal het zijn.
    Vind ik leuk
    Jan Nijhof +322
    donderdag 15 november 2018 om 15:19
    Of bij Ajax komen ze beter tot hun recht, worden ze beter gemotiveerd. De speelwijze bij Ajax is ook veel leuker voor een back, lijkt me.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33552
    donderdag 15 november 2018 om 15:25
    Beter gemotiveerd denk ik niet. Inzet is hier juist vaak minder.
    Ik bedoelde eigenlijk deels dat ze beter tot hun recht komen.
    Alleen dat ze in het buitenland niet slagen vind ik opvallend
    Vind ik leuk
    Jan Nijhof +322
    zaterdag 17 november 2018 om 09:08
    Vd Wiel slaagde bepaald wel en kon het bij PSG vaak goed vinden met ... Zlatan. Ik bedoel maar ...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33552
    zaterdag 17 november 2018 om 09:23
    Daarom mocht hij ook vertrekken omdat iemand anders speelde
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 20:24
    en toen kwam mazraoui en die ging voor marokko spelen waardoor die volgende rechtsback niet in beeld komt
    Vind ik leuk
    Peterfc +2363
    donderdag 15 november 2018 om 20:36
    Maar ook die was weeeer heel goed
    Vind ik leuk
    Dr_HeverLee +1635
    donderdag 15 november 2018 om 14:14
    Dus Koeman selecteert ook mensen, omdat ze op de training een goede indruk maken.
    Vind ik leuk
    Forever Ajax +2285
    donderdag 15 november 2018 om 14:21
    Ja, en terecht toch?

    Kijk eens naar de keeper! Cillessen speelt niet bij de club, maar nog zoveeeeeeel beter dan zoetje he
    Vind ik leuk
    Peterfc +2363
    donderdag 15 november 2018 om 15:31
    Zoet stond bij die goal van De Graafschap zowat naast zijn doel, Cillessen blunderde tegen Frankrijk. Keepers zijn nooit zonder fout. Degene die de minste fouten maakt, is de beste.

    Jaren terug is er een analyse ge maakt van keepers en van het aantal fouten. Van Grinsven kwam toen als beste uit de bus, qua positie kiezen en dergelijke.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33552
    donderdag 15 november 2018 om 14:23
    Is dat vreemd?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 14:22
    Waardeloze back! Niet eens goed genoeg voor de subtop in de ED.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2292
    donderdag 15 november 2018 om 14:37
    Als dit is vanwege het feit dat er gebrek is aan beter dan zeg ik: "Ronald was nou maar naar Specsavers gegaan".
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1120
    donderdag 15 november 2018 om 14:49
    Ik hoop toch dat Dumfries de basisplaats krijgt op die positie morgen. Deed het echt goed tegen Duitsland en ik vind hem sterker in de omschakeling naar de aanval dan Tete. Al is Tete verdedigend wel erg sterk en kom je tegen Frankrijk iets minder tot aanvallen dan tegen Duitsland. Echt een moeilijke keuze,want die Fransen kunnen ook wel weer countervoetbal spelen( zoals bij het WK!!) en dan heb je aanvallend meer aan Dumfries en verdedigend misschien iets meer aan Tete........GVD,echt moeilijk dit ha,ha,ha!!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:59
    Afdeling we selecteren maar gewopn raak. Speelt al maanden lang niet, zit op de tribune bij de nummer 4 van FRA en meneer de bondscoach selecteert Tête toch.

    Fijn als je er rechtsback bent in NL en je verneemt dat een jan doedel die hopeloos is mislukt bij Lyon door de jan doedel de bondscoach wordt geselecteerd.

    Bondscoach selecteer dan ook aub Ruud van Nistelrooy, jaap stam, van Breukelen, Willy vd Kuylen en Sjaak Swart.

    " ik selecteer alleen spelers die wekelijks spelen" wat een KNVB beleid.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 20:22
    dumfries deed het ook goed maar voor de rest zou ik ook niet echt een beter alternatief dan tete weten. snel een transfer en dan staat hij denk alles in de basis bij oranje als hij bij zijn club ook in de basis staat
    Vind ik leuk
    ritje +342