Zenden positief over toekomst Oranje: 'Speelt over paar jaar bij grote club'

    Zenden positief over toekomst Oranje: 'Speelt over paar jaar bij grote club'

    Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 20:25vr 16-11-2018 om 20:25

    Boudewijn Zenden is positief gestemd over de toekomst van het Nederlands elftal. De jeugdtrainer van PSV zag het de afgelopen jaren somber in, maar merkt nu een gezonde dosis zelfvertrouwen en optimisme rond Oranje, dat het vrijdagavond opneemt tegen wereldkampioen Frankijk in de UEFA Nations League.

    "Vier jaar lang stonden we niet aan de top, maar onder Koeman hebben we weer wat zelfvertrouwen", vertelt Zenden in een interview met het Franse RMC. "Het moet ook gezegd worden dat spelers van Ajax en PSV in de Champions League spelen. We moeten eerlijk zijn, we spelen tegen de wereldkampioen. Het zal moeilijk worden. Als we naar beide elftallen kijken, zie je dat onze spelers niet allemaal bij grote clubs spelen, zelfs al komen we beetje bij beetje overeind."

    Zenden denkt dat zowel het succes van de Nederlandse topclubs als bondscoach Ronald Koeman een aandeel heeft in de opmars van Oranje. "Een beetje van allebei, want PSV heeft ook veel talent. Bijvoorbeeld Steven Bergwijn, die over een jaar of twee bij een grote club speelt, maar Koeman heeft ook voor frisheid gezorgd. We moeten niet vergeten dat het golfbewegingen zijn. Het is nu aan de nieuwe generatie om te laten zien waar we goed in zijn: voetballen."

    "Het was goed van Koeman om dingen rigoureus te veranderen. We moeten niet vergeten dat hij op het hoogste niveau gecoacht en gespeeld heeft. Als iemand als hij tegen de groep praat, is het logisch dat ze luisteren als ze niet dom zijn. Hij maakt indruk en managet goed."

    Poll

    Wat wordt Nederland - Frankrijk?

    (572 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 16 november 2018 om 20:28
    Opdat wij niet vergeten.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +7249
    vrijdag 16 november 2018 om 20:29
    Is de wiki van Zenden al aangepast als ontdekker van Bergwijn?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 20:29
    Ik zei toch dat hij naar Ajax zou gaan... 😉
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 20:29]
    Vind ik leuk
    Entombed +1215
    zaterdag 17 november 2018 om 07:31
    Daar is Steven al geweest, was niet zijn ding.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:30
    Je moet niet alles geloven wat er in de media staat... 😉
    Vind ik leuk
    Entombed +1215
    zaterdag 17 november 2018 om 13:23
    ? Leg eens uit wat je daarmee bedoelt.
    Vind ik leuk
    John M. +4882
    vrijdag 16 november 2018 om 20:29
    Zenden is goed bezig. Hoe krijgt hij zoveel open deuren in één artikel.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 20:30]
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9393
    vrijdag 16 november 2018 om 20:31
    Frenkie, De Ligt, Bergwijn en Rosario zie ik allemaal wel naar een grote club gaan. Bij AZ lopen Boadu en Stengs nog die ik dat ook wel zie halen. Komt goed met Oranje.
    Vind ik leuk
    Richard020 +12959
    vrijdag 16 november 2018 om 20:38
    Erg optimistisch om te denken dat Rosario naar een grote club gaat, wat heeft Rosario laten zien tot op heden dat je dat denkt? Niet omdat het een PSV speler is, ik vind Rosario niet heel bijzonder!
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9393
    vrijdag 16 november 2018 om 20:40
    Fysiek sterk, goed aan de bal en nog jong dus veel tijd om zich verder te ontwikkelen. Ik geloof er wel in bij hem.
    Vind ik leuk
    Entombed +1215
    zaterdag 17 november 2018 om 13:25
    Maar goed hij speelt met een PSV logo op de borst. Dan mag het geen goede speler zijn en moet je het zo hard mogelijk ontkennen als iemand denkt dat die speler dat wel is. Dat is jou plicht als Ajacied, snap je?
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9393
    zaterdag 17 november 2018 om 13:43
    Niet mijn manier van beredeneren...
    Vind ik leuk
    Entombed +1215
    zaterdag 17 november 2018 om 20:30
    Nee dat weet ik. Dat las ik terug in jouw reactie. Maar de gast waar je op reageert wel.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9393
    zaterdag 17 november 2018 om 20:33
    I know. Ik wilde dat alleen even benadrukken. 😉
    Vind ik leuk
    AlecBlc +1240
    vrijdag 16 november 2018 om 20:40
    Rosario heeft bepaalde kwaliteiten met en zonder bal. Ik zie, ik ben dan wel geen scout of wat dan ook, veel potentie in die jongen. Hij is er inderdaad nog lang niet maar ik denk dat hij toch naar een redelijk sterk team toe kan gaan als hij zich door blijft ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    Bertus +6300
    zaterdag 17 november 2018 om 07:47
    Och, dat hebben jullie over Memphis ook zo vaak geroepen. Blijft blijkbaar toch lastig om spelers die bij de concurrent spelen ook een keer credits te geven.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7619
    vrijdag 16 november 2018 om 20:41
    A. De waarheid is nooit precies zoals je denkt dat hij zal zijn
    B. Het goeie doel is niet je eigen doel.
    C. Spelers worden beïnvloed. Mensen worden beïnvloed. Spelers worden weer door mensen beïnvloed.
    D. Je wordt beter door slechter te worden
    Vind ik leuk
    Entombed +1215
    zaterdag 17 november 2018 om 07:37
    A. De waarheid, of een voorspelling? Zijn voorspellingen altijd de waarheid?
    B. De situatie bepaald of het 'eigen' , of een andere doel de juiste is.
    C. Spelers zijn mensen, mensen worden beïnvloed, dus ook spelers worden beïnvloed.
    D. Het obstakel is de weg en pijn lijdt tot nieuwe hoogtes.

    Dit zijn godverdomme filosofische vraagstukken. Hoe vindt je mij varianten op jouw ABC?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 07:25
    En nu nog even een interview met de kampioen van de open deuren intrappen Aad de Klos
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws