El Mundo Deportivo: Eriksen tipt 'excellent' Ajax-duo bij Tottenham Hotspur

El Mundo Deportivo: Eriksen tipt 'excellent' Ajax-duo bij Tottenham Hotspur

Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 10:32vr 16-11-2018 om 10:32

Een nieuwe dag, een nieuw artikel van El Mundo Deportivo over Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong. Dit keer worden Tottenham Hotspur en Christian Eriksen erbij betrokken.

De Spaanse sportkrant schrijft vrijdag dat Eriksen intern heeft aangegeven dat Tottenham vól voor de komst van zowel De Ligt als De Jong moet gaan. De Deense spelmaker ziet in de twee 'excellente' toptalenten van Ajax uitstekende versterkingen voor volgend seizoen. De Ligt speelde in de Ajax-opleiding toen Eriksen nog in Amsterdam actief was, De Jong niet.

De Ligt en De Jong zouden niet de eerste Ajacieden zijn die Amsterdam verruilen voor Noord-Londen. Davinson Sánchez, Jan Vertonghen, Toby Alderweireld en Eriksen gingen het duo de laatste jaren voor. Afgelopen zomer was Tottenham de enige club in het Engelse profvoetbal die geen enkele nieuwe speler aantrok, maar daar moet volgend seizoen verandering in komen.

Het is geen geheim dat Ajax-directeur Marc Overmars in de winterstop niet wil praten over een vertrek van De Ligt en De Jong. De verdediger en middenvelder, die op dit moment bij het Nederlands elftal zitten, zijn samen zo'n 150 miljoen euro waard.

Lees ook: 'Als Eriksen vertrekt, dan zou Frenkie de Jong een goede aanwinst zijn voor Spurs'

Poll

De Ligt en De Jong gaan voor meer dan 150 miljoen

(11441 stemmen)

Plaats een reactie

Johnny Cash +8751
vrijdag 16 november 2018 om 10:38
Denk maar niet dat frenkie en mathijs ook zo goedkoop zijn als eriksen, wat een koopje was dat
Vind ik leuk
Youri99 +10133
vrijdag 16 november 2018 om 10:48
Dit lukt Tottenham niet, in tegenstelling tot bij Eriksen, Sanchez & Vertonghen hebben Frenkie en Mathijs wel concrete belangstelling van grotere clubs dan Tottenham. Bij eerstegenoemde maakte Levy ze de kop gek met contractvoorwaarden maar wachtte hij bewust tot de laatste dag van de transferperiode om tot een overeenkomst te komen met Ajax, hetgeen de vraagprijs noodgedwongen ontzettend omlaag dreef. Die vlieger gaat met de belangstelling van clubs als Barcelona en Manchester city nu gelukkig niet op.

Tegen elkaar opbieden zul je Levy!
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24785
vrijdag 16 november 2018 om 10:54
En daarbij wilt Tottenham spelers nooit verkopen dus grote kans dat een mooie transfer wordt ontnomen neef. Frenkie gaat naar city let maar op
Vind ik leuk
Johnny Cash +8751
vrijdag 16 november 2018 om 10:57
Heb jij een geheime bron neef 😂
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24785
vrijdag 16 november 2018 om 13:57
Jazeker neef alleen zo geheim is ie niet 😂
Vind ik leuk
YC93 +605
vrijdag 16 november 2018 om 10:59
Had er nog niet aan gedacht maar City zou inderdaad niet eens zo gek zijn, met Guardiola weet je zeker dat er voetbal in de ploeg zit en een basisplek is daar zeker niet uit te sluiten
Vind ik leuk
Youri99 +10133
vrijdag 16 november 2018 om 11:28
De Ligt gaat naar Barcelona of Bayern denk ik, De jong naar Barcelona / Manchester City of Bayern. Denk overigens dat Frenkie op de trainer na Manchester City niet zo ziet zitten. Frenkie is een kunstenaar, een liefhebber van alles wat mooi is, daarom denk ik dat hij de voorkeur heeft voor een club met traditie en historie. Liverpool zie ik als een mooie outsider maar die spelen onder Klopp een spel gefocust op omschakeling en daar ligt niet Frenkie's kwaliteit.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 11:31]
Vind ik leuk
Orphen89 +3087
vrijdag 16 november 2018 om 10:38
Dan word je als Ajax helemaal bestempelt als gewoon een jong team van Tottenham, niet dat ik het daar mee eens zou zijn. Maar ik zie de Engelse krantenkoppen wel al voor me...
Vind ik leuk
Olfie +5455
vrijdag 16 november 2018 om 10:53
Ik ben het er wel mee eens, en vind het nog positief ook. Blij dat er een club is in Engeland naast City die aantrekkelijk voetbal speelt. Tegen het geld en de aantrekkingskracht van de PL kunnen we toch al decennia niet meer op.
Vind ik leuk
Kevinm +1884
vrijdag 16 november 2018 om 10:39
Denk dat De Ligt en De Jong wel een stapje hoger gaan dan Tottenham.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 10:41
Kunnen we er niet gewoon een zevendelige boekenreeks van maken? Dan gaat de opbrengst naar Heracles om tegen kunstgras te stemmen
Vind ik leuk
The Iceman +14610
vrijdag 16 november 2018 om 10:41
Levy krijgt een hartverzakking als hij de vraagprijs hoort.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 10:44
"De Ligt en De Jong zouden niet de eerste Ajacieden zijn die Amsterdam verruilen voor Noord-Londen. Davinson Sánchez, Jan Vertonghen, Toby Alderweireld en Eriksen gingen het duo de laatste jaren voor."

Alderweireld hoort niet in dat rijtje, in de zin dat hij van Atletico Madrid werd gekocht en het seizoen voor zijn overgang door Southampton werd gehuurd.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 10:46]
Vind ik leuk
The Iceman +14610
vrijdag 16 november 2018 om 10:47
En hij verruilde Southampton voor Noord-Londen.

Edit: Niet langer een relevante aanvulling.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 10:50]
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 11:00
Geloof mij Sara, die twee erbij en het wordt weer feest in Noord...
Vind ik leuk
Topdrie +3443
vrijdag 16 november 2018 om 10:46
De Ligt heeft meer sympathie voor Arsenal. Die zie ik niet naar Spurs gaan 😇
Vind ik leuk
The Iceman +14610
vrijdag 16 november 2018 om 10:49
En Bergkamp was idolaat van Glen Hoddle toen die bij Spurs speelde, dus zoveel zegt dat niet ;-)
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4356
vrijdag 16 november 2018 om 11:15
Idolaat van een speler is wat anders dan fan van een club zijn.

Hoddle was (samen met Le Tissier) mijn favoriete Engelse speler destijds maar van Spurs moest en moet ik nog steeds helemaal niks hebben.
Vind ik leuk
The Iceman +14610
vrijdag 16 november 2018 om 11:17
Eens, net als fan van een club zijn anders is dan sympathie voor een club hebben. Maar Bergkamp heeft al eerder laten weten dat hij puur voor Arsenal ging omdat hij daar meer perspectief zag, ondanks z’n sympathie voor Spurs door oa Hoddle.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4356
vrijdag 16 november 2018 om 11:26
En het feit dat Arsenal de transfer kon betalen en hij per se weg moest bij Inter zal ook wel een rol gespeeld hebben.
Vind ik leuk
The Iceman +14610
vrijdag 16 november 2018 om 11:36
Alan Sugar was toen voorzitter van Tottenham, dus als ze echt hadden gewild hadden ze Bergkamp wel kunnen betalen. T was natuurlijk wel een gok, die voor Arsenal geweldig heeft uitgepakt.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4356
vrijdag 16 november 2018 om 11:40
Oh ja. Deed het best redelijk daar......

Gek genoeg was het niet eens Wenger die hem haalde.
Vind ik leuk
Topdrie +3443
vrijdag 16 november 2018 om 12:13
Wenger had het geluk dat Bergkamp al aanwezig was. Dennis was het ideale verlengstuk van Wenger om zijn visie (Die voor een groot gedeelte op Cruijff z'n filosofie gebaseerd was) over te brengen op het team. Zonder Bergkamp had het waarschijnlijk langer geduurd voordat Wenger het team zo naar z'n hand kon zetten
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4356
vrijdag 16 november 2018 om 12:38
Mmmm.... Je kan het ook omdraaien dat Bergkamp geluk had dat Wenger de baas werd.

Als iemand anders Rioch had vervangen, een typetje David Moyes ofzo, had bergkamps Arsenal carrière er waarschijnlijk net zo goed uit gezien als zijn Inter carrière.
Met Wenger werd er natuurlijk meteen een heel ander type voetballer aangekocht ook door Arsenal. De Piresjes, fabregasjes, Henry, Vieira. Petit om er maar een paar te noemen. Zonder die gasten had Bergkamp nooit zo kunnen spelen als hij deed en zonder Wenger hadden die nooit bij Arsenal terecht gekomen.

Vind ik leuk
Topdrie +3443
vrijdag 16 november 2018 om 12:42
Je laatste zin is onjuist. Bergkamp speelde al bij Arsenal toen Wenger kwam.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4356
vrijdag 16 november 2018 om 12:50
Ja, dat zeg ik hier boven zelf al ergens.
Ik heb het over al die Fransen die na Bergkamp kwamen en door Wenger zijn binnen gehaald.
Daardoor kon het soort voetbal gespeeld gaan worden waarin Bergkamp op zijn best was.
Een of andere Engelse roei-de-bal-zo-hard-en-hoog-mogelijk-naar-voren manager, die er toen nog volop waren, had nooit het type voetbal gaan spelen wat Arsenal toen ging spelen.

Wenger heeft het eind gemaakt aan Boring Arsenal, niet dat ene jaartje Rioch\Bergkamp voor Wenger kwam.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 12:50]
Vind ik leuk
Topdrie +3443
vrijdag 16 november 2018 om 13:17
Dat beweer ik ook nergens. Ik zeg alleen dat Bergkamp het ideale verlengstuk was om het team te laten funcioneren zoals Wenger dat voor ogen had. Ook had Wenger het geluk dat er al een solide verdediging stond waardoor het team meer in balans was dan in de latere fase van zijn carriere als coach bij Arsenal.
Vind ik leuk
Topdrie +3443
vrijdag 16 november 2018 om 12:11
Dat heb ik met Cruijff. Ik ben een groot bewonderaar van wat hij heeft neergezet als speler en als coach. Maar van Barça moet ik niets hebben.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 10:52
Dus na AjaxII (Barca) nu ook AjaxIII (Spurs).
En dan zitten we ook al in New York.
Wat een toekomst.
Vind ik leuk
Zekur +502
vrijdag 16 november 2018 om 10:52
Ontzettend knap van Eriksen, dat hij deze talenten ontdekt heeft. Er is nog geen enkele andere club die deze 2 op het oog heeft, dus hij is er echt snel bij. Hij had scout moeten worden.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 11:11
wat is dit voor "tip"dan? ik houd van cris maar iedereen lult al anderhalf jaar over ze
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 11:36
Dikke kans dat Eriksen zich in die zin helemaal niet heeft uitgelaten over die twee en zelfs als dat wel zou zijn gebeurd, lijkt het mij sterk dat ze daar bij deze Spaanse krant weet van hebben, dergelijke kranten moeten ook vol en 'nieuws' over 2 targets van Barcelona scoort daar altijd.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 11:42]
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 12:40
Precies! Alsof die 2 ook aangeprezen moeten worden.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4356
vrijdag 16 november 2018 om 11:12
Nou...ze zullen wel geschrokken zijn bij Spurs na deze tip van Eriksen.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 11:39
Spurs? Dat gaat hem niet worden voor de mannen, denk dat ze dan verder moeten kijken; Carel Eiting wellicht.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 11:39
Ajax doet geen zaken meer met Levy.
Vind ik leuk
Zultkop +6367
vrijdag 16 november 2018 om 11:43
Christian, ik denk dat het een goede zaak is dat je je club hier nog even op wijst, ze hebben vast nog niet meegekregen uit de media dat deze spelers bij ajax rondlopen.
Vind ik leuk
klick +1178
vrijdag 16 november 2018 om 11:56
wat valt er nou nog te tippen?
Vind ik leuk
rexxo +6747
vrijdag 16 november 2018 om 12:56
Als je de geruchten moet geloven dan wil heel Europa ze hebben
Lijkt men niet dat Ajax wil onderhandelen met die Knakenpoetsers van de Spurs. Die Levy is zo een vrek en denkt nog steeds dat er in NL zoiets bestaat als 2 halen voor de prijs van 1.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 13:03
Mooi bedrag 150 miljoen euro. En zij kunnen het betalen...
Vind ik leuk
John M. +5054
vrijdag 16 november 2018 om 13:26
Ergens moet Ericsen toch ergens gelezen hebben dat de Jong en de Ligt goede spelers zijn. Dat is voor de meeste van ons nieuw want nooit lees je iets over die twee op VP.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 14:07
Ga nou aub niet naar Engeland jongens...
Vind ik leuk
Iamsterdam +442
vrijdag 16 november 2018 om 14:31
De Ligt en Frenkie willen bij clubs spelen die echt om CL titel mee kunnen doen.
City, Barca dat niveau.
Ik zie ze niet naar de Spurs vertrekken.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 14:54
Minimaal.dus vanaf 150 miljoen kan geboden worden.succes top teams
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 15:20
Lekker naar spanje, of juve in het geval van de Ligt.
Wat moet je nou bij de spurs tegenwoordig.
Alleen city is in engeland enigszins interessant.
Vind ik leuk
Muscles +1403
vrijdag 16 november 2018 om 15:45
Leuk maar 150/200 miljoen komt van andere clubs.........
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1577
vrijdag 16 november 2018 om 21:48
Bij Tottenham Hutspot speel je nooit voor een prijs, waarom zouden zowel F. de Jong als De Ligt daar naartoe moeten??
F. de Jong moet gewoon naar zijn gewenste club Barcelona, en De Ligt wellicht ook, terwijl die ook heel goed bij Manchester City of Bayern zou passen.
Als je de erelijst van Tottenham ziet, is dat toch droevig met zón groot budget.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws