MVV maakt zich klaar voor beladen derby: 'Uitstralen dat dit dé wedstrijd is'

    MVV maakt zich klaar voor beladen derby: 'Uitstralen dat dit dé wedstrijd is'

    Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 14:44vr 16-11-2018 om 14:44

    Luc Mares kijkt uit naar de derby die zondag in het zuiden gespeeld zal worden. De verdediger van MVV neemt het in De Geusselt op tegen aartsrivaal Roda JC en voorspelt een heet middagje voor de bezoekers uit Kerkrade.

    In mei 2017 troffen beide ploegen elkaar voor het laatst. Toen stelde Roda in een verhitte tweestrijd handhaving in de Eredivisie veilig. "Als team moeten we uitstralen dat we weten dat dit dé wedstrijd is", vertelt Maastrichtenaar Mares aan ELF Voetbal. "Het heeft invloed dat het stadion vol zit, daar gaan we veel steun aan hebben. Als wij gewoon doen wat we moeten doen weten we dat Roda het heel moeilijk gaat krijgen."

    Ook de MVV-spelers die niet uit Limburg komen weten maar al te goed waar het zondag om draait. "Ze weten wat er op het spel staat. Er zitten natuurlijk jongens bij die twee jaar geleden van Roda verloren hebben. Ook de Belgische jongens snappen wel dat dit een grote wedstrijd is." De derby tussen MVV en Roda JC begint zondag om 12.15 uur.

    Plaats een reactie

    peesjeevee +2063
    vrijdag 16 november 2018 om 14:50
    Boeiend.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 14:51]
    Vind ik leuk
    Waagplein +411
    vrijdag 16 november 2018 om 14:58
    Reageer dan gewoon niet...
    Vind ik leuk
    peesjeevee +2063
    vrijdag 16 november 2018 om 14:51
    Overigens. In het weekend is er toch geen ander voetbal waarom niet.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 14:52]
    Vind ik leuk
    Motörhead +1083
    vrijdag 16 november 2018 om 14:51
    "Het zal helpen dat het stadion vol zit"

    Ja, dat zal zeker helpen als de halve MVV-tribune weer vol zit met Roda-supporters hahaha
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:56
    Dat heb ik nog nooit meegemaakt!! Lijkt me overigens wel gezellig :-)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 16:06]
    Vind ik leuk
    Rodajc +15763
    vrijdag 16 november 2018 om 16:17
    Moet zeggen, MVV lijkt het wat dat betreft wel aardig voor elkaar te hebben. Weinig mogelijkheden met die 100% screening en geboortedatum op de tickets. Anders had ik zeker op de thuistribune gezeten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 16:47
    hahaha, moet je wel het lef hebben om dan ook te juichen. Wanneer jullie uberhaupt ein tor schiessen!!
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22165
    vrijdag 16 november 2018 om 14:51
    Roda gaat dit wel winnen denk ik. 2-1
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 14:55
    Mooi man derby's en klassiekers daar draait het om en niet om 16 of 18 clubs in de eredivisie !
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6896
    vrijdag 16 november 2018 om 14:55
    En nog uitgezonden worden op FOX ook. Teveel eer voor een derby in de marge.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:00
    Liever deze pot dan weer zo'n nietszeggend potje van de jong-teams.
    Vind ik leuk
    TheArena. +1153
    vrijdag 16 november 2018 om 15:10
    Tja ze moeten toch wat.
    Vind ik leuk
    Pvm9 +875
    vrijdag 16 november 2018 om 14:57
    Deze derby zou op echt gras veel aantrekkelijker zijn
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 16:27
    Mee eens
    Vind ik leuk
    Edenees80 +538
    vrijdag 16 november 2018 om 15:45
    Ondanks het niveau ga ik er zondag toch maar eens voor zitten.. De rivaliteit, sentimenten en haat kunnen zeker ingrediënten zijn voor een leuk schouwspel..
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 21:39
    Roda krijgt maar 200 kaartjes van MVV. Snap wel dat er rodasupporters op de gewone tribunes zitten
    Vind ik leuk
    Johan59 +760
    vrijdag 16 november 2018 om 15:56
    Als je als eerste reageert hopen ze op like,s net kinderen
    Vind ik leuk
    Edenees80 +538
    vrijdag 16 november 2018 om 16:27
    Bij vele hier lijkt het krijgen van likes, het ultieme doel..
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 16:26
    Jaja, lekker vol stadion met 100 plaatsen minder in het uitvak (onder het mom van: te weinig parkeerplaatsen voor de bussen (dan hebben andere uitsupporters vast kleinere bussen))
    Vind ik leuk
    Stack5 +3077
    vrijdag 16 november 2018 om 18:23
    Of betere chauffeurs,,,
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 17:32
    Dat moet het zijn :-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 18:41
    Komop MVV !!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws