Koeman over 'bindende factor' van Oranje: 'Klaar om niveau van zijn club te halen'

Koeman over 'bindende factor' van Oranje: 'Klaar om niveau van zijn club te halen'

Gepubliceerd: donderdag 15 november 2018 om 20:33do 15-11-2018 om 20:33

Ronald Koeman rekent vrijdagavond in het Nations League-duel met Frankrijk weer op de onvermoeibare Georginio Wijnaldum. De bondscoach van Oranje is zeer lovend over de 28-jarige middenvelder van Liverpool.

"Wijnaldum speelt bij Liverpool op een geweldig niveau. Dat is ervaring die hij heeft", zei Koeman op de persconferentie, geciteerd door FOX Sports. "Hij is multifunctioneel. Een echte teamspeler, plaatst zichzelf nooit op de voorgrond en is altijd bezig met anderen. Daarin is hij een heel bindende factor. Een geweldige jongen om mee te werken."

Koeman ziet dat Wijnaldum steeds beter presteert in Oranje. "Ik denk nog steeds dat zijn beste positie aanvallend op het middenveld is, maar hij laat bij Liverpool zien dat hij ook wat controlerender kan spelen. Hij heeft een moeilijke periode met Nederland gehad. Maar in allerlei opzichten is hij klaar om bij ons het niveau te halen dat hij wekelijks bij zijn club haalt."

Wijnaldum lijkt daarmee een zekerheidje, al heeft Koeman naar eigen zeggen nog voldoende stof tot nadenken. "Gisteren speelden we een partij en de wissels van morgen wonnen van de basis. Dan is het aan mij ook de keuze: wat is nou het beste elftal?", laat hij weten aan het Algemeen Dagblad.

Poll

Is Wijnaldum een van de belangrijkste spelers van dit Oranje?

(2949 stemmen)

Plaats een reactie

stratumseind +191501
donderdag 15 november 2018 om 20:42
Logisch , bij die wissels speelden de jong zoet rosario en bergwijn dus
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 20:47]
Vind ik leuk
Dani82 +2773
donderdag 15 november 2018 om 20:53
Als die op vrijdag avond maar niet allemaal tegelijk erin staan. We hebben allemaal gezien hoe hun in europees verband presteerde ;)😘
Vind ik leuk
stratumseind +191501
donderdag 15 november 2018 om 20:55
ik hoop het ook niet , gewoon lekker laten rusten op dat benkske , heerenveen thuis is veel belangrijker volgende week
Vind ik leuk
Gyrosregime +2688
donderdag 15 november 2018 om 21:02
Hun?
Vind ik leuk
Dani82 +2773
donderdag 15 november 2018 om 21:13
Hun die stratumseind zegt
Vind ik leuk
Ale +5562
donderdag 15 november 2018 om 20:53
Blijft altijd 2e keus he, dat spul van PSV.
Vind ik leuk
stratumseind +191501
donderdag 15 november 2018 om 20:54
ach das nie zo erg , dat spul van psv eindigd meer dan genoeg op de eerste plek dus
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 20:54]
Vind ik leuk
Ale +5562
donderdag 15 november 2018 om 20:57
Ja dat hebben we gezien in de CL.
Vind ik leuk
stratumseind +191501
donderdag 15 november 2018 om 20:57
of al jaren in de competitie
Vind ik leuk
ronniever +260
donderdag 15 november 2018 om 20:56
Dat moet dan ook wel een beter elftal zijn he die wissels want zij vormen tenslotte de basis van het huidige succes van de Eredivisie-koploper PSV !
Vind ik leuk
stratumseind +191501
donderdag 15 november 2018 om 20:58
juist ,jij snapt m
Vind ik leuk
ronniever +260
donderdag 15 november 2018 om 21:03
Maar ik zie het Koeman toch liever proberen met zijn nu bedachte basis want die lijkt me wat logischer om een mooi resultaat mee te behalen ;)
Vind ik leuk
stratumseind +191501
donderdag 15 november 2018 om 21:22
hij ziet maar wat ie doet , mij boeit t persoonlijk 3x niks om eerlijk te zijn
Vind ik leuk
ronniever +260
donderdag 15 november 2018 om 21:59
Stap dan over naar een forum over breien of tuinieren want het gaat gewoon over voetbal en de keuze die een bondscoach gaat maken toch ?
Vind ik leuk
Laliga +2619
vrijdag 16 november 2018 om 00:35
Heel oranje niet of de nations leugue? Ben persoonlijk ook niet fan van de nl of oefeninterlands maar een eindtoernooi met vriende en een biertje vind ik toch wel leuk om te volgen
Vind ik leuk
yuuup +10411
donderdag 15 november 2018 om 21:06
Frenkie gaat daarvoor zorgen.
Vind ik leuk
derksen +9000
donderdag 15 november 2018 om 23:48
Kweetniet!
Vind ik leuk
Sarto +11