PSV-debutant: Beste positie? Dat zijn we zelf nog een beetje aan het uitvissen

    PSV-debutant: "Beste positie? Dat zijn we zelf nog een beetje aan het uitvissen"

    Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 13:04vr 16-11-2018 om 13:04

    Matthias Verreth kijkt ondanks de bekerblamage tegen RKC Waalwijk (2-3) met een goed gevoel terug op zijn basisdebuut in de hoofdmacht van PSV. Enkele dagen daarvoor kreeg hij al minuten tegen FC Groningen. De jonge Belg moest er elf jaar op wachten.

    "Een jongensdroom is uitgekomen", vertelt Verreth aan Het Nieuwsblad. "Ik onthou ook vooral de positieve dingen. Ik heb 120 minuten gespeeld en dus mijn debuut gemaakt in de Eredivisie. Dat gaat echt blijven hangen. Of ik zenuwen had? Er was de wedstrijdspanning maar op zich was het een match als een ander. Het voelde wel speciaal, maar zenuwen had ik niet echt."

    "Het was wel een beetje dubbel want we verloren in de beker en dat was zuur", erkent hij. "Je wil ook gewoon doorgaan in de beker, alleen al omdat er voor mij dan meer speelkansen zijn. In de Champions League wordt het ook moeilijk om nog door te stoten, dus blijft er alleen de competitie over. We zitten bovendien met een brede kern dus."

    Verreth speelde tegen RKC in de spits, maar de twintigjarige Belg houdt alle opties nog open. "Mijn beste positie? Dat zijn we zelf nog een beetje aan het uitvissen. Ik denk zelf dat het centraal in de as is, als acht misschien", zegt hij. "Mijn voorbeeld? Lionel Messi. Die kan alles met een bal en laat het allemaal zo makkelijk lijken."

    Plaats een reactie

    vrijdag 16 november 2018 om 13:08
    Het is fijn als veelbelovende voetballers een rolmodel koesteren zonder dat ze op VP bespottelijk worden gemaakt door ongetalenteerde dilettanten vanwege hun clubvoorkeur en vervogens het sektarisch bagatelliseren een aanvang kan nemen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 13:10]
    Vind ik leuk
    Forever Ajax +2284
    vrijdag 16 november 2018 om 13:09
    Weet je zelf wel wat het betekend wat je geschreven hebt?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:11
    Een buitengewoon stupide en retorische vraag. Welkom to the club. Ik reken overigens in jouw geval ' betekend' goed.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 13:12]
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +2382
    vrijdag 16 november 2018 om 13:13
    Wat een ongelofelijk triest figuur. Het wordt bijna met de dag erger op de website.
    Vind ik leuk
    appeltje +1665
    vrijdag 16 november 2018 om 13:18
    Deze kan tenminste fatsoenlijk Nederlandse. Dat kun je al bijna als een goddelijke zegening zien op deze site.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:20
    Je doet Devaysio Zeefuik tekort door hem in die mate denigrerend te afficheren.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1175
    vrijdag 16 november 2018 om 13:41
    Praat alsjeblieft even wat normaler we zitten hier niet in de 2e kamer
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 13:42]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33361
    vrijdag 16 november 2018 om 13:52
    In de tweede kamer snappen ze hem ook niet hoor
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1175
    vrijdag 16 november 2018 om 14:06
    hahah nee waarschijnlijk niet inderdaad
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33361
    vrijdag 16 november 2018 om 14:14
    *in de secundiare kamer misschien
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 14:26
    Je Frans wordt allengs beter!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33361
    vrijdag 16 november 2018 om 14:28
    Merci :p
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1175
    vrijdag 16 november 2018 om 14:41
    au revoir
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:09
    au revoir ofniffe
    Vind ik leuk
    appeltje +1665
    vrijdag 16 november 2018 om 13:15
    In jouw geval rekenen we vervogens ook goed, heur.
    Vind ik leuk
    El Pibe +1041
    vrijdag 16 november 2018 om 13:57
    ‘Welkom (welcome?) to the club’ ook maar door de vingers zien.
    Hij begint lekker onze nieuwe professor...
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:11
    Betekent Einstein!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 14:41
    Jij niet dan?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 20:00
    Betekent
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 20:00
    Betekent
    Vind ik leuk
    Drs. P. +131
    vrijdag 16 november 2018 om 13:12
    Hoi,

    Wat bedoel je precies met sektarisch bagatelliseren?

    Dankjewel alvast voor de uitleg.
    Vind ik leuk
    Lekkere pot! +1061
    vrijdag 16 november 2018 om 13:20
    Daarmee bedoelt hij dat hij zich door zijn elitaire houding wil verheffen boven de doorsnee VP gebruiker om zich een intelligent en masculien imago te verschaffen.
    Vind ik leuk
    Zico Ali +479
    vrijdag 16 november 2018 om 13:30
    Nee, dat is niet wat hij bedoelt
    Vind ik leuk
    Lekkere pot! +1061
    vrijdag 16 november 2018 om 13:32
    Tussen de regels door lezen, vriend!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:46
    De suggestie dat iemand de ambitie zou hebben zich te willen verheffen boven een mediocre en volstrekt anoniem gezelschapje op een forumpje. Mijn god, wat een puberale veronderstelling en absolute giller. Die bespottelijke veronderstelling tipt een sluier op van je zelfreflectie.

    Fijne avond nog!
    Vind ik leuk
    Lekkere pot! +1061
    vrijdag 16 november 2018 om 20:15
    Dit noemen ze projectie. Zoek maar op....
    Vind ik leuk
    Ron83 +385
    vrijdag 16 november 2018 om 13:13
    Zo een mond vol zeg... geef hem een publiekswissel😉
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1175
    vrijdag 16 november 2018 om 13:43
    Zolang we dan even van hem af zijn, geef hem die publiekswissel
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22165
    vrijdag 16 november 2018 om 13:22
    Jij geeft ook nooit op he?
    Vind ik leuk
    Topdrie +2940
    vrijdag 16 november 2018 om 13:13
    Een simpele pass in de diepte kon hij niet geven tegen RKC. Deze jongen werkt hard maar komt kwalitatief veel te kort voor het niveau dat PSV nastreeft
    Vind ik leuk
    Leeuw +6229
    vrijdag 16 november 2018 om 13:16
    Leer momentje voor hem.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29661
    vrijdag 16 november 2018 om 13:18
    Waarschijnlijk wel, maar gemakkelijk om hem af te schrijven op één wedstrijd waarbij het hele team ruk was. Ik zeg niet dat hij van hetzelfde getalenteerde niveau is, maar als we jouw manier van concluderen volgen dan had De Ligt na z'n Oranje-debuut ook afgeschreven moeten worden. Nou, die is verdomd aardig bijgedraaid volgens mij...
    Vind ik leuk
    Topdrie +2940
    vrijdag 16 november 2018 om 13:57
    Ik beoordeel hem niet op 1 wedstrijd. Ik volg de jeugd van PSV nu ongeveer anderhalf jaar op de voet. En De Ligt schreef ik niet af na z'n Oranjedebuut. Die haalde in de jeugdteams in z'n slechtste wedstrijden minimaal een 7. Dat hij zou doorbreken en een hoog niveau zou halen werd al heel vroeg duidelijk
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:17
    Deze knul komt er niet en is allang geen talent meer.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1175
    vrijdag 16 november 2018 om 13:44
    Amen
    Vind ik leuk
    Romarioo +287
    vrijdag 16 november 2018 om 13:25
    Als je 20 bent weet je toch wel wat je beste positie is, lijkt me raar dat je nog twijfelt waar je het beste tot je zelf komt in het veld. Ben altijd voorstander van dat een speler minimaal 3 positie moet kunnen spelen.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    vrijdag 16 november 2018 om 13:33
    "De jonge Belg moest er elf jaar op wachten."

    Nou.... ik ga er van uit dat ie er hooguit 2 jaar op heeft moeten wachten.
    kan me slecht voorstellen dat ie op zijn 9de al ongeduldig op zijn debuut in het eerste zat te wachten.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2940
    vrijdag 16 november 2018 om 14:41
    Hahaha. Like voor deze geniale reactie
    Vind ik leuk
    Mari +10239
    vrijdag 16 november 2018 om 13:54
    ook al zuur.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 16:39
    Ik ben een Utregs jochie vergeet ook wel eens een . Of een , en een letter .
    Maar jullie begrijpen het wel anders reageren jullie niet op mij .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws