Franse lof voor De Jong: Er is één speler die indruk op me maakt

Franse lof voor De Jong: "Er is één speler die indruk op me maakt"

Gepubliceerd: donderdag 15 november 2018 om 19:54do 15-11-2018 om 19:54

Didier Deschamps kijkt vrijdagavond met veel belangstelling naar Frenkie de Jong. Hij noemt de 21-jarige Ajacied en Oranje-international 'bijzonder'. Deschamps is echter over het hele elftal van Oranje positief.

"Het is een team dat aan het bouwen is, maar het al goed doet", vertelt Deschamps op de persconferentie, een dag voor Nederland - Frankrijk. "Ronald Koeman heeft veel jonge spelers geïntegreerd. Ze doen het goed, kijk maar naar de laatste twee resultaten tegen Duitsland en België (3-0 en 1-1, red.)."

"In september hadden we de wedstrijd (tegen Oranje, red.) onder controle, maar werd het lastig op het einde. Er is één speler die indruk op me maakt omdat hij erg jong is. Het is De Jong, vanwege zijn intelligentie en technische kwaliteiten."

Frankrijk staat eerste in de UEFA Nations League-groep met Oranje en Duitsland en kan vrijdag een grote stap zetten richting de groepswinst. "Het hangt van ons af. Het resultaat van vrijdag kan ons een eerste plek in de groep verzekeren. We weten wat we moeten doen."

Het is voor het eerst dat Deschamps terugkeert in De Kuip sinds hij met Frankrijk in 2000 de EK-finale won ten koste van Italië. "Het was lang geleden. Ik ben sindsdien niet meer teruggekomen. De spelers weten er weinig van als ik het ze vertel. Sommigen waren nog niet eens geboren of erg jong. Het is goed om terug te zijn."

Poll

Wie wint er vrijdag?

(1140 stemmen)

Plaats een reactie

Roeptoeter +12098
donderdag 15 november 2018 om 19:55
Die zet morgen een benenbreker op Frenkie.
Vind ik leuk
Iamsterdam +442
donderdag 15 november 2018 om 19:57
Daar speelt De Jong zich er wel onder uit😉
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 20:01
Voor dat hij zijn benen kan breken heeft de Jong al zijn benen gebroken.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 20:00
De Jong speelt ze morgen helemaal kapot!
Vind ik leuk
stratumseind +191262
donderdag 15 november 2018 om 20:04
wordt gewoon 0-2 voor de fransen
Vind ik leuk
TheArena. +1102
donderdag 15 november 2018 om 20:05
Thuis maken we wel een kans. We spelen laatste interlands goed.
Vind ik leuk
stratumseind +191262
donderdag 15 november 2018 om 20:07
De euforie is nergens op gebasseerd
Vind ik leuk
TheArena. +1102
donderdag 15 november 2018 om 20:08
??
Vind ik leuk
stratumseind +191262
donderdag 15 november 2018 om 20:27
!!
Vind ik leuk
TheArena. +1102
donderdag 15 november 2018 om 20:30
🍺🍺
Vind ik leuk
"Mimi" +23610
donderdag 15 november 2018 om 20:08
Kom maar terug als jullie een Osama Rashid hebben zou ik zeggen 😜😜
Kansloos wanneer ze ehte toppers tegenkomen voor het echie
(Die kans was er wel het is een rotterdammer maar natuurlijk kies je als je de keuze hebt voor het grote Irak 😜😜)
Vind ik leuk
Vamos7 +9842
donderdag 15 november 2018 om 21:47
Net zo erg als de euforie over Frenkie De Jong. Hij hoeft maar een simpele bal te geven en men komt klaar.....
Vind ik leuk
Niels92 +33357
zaterdag 17 november 2018 om 00:26
Je bedoeld het gevoel wat jij dagelijks bij het denken aan Ronaldo hebt? :)
Vind ik leuk
Vamos7 +9842
zaterdag 17 november 2018 om 00:33
Ben geen Jan Boskamp die voor Messi aan zijn pieleke trekt 🤤
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 22:28
Ik begrijp jou negativiteit, maar psv is geen graadmeter voor internationaal voetbal. ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:07
De euforie na de 2-9 op Frankrijk 😉
Vind ik leuk
stratumseind +191262
vrijdag 16 november 2018 om 23:14
2-9?
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:31
Mijn 9 is kapot, ik bedoel natuurlijk 9
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:07
Nee hoor, 2-0 voor Nederland.. Dik verdiend ook.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 20:07
En De ligt dan?
Vind ik leuk
-40 +1068
donderdag 15 november 2018 om 20:09
Toch weer een Ajax speler die indruk maakt.
Vind ik leuk
Lebeast*AZ* +1575
donderdag 15 november 2018 om 20:12
Misschien speeld de jong wel helemaal niet? 🤣
Vind ik leuk
NvC +7284
donderdag 15 november 2018 om 20:12
Nederland gaat het denk ik net niet redden. 1-2 voor de Fransen.
Vind ik leuk
Vrolijkje +1845
donderdag 15 november 2018 om 20:15
We gaan het pas zien als het om het echie gaat.
Dan kunnen we zien hoe de talenten zich staande houden.

Hopelijk gaan we een aantal mooie zomers tegemoet.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14981
donderdag 15 november 2018 om 20:21
Denk dat Nederland zowel van Frankrijk als van Duitsland gaat verliezen, die vorige 2 wedstrijden waren incidentjes.
Als het er op aankomt mist Nederland gewoon spelers met bepaalde klasse.
Bij Frankrijk heb je wereldvoetballers als Mbappé, Griezman en Pogba, maar daarnaast ook jongens als Lemar en Dembele. Veel kwaliteit en scorend vermogen. Bij Oranje heb je, met alle respect, Depay als beste speler. Geweldige voetballer overigens, maar als dit het beste is wat je hebt dan kom je dus eigenlijk gewoon tekort voor de wereldtop.
Gelukkig loopt er ook genoeg talent rond waar Oranje weer een beetje mee kan bouwen. De Ligt, Frenkie de Jong, Rosario, Bergwijn, vd Beek en Groeneveld zijn allemaal zeer talentvolle spelers en wie weet zitten hier wel een aantal jongens tussen die uitgroeien tot wereldspelers.
Genoeg potentie in ieder geval, maar nog geen spelers van het niveau Sneijder, vPersie of Robben.
Vind ik leuk
Roodbergen +9591
donderdag 15 november 2018 om 20:24
Ik zal morgen eens ff kijken in de Kuip, lang niet meer geweest. 2-2 gelijkspel ga ik voor
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +17795
donderdag 15 november 2018 om 20:25
Mais oui ... Frenkie!
Vind ik leuk
ronniever +260
donderdag 15 november 2018 om 20:29
Frenkie heeft bijna nooit balverlies en hij probeert altijd vooruit te spelen dus zo'n mannetje kan je er goed bij hebben ;) is zeker voor het kijkplezier een enorme aanwinst .Morgen zal waarschijnlijk een gelijkspel worden of Oranje moet voor komen dan kunnen "we" lekker verder counteren naar 2 of 3-0 is mijn optimistische voorspelling
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 20:54
Pfff ik schrok al waar het frenkie nieuws bleef tijdje geleden
Vind ik leuk
Martinnat +1002
donderdag 15 november 2018 om 20:59
Die finale van Ek 2000 was een aardige , Barthez, Trezeguet , Wiltord, Goldengoal system.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2685
donderdag 15 november 2018 om 21:05
Fijn, ik noem de baby van mijn zus ook steeds bijzonder..
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 21:24
Hoe komt dat dan? Hebben je ouders jou ook altijd bijzonder genoemt?

Denk dat de baby van je zus jou ook niet zo heel bijzonder vind, ja voor 2 minuten.😆
Vind ik leuk
markie +2327
donderdag 15 november 2018 om 21:24
Grappig dat ik een paar maanden geleden dacht dat ze dik afgedroogd zouden worden tegen Frankrijk en nu denk dat ze zelfs kans maken
Vind ik leuk
Bint +225
donderdag 15 november 2018 om 22:17
Deschamps overweegt Macron te bellen en te vragen de naam van het land te veranderen in Frenkrijk.
Vind ik leuk
Laliga +2621
vrijdag 16 november 2018 om 00:09
Het optimisme is leuk enzo snap het heus wel maar komop mensen een beetje realistisch frankrijk gaat wel winnen hoor
Vind ik leuk
aphex twin +1529
vrijdag 16 november 2018 om 00:50
Toch apart hé? Ik lees hier altijd dat Frenkie teveel gehypt word, en dat hij nog niets bewezen heeft. Maar toch schijnen al die zogenaamde "topcoaches" weg van hem te zijn. Ra ra hoe kan dat? :)
Vind ik leuk
ritje +522
vrijdag 16 november 2018 om 07:55
hallo vanavond de wedstrijd van de waarheid? Dit is de ultime kans om Duisland ( eindelijk op zij te kunnen zetten!) Want Frankrijk hoeft niet te winnen! Dus alle kans om te winnen? Laten we hopen, dat dat gebeurd! laat de kuip het waarmaken als super suporters stadion? Hup holand laat de leeuw niet in zijn hempie staan! mvg ritje
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 09:35
Zegt veel als een grootheid als Dechamps met zoveel lof over Frenkie spreekt. Wordt een leuke wedstrijd. Als we de verdediging dicht weten te houden (wat echt heel knap zou zijn) dan is er die zeer kleine kans dat we winnen. Hoe dan ook een leuke pot voetbal.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws