AZ wint doelpuntrijk oefenduel met FC Groningen: Van Rhijn wederom belangrijk

    AZ wint doelpuntrijk oefenduel met FC Groningen: Van Rhijn wederom belangrijk

    Gepubliceerd: donderdag 15 november 2018 om 15:17do 15-11-2018 om 15:17

    AZ heeft donderdagmiddag aan het langste eind getrokken in een oefenwedstrijd tegen FC Groningen: 2-3. Ricardo van Rhijn was belangrijk voor de Alkmaarders met twee doelpunten, Ondrej Mihálik maakte na lang blessureleed zijn rentree.

    Al na vijf minuten maakte Van Rhijn zijn eerste doelpunt. De back liep weg bij Tim Handwerker en werkte een prima voorzet van Calvin Stengs tegen de touwen. Nog voor rust stond Groningen echter op voorsprong door doelpunten van Ajdin Hrustic (strafschop) en Ajax-huurling Mateo Cassierra.

    Ook in de tweede helft begon AZ goed. Dorin Rotariu kopte na vijf minuten de 2-2 binnen. Van Rhijn bezorgde AZ vervolgens de overwinning door een penalty binnen te schieten. Groningen kreeg nog wel genoeg kansen om de stand gelijk te trekken, maar wist niet meer te scoren.

    Opstelling AZ: Velthuizen; Van Rhijn, Vlaar, Bergsma, Ouwejan; Koopmeiners, Til, Maher; Stengs, Mihálik, Rotariu

    Opstelling FC Groningen: Padt, Handwerker, Te Wierik, Chabot, Absalem, Gootjes, Poll, Warmerdam, Hrustic, Mendes Moreira, Cassierra

    Plaats een reactie

    donderdag 15 november 2018 om 15:21
    Van Rhijn, de nieuwe Alaba
    Vind ik leuk
    Mo +11770
    donderdag 15 november 2018 om 15:28
    Gaat lastig als ze beide aan een andere kant staan.
    Vind ik leuk
    komoanFC +2125
    donderdag 15 november 2018 om 15:22
    Had Cassiera geen interlandverplichtingen? 😉
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2689
    donderdag 15 november 2018 om 15:28
    Positieve is Rotariu heeft gescoord! En Mihalik heeft speel minuten gemaakt! Nu hopen dat hij binnenkort weer in de competitie minuten maakt(:
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +16156
    donderdag 15 november 2018 om 15:31
    Van Rhijn hoort ook duidelijk in Oranje.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 15:35
    Sarina Wiegman’s Oranje om precies te zijn!
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2088
    donderdag 15 november 2018 om 15:34
    Van Rhijn tja die bleef al te lang bij Ajax net als Veldman...
    Spelers van grote clubs als PSV; Ajax en ook Feyenoord die langer dan 4 seizoenen blijven... Ja daar heb ik mijn bedenkingen bij.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:43
    Dat heet potentie zien maar het niet waar maken. Niet iedereen word een topspeler dat is maar voor weinig weg gelegd
    Vind ik leuk
    Pazto +251
    donderdag 15 november 2018 om 15:39
    Wederom belangrijk? Na al die eigen goals de laatste tijd?
    Vind ik leuk
    scorpion82 +104
    donderdag 15 november 2018 om 15:42
    Er staat ook niet voor wie hij belangrijk was:)
    Vind ik leuk
    pos +8832
    donderdag 15 november 2018 om 15:44
    Schitterend nieuws dit op de donderdag.
    Vind ik leuk
    NvC +5194
    donderdag 15 november 2018 om 16:06
    Gelukkig geen rook voor het doel van Pietje Velthuizen.
    Vind ik leuk
    ronnie1100 +1027
    donderdag 15 november 2018 om 17:25
    Bijzonder dat Van Rhijn het goede doel weet te vinden
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 18:04
    Van Rhijn...2 weken geleden nog een verschrikkelijke voetballer (al maanden overigens) en wellicht nu binnenkort weer in oranje....gezien de topic en superlatieven over hem.

    man man man...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws